ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




Tarifele lui Trump lovesc acum în exporturile SUA. Scăderi de până la 50% în vânzările externe ale unor produse de bază

Postat la: 07.05.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

Tarifele lui Trump lovesc acum în exporturile SUA. Scăderi de până la 50% în vânzările externe ale unor produse de bază

Tarifele impuse de președintele american Donald Trump pentru importurile în SUA au un efect negativ și asupra exporturilor. Cel mai afectat este sectorul agricol, unde au scăzut cu până la 50% exporturile unor produse de bază ca porumbul, soia și carnea de vită.

Potrivit unei analize realizate de firma de monitorizare Vizion, scăderile de exporturi se resimt în aproape toate porturile americane, în special după ce tarifele au intrat în vigoare în aprilie. Portul Portland, Oregon, a înregistrat o scădere de 51% a volumului exportat, în timp ce portul Tacoma, Washington - un nod important pentru exporturile agricole către Asia - a raportat un declin de 28%.

Porturile din Los Angeles şi Savannah, Georgia, au consemnat scăderi de 17%, respectiv 13%, în timp ce Norfolk (Virginia) este în scădere cu 12%. Singurele porturi care au evitat deocamdată un declin major sunt Houston (-3%) şi Seattle (-3,5%). "Aproape toate exporturile americane au fost afectate," a declarat Ben Tracy, vicepreşedinte al Vizion.

Scăderea vine pe fondul reducerii comenzilor de producţie, în special din China, şi a scăderii numărului de vase containere către SUA. Datele arată o scădere de 43% a volumului de containere între 21 şi 28 aprilie. "Nu am mai văzut o astfel de perturbare de la vara lui 2020", a spus Kyle Henderson, CEO Vizion. El a explicat că produsele devin mai scumpe din cauza tarifelor, iar întreprinderile mici îşi reduc comenzile, temându-se de costuri ridicate şi cerere instabilă.

Retailerii americani avertizează că stocurile ar putea fi insuficiente în lunile următoare. Potrivit unei analize Bank of America, importurile de containere din Asia vor scădea cu 15-20% în luna mai. Cu inventare deja "slabe" şi cu puţine comenzi suplimentare lansate, comercianţii se pregătesc pentru posibile întreruperi de aprovizionare în perioada premergătoare sezonului de cumpărături.

"Retailerii care securizează capacitatea de transport în iunie vor avea un avantaj major pentru sezonul de iarnă", a declarat Tim Robertson, CEO DHL Global Forwarding. El a subliniat importanţa planificării strategice a fluxurilor de marfă în contextul tarifelor, vremii şi incertitudinilor legate de cerere.

Kipling Louttit, directorul executiv al Marine Exchange of Southern California, a avertizat că reducerea numărului de nave va duce la disponibilizări în rândul lucrătorilor din lanţul logistic - şoferi, lucrători portuari şi personal feroviar. Doar 14 nave au sosit în ultimele trei zile, faţă de un nivel „normal" de 17. Operatorul Matson, care oferă servicii de transport rapid din China către Long Beach, a anunţat o scădere de 30% a volumului de containere faţă de anul trecut şi a redus estimările pentru 2025.

CEO-ul Matt Cox a declarat că vizibilitatea cererii este limitată, iar revenirea va depinde de negocierile comerciale şi de eventuale modificări ale regimului tarifar. El a adăugat că mulţi clienţi continuă să adopte o strategie de diversificare a producţiei („China plus unu"), mutând capacităţile de producţie în alte ţări asiatice.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Tarifele lui Trump lovesc acum în exporturile SUA. Scăderi de până la 50% în vânzările externe ale unor produse de bază

Postat la: 07.05.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Tarifele impuse de președintele american Donald Trump pentru importurile în SUA au un efect negativ și asupra exporturilor. Cel mai afectat este sectorul agricol, unde au scăzut cu până la 50% exporturile unor produse de bază ca porumbul, soia și carnea de vită.

Potrivit unei analize realizate de firma de monitorizare Vizion, scăderile de exporturi se resimt în aproape toate porturile americane, în special după ce tarifele au intrat în vigoare în aprilie. Portul Portland, Oregon, a înregistrat o scădere de 51% a volumului exportat, în timp ce portul Tacoma, Washington - un nod important pentru exporturile agricole către Asia - a raportat un declin de 28%.

Porturile din Los Angeles şi Savannah, Georgia, au consemnat scăderi de 17%, respectiv 13%, în timp ce Norfolk (Virginia) este în scădere cu 12%. Singurele porturi care au evitat deocamdată un declin major sunt Houston (-3%) şi Seattle (-3,5%). "Aproape toate exporturile americane au fost afectate," a declarat Ben Tracy, vicepreşedinte al Vizion.

Scăderea vine pe fondul reducerii comenzilor de producţie, în special din China, şi a scăderii numărului de vase containere către SUA. Datele arată o scădere de 43% a volumului de containere între 21 şi 28 aprilie. "Nu am mai văzut o astfel de perturbare de la vara lui 2020", a spus Kyle Henderson, CEO Vizion. El a explicat că produsele devin mai scumpe din cauza tarifelor, iar întreprinderile mici îşi reduc comenzile, temându-se de costuri ridicate şi cerere instabilă.

Retailerii americani avertizează că stocurile ar putea fi insuficiente în lunile următoare. Potrivit unei analize Bank of America, importurile de containere din Asia vor scădea cu 15-20% în luna mai. Cu inventare deja "slabe" şi cu puţine comenzi suplimentare lansate, comercianţii se pregătesc pentru posibile întreruperi de aprovizionare în perioada premergătoare sezonului de cumpărături.

"Retailerii care securizează capacitatea de transport în iunie vor avea un avantaj major pentru sezonul de iarnă", a declarat Tim Robertson, CEO DHL Global Forwarding. El a subliniat importanţa planificării strategice a fluxurilor de marfă în contextul tarifelor, vremii şi incertitudinilor legate de cerere.

Kipling Louttit, directorul executiv al Marine Exchange of Southern California, a avertizat că reducerea numărului de nave va duce la disponibilizări în rândul lucrătorilor din lanţul logistic - şoferi, lucrători portuari şi personal feroviar. Doar 14 nave au sosit în ultimele trei zile, faţă de un nivel „normal" de 17. Operatorul Matson, care oferă servicii de transport rapid din China către Long Beach, a anunţat o scădere de 30% a volumului de containere faţă de anul trecut şi a redus estimările pentru 2025.

CEO-ul Matt Cox a declarat că vizibilitatea cererii este limitată, iar revenirea va depinde de negocierile comerciale şi de eventuale modificări ale regimului tarifar. El a adăugat că mulţi clienţi continuă să adopte o strategie de diversificare a producţiei („China plus unu"), mutând capacităţile de producţie în alte ţări asiatice.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE