Misterul Giulgiului din Torino ar fi fost descifrat. Adevărul despre imaginea care se spunea că ar fi a lui Iisus Hristos

Postat la: 02.08.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

Misterul Giulgiului din Torino ar fi fost descifrat. Adevărul despre imaginea care se spunea că ar fi a lui Iisus Hristos

Un nou studiu dă peste cap tot ce se credea despre Giulgiului din Torino, bucata de pânză în care se presupunea că a fost înfășurat Iisus Hristos la scurt timp după moartea sa pe cruce.

Giulgiul din Torino este o bucată de pânză de in, cu dimensiunile de 4,36 m x 1,10 m, pe care se vede o imagine a feței și spatelui unui bărbat. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorul brazilian Cicero Moraes, publicat de revista Archaeometry, acesta nu a fost așezat niciodată pe trupul lui Iisus Hristos, așa cum cred credincioșii de secole.

Cercetătorul brazilian, care este expert în reconstrucția fețelor istorice, anunță că giulgiul este doar o „capodoperă a artei creștine", care se putea realiza doar cu ajutorul unei sculpturi, potrivit Daily Mail. Acesta a creat două sculpturi digitale 3D. Prima a reprezentat un corp uman, în timp ce a doua reprezenta un tip de sculptură plată cunoscută sub numele de relief. Peste acestea a drapat digital un material textil, iar urmele le-a comparat cu giulgiul din Torino.

Cercetătorul a realizat că materialul textil drapat peste sculptura în relief se potrivea aproape perfect cu giulgiul, asta în timp ce imaginea creată prin draparea materialului textil peste un om real părea a fi lată și distorsionată. „Imaginea giulgiului este mai consistentă cu o reprezentare artistică în basorelief decât cu amprenta directă a unui corp uman real."

Acest lucru a dezvăluit că materialul textil drapat peste sculptura în relief se potrivea aproape perfect cu giulgiul. Între timp, imaginea creată prin draparea materialului textil peste un om real părea a fi lată și distorsionată. „Imaginea de pe Giulgiul din Torino este mai consistentă cu o matrice în basorelief. O astfel de matrice ar fi putut fi făcută din lemn, piatră sau metal și pigmentată - sau chiar încălzită - doar în zonele de contact, producând modelul observat.", a spus Moraes.

Brazilianul consideră că giulgiul a fost creat mai degrabă ca o operă de artă, dar mai târziu a ajuns să fie considerat o relicvă autentică. Giulgiului din Torino a fost menționat prima dată în secolul al XIV-lea. Încă de atunci au fost voci care au spus că nu ar fi autentic. În 1989 a fost datată cu carbon și s-a stabilit că a fost realizată între 1260 și 1390 d.Hr.

Giulgiul din Torino este păstrat în capela regală a Catedralei „Sfântul Ioan Botezătorul" din Torino. Biserica Catolică, actualul custode al giulgiului, nu s-a pronunțat niciodată în mod oficial asupra autenticității, considerând că aceasta nu ajută cu nimic religiei creștine. Dar în 1958 Papa Pius al XII-lea a aprobat imaginea pentru adorarea Sfintei Fețe a lui Isus. Papa Ioan Paul al II-lea a denumit giulgiul „o oglindă a Evangheliei".

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Misterul Giulgiului din Torino ar fi fost descifrat. Adevărul despre imaginea care se spunea că ar fi a lui Iisus Hristos

Postat la: 02.08.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Un nou studiu dă peste cap tot ce se credea despre Giulgiului din Torino, bucata de pânză în care se presupunea că a fost înfășurat Iisus Hristos la scurt timp după moartea sa pe cruce.

Giulgiul din Torino este o bucată de pânză de in, cu dimensiunile de 4,36 m x 1,10 m, pe care se vede o imagine a feței și spatelui unui bărbat. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorul brazilian Cicero Moraes, publicat de revista Archaeometry, acesta nu a fost așezat niciodată pe trupul lui Iisus Hristos, așa cum cred credincioșii de secole.

Cercetătorul brazilian, care este expert în reconstrucția fețelor istorice, anunță că giulgiul este doar o „capodoperă a artei creștine", care se putea realiza doar cu ajutorul unei sculpturi, potrivit Daily Mail. Acesta a creat două sculpturi digitale 3D. Prima a reprezentat un corp uman, în timp ce a doua reprezenta un tip de sculptură plată cunoscută sub numele de relief. Peste acestea a drapat digital un material textil, iar urmele le-a comparat cu giulgiul din Torino.

Cercetătorul a realizat că materialul textil drapat peste sculptura în relief se potrivea aproape perfect cu giulgiul, asta în timp ce imaginea creată prin draparea materialului textil peste un om real părea a fi lată și distorsionată. „Imaginea giulgiului este mai consistentă cu o reprezentare artistică în basorelief decât cu amprenta directă a unui corp uman real."

Acest lucru a dezvăluit că materialul textil drapat peste sculptura în relief se potrivea aproape perfect cu giulgiul. Între timp, imaginea creată prin draparea materialului textil peste un om real părea a fi lată și distorsionată. „Imaginea de pe Giulgiul din Torino este mai consistentă cu o matrice în basorelief. O astfel de matrice ar fi putut fi făcută din lemn, piatră sau metal și pigmentată - sau chiar încălzită - doar în zonele de contact, producând modelul observat.", a spus Moraes.

Brazilianul consideră că giulgiul a fost creat mai degrabă ca o operă de artă, dar mai târziu a ajuns să fie considerat o relicvă autentică. Giulgiului din Torino a fost menționat prima dată în secolul al XIV-lea. Încă de atunci au fost voci care au spus că nu ar fi autentic. În 1989 a fost datată cu carbon și s-a stabilit că a fost realizată între 1260 și 1390 d.Hr.

Giulgiul din Torino este păstrat în capela regală a Catedralei „Sfântul Ioan Botezătorul" din Torino. Biserica Catolică, actualul custode al giulgiului, nu s-a pronunțat niciodată în mod oficial asupra autenticității, considerând că aceasta nu ajută cu nimic religiei creștine. Dar în 1958 Papa Pius al XII-lea a aprobat imaginea pentru adorarea Sfintei Fețe a lui Isus. Papa Ioan Paul al II-lea a denumit giulgiul „o oglindă a Evangheliei".

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE