Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Scandal intre Finante si Posta Română cu privire la casele de marcat jurnalizate

Postat la: 27.05.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Informare de presă. În legătură cu informațiile apărute recent în mass media referitoare la afirmațiile Poștei Române cu privire la obligativitatea de achiziție a caselor de marcat cu jurnal electronic, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014, care modifică și completează Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, a fost reglementată autorizarea caselor de marcat cu jurnal electronic și înlocuirea etapizată a vechilor aparate de marcat, pe grupe de contribuabili. Acest lucru le va permite importatorilor și distribuitorilor să-și lichideze stocurile de modele vechi și să obțină avizul tehnic favorabil și autorizația de distribuție pentru noile modele, iar utilizatorilor le va permite să îşi achiziționeze treptat noile aparate, fără pierderi financiare și fără perturbarea activității comerciale.

Conform termenelor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, așa cum a fost modificată şi completată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014, până la data de 31 august 2015, Ministerul Finanțelor Publice modifică şi completează, în mod corespunzător, prevederile normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 şi emite, împreună cu Ministerul pentru Societatea Informațională, ordinul comun prin care se aprobă procedura de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.

Având în vedere cele precizate mai sus, afirmațiile referitoare la o întârziere a Ministerului Finanțelor Publice de a emite normele metodologice de aplicare, ca urmare a aprobării Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 91/2014, sunt complet nefondate, termenul legal fiind 31 august 2015. Mai mult, potrivit prevederilor de natură tranzitorie prevăzute de art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014, achiziția de case de marcat noi cu jurnal electronic urmează să se realizeze doar începând cu data de 1 ianuarie 2016.

În aceste condiții, nici măcar nu se poate pune problema ca în prezent, în luna mai 2015, Poșta Română să fie împiedicată să-și achiziționeze case de marcat noi cu jurnal electronic, pentru că până la data de 1 ianuarie 2016 niciun operator economic din România nu este obligat să o facă, procedurile de achiziție a acestor case de marcat urmând să fie obligatorii doar începând cu această dată, potrivit dispozițiilor legale în vigoare indicate mai sus. Termenul de la care marii contribuabili (prima categorie de operatori economici vizați) sunt obligați să utilizeze case de marcat noi este 1 aprilie 2016.

Precizăm totodată că nici utilizarea de plicuri de către Poșta Română și nici modificările intervenite în structura organizatorică a Poștei Române nu au absolut nicio incidență cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 91/2014. Aceste operațiuni de vânzare a plicurilor (ca, de altfel, a oricăror alte bunuri sau servicii către populație) și, respectiv, de modificare a datelor de identificare a operatorului economic în memoria casei de marcat se pot realiza exact în aceleași condiții în care s-au realizat din anul 1999 și până în prezent, folosind casele de marcat existente.

Termenele tranzitorii de implementare largi, prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2014, au avut în vedere tocmai acest lucru, respectiv să nu determine niciun fel de presiuni și perturbări ale activităților desfășurate de operatorii economici.

Biroul de presă
Ministerul Finanţelor Publice

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE