ZC
ZC




ZC




Majorarea RCA. Ticăloșia ASF patronată de Mişu Negriţoiu (II)

Postat la: 22.12.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

Majorarea RCA. Ticăloșia ASF patronată de Mişu Negriţoiu (II)

Autoritatea de Supraveghere Financiară a fost transformată de actualul președinte, Mișu Negrițoiu, într-un fel de societate financiară ce funcționează pe principii dubioase, ca să nu spunem infecte. Instituția este finanțată de către asigurători, cărora în schimbul unor stipendii pe măsură li se permite să-i jupoaie pe asigurați după bunul plac. Astfel, cea mai mică leafă lunară din ASF a ajuns să depășească echivalentul a 2.000 de euro, Negrițoiu încasând de câteva ori mai mult decât președintele României.

Așa cum arătam în episodul anterior al acestui serial, autoritatea în discuție, în cârdășie cu cele nouă companii de asigurare autorizate, pun la cale majorarea polițelor obligatorii RCA și cu până la 300%. Din această afacere murdară vor avea de câștigat asigurătorii, ASF și bugetul de stat, iar de pierdut, așa cum era de așteptat, posesorii și utilizatorii de autovehicule. Asigurătorii vor înregistra profituri substanțiale, autoritatea va avea fonduri pentru salariile nesimțite de mii și zeci de mii de euro pe lună, iar bugetul se va alege cu 80% din profitul activității ASF. Care activitate nu este nici pe departe una financiară ori comercială, ci de reglementare, supraveghere și control, din care n-ar trebui să rezulte vreun profit.

Cârdășia ASF - asigurători

Asigurătorii se plâng pe bună dreptate că daunele produse în străinătate pe care trebuie să le suporte, în baza polițelor încheiate, le diminuează substanțial profitul. Și în cârdășie cu conducerea ASF au găsit soluția, umflând toate polițele, indiferent dacă autovehiculele părăsesc ori nu România, indiferent dacă produc ori nu pagube. S-ar fi putut recurge la o poliță suplimentară - ceva de genul rovignetei -, pentru mașinile care depășesc granița, dar în acest caz profitul asigurătorilor ar fi mult mai redus, aceștia trebuind să finanțeze în continuare ASF, ca Mișu Negrițoiu să încaseze salarii lunare de zeci de mii de euro, dar să mai și vireze la bugetul de stat 80% din așa-zisul profit înregistrat. Mai clar, după ce că românul plătește taxe și impozite cu duiumul, va fi jupuit la triplu de asigurători, ca aceștia să înregistreze profituri grase, din care să cotizeze la ASF și la stat. Ceea ce este o ticăloșie fără margini.

Nimeni nu omoară cloșca cu puii de aur

Exasperați de această mașinațiune murdară, șoferii au organizat un miting în Capitală, la data de 17 decembrie anul curent. Nu unul de anvergură, cei mai mulți șoferi și utilizatori de autovehicule blazându-se pe ideea că oricum nu vor avea câștig de cauză. Președintele ASF, Mișu Negrițoiu, a intuit din timp acest deranj, la care de altfel se aștepta, iar cu doar o zi înainte a alcătuit de ochii lumii un așa-zis „Plan de acțiuni pentru normalizarea pieței asigurărilor auto obligatorii". Vezi Doamne, pentru „protejarea intereselor consumatorilor și stabilizarea pieței".

Ce va face ASF pe baza acestui laborios plan? Va întreprinde controale inopinate la societățile de asigurare care vând poliție RCA, ca să verifice modul de determinare a tarifelor. Asta dacă există cineva atât de naiv în această țară, care să creadă că angajații ASF ar avea tupeul să-i ia de urechi pe cei care-i finanțează, asigurându-le lefuri ce depășesc cu mult media occidentală. Nu de alta, dar ar fi ca și cum ar ucide cloșca cu pui de aur.

Grup sau comisie, tot un drac

Mișu Negrițoiu a catadicsit să solicite neaplicarea de majorări substanțiale pentru utilizarea autovehicule care nu ies din țară, precum: tramvaie, troleibuze, autobuze, tractoare, macarale sau autoutilitare cum sunt cele ale ISU. Adică, un fel de praf în ochi, în opinia noastră. Pe urmă, ca să se derobeze de răspundere, președintele - numit în fruntea acestei autorități pe criterii politice și fără a avea vreo expertiză în domeniul asigurărilor - s-a gândit la înființarea unui „grup de lucru dedicat". Din care grup să facă parte reprezentanți ai ASF, asigurători, consumatori și membrii ai Parlamentului, ca să găsească respectivii cele mai bune soluții. I-a zis grup, nu comisie, ca românul să nu se prindă că principiul potrivit căruia „când vrei să îngropi ceva faci o comisie" funcționează bine mersi în continuare.

Chirițoiu n-a auzit de legile antitrust

La fel de condamnabilă în toată această poveste este și atitudinea Consiliului Concurenței, care n-a prins de veste că cele nouă companii de asigurare, ce sunt autorizate să vândă polițe obligatorii RCA, s-au înțeles la ceas de taină să le scumpească. Președintele Bogdan Marius Chirițoiu n-a auzit de legile antitrust, de vreme ce i se pare normal ca toți asigurătorii să majoreze polițele, brusc, cu 300%, unui taxi - spre exemplu - revenindu-i o obligație anuală de 1.000 de euro. Un alt scenariu, pe care-l considerăm cât se poate de plauzibil, ar fi următorul: s-a mers pe o majorare exagerată, ca în final să se mai mai poată ceda, pe ici, pe colo. Dacă n-o fi 300%, asigurătorii s-ar mulțumi cu 200%, chiar și cu 100%, dar nici 50% n-ar fi tocmai rău, din moment ce sunt reasigurați la rândul lor. Important este să se scumpească polițele și să se maximizeze profitul șmecherilor.

Dan Coste

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Majorarea RCA. Ticăloșia ASF patronată de Mişu Negriţoiu (II)

Postat la: 22.12.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară a fost transformată de actualul președinte, Mișu Negrițoiu, într-un fel de societate financiară ce funcționează pe principii dubioase, ca să nu spunem infecte. Instituția este finanțată de către asigurători, cărora în schimbul unor stipendii pe măsură li se permite să-i jupoaie pe asigurați după bunul plac. Astfel, cea mai mică leafă lunară din ASF a ajuns să depășească echivalentul a 2.000 de euro, Negrițoiu încasând de câteva ori mai mult decât președintele României.

Așa cum arătam în episodul anterior al acestui serial, autoritatea în discuție, în cârdășie cu cele nouă companii de asigurare autorizate, pun la cale majorarea polițelor obligatorii RCA și cu până la 300%. Din această afacere murdară vor avea de câștigat asigurătorii, ASF și bugetul de stat, iar de pierdut, așa cum era de așteptat, posesorii și utilizatorii de autovehicule. Asigurătorii vor înregistra profituri substanțiale, autoritatea va avea fonduri pentru salariile nesimțite de mii și zeci de mii de euro pe lună, iar bugetul se va alege cu 80% din profitul activității ASF. Care activitate nu este nici pe departe una financiară ori comercială, ci de reglementare, supraveghere și control, din care n-ar trebui să rezulte vreun profit.

Cârdășia ASF - asigurători

Asigurătorii se plâng pe bună dreptate că daunele produse în străinătate pe care trebuie să le suporte, în baza polițelor încheiate, le diminuează substanțial profitul. Și în cârdășie cu conducerea ASF au găsit soluția, umflând toate polițele, indiferent dacă autovehiculele părăsesc ori nu România, indiferent dacă produc ori nu pagube. S-ar fi putut recurge la o poliță suplimentară - ceva de genul rovignetei -, pentru mașinile care depășesc granița, dar în acest caz profitul asigurătorilor ar fi mult mai redus, aceștia trebuind să finanțeze în continuare ASF, ca Mișu Negrițoiu să încaseze salarii lunare de zeci de mii de euro, dar să mai și vireze la bugetul de stat 80% din așa-zisul profit înregistrat. Mai clar, după ce că românul plătește taxe și impozite cu duiumul, va fi jupuit la triplu de asigurători, ca aceștia să înregistreze profituri grase, din care să cotizeze la ASF și la stat. Ceea ce este o ticăloșie fără margini.

Nimeni nu omoară cloșca cu puii de aur

Exasperați de această mașinațiune murdară, șoferii au organizat un miting în Capitală, la data de 17 decembrie anul curent. Nu unul de anvergură, cei mai mulți șoferi și utilizatori de autovehicule blazându-se pe ideea că oricum nu vor avea câștig de cauză. Președintele ASF, Mișu Negrițoiu, a intuit din timp acest deranj, la care de altfel se aștepta, iar cu doar o zi înainte a alcătuit de ochii lumii un așa-zis „Plan de acțiuni pentru normalizarea pieței asigurărilor auto obligatorii". Vezi Doamne, pentru „protejarea intereselor consumatorilor și stabilizarea pieței".

Ce va face ASF pe baza acestui laborios plan? Va întreprinde controale inopinate la societățile de asigurare care vând poliție RCA, ca să verifice modul de determinare a tarifelor. Asta dacă există cineva atât de naiv în această țară, care să creadă că angajații ASF ar avea tupeul să-i ia de urechi pe cei care-i finanțează, asigurându-le lefuri ce depășesc cu mult media occidentală. Nu de alta, dar ar fi ca și cum ar ucide cloșca cu pui de aur.

Grup sau comisie, tot un drac

Mișu Negrițoiu a catadicsit să solicite neaplicarea de majorări substanțiale pentru utilizarea autovehicule care nu ies din țară, precum: tramvaie, troleibuze, autobuze, tractoare, macarale sau autoutilitare cum sunt cele ale ISU. Adică, un fel de praf în ochi, în opinia noastră. Pe urmă, ca să se derobeze de răspundere, președintele - numit în fruntea acestei autorități pe criterii politice și fără a avea vreo expertiză în domeniul asigurărilor - s-a gândit la înființarea unui „grup de lucru dedicat". Din care grup să facă parte reprezentanți ai ASF, asigurători, consumatori și membrii ai Parlamentului, ca să găsească respectivii cele mai bune soluții. I-a zis grup, nu comisie, ca românul să nu se prindă că principiul potrivit căruia „când vrei să îngropi ceva faci o comisie" funcționează bine mersi în continuare.

Chirițoiu n-a auzit de legile antitrust

La fel de condamnabilă în toată această poveste este și atitudinea Consiliului Concurenței, care n-a prins de veste că cele nouă companii de asigurare, ce sunt autorizate să vândă polițe obligatorii RCA, s-au înțeles la ceas de taină să le scumpească. Președintele Bogdan Marius Chirițoiu n-a auzit de legile antitrust, de vreme ce i se pare normal ca toți asigurătorii să majoreze polițele, brusc, cu 300%, unui taxi - spre exemplu - revenindu-i o obligație anuală de 1.000 de euro. Un alt scenariu, pe care-l considerăm cât se poate de plauzibil, ar fi următorul: s-a mers pe o majorare exagerată, ca în final să se mai mai poată ceda, pe ici, pe colo. Dacă n-o fi 300%, asigurătorii s-ar mulțumi cu 200%, chiar și cu 100%, dar nici 50% n-ar fi tocmai rău, din moment ce sunt reasigurați la rândul lor. Important este să se scumpească polițele și să se maximizeze profitul șmecherilor.

Dan Coste

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE