Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x










Ioan Rus joacă alba-neagra cu podul feroviar de la Grădiştea

Postat la: 21.01.2015 - 11:01 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Mult trambitatul masterplan de transport prezentat pe la toate televiziunile de catre ministrul transporturilor, Ioan Rus, prevede ca in urmatorii ani va creste viteza de rulare a trenurilor de calatori si marfa care vor circula pe ruta Bucuresti- Giurgiu si retur. Acesta mentiune demonstreaza inca o data ca Ioan Rus habar nu are de realitatea din teren, si totodata ca este manipulat si pacalit de catre anumiti directori din minister, aceeasi care de anii de zile trag sforile in functie de interesele lor personale si aburesesc orice demnitar.

Ministerul Transporturilor a ajuns un teatru de papusi, iar acum a venit randul ca Ioan Rus sa fie marioneta eternilor sforari din aceasta institutie. ZIUAnews va prezenta cazul podului feroviar de peste raul Arges, de la Gradistea, judetul Giurgiu, unde se demonstreaza ca Ioan Rus habar nu are ce semneaza, fiind doar un purtator de stampila si semnatura pentru baietii destepti din acest minister.

Zece ani de vorbe-n vânt

In 2005, podul de la Gradistea a fost inghitit de apele Argesului. Pilonii au cedat, iar sinele de tren s-au rupt ca niste vreascuri si adio circulatie feroviara pe aceasta ruta. Atunci, s-a stabilit ca se va face o analiza tehnica si economica, pentru a se alege varianta de reparatie a podului sau trecerea pe investititia inceputa in anii 90. Vorbe-n vant. Au trecut aproape zece ani fara ca promisiunile autoritatilor sa se concretizeze. Acum nu se mai vede nici picior de pod, iar toti cei zece ministrii care s-au perindat pana acum pe la sefia ministerului au tratat cu indiferenta aceasta problema. Ultimul ministru care a pus la index refacerea acestui pod feroviar este Ioan Rus. Numai ca acesta a fost pus in situatia sa prezinte date eronate atat in Parlament cat si in Monitorul Oficial.
Contradicţii şi sictir ministerial

Obiectivul de investitii privind redeschiderea circulatiei feroviare pe noul pod, intre localitatile Vidra - Gradistea, a fost inclus pentru prima oara, in bugetul de stat pentru anul 2011, cu o valoare de 1.000.000 lei, dintr-o valoare totala de 308.588.000 lei. Insa, nu s-a efectuat nicio lucrare iar fondurile nu au fost cheltuite. Situatia s-a repetat, prin reincluderea obiectivului de investitii in bugetele pe anii, 2012, 2013 si 2014 cu aceeasi valoare de 1.000.000 lei in fiecare an. Practic, in fiecare an s-a alocat acelasi milion de lei pentru ca lucrarea nu a fost inceputa nici pana astazi.

Mai mult, in fisa obiectivului, avand codul 1058, in anexa 3, titlul 24, volum 2, a Bugetului de stat pentru 2015, se precizeaza ca termenul de punere in functiune a obiectivului a fost 31 iulie 2014, in conditiile in care cheltuielile preliminate pentru anul 2014 sunt de 1.000.000 lei, din totalul de 308.585.000 milioane lei, acelasi milion necheltuit, inca din anul 2011. Astfel, in continuare, se repeta practica anilor trecuti, prevazandu-se pentru anul 2015, acelasi 1.000.000 lei, iar valoarea totala a investitiei este transferata in perspectiva anului 2016. De aceasta data, in cadrul legii pentru aprobarea Bugetului de stat pentru 2015, se creaza si o contradictie intre fisa obiectivului de investitii care prevede alte date si termene fata de cele care rezulta din alocarea si repartizarea pe ani a fondurilor de investitii.

Mai mult, ministrul Ioan Rus a inclus in bugetul pentru anul 2015 alocarea sumei de 1.000.000 de lei pentru podul de la Gradistea, dar nici macar nu au fost in stare sa modifice anexa cu aceasta investitie. Practic, nu s-a mai sinchisit nimeni si ca atare, directorii din minister i-au atasat lui Ioan Rus la bugetul pentru 2015, anexa de anul trecut (vezi facsimil).