ZC
ZC




ZC




Un expert aviatic vine cu explicații: Ce se întâmplă cu corpul uman când un avion se prăbușește?

Postat la: 17.06.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

Un expert aviatic vine cu explicații: Ce se întâmplă cu corpul uman când un avion se prăbușește?

Tragedia aviatică Air India din 12 iunie, a dus la un val de frică printre pasagerii curselor aeriene, dar puțini știu ce suferă corpul uman în momentele finale ale unui accident aviatic. Specialistul Tony Cullen, un fost anchetator de accidente aeriene, care a murit în 2009, a analizat îndelung impactul acestor incidente pentru a îmbunătăți siguranța pe aeroporturi.

Specialistul Tony Cullen a descoperit că majoritatea victimelor nu mor din cauza flăcărilor sau înecului, ci din cauza traumei mecanice. Corpurile sunt lovite violent de interiorul aeronavei în timpul prăbușirii: "în mai multe accidente structura s-a prăbușit și victima este rănită de impactul cu fuselajul. Victimile pot suferi amputări, tăieturi majore și fracturi severe". Fracturile toracice sunt prezente în 80 % din cazuri, cauzând rupturi cardiace și aleorta, deseori produse de flancurile coastelor fracturate ce străpung organele interne.

Fracturile spinale apar în 45 % dintre victime, iar cele pelviene sunt la fel de frecvente. Traumatismele craniene, contuzii și fracturi, afectează două treimi dintre victime, deseori fiind cauzate de obiectele care zboară prin cabină în timpul prăbușirii. Organele abdominale, precum ficatul, splina și rinichii, se rup frecvent, ducând la hemoragie internă severă. Fracturile membrelor: picioarele sunt afectate în 73,6 % dintre cazuri, brațele în 56,6 %. Aceste traume interne și externe explică de ce, din păcate, supraviețuirea este rareori posibilă. Centurile de siguranță pot provoca răni grave, dar, în același timp, țin corpul fix și împiedică victimele să fie evacuate din scaun.

În contrast cu statistica sumbră, există o excepție remarcabilă. Singurul supraviețuitor al tragediei Air India, britanicul Vishwashkumar (Vishwash) Ramesh, a scăpat cu viață după ce avionul s-a rupt în aer, iar el a fost aruncat prin ușa de urgență, înainte ca aeronava să facă contact cu solul. Locurile deasupra aripilor sunt considerat mai sigure în caz de impact vertical, zona centrală reduce turbulențele. Centura de siguranță rămâne esențială, deși poate provoca leziuni, fără ea corpul ar fi expulzat. Bagajele de mână nefixate sunt periculoase, compartimentele de deasupra pot elibera obiecte grele care devin proiectile fatale.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Un expert aviatic vine cu explicații: Ce se întâmplă cu corpul uman când un avion se prăbușește?

Postat la: 17.06.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Tragedia aviatică Air India din 12 iunie, a dus la un val de frică printre pasagerii curselor aeriene, dar puțini știu ce suferă corpul uman în momentele finale ale unui accident aviatic. Specialistul Tony Cullen, un fost anchetator de accidente aeriene, care a murit în 2009, a analizat îndelung impactul acestor incidente pentru a îmbunătăți siguranța pe aeroporturi.

Specialistul Tony Cullen a descoperit că majoritatea victimelor nu mor din cauza flăcărilor sau înecului, ci din cauza traumei mecanice. Corpurile sunt lovite violent de interiorul aeronavei în timpul prăbușirii: "în mai multe accidente structura s-a prăbușit și victima este rănită de impactul cu fuselajul. Victimile pot suferi amputări, tăieturi majore și fracturi severe". Fracturile toracice sunt prezente în 80 % din cazuri, cauzând rupturi cardiace și aleorta, deseori produse de flancurile coastelor fracturate ce străpung organele interne.

Fracturile spinale apar în 45 % dintre victime, iar cele pelviene sunt la fel de frecvente. Traumatismele craniene, contuzii și fracturi, afectează două treimi dintre victime, deseori fiind cauzate de obiectele care zboară prin cabină în timpul prăbușirii. Organele abdominale, precum ficatul, splina și rinichii, se rup frecvent, ducând la hemoragie internă severă. Fracturile membrelor: picioarele sunt afectate în 73,6 % dintre cazuri, brațele în 56,6 %. Aceste traume interne și externe explică de ce, din păcate, supraviețuirea este rareori posibilă. Centurile de siguranță pot provoca răni grave, dar, în același timp, țin corpul fix și împiedică victimele să fie evacuate din scaun.

În contrast cu statistica sumbră, există o excepție remarcabilă. Singurul supraviețuitor al tragediei Air India, britanicul Vishwashkumar (Vishwash) Ramesh, a scăpat cu viață după ce avionul s-a rupt în aer, iar el a fost aruncat prin ușa de urgență, înainte ca aeronava să facă contact cu solul. Locurile deasupra aripilor sunt considerat mai sigure în caz de impact vertical, zona centrală reduce turbulențele. Centura de siguranță rămâne esențială, deși poate provoca leziuni, fără ea corpul ar fi expulzat. Bagajele de mână nefixate sunt periculoase, compartimentele de deasupra pot elibera obiecte grele care devin proiectile fatale.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE