Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x










CEDO a condamnat România la plata a circa 9.000 de euro, după ce un fost primar din Baia Mare nu a răspuns unui jurnalist

Postat la: 25.06.2014 - 17:29 | Scris de: Ziua News

0

România a fost condamantă la Curtea Europeană a Drepturilor Omului la plata a aproape 9.000 de euro, daune morale şi cheltuieli de judecată, după ce fostul primar din Baia Mare Cristian Anghel a refuzat să-i furnizeze jurnalistului Ioan Romeo Roşiianu informaţii de interes public, în ciuda a trei hotărâri judecătoreşti definitive.

CEDO a condamnat România să-i plătească 4.000 de euro daune morale ziaristului, şi alţi 4.748 de euro, cheltuieli de judecată, pentru că fostul primar al oraşului Baia Mare a refuzat să-i furnizeze informaţiile de interes public cerute, deşi justiţia naţională i-a dat câştig de cauză, se arată într-un comunicat al APADOR-CH, citat de Mediafax.

Cazul lui Roşiianu la CEDO a fost susţinut de avocata Diana Hatneanu şi sprijinit de APADOR-CH, ca unul strategic pentru România.

Reclamantul, Ioan Romeo Roşiianu, jurnalist la Baia Mare, a adresat mai multe cereri de informaţii de interes public primarului municipiului Baia Mare, Cristian Anghel (primar în perioada 1993 -2010). În urma refuzului de a-i comunica informaţiile jurnalistul s-a plâns în justiţie, care, prin hotărâri definitive şi irevocabile, l-a obligat pe primar să-i comunice informaţii cu privire la contracte de achiziţii publice şi administrarea patrimoniului public.

Cu toate acestea, hotărârile au rămas neexecutate în ciuda a numeroase demersuri, care au inclus amendarea civilă a primarului, de către instanţă, pentru neexecutarea hotărârilor, şi amendarea administrativă a primarului, de către procuror, în urma unei plângeri penale.

Conform unui comunicat al CEDO, Roşiianu era la vremea aceea prezentator la o televiziune locală şi se ocupa de o emisiune care trata problema folosirii fondurilor publice de către Primăria Baia Mare. În ianuarie 2005, această emisiune a fost oprită, iar prezentatorul, concediat. Emisiunea sa a fost imediat înlocuită de o alta, despre activităţile administraţiei locale, finanţată de primărie.

Ca jurnalist, Roşiianu i-a cerut primarului de atunci din Baia Mare mai multe informaţii cu caracter public, pe baza Legii 544/2001. Primarul i-a răspuns prin scrisori laconice, indicându-i numeroase anexe. Apreciind că aceste scrisori nu conţin informaţiile cerute, Roşiianu a făcut plângere în instanţă. Prin trei decizii diferite, Curtea de Apel Cluj l-a condamnat pe primar să comunice marea majoritate a informaţiilor cerute.

Totodată, primarul a fost condamnat să-i plătească lui Roşiianu 700 de euro, cu titlul de daune morale.

Din informaţiile furnizate CEDO de petent, nici până în ziua de astăzi fostul primar nu a pus în executare deciziile instanţei române.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE