Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x










Topul alimentelor care te ajuta sa ai plamani mai sanatoși

Postat la: 27.10.2020 - 10:16 | Scris de: Ziua News

0

A avea grijă de plămânii tăi nu este deloc greu. Câteva obiceiuri te pot ajuta să ai plămâni mai sănătoși, informează Exquis.ro.

În primul rând, renunță la fumat

Fumul de țigară afectează alveolele pulmonare și distruge cilii responsabili cu eliminarea infecțiilor și poluanților din plămâni. Substanțele chimice din tutun accelerează stresul oxidativ, ceea ce cauzează inflamație și deteriorarea celulelor pulmonare.

Învață să respiri corect

Respirația este un act reflex și cea mai mare parte a timpului respirăm fără a ne gândi la acest lucru. Respirația se face în mod natural și ușor. Respiră pe nas – aerul inspirat pe nas este trecut prin filtrul mucoasei nazale și încălzit la temperatura potrivită până ajunge în căile respiratorii inferioare, ceea ce nu se întâmplă atunci când respiri pe gură.

Respiră folosind diafragma – respirația diafragmatică este caracterizată de umplerea completă cu aer a plămânilor (de exemplu, bebelușii respiră în mod natural diafragmatic). Respiră relaxat și ritmic. Practică o formă de meditație sau yoga, cu ajutorul căreia înveți tehnici corecte de respirație.

Optează pentru alimente prietenoase cu plămânii

Nutrienții care protejează plămânii de infecții și poluare sunt vitaminele C și E, betacarotenul, acidul folic, seleniul, zincul, potrivit doctorulzilei.ro. O dietă echilibrată, bogată în alimente naturale, gătite în mod sănătos sau cât mai puțin preparate termic, asigură de obicei nutrienți care sprijină sistemul imunitar și sistemul respirator. În plus, se recomandă includerea în dietă a următoarelor alimente:

Legume crucifere, legume verzi, morcovi, ardei, rosii

Contin combinații echilibrate de vitamine și antioxidanți care ajută la funcționarea optimă a plămânilor.

Ghimbir, usturoi, ceapă și plante aromatice

Luptă împotriva infecțiilor și inflamațiilor.

Mere, citrice, fructe de pădure, avocado

Combat inflamațiile.

Iaurt natural, sana, kefir

Surse de probiotice care ajută la echilibrarea florei intestinale.

Pește, carne albă, ouă, nuci

Conțin grasimi sănătoase omega 3 și proteine care sprijină sistemul imunitar.

Citește și: Galerie foto SAVUROASĂ - Tocmai a fost desemnat cel mai bun patiser din lume: este un belgian

Ai grijă să te hidratezi suficient

Hidratarea este esențială pentru sănătatea organismului. Apa ajută la eliminarea toxinelor, inclusiv a celor din plămâni. Se recomandă consumul a 6-8 pahare de apă pe zi, dintre care primul dimineața, înainte de micul dejun.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE