Iarna cu cele mai scazute temperaturi din ultimii 120.000 de ani? Unii cercetatori asta susțin

Postat la: 30.11.2016 - 21:10 | Scris de: Ziua News

Experți în climă susțin că schimbările climatice ar putea să provoace scăderi drastice ale temperaturilor, fiind posibil să se înregistreze cele mai scăzute valori din ultimii 120.000 de ani, relatează Daily Star, citat de Libertatea.ro. Potrivit unor cercetări, circulația curentului golfului care aduce vremea caldă în Marea Britanie a încetinit din 2004, iar acest lucru ar putea să aibă consecințe pentru clima din America de Nord și vestul Europei. Kathryn Kelly de la Universitatea din Washington a spus că încetinirea are loc „treptat” din cauza apei calde a Oceanului Indian care oprește căldura să înainteze spre nord către UK. Un alt studiu privind schimbările climatice trecute arată că modificările din curentul golfului poate duce la o răcire drastică în nordul oceanului Atlantic. Stockholm University a studiat fosile din era Eemiană, înainte de ultima eră glaciară, când temperaturile erau extrem de scăzute pe întreg globul. Aceste fosile, inclusiv plante și insecte sunt dovada unei răciri bruște care provocat o eră glaciară a planetei, în ciuda climatului cald. Potrivit studiului, temperaturile medii au fost de 4 grade Celsius, rămânând scăzute pentru o perioadă de 500-1000 de ani. În concluzie, cercetările sugerează că ultima dată când temperaturile au fost semnificativ crescute, au avut loc schimbări majore ale climei. Întrebat de jurnaliștii britanici despre acest studiu, un cercetător de la Universitatea Sussef a afirmat că această “cercetare este în mare parte irelevantă pentru timpurile moderne, deoarece condițiile din trecut nu mai sunt la fel”. Abonează-te la noutăți facebook twitter google+
Sursa: ampress.ro

citysmart.ro
detectivi

Sondaj Ziua News

• Cine credeti ca va castiga majoritatea alegerilor parlamentare?

• VOTEAZA