Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x










Exclusiv: Modificările la Codul Penal nu asigură superimunitate. Băsescu, CSM, Instanţa Supremă şi DNA au manipulat opinia publică

Postat la: 17.12.2013 - 19:13 | Scris de: Ziua News

1

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii și al Înaltei Curți de Casație și Justiție, precum și procurorii DNA, au dovedit, în ultimele zile, o revoltătoare apartenență la doctrina poolitică generată de Cotroceni, prin manipularea opiniei publice cu ajutorul unor comunicate care învinovățeau parlamentarii de atribuirea unor puteri sporite împotriva urmăririi lor judiciare pentru fapte de corupție.

Această atitudine a celor care sunt considerați cei mai titrați oameni din drept din această țară este inadmisibilă pentru un stat european și mai ales în preliminariile unui an electoral. Neputând să îi acuzăm de lipsă de inteligență juridică, pe toți acești oameni ai legii care, prin comunicatele oficiale pe care le-au remis către populație, au provocat lupte de stradă, pagube materiale și vătămări fizice, cerem organizațiilor străine sau autohtone, nu neapărat europene, să urmărească, prin orice mijloace, tragerea la răspundere a acestor incompetenți și rău voitori.

ZIUAnews vă va explica mai jos că simpla citire a legilor, precum și a modificărilor propuse în Noul Cod Penal nu poate oferi, sub nicio formă, imunitate împotriva actelor de corupție. Cu excepția președintelui Traian Băsescu. Pentru că ZIUAnews este un săptămânal de investigații și nu unul de dezbatere juridică, nu vom insista asupra modului în care ar putea beneficia, în exclusivitate, președintele Traian Băsescu de modificările aduse Codului Penal. Vom prezenta doar litera legii, spiritul ei și imbecilitatea unor declarații politico-juridice care au transformat Bucureștiul în teatru de bătălie, au răvășit internetul cu fel de fel de instigări la violență și ură națională și au creat o confuzie până pe ambele maluri ale Atlanticului.

Codul Penal, acum și modificat

Articolele 145 din Codul Penal actual spune următoarele: "Prin termenul "public" se înţelege tot ce priveşte autorităţile publice, instituţiile publice, instituţiile sau alte persoane juridice de interes public, administrarea, folosirea sau exploatarea bunurilor proprietate publică, serviciile de interes public, precum şi bunurile de orice fel care, potrivit legii, sunt de interes public". Articolul 147 prevede, la rândul său, următoarele: " Prin "funcţionar public" se înţelege orice persoană care exercită permanent sau temporar, cu orice titlu, indiferent cum a fost investită, o însărcinare de orice natură, retribuită sau nu, în serviciul unei unităţi dintre cele la care se referă art. 145. Prin "funcţionar" se înţelege persoana menţionată în alin. 1, precum şi orice salariat care exercită o însărcinare în serviciul unei alte persoane juridice decât cele prevăzute în acel alineat".

Modificările aduse la Codul Penal de Camera Deputaților constau în introducerea unui nou alineat după definiția dată de articolul 147 noțiunii de funcționar. Astfel, conform modificărilor aduse noului Cod Penal, a fost introdus alineatul 3, care prevede: "Sunt exceptaţi de la dispoziţiile art. 147, Preşedintele României, deputaţii şi senatorii, precum şi persoanele care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unei profesii liberale, în baza unei legi speciale şi care nu sunt finanţaţi de la bugetul de stat, aceştia răspunzând penal, civil sau administrativ în conformitate cu dispoziţiile legilor speciale în baza cărora îşi desfăşoară activitatea, precum şi cu dispoziţiile dreptului comun, cu respectarea dispoziţiilor prezentului alineat".

Codul Penal este legea generală, aplicabilă acolo unde nu se aplică o lege specială. Legea specială este cea care se aplică în cazuri expres prevăzute. DNA are legi speciale de funcționare și organizare, iar în aplicarea principiului mai sus menționat, acestea sunt legile care se aplică, și nu legea generală, adică Codul Penal.

Legea 78/2000, privind prevenirea și combaterea faptelor de corupție, lege specială, prevede, la articolul 1, că aceasta se aplică "următoarelor persoane: a) care exercită o funcție publică, indiferent de modul în care au fost învestite, în cadrul autorităților publice sau instituțiilor publice". Cu alte cuvinte, această prevedere extinde aria de aplicabilitate a legii la toate persoanele care lucrează, oricum ar fi ajuns acolo, în instituții publice, fără a fi nevoie de existența unui subiect activ calificat, adică funcționar sau funcționar public.

Al doilea act normativ al DNA, tot o lege specială, care prevede expres că parlamentarii intră în competența procurorilor anticorupție este Ordonanța de Urgență numărul 43/2002. La articolul 13, aceasta prevede expres că "Sunt de competența Departamentului Național Anticorupție infracțiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, săvârșite în UNA dintre următoarele condiții: dacă, indiferent de valoarea pagubei materiale ori de gravitatea perturbării aduse unei autorități publice, instituții publice sau oricărei alte persoane juridice ori de valoarea sumei sau a bunului care formează obiectul infracțiunii de corupție, sunt comise de către: DEPUTAȚI, SENATORI, MEMBRI AI GUVERNULUI, secretari de stat ori subsecretari de stat, (...), avocați (....)". Adică tuturor celor scoși prin modificările Codului Penal din categoria funcționarilor sau a funcționarilor publici, CU EXCEPȚIA președintelui României.

În oricare dintre situații, legile speciale sunt cele care se vor aplica, parlamentarii au funcții publice, iar modificarea Codului Penal în sensul scoaterii din categoria funcționarilor a parlamentarilor este numai o tehnicalitate, și nicidecum o încercare de a le crea acestora o imunitate.

DNA spune jumătățile de adevăr care servesc manipulării lui Băsescu

DNA-ul condus de Laura Codruța Kovesi a profitat de situația isterică creată de politicienii PDL și a sărit imediat în ajutorul lui Traian Băsescu.

Culmea, în comunicatul DNA-ului, care se presupune că este condus de profesioniști în drept, se spune doar jumătate de adevăr. Fix acea jumătate care convine președintelui și care se mulează perfect pe discursul acestuia, în sensul că lasă să se înțeleagă că parlamentarii sunt mai presus de lege. „Direcția Națională Anticorupție consideră că, prin această modificare, categoriile menționate - Preşedintele României, deputaţii şi senatorii, precum şi persoanele care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unei profesii liberale, în baza unei legi speciale şi care nu sunt finanţaţi de la bugetul de stat - nu vor mai putea fi cercetate și sancționate pentru infracțiuni comise în exercitarea atribuțiilor care derivă din această calitate.

De exemplu, Președintele României, senatorii și deputații, avocații, notarii, executorii judecătorești, nu vor mai putea fi cercetați și sancționați pentru infracțiuni de corupție şi infracțiuni asimilate celor de corupție cum ar fi luarea de mită și abuzul în serviciu. De asemenea, inculpaţii trimişi în judecată, în calităţile sus menţionate, ar putea să fie achitaţi, iar cei aflaţi în executarea pedepselor privative de libertate ar putea fi puşi în libertate. Prin această modificare, legislația română va intra în contradicție flagrantă cu dispozițiile convențiilor internaționale anticorupție pe care România le-a ratificat în anul 2002, respectiv 2004: Convenţia penală împotriva corupţiei a Consiliului Europei şi Convenţia ONU asupra corupţiei. Prin scoaterea acestor categorii din sfera de reglementare, România se va afla în situaţie de neconformitate şi cu standardele de cooperare judiciară internaţională, nemaifiind în măsură să execute cereri de asistenţă judiciară în materie penală cu referire la aceste categorii de persoane, atunci când se aplică regula dublei incriminări".

Oficialii CSM vorbesc despre exonerarea parlamentarilor!

Nici membrii CSM nu au ratat ocazia de a-l ajuta pe Băsescu să acuze superimunitatea parlamentarilor. "Printr-un alt amendament adoptat de Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi a Camerei Deputaţilor se propune completarea art. 147 din actualul Cod penal privind definirea noţiunii de funcţionar public, cu un nou alineat. Eliminarea din sfera noţiunilor de funcţionar public şi funcţionar a persoanelor la care se face referire în textul amendamentului, nu este justificată pentru că în acest fel ar fi afectată protecţia penală acordată unor valori sociale deosebit de importante, legate de activitatea categoriilor de persoane a căror excludere din sfera acestor noţiuni se urmăreşte. Prin acest amendament se ajunge practic la exonerarea de răspundere penală a persoanelor vizate de acesta, pentru toate infracţiunile la care subiectul activ este un funcţionar public sau funcţionar, în sensul art. 147 alin. (1) şi (2) din Codul penal, fapt care este inadmisibil în condiţiile importanţei deosebite a activităţilor desfăşurate de aceste persoane".

Conducerea Înaltei Curți, îngrijorată de inegalitățile dintre cetățeni

Chiar dacă nici conducerea Înaltei Curți de Casație și Justiție nu s-a sfiit să îl susțină pe președintele României în demersul său manipulativ, totuși, comunicatul remis presei a fost unul mai precaut. "Secţiile Unite ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, legal constituite, au hotărât sesizarea Curţii Constituţionale pentru a se pronunţa asupra aspectelor de neconstituţionalitate cuprinse în Legea pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi la Legea pentru modificarea art. 2531 din Codul penal". Judecătorii ÎCCJ au considerat că efectul excluderii parlamentarilor din categoria funcționarilor este de a restrânge "sfera de aplicare a tuturor normelor de incriminare care prevăd, ca subiect activ, persoana care are calitatea de funcţionar public sau funcţionar", fapt care ar fi de natură să creeze o discriminare față de cetățenii României. Articolul 16 din Constituţia României prevede că „cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări". Modificările aduse de parlamentari la Codul Penal încalcă acest principiu. Modificarea "nu are o justificare obiectivă şi rezonabilă, în condiţiile în care conduce la excluderea incidenţei unor norme de incriminare în cazul unor categorii de persoan aflate în aceeaşi situaţie cu persoanele cărora normele de incriminare le sunt aplicabile", s-a conchis în comunicat ÎCCJ.

Ioan Oltean, strigoiul de la miezul nopții

Liderul PDL, Ioan Oltean, cunoscut mai mult pentru afacerile sale profitabile și relațiile extraprofesionale și reciproc avantajoase, a avut o declarație pseudo-poetică despre modificările la Codul Penal.

"La miezul nopţii, pe ascuns, fără presă, fără opoziţie. Atunci doar când umblă spiritele negre, când strigoii bântuie lumea politică şi bântuie puterea, atunci oamenii aceştia s-au adunat în jurul mesei, sub influenţa spiritelor rele, pentru a modifica această lege".

Elena Udrea, ode pentru Băsescu

Fosta blondă de la Cotroceni, Elena Udrea, nu a ratat ocazia de a-l preamări pe Băsescu, evident, în contradicții cu "răii" din USL.

"Dacă-şi permit să facă lucrul acesta, să sfideze şi românii şi mediul internaţional, este evident că după ce Traian Băsescu nu va mai fi preşedinte, nu va mai fi cine să se lupte cu puterea USL şi cu tupeul, aroganţa şi sfidarea lor la adresa democraţiei".

Blaga a chemat oamenii în stradă


Liderul PDL, Vasile Blaga, altfel fost ministru al Internelor, deci având cunoștințe solide despre furturile de cai din Teleorman, a spus hotărât: "Luni spre marţi noaptea, pe la miezul nopţii, când se fură caii în Teleorman, vorba cântecului, s-au întâlnit (n.r.- deputaţii) şi au venit cu modificările la Codul Penal. Evident, Europa a reacţionat şi a reacţionat cum nu a mai făcut-o din vara anului 2012. Şi le spun foarte clar USL-iştilor, unora care credeau că a fost doar o perdea de fum legea amnistiei, ca să modifice Codurile, iată că o bagă marţi, pentru că vor să-şi apere hoţii care sunt în puşcării şi care sunt pe cale să intre în puşcării. Asta vor să facă de fapt, asta e lupta finală, ăsta este USL. Vom ataca mâine la CCR modificările la Codul Penal (...). Voi propune Colegiului Director (al PDL, n.r.) luni, dacă vin cei de la USL în faţa Camerei Deputaţilor cu legea graţierii marţi, vom intra în grevă parlamentară. Şi mai trebuie să gândim acţiuni comune în stradă, să vedem care ne este capacitatea fiecăruia de a ne mobiliza militanţii şi prin militanţi electoratul".

Dobrinescu, PNL: Vaci, umbre, cârcei, dureri, dezamăgiri

Oricât de poetic s-a dorit a fi Ioan Oltean, deputatul PNL Traian Dobrinescu i-a dat clasă. Într-o exprimare fără pic de logică, cap sau coadă, nemaivorbind de vreun argument juridic, alesul a explicat cum a votat el fix ca vaca.

"În acele două zile negre, luni şi marţi, nu a venit tematica, ceea ce a tulburat foarte mult instituţia şi conştiinţele parlamentarilor (...) Am votat ca o cireadă de vaci. Şeful nu pot să-l numesc. E apăsător atunci când votezi şi nu ştii ce. Apar umbre în sinele tău. După acest vot, s-a deschis subiectul în mass-media. Atunci umbrele se transformă în cârcei, în mici dureri. Iar când ai devenit conştient, lucrurile devin şi mai dureroase. În momentul în care o persoană dragă îşi exprimă dezamăgirea, începi să faci ochii mari. Dar sper că nu i-am dezamăgit întrutotul. A fost un moment de necunoaştere. Sper să îndreptăm legea. E prima dată şi ultima. Am mers plin de utopii în Parlament. Nu-mi doresc al doilea mandat. Sunt multe lucruri care se impun. Din păcate, Parlamentul e o anexă a Guvernului".

 

DIN ACEEASI CATEGORIE...
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE