Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x










Tun de proporții la Ministerul Transporturilor: Cuc-ul lui Bădălău vrea să bage CFR Marfă în insolvență

Postat la: 29.06.2017 - 09:58 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Catre sfarsitul lunii februarie 2017, ZIUAnews a anuntat ca dispozitia ministrului Transporturilor impus de baronul PSD de Giurgiu, Razvan Cuc, toti cei sapte membrii ai Consiliului de Administratie de la CFR Marfa, in frunte cu controversatul Dan Jianu si fostul manager ciocolata Mihut Craciun, au fost schimbati.

Schimbarea CA de la CFR Marfa a fost regizata si pusa in aplicare de catre fostul ministrul al Transporturilor- Dan Costescu, care toata ziua lustruieste clantele de la biroul lui Cuc, impreuna cu secretarul de stat Dargos Titea, „regele pacanelelor", care raspunde de domeniul feroviar. Ca atare, in seara zilei de 23 februarie 2017, tripleta Cuc-Titea-Costescu l-a demis pe Dan Jianu si a impus-a in fruntea CA de la CFR Marfa, pe Silvia Popeanga, consiliera pensionara a lui Cuc, si fosta consiliera a lui Dan Costescu, si ex directoare la CFR cand Traian Basescu a spart CFR in cinci societati. La nici cinci luni de la inscaunare, pensionara consiliera a pregatit un tun de proportii uriase care va conduce la disparitia companiei CFR Marfa.

Cuc și Titea girează insolvența de la CFR Marfă regizata de Silvia Popeangă

Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, la ultima sedinta a Consiliului de Administratie de saptamana trecuta, Silvia Popeanga a propus, atentie, intrarea in insolventa a companiei CFR Marfa. Mai mult, a cerut conducerii executive a CFR Marfa un punct de vedere pentru intrarea in insolventa a companiei. Incredibil!. Practic, consiliera lui Cuc vrea sa bage in insolventa CFR Marfa, si, astfel, sa distruga compania de stat, facand astfel jocul operatorilor feroviari privati. Dupa ce a fost partasa la spargerea CFR alaturi de Traian Basescu, acum sa duca catre fier vechi si CFR Marfa. E

fectele intrarii in insolventa sunt devastatoare pentru CFR Marfa: pierderea credibilitatii pe piata feroviara interna si internationala si, automat, pierderea marilor contracte aducatoarea de venituri cum ar fi cele cu OMV, Complexul Energetic Oltenia, Conpet, Azomures, transportul cerealelor catre Port Constanta etc) de care multi directori ai companiei nu sunt straini si depus eforturi serioase in acest sens. Ministrul Transporturilor Razvan Cuc si secretarul de stat Dragos Titea nu sunt straini de tunul pregatit de Silvia Popeanga la CFR Marfa, dar nu au luat nicio masura desi stia de vreo trei saptamani de manevra consilierei pensionare. Dar „Razvanel mamica" si „Dragoselul mamii" au fost mangaiati pe cap de mamaita Silvia, gudurandu-se ca niste catelusi pe langa fusta ei pentru ca sunt rasfatati si bagati in seama.

Dalmațienii Ancăi Boagiu fac legea la CFR Marfă

Imediat dupa arestarea fostilor directori ai CFR Marfa, Pavel Barculet si Craciun Mihut, in urma scandalului cu cele 2450 de vagoane date la fier vechi, Silvia Popeanga si ceilalti membrii ai CA de la CFR Marfa l-au impus in fruntea companiei pe Mihai Manole. Totodata, cei sapte membrii ai CA,a dica Silvia Popeanga, Florentina Irimescu, Adrian Eugen Moldovan, Stefanita Munteanu, Razvan Adrian Florescu, Mircea Florin Binan si Lucian Taropa, au mai impus doi sefi in bordul companiei. Astfel, in functia de director Vanzari-Trafic, practic al doilea om in companie, a fost numit tocmai Laurentiu Georgescu, cel care a mai fost interimar dupa ce intrase in vizorul Politiei Transporturi. ZIUAnews a mai semnalat de mai multe ori ca Laurentiu Georgescu, in februarie 2014, a fost cercetat de politie pentru favorizarea unei firme a lui Gruia Stoica in detrimentul companiei CFR Marfa într-un contract de transport feroviar de marfa de circa 15.000.000 de euro cu "Azomureş" Targu Mures.

Laurentiu Georgescu este si omul de casa al fostului ministru PD al Transporturilor, Anca Boagiu. Este constantean iar familia sa locuieste pe aceeasi scara de bloc cu familia Ancai Boagiu. Familiile Boagiu si Georgescu sunt in relatii excelente, iar la toate intalnirile acestora, sotia lui Laurentiu Georgescu pregateste o multime de prajituri de casa foarte delicioase care sunt extrem de apreciate de familia Ancai Boagiu. De fapt, cand Anca Boagiu era ministrul al Transporturilor, saptamanal era aprovizionata cu prajituri de casa facute de catre sotia lui Laurentiu Georgescu. In CA se afla si Mircea Florin Biban, cel care dupa ce a demisionat de la CFR Marfa, locul sau a fost luat tocmai de Laurentiu Georgescu. Cu cateva zile inainte de a demisie, fostul directorul general Mircea Florin Biban a aranjat, pe furis, un post pentru inca de om incredere al Ancai Boagiu. El a cerut celor de la Resurse Umane sa transforme un post de economist 2 intr-unul de consilier.

Ulterior, s-a constatat ca postul de consilier a fost creat de catre Biban pentru George Micu, directorul favorit al Ancai Boagiu. Astfel, omul lui Ioan Rus, adica Biban, a creat un post pentru George Micu, cel care a facut mult timp jocurile lui Gruia Stoica , si, astfel, acesta a devenit consilierul directorului interimar de la CFR Marfa- Laurentiu Georgescu, vecinul din Constanta al Ancai Boagiu. Tot acest CA l-a impus pe functia de director Trafic, practic una dintre cele mai importante functii in cadrul companiei, pe controversatul Viorel Ene, nimeni altul decat consilierul personal al fostului director general Petre Barculet, arestat saptamana trecuta de catre DIICOT in dosarul vagoanele date la fier vechi. Viorel Ene a fost sef serviciu la Directia Trafic la CFR Marfa de unde a fost dat afara de catre fostul manager Craciun Mihut pentru ca aranja si favoriza vagoanele si traseele in interesul operatorilor privati de marfa. Dupa ce a fost dat afara de la CFR Marfa, Viorel Ene a ajuns imediat la firma privata de transport feroviar de marfa controlata de catre controversatul fost director CFR- George Buruiana.

Marioneta Manole și sforarul Violeta cu ORNISS-ul de la CFR Marfă

Actualul director general interimar al CFR Marfa, Mihai Manole, este doar marioneta a gastii de aranjori care regizeaza toate ingineriile financiare si patrimoniale in companie. Noul sforar sef al CFR Marfa este Violeta Ionescu, fiica fostului lider sindical de la Galati, Dumitru Sandel, cercertat pentru anumite inginerii facute pe zona CFR. De ani de zile, aceasta ii invarte pe degete pe cei care ajung in fruntea CFR Marfa, desi, din punct de vedere al pregatirii profesional, este spre zero barat. In schimb, toti din CFR Marfa o privesc cu oarecare teama din cauza ca ea este resposabila cu documentelor secrete ale companiei, adica este sefa cu ORNISS-ul. Recent, ea a tras sforile sa fie din nou numita de catre conducerea CFR Marfa in Consiliul de Administratie al firmei Rolling Stok Bucuresti, unde actionar majoritar este firma lui Gruia Stoica - Gup Feroviar Roman, iar celalalt actionar este CFR Marfa.

De aici isi mai trage lunar vreo 4.000 de lei, iar pentru anul trecut a incasat dividende de cateva zeci de mii de euro.Violeta Ionescu a revenit puternic in cartile de la CFR Marfa ca urmare a mutarii facute de catre fostul director, Pavel Barculet, care a numit-o pe postul de Manager Servicii Suport care are in subordine Serviciul Reglementari, Compartimentul IT, Serviciul achizitii, licitatii si valorificare resurse, Serviciul Aprovizionare. De numele acesteia se leaga o multime de aranjamente si achizitii controversate, in special in imobilul cu destinatia locuinte pentru interventii detinut de compania CFR Marfa pe strada Turda, nr.98, din Capitala. Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, persoana care s-a ocupat si se ocupa de dotarea acestor apartamente de lux este Violetei Ionescu, fiica fostului controversat lider sindical feroviar Dumitru Sandel, in prezent pensionar, dar angajat la compania feroviara privata UNICOM.

Din august 2014 si pînă la sfarsitul 2015 aceasta a fost Şef Serviciu Documentaţie, Achiziţii, Licitaţii, Valorificare Resurse al companiei CFR Marfa unde incaseaza lunar circa 3.500 de lei net. Din aceasta postura, Violeta Ionescu a facut achizitii exorbitante pentru aceste apartamente din strada Turda, despre care unele se stiu, dar de alte... pauza. Pentru dotarea si amenajarea spatiilor acestor asa zise locuinte de interventie, cu o suprafata locuibila medie de circa 100 mp, CFR Marfa a platit sume uriase, in timp ce compania merge pe pierderi. Astfel, mai multi smecherii din Ministerul Transporturilor, printre care se numara fostii directorii Anisoara Cornila si Petre Neacsa- in prezent secretar general al Ministerului Transporturilor, au ajuns sa aiba conditii de lux, platind, in medie pe zi, circa 40 de lei, adica in jur de 9 euro, sau poate stau chiar gratis.

Sinecuri bine remunerate pentru vătafa ORNISS-ului

ZIUAnews a dezvaluit in anii trecuti ca fiica sindicalistului promovata de „Fuego" Barculet a fost angajata ca tehnician la Compartimentul informatii clasificate si probleme speciale de la CFR Marfa, iar ulterior a ajuns sef de birou, dupa care sef serviciu, iar prin februarie 2013 ajunge sef serviciu achizitii, dar o luna mai tarziu este pusa manager de achizitii, post pe care l-a ocupat pana in august 2014. Din august 2014 si pînă in prezent este Şef Serviciu Documentaţie, Achiziţii, Licitaţii, Valorificare Resurse al companiei CFR Marfa unde incaseaza lunar circa 3.500 de lei net. Despre competentele profesionale pentru care a fost propulsata pe acele posturi sunt destui care pot evalua, insa problema mai delicata apare prin faptul ca Violeta Ionescu este din 2013 reprezentanta companiei CFR Marfa in Consiliul de Administratie al firmei ROFERSPED Bucuresti, adica al casei de expeditii detinute de catre tocmai de CFR Marfa.

Trebuie precizat ca Violeta Ionescu nu are pregatirea profesionala si experienta pentru a face parte din bordul administrativ al acestei case de expeditii. Cu toate acestea, ea este mentinuta in continuare de catre conducerea CFR Marfa in CA de ROFERSPED de unde incaseaza lunar 4.000 de lei. Mai mult, pana in 2015 a fost si in Consiliul de Administratie al firmei Rolling Stok Bucuresti, unde actionar majoritar este firma lui Gruia Stoica - Gup Feroviar Roman, iar celalalt actionar este CFR Marfa, de unde mai incasa lunar atunci inca vreo 600 de lei.

Silvia Popeangă, părtașă alături de Băsescu la spargerea CFR

Trebuie precizat ca de numele Silviei Popeanga se leaga o multime de aranjamente si ingineri regizate sub cupola Ministerului Transporturilor, inclusiv de spargerea CFR in cinci societati de catre Traian Basescu. Predarea şi preluarea patrimoniului CFR s-a făcut în baza dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 şi a Hotărârilor de Guvern nr.581 şi 585/1998. Protocolul de predare- preluare a fost semnat la acea vreme din partea SNCFR de Viorel Simuţ, în calitate de preşedinte, dar şi de către cei cinci vicepreşedinţi din acea perioadă - Emanuel Culda, Vasile Olievschi, Dan Săileanu, Vasile Bota şi Silvia Popeangă.

Preluarea patrimoniului a fost făcut de către două persoane din partea fiecărei companii nou înfiinţate, adică de directorul general şi directorul economic. Astfel, la preluare, pentru CFR SA a semnat Viorel Simuţ şi Gheorghe Unguruşan, la CFR Marfă - George Buruiană şi Mariana Prodan, la CFR Călători - Valentin Bota şi Vanghele Nacu, la SAAF SA - Mircea Dinu şi Elefteriu Ciurciubis iar pentru SMF SA - Silvia Popeangă şi Gheorghe Dicea. Mulţi dintre directorii care au semnat preluarea patrimoniului de la SNCFR se află şi acum în posturi cheie la companiile înfiinţate în 1998, cum ar fi George Buruiană, Vanghele Nacu sau Silvia Popeangă.

Consiliera lui Costescu cu pensie de peste 15.000 de euro

ZIUAnews a semnalat anul trecut ca schimbarea recenta a unor membri ai Consiliului de Administratie de la Compania Naționala Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a facut ca in bordul administrativ sa ajunga si Silvia Popeanga, consiliera ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Toate bune si frumoase, numai ca surpriza apare in declaratia de averea a acesteia postata pe site-ul CNAB, ca la Ministerul Transporturilor nu exista desi este obligatoriu sa fie postata. Conforma declaratiei de avere din 21 martie 2016, Silvia Popeanga este salariata la RA ROMATSA de unde in 2015 a incasat, nici mai mult, nici mai putin, de 727.971 de lei, adica circa 165.000 de euro, ceea ce inseamna in jur de 13.800 de euro pe luna! In plus, Silvia Popeanga este si pensionara, care in 2015, a incasat de la Casa de Pensii suma de 43.200 de lei, adica 3.600 de lei pe luna, reprezentand circa 800 de euro.

Practic, consiliera ministrul Transporturilor, beneficiaza lunar din pensie si de remuneratia de la ROMATSA de circa 14.600 de euro, la care acum se mai adauga indemnizatia ca membru in CA de la CNAB de peste 1.000 de euro, si, in plus ar mai putea incasa inca ceva bani pentru ca este consiliera ministrului Dan Costescu si fost membru in AGA de la Tarom.Trebuie precizat ca Silvia Popeanga a facut parte din AGA de Tarom care a aprobat ilegal infiintarea postuirlor de director administrativ si cel de dircetor financiar la Tarom pentru Tiberiu Ticlea-ginerele controversatei directoare juridice a Ministerului Transporturilor, Anisoara Cornila, si respectiv Gabriel Stoe, la acea vreme angajat al CNAB.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE