Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Ministrul Dan Costescu o da la intors după ce americanii l-au pus cu botul pe labe

Postat la: 04.02.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

In urma articolelor Ziuanews, care aratau ca ministrul Transporturilor, Dan Costescu, pune la cale privatizarea Aeroportului Otopeni catre un investitor, in ciuda faptului ca obiectivul e nod strategic NATO, ocolind si aviziul CSAT, iata ca s-a gasit cineva care sa-i puna bete-n roate.

Costescu il imbrobodise pe Dacian Ciolos cum ca poate privatiza pachetul majoritar de actiuni de la Aeroporturi Bucuresti catre o mare firma de investitii reprezentata de un misterios personaj cu potenta financiara. Adusese ca argument ca Aeroportul Otopeni n-ar fi atat de rentabil pe cat se crede, ca nu ar avea capacitate mare si ca un investitor de forta l-ar dezvolta la maxim, precum marile aeroporturi internationale. Costescu argumenta ca statul ar ramane oricum cu actiuni, chiar daca ar fi minoritar si asa ar avea de castigat. Din informatiile Ziuanews, Ciolos ar fi vrut, ar fi dorit o privatizare si pentru Portul Constanta si pentru CFR, dar fiind vorba de mijloace strategice (terestre, maritime si aeriene) ar fi vrut, cum e si firesc sa aiba aviziul CSAT si al partenerilor din NATO.

Costescu, insa, dorea sa nu treaca afacerea prin CSAT si nici sa se afle la NATO, pregatind un tun de proportii, asa cum a aratat Ziuanews. Culmea a fost ca si cei de la Fondul Proprietatea au aflat de actiunea lui Costescu, asa ca Mark Gitenstein (fost ambasador al SUA la Bucuresti, prieten la catarama cu Wesley Clark, dar si cu alte somitati de la Pentagon, actualmente in boardul Fondului Proprietatea) alaturi de Greg Konieczny (managerul FP, tot de partea britano-americana), au blocat manevra ministrului Costescu. Fondul a cerut in 26 ianuarie 2016 Guvernului sa scoata la bursa cate un pachet de 10-15% din actiunile comune pentru Aeroporturi Bucuresti, Portul Constanta, Hidroelectrica, posta Romana si Salrom. Ca atare, americanii, prin reprezentantii din FP, au decis ca sa se privatizeze numai prin listare la bursa si numai 10-15% din actiuni, banii obtinuti urmand a fi folositi in investitii in fiecare din domeniile respective, iar la Otopeni sa se dezvolte inca un terminal.

Dupa ce s-a fript, Costescu - care oricum urmeaza sa plece din functie cat de curand, la o firma germana, lasand locul preotului Marcel Bolos, conform informatiilor nostre - o da la intrors si comanda repede (in 3 februarie 2016) un interviu in presa unde prezinta totul ca si cum ar fi fost ideea sa si cat de importanta este aceasta actiune pentru binele comun al cetatenilor Romaniei. Ciudat e ca acum ministrul Costescu recunoaste ca Aeroportul Otopeni e nod strategic, e profitabil, vorbeste si de dezvoltarea acestuia si de noi terminale etc. ca si cum toate ar face parte din strategia sa de tehnocrat. Redam in cele ce urmeaza declaratia lui Dan Costescu:

"Sunt solicitări de la Fondul Proprietatea, cu care avem un portofoliu comun de companii, să trecem la privatizare. Vorbim de pachete de acţiuni ale companiilor de stat pe metoda IPO. Pot fi scoase pe bursă 10-15 procente, la Aeroportul Henri Coandă şi la Portul Constanţa. Acestea sunt propunerile Fondului. Analizăm propunerea făcută, pentru că ne-am dori ca din această privatizare să obţinem bani ca să dezvoltăm companiile mari, de importanţă semnificativă în plan local şi cu impact asupra economiei naţionale. (...) Aeroportul de la Otopeni funcţionează foarte bine, a făcut profit şi a ajuns la limita de saturaţie, din punct de vedere al capacităţii de preluare. Este un semnal că această locaţie trebuie extinsă. În aceste condiţii, deja noul terminal, cu toate zonele adiacente, este planificat şi lucrăm să identificăm sursele de finanţare pentru această investiţie importantă. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a proiectului s-ar ridica la circa 800 de milioane de euro. Studiem situaţia, ca să vedem câţi bani am putea obţine dintr-o privatizare, cât ne-ar mai trebui din alte surse şi cum modularizăm această investiţie, întrucât nu vom avea toţi banii de la început. Ne dorim ca imediat cum construim o parte din terminal, aceasta să poată fi utilizată şi să ne putem extinde pe măsură ce achiziţionăm resursele de finanţare necesare. (...) din cele 16 aeroporturi pe care le avem, doar trei sunt în administrarea MT (cele strategice - Henri Coandă, Kogălniceanu şi aeroportul din Timişoara), restul au trecut la Consiliile Judeţene."

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE