Una din masurile prin care Guvernul vrea sa acopere gaurile bugetare lasate de reducerile de taxe: Compania de Drumuri si Autostrazi va achizitiona utilaje de reciclare a asfaltului si se va ocupa singura de asfaltarile si intretinerile periodice
Postat la: 21.07.2015 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Compania de Drumuri si Autostrazi ar urma sa achizitioneze cate un set de utilaje pentru reciclarea asfaltului pentru fiecare regionala de drumuri si poduri din tara si ar urma sa se ocupe pe viitor in regie proprie de asfaltarile si intretinerile periodice pe drumuri, au declarat surse guvernamentale pentru HotNews.ro. Masura ar urma sa duca la o economie de circa 500 de milioane de euro, potrivit surselor, si este luata in calcul de catre autoritati pentru a mai acoperi din gaurile bugetare ce vor aparea in urma reducerilor de taxe si maririlor de salarii.
Planul nu vizeaza proiectele de reabilitare sau modernizare a drumurilor nationale, care se vor face in continuare pe baza de licitatii publice, ci doar lucrarile de reasfaltare sau de intretinere periodica a unor drumuri. Pentru moment, nu exista un buget alocat pentru aceste achizitii, planul fiind doar in stadiul de intentie.
Potrivit surselor HotNews.ro, intentia autoritatilor este ca CNADNR sa achitioneze sapte seturi de utilaje pentru reciclarea asfaltului, cate unul pentru fiecare regionala Drumuri si Poduri din tara. Cu setul de utilaje autoritatile spera sa poata recicla circa 1 km de drum asfaltat pe zi.
Potrivit surselor apropiate situatiei consultate de HotNews.ro, prin reciclare vor fi rezolvate situatiile de intretinere periodica, acolo unde multe Drumuri Nationale nu au nevoie de reabilitare si/sau modernizare, ci doar de reasfaltari. Drumul reciclat ar urma sa aiba o capacitate portanta (n. rezistenta la trafic, in conditiile mentinerii integritatii pe parcursul duratei de viata) mai mare si cu o perioada de garantie de minim doi ani. In plus, potrivit acelorasi surse, masura ar duce atat la timpi de executie mai mici, cat si la costuri de executie mai mici, 1 km de drum "reciclat" fiind mai ieftin cu 50% fata de 1 km de drum reabilitat.
Sursele guvernamentale consultate de HotNews.ro au precizat ca economia calculata ar fi de circa 500 de milioane de euro, dar nu au precizat pe ce perioada este calculata aceasta. Pe langa stabilirea unor proiecte de infrastructura rutiera prioritare pentru Romania urmatorilor 15 ani, Master Planul General de Transport trimis in prezent spre consultare la Comisia Europeana propune si o reforma a actualei Companii care administreaza drumurile nationale si autostrazile.
Punand in discutia capacitatea administrativa a CNADNR-ului de a putea derula proiecte noi de infrastructura, la pachet cu activitatile de intretinere si de administrare a drumurilor nationale, expertii independenti care au elaborat MasterPlanul propun ca CNADNR sa se imparta in doua structuri specializate: Compania Nationala de Investitii Rutiere si Compania Nationala de Intretineri si Reparatii Rutiere.
Pentru structura ce tine de investitii, documentul strategic recomanda si infiintarea unui "departament de geomorfologie-GIS" specializat in studiul de alternative si solutii tehnice, precum si un departament "de elaborare studii de fezabilitate pentru proiecte de complexitate redusa". Detalii despre aceasta propunere de scindare a CNADNR-ului, aici.
In cursul discutiilor purtate de-a lungul timpului cu expertii europeni, una din problemele ridicate a fost imbunatatirea capacitatii administrative de a gestiona proiectele de infrastructura rutiera din Romania, mai ales ca Master Planul propune o crestere a numarului de proiecte in urmatorii ani, au explicat surse pentru HotNews.ro. Astfel, s-a ajuns si la ideea unei reforme a actualei structuri administrative, adica a CNADNR-ului.
In varianta finala revizuita a Master Planului, consultantul independent AECOM care a realizat documentul strategic, a venit si cu o propunere privind "Reforma sistemului de management al proiectelor". Potrivit expertilor AECOM, "prin perfectionarea stabilitatii si capacitatii organizationale si institutionale, se vor pune bazele unui management mult mai eficient si productiv in ceea ce priveste activitatile aferente sectorului rutier, pe durata tuturor fazelor din cadrul unui proiect."
"Recomandam efectuarea unui audit si a unei analize complete asupra situatiei curente, urmate de identificarea masurilor si recomandarilor relevante in ceea ce priveste structura departamentelor ce vor fi responsabile cu toate etapele aferente unui proiect. Acestea presupune implicarea personalului cheie intr-o sesiune de evaluare a necesitatilor de instruire.
Mai mult decat atat, recomandam ca Ministerul Transporturilor sa numeasca personalul de conducere, in baza contractelor incheiate pe termen lung, contracte bazate pe sistemul de performante. Aceste modificari la nivel de management vor asigura o eficienta sporita in ceea ce priveste elaborarea si implementarea proiectelor", noteaza expertii AECOM.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Detalii despre filmările la „Mad Max: Fury Road" - Actorul Tom Hardy e la cuțite cu Charlize Theron: "Situația a scăpat de sub control"
Regizorul australian George Miller a făcut declarații despre conflictul de pe platoul de filmare dintre Tom Hardy și Charlize Theron, vedetele din „Mad Max: Fury Road/ Mad Max: Drumul furiei", în cadrul unui interviu acordat publicației The Telegraph.
-
Demență totală: AMC pune avertisment la filmul Goodfellas pentru "lipsa persoanelor de culoare" în mafia italiană!
AMC a plasat un avertisment la difuzarea filmului Goodfellas, avertizând publicul că lipsește "incluziunea și toleranța" din cauza lipsei persoanelor de culoare portretizate în mafia italiană.
-
Un ucrainean a detonat o petardă în vaginul soției. Ea era din Republica Moldova și a scăpat cu viață doar printr-o minune
Tribunalul Regional din Plzeň a început săptămâna trecută să judece un ucrainean care și-a mutilat soția, o tânără moldoveancă refugiată în Cehia. Anul trecut, într-un hostel din Kožlany, în regiunea Plzen, a legat-o de pat și a detonat o petardă pe care o introdusese anterior în vaginul ei.
-
Cum a scăpat o femeie din mâinile criminalului în serie „Casanova Killer"
Singura femeie care a reușit să scape din mâinile cunoscutului criminal în serie, „Casanova Killer", Barbara Abel, s-a folosit de un truc care ține de psihologie. Ea a povestit, recent, cel mai greu moment din viața ei.
-
Care sunt cele mai ușor de ghicit PIN-uri bancare, dar și cele mai sigure. Listele expertilor in coduri criptate
Un cod PIN unic și greu de ghicit poate face diferența în securitatea conturilor dumneavoastră. Așadar, iată ce trebuie să evitați atunci când alegeți un număr PIN pentru cardul bancar.
-
Bill Gates dă 26,5 milioane de dolari pentru un vaccin care sa opreasca flatulențele vacilor!
ArkeaBio, o companie din Boston care a dezvoltat un vaccin pentru a reduce emisiile de metan ale animalelor de fermă, a obținut 26,5 milioane de dolari printr-o finanțare cu capital de risc condusă de un fond de investiții fondat de Bill Gates.
-
Specialist în aviație spune de ce s-ar fi prăbușit elicopterul cu Raisi: "Practic nu am văzut nicio comunicare..."
Un specialist în aviație susține că lipsa unui apel SOS de la pilotul elicopterului prăbușit în Iran, în care se afla președintele Raisi, indică o „problemă gravă de control". Procedurile arată că în astfel de cazuri prioritate au manevrele de zbor și apoi se poate comunica.
-
Lovitură dură pentru China, care a vrut să profite de agenda ecologică a UE: Mașinile electrice chinezești 'putrezesc' în porturile din Europa
Companiile chineze de vehicule electrice par să nmu aibă deloc succes după ce au invadat agresiv piețele europene, încercând să profite de agenda ecologică a UE.
-
Prinde Corbu, scoate-i ochii: Primarul din Bușteni patronează o suveica financiară prin interpusi careia i-a dat de capăt DNA si Curtea de Conturi
Primaria Busteni a devenit sălașul unor afaceri extrem de dubioase. De la angajari "pe spranceana", motivate cu salarii uriase, de pilda o secretara care devine interpusa in firmele de investitii, pana la nepotisme, miscari de bani prin conturi ilicite si multe astfel de "inginerii" ale primarului Mircea Corbu au devenit obiectul Curtii de Conturi
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Suveica mafiei din agricultură: importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia și dam totul la export
- 2.Guvernul german admite cu documente indubitabile că nu a existat nicio pandemie de Covid
- 3.Instalarea Guvernului Mondial intra în linie dreaptă: Marele Summit pentru Viitor pentru impunerea Agendei 2030
- 4.Semnul ca incepe Marea Resetare financiara: Explozia prețului la aur arata ca marii magnati nu mai cred in bani si in depozite monetare
- 5.Părintele Pimen Vlad face dezvăluiri cutremurătoare: De unde vine, de fapt, Lumina Sfântă de la Ierusalim!
- 6.Țarcuri IT pentru viitoarele "animale umane": Nimeni nu explică dar iată ce inseamnă de fapt "Orașe inteligente" și "Orașe de 15 minute"
- 7.Măsura fiscală care intră în vigoare de la 1 iulie 2024: Impozit de 70% pentru proprietarii care închiriază locuințe în România!
- 8.Cimitirul automobilelor electrice. Reportaj Spiegel despre aglomerări de mașini nevândute, parcate în secret, inclusiv ale Tesla
- 9.Elon Musk lansează Tesla MedBeds - noile paturi medicale dotate cu tehnologie din Star Trek. Te vindeci in minute in loc de luni! VIDEO
- 10.Cum vrea Macron să dinamiteze alegerile din România, aruncându-ne în război cu Rusia
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu