Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x










Exclusiv: Constantin Zaharia, lobby-istul lui Gruia Stoica şi consilierul Ramonei Mănescu

Postat la: 30.09.2013 - 21:44 | Scris de: Ziua News

3

Constantin Zaharia, consilierul personal al ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, a încercat, la sfârşitul lui 2012, să transfere gratis 1.025 de vagoane către o firmă a lui Gruia Stoica • Anul trecut, Zaharia s-a opus implementării managementului privat la CFR Marfă, iar acum a ajuns în Consiliul de Administraţie al CFR SA, de unde încasează lunar 2.000 de euro

ZIUAnews a semnalat, la sfârşitul anului 2012, că fostul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a vrut să transfere pe ascuns 1.025 de vagoane de marfă către o firmă controlată de afaceristul gălăţean Gruia Stoica. Şmenul cu iz penal a fost regizat de câţiva liberali controversaţi din tabăra lui Ludovic Orban şi Ovidiu Silaghi, aterizaţi politic în acel minister. Regizorii acestei tranzacţii au fost directorul general al CFR Marfă de la acea vreme - Constantin Zaharia, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei - Antonel Tănase, secretarul de stat - Septimiu Buzașu şi trei directori din minister- Gheorghe Huţanu, Laszlo Sajtos şi Claudiu Dumitrescu.

În urma dezvăluirilor făcute de ZIUAnews, afacerea a picat, iar prin venirea noii echipe a lui Relu Fenechiu, câţiva dintre artizanii acestui tun feroviar au plecat din minister (Zaharia, Tănase şi Sajtos) sau au fost traşi pe linie moartă (Huţanu și Dumitrescu). Secretarul de stat Septimiu Buzașu a fost schimbat de Fenechiu, după ce a aflat că acesta joacă în altă tabără. Acum însă, prin venirea Ramonei Mănescu la butoanele Ministerului Transporturilor, creierul afacerii cu cele 1.025 de vagoane de marfă, Constantin Zaharia, a revenit în minister pe postul de consilier personal al ministrului. ZIUAnews vă prezintă documentul prin care Constantin Zaharia voia să "mărite" vagoanele CFR Marfă către o firmă controlată de Gruia Stoica.


Vagoanele urmau să fie trecute, prin intermediul unei alte firme - Rolling Stock Company Bucureşti, în custodia Grupului Feroviar Român (GFR), deţinut de Gruia Stoica. Astfel, pe data de 12.12.2012, directorul general al CFR Marfă de la acea vreme, Constatin Zaharia, a convocat Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) pentru "modificarea listei vagoanelor care se constituie aport în natură al CFR Marfă la capitalul SC Rolling Stock Company SA prin înlocuirea unui număr de 1.025 de vagoane care nu au putut fi îndrumate la uzinele reparatoare, cu vagoane de aceeaşi valoare totală şi caracteristici tehnice care permit manevrarea şi expedierea lor la uzine reparatoare". Iniţial, pe 8 noiembrie 2012, directorul Constantin Zaharia a cerut Direcţiei Generale Investiţii, Domeniul Public, Achiziţii Publice, Privatizare să-i dea OK-ul pentru demararea transferului de vagoane către Gruia Stoica. Însă, directorul general al acestei direcţii, Mariana Ioniţă, a dat aviz negativ acestei tranzacţii. Cu toate acestea, Zaharia l-a convins pe ministrul Ovidiu Silaghi să-i împuternicească pe reprezentanţii ministerului în Adunarea Generală a Acţionarilor de la CFR Marfă (Gheorghe Huţanu, Claudiu Dumitrescu şi Laszlo Sajtos) să aprobe trecerea vagoanelor către Gruia Stoica. Ca urmare a semnalelor venite dinspre DNA, afacerea a picat şi astfel, prin ratarea transferului celor 1.025 de vagoane, CFR Marfă nu a mai fost păgubită cu peste 50.000.000 de euro.



Transferul cu bătaie lungă

Iniţial, societatea "Rolling Stock Company" a avut trei acţionari persoane juridice - SNTCFM CFR Marfă (41,9999 %), GFR (39,9998 %) şi Raiffeisen Bank România (17,9971%) şi doi acţionari persoane fizice - Vasile Didilă (0,0025%) şi Viorel Negruţ (0,0025%) al căror aport în capital a fost de câte 10.000 de lei. În această asociere, CFR Marfă a intrat cu un capital social constituit din 79 de locomotive şi 6.400 de vagoane, GFR cu aport în numerar de 159.040.000 de lei, iar Raiffeisen Bank România cu 71. 560.000 de lei. Ulterior, mai exact pe 24.11.2008, Raiffeisen Bank România i-a notificat pe ceilalţi doi acţionari persoane juridice de la "Rolling Stock Company" că va transfera, către GFR, acţiunile deţinute. Pe 23 decembrie 2008, când toată lumea era pregătită de Crăciun şi urma să se instaleze un nou Guvern, AGA de la CFR Marfă a aprobat transferul acţiunilor de la Raiffeisen Bank România către GFR şi, astfel, GFR a deţinut 51% din acţiunile de la "Rolling Stock Company", iar CFR Marfă a devenit acţionar minoritar cu 49%. Astfel, aportul în natură al CFR Marfă la "Rolling Stock Company" a fost evaluat la 166.999.000 de lei, fiind compus din 30 de locomotive şi 5.831 de vagoane. După acest transfer, "Rolling Stock Company" a reclamat că "un număr de 1.025 de vagoane nu au fost reparate din cauza stării tehnice a vagoanelor sau a infrastructurii care nu a permis manevrarea şi expedierea acestora către uzinele reparatoare". În prezent, "Rolling Stock Company" are trei administratori: Paul Coman, Ion Constantinescu şi Dumitru Vizante Tomoni.

Oamenii de lobby a lui Gruia Stoica

Deşi era pensionar, Constantin Zaharia a fost pus de Ovidiu Silaghi, în iunie 2012, la conducerea CFR Marfă. Din această postură, a ajuns să facă lobby pentru cedarea vagoanelor către firma lui Gruia Stoica, dar s-a şi opus implementării managementului privat la companie. Acum Zaharia este consilierul personal al Ramonei Mănescu şi membru, cu 2.000 de euro pe lună, în Consiliul de Administraţie de la CFR SA. Însă, pe lângă Zaharia, Ramona Mănescu s-a mai pricopsit cu încă un consilier controversat - Horaţiu Buzatu, fost secretar general adjunct în era Silaghi. Acesta este prieten la cataramă cu fratele lui Gruia Stoica - Vasile Didilă, şi "s-a remarcat" prin vânzarea, de către una dintre firmele sale, a cinci autoturisme de lux pentru Ministerul Transporturilor, deşi instituția nu avea bani de carburant. În plus, o altă firmă a lui Buzatu a vândut, la finele anului trecut, produse cadou de papetărie către diverse companii din subordinea ministerului.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE