ZC
ZC




ZC




Aranjamente in stil interlop regizate la CFR Marfă de protejatul Ancai Boagiu

Postat la: 22.02.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

Aranjamente in stil interlop regizate la CFR Marfă de protejatul Ancai Boagiu

Directorul general interimar al CFR Marfa, Laurentiu Georgescu, protejatul Ancai Boagiu, isi continua nestingherit aranjamentele de personal si ingineriile financiare si patrimoniale, desi a fost "scanat" de politie pentru ca a sabotat compania de stat.

Recent, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, le-a spus senatorilor ca se ocupa serios de modul cum functioneaza CFR Marfa, dar el continua sa nu miste in front in fata lui Georgescu care a ajuns vataful companiei. In timp ce ceferistii sunt amenintati cu somajul, Laurentiu Georgescu angajeaza pensionari pe salarii uriase, masina de serviciu cu sofer si multe alte bonusuri financiare. Trebuie precizat ca Laurentiu Georgescu a fost impus anul trecut in fruntea companiei doar pentru faptul ca sta in Constanta pe aceeasi scara cu Anca Boagiu, iar sotia sa ii ofera permanent acesteia prajituri de casa delicioase.

Manager financiar pensionar, cu mașină gratis la scară condusă de soț

In septembrie 2015, controversatul manager financiar al CFR Marfa, Lucretia Victoria Cristescu, s-a pensionat pentru limita de varsta. Insa, imediat dupa pensionare, directorul general Laurentiu Georgescu ii aporba acesteia, printr-o simpla cerere, sa-si continuie activitate pe postul de manager financiar al CFR Marfa, nici mai mult, nici mai putin de 36 de luni, adica inca trei ani de zile. Dar nu a fost de ajuns pentru Georgescu sa o angajeze pe Lucretia Victoria Cristescu inca trei ani cu un salariu salariu brut de 6.926lei/luna, ci avut grija sa beneficieze de bonuri de benzina fara limita pentru masina pusa la dispozitie gratuit de companie - Toyota de culoare gri metalizat Rav 4 cu nr. înmatriculare B 91 RMF.

Deoarece, madam Cristescu nu are permis de conducere, autoturismul este condus de catre sotul ei, si astfel beneficiaza ilegal de masina de serviciu si bonuri de benzina. De ce este illegal? Există un ordin scris al directorului general al CFR Marfă care stipulează ca nu pot avea masina de serviciu cei care nu au permis, pentru ca altfel trebuia sa beneficieze si de sofer. Ca atare, Lucretia Cristescu gaseşte o soluţie şi la acest ordin şi zilnic maşina de serviciu de la CFR Marfă este condusă de soţul acesteia care este pensionar si astfel masina de serviciu circula pe banii CFR Marfă in folosul familiei Cristescu.

Marile "performanțe" ale pensionarei Cristescu

Printre "performantele" profesionale ale Lucretia Cristescu se numara si faptul ca la foarte mulţi salariati li s-au calculat gresit drepturile banesti ce le reveneau din sentinte judecatoresti, astfel ca CFR Marfă a dat mai mult la unii si mai putin la alţii. Asa se face că s-a creat un haos in unitati si nu a fost rezolvat decat cu corpul de control al CFG-ului care desigur nu a sanctionat-o pe dna Cristescu ca sa nu bata la ochi si au fost sanctionati salariati mărunţi care nu aveau nici o vina. Asa ca managerul financiar al CFR Marfa ca drept multumire a mai fost păstrată la CFR Marfă ca fiind de neînlocuit inca 36 de luni adica 3 ani cu masina benzina si salariu brut de 6926lei/luna. Mai trebuie adaugat si faptul ca Lucretia Cristescu este şi cenzor la Rofesped unde l-a angajat şi pe fiul ei Marian Cristescu care desi nu are nicio treaba cu calea ferata ia si el un ban ca e baiatul bun la toate si deh e baiatul doamnei cenzor.

Cumetrie păguboasă pe spatele CFR Marfă

Tot in anul 2015 la Sucursala Marfa Bucureşti a iesit la pensie o alta doamnă care nu a putut obţine aprobare nici măcar o lună în plus. O cheamă Popa Mihaela şi era adjuncta doamnei Victoria Lucretia Cristescu adică sefa Oficiului Economic al Sucursalei Bucureşti. După plecarea acesteia la pensie, directorul CFR Marfă Laurentiu Georgescu a numit-o, fara concurs, in functie pe Elena Giurumescu ca nou angajat. Numai că aşa cum se practică peste tot, aceasta este sotia lui Ovidiu Giurumescu analist în cadrul CFR Marfă central şi foarte bun prieten cu doamna Lucretia Cristescu. Practic, Elena Giurumescu a aterizat acum la CFR Marfă de la firma Romfer Construct SA care deruleaza o multime de contracte cu CFR.

Firma Romfer Construct SA este controlată, printre alţii, de Liviu Sărămăţ (nume aflat pe lista beneficiarilor de despăgubiri bizare acordate de ANRP, cu numeroase contracte cu statul la activ), Gheorghe Ciuvăţ, un important sponsor al defunctei USL, Raluca Mănăilă (fiica lui Gavrilă Mănăilă, fost director CFR Călători) şi Sorin Gavrilescu (fost director tehnic la CFR Călători, cercetat, alături de colegul Mănăilă în celebrul dosar Necolaiciuc). Astfel, CFR Marfă si Sucursala de Marfa Bucureşti au contracte la ora actuală cu această firmă care din anul 2006 tot incheie contracte cu CFR Marfă din doi in doi ani cu valori cuprinse intre 2.000.000 de lei fara TVA si 2.500.000 de lei. Acum, Elena Giurumescu dă banii pentru lucrările efectuate de firma foştilor ei colegi, adica Romfer Construct. Obiectul contractului: lucrari de întretinere, verificări si reparatii linii si aparate de cale ce apartin CZM Bucureşti adica Centul Zonal de Marfa Bucuresti dupa noua denumire. Pentru toate aceste nereguli isi da semnatura domnul director de CZM Bucuresti, Liviu Popescu.

Contracte cu dedicație care ar putea intra în vizorul DNA

Poate totusi DNA va verifica aceste contracte care dureaza de 10 ani fara sa se sesizeze nimeni că această firma este unica care câştigă aceste contracte şi lucreaza cu CFR SA tot de atâţia ani. Totodata, liniile si aparatele de cale apartin infrastructurii. Cate linii si aparate are CZM Bucuresti sa faca un contract cu Romfer Construct SA pe o suma atat de mare? Aşadar, CFR Marfă merge pe pierderi de ani de zile, se disponibilizează personalul si nu se dau majorari la salariu ca si la CFR Călători si CFR Infrastructură de 10% ci doar 6% tocmai pentru ca nu sunt bani.

In schimb angajeaza oameni din afara, pe salarii mari, tine pensionarii pe salarii si mai mari cu masini la scara si bonuri de benzina plus alte bonusuri. Practic, angajatii CFR Marfă nu au nici o şansă să promoveze deoarece conducerea CFR Marfă angajează pensionari sau face numiri pe posturi de conducere pentru personal din afara pepinierei proprii. Ca atare, pana acum sotul Elenei Giurumescu se agita pentru compensările cu firma Romfer Construct, dar de acum inainte se agita soţia acestuia care are acum pixul ei stau compensarile catre firma respectiva.

Ion Teleanu


Drept la replică

Referitor la articolul dumneavoastră din data de 22 februarie 2016, cu titlul: "Aranjamente în stil interlop regizate la CFR Marfă de protejatul Ancăi Boagiu", vă comunicăm următoarele:

În legătură cu afirmaţiile dvs., repetate, privind activitatea CFR Marfă şi a conducerii acesteia, vă facem cunoscute următoarele:

· În prezent CFR Marfă nu numai că nu face concedieri, ultima restructurare fiind făcută în 08.08.2014, de către directorul general din aceea perioadă, dar chiar angajează personal, ca urmare a contractelor câştigate de actualul management al companiei.

· Actualul director general, dl. Laurenţiu Georgescu a fost numit în poziţia de director general adjunct producţie/marketing şi apoi director general interimar, fiind promovat din funcţia anterioară de director SNTFM CFR Marfă - Sucursala Muntenia-Dobrogea.

Promovare din funcţia de la SNTFM Sucursala Constanta în cea de director general adjunct producţie/marketing a fost făcută de către fostul director general, dl. Dragoş Alexandru Drăghici, într-un moment important pentru activitatea CFR Marfă, respectiv participarea la licitaţia intens mediatizată privind transportul cărbunelui, organizată de Complexul Energetic Oltenia. De altfel, dl. Laurenţiu Georgescu a fost preşedintele comisiei de licitaţie din partea CFR Marfă. În momentul actual societatea este furnizorul de servicii de transport feroviar pentru CE Oltenia, având semnat un contract cadru pe o perioadă de 3 ani. De atfel, această licitaţie a fost intens mediatizată de publicaţia dumneavoastră la vremea respectivă.

Dl. Laurenţiu Georgescua fost numit director general interimar după demisia directorului general al CFRMarfă din acea perioadă.

Ministru al Transporturilor era dl. Iulian Matache şi nu dna. Anca Boagiu.

· Afirmaţia dumneavoastră repetată în toate articolele care fac referire la directorul general al CFR Marfă din ultima perioadă, respectiv: „Laurenţiu Georgescu a fost impus anul trecut în fruntea companiei doar pentru faptul că stă în Constanţa pe aceeaşi scară cu Anca Boagiu.." este total neadevărată şi nesusţinută de realitate.

· Referitor la menţinerea doamnei Cristescu Victoria în funcţia de Manager Financiar, aceasta are încheiat un contract de muncă pe durată determinată, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Funcţia de cenzor la SC Rofersed SA nu o mai deţine de peste 1 an.

Doamna Cristescu Victoria a fost menţinută în funcţie pe perioadă determinată ca urmare a aprobării referatului directorului direcţiei finaciare, care a solicitat acest lucru.

Conform Dispoziţiei 5/2016 a directorul general al SNTFM CFR Marfă SA, "autovehiculele acordate salariaţilor cu funcţii de conducere, în cazuri excepţionale pot fi conduse şi de către alte persoane pe baza de Proces Verbal de încredinţare temporară între utilizator şi aceste persoane, care au aceleaşi obligaţii privind utilizarea acestuia ca şi utilizatorul de drept".

De asemenea, privitor la angajarea doamnei Giurumescu Elena, aceasta s-a facut în conformitate cu prevederile legale în vigoare, ca urmare a vacantării postului de şef oficiu economic prin pensionarea la limită de vârstă a titularului de post, în data de 20.05.2015, când director general era dl. Florin Biban şi nu actualul director general. Precizăm faptul că titularul postului nu a solicitat angajarea pe perioadă determinată, aşa cum sugeraţi în articolul dumneavoastră.

In decembrie 2012 în urma licitaţiei publice deschise organizate de CFR Marfă la Sediul BRM, din cele 8 societăţi comerciale care şi-au depus ofertele, a fost desemnată caştigătoare societatea Romfer Construct SRL cu care s-au încheiat contracte de întreţinere, verificare şi reparaţii linii CF şi aparate de cale. Contractele încheiate în ianuarie 2013 în urma licitaţiei au suferit reduceri substanţiale de cantitate şi preţuri unitare, astfel ca valoarea acestora s-a redus cu aproximativ 42% începând cu 1 septembrie 2014. Precizăm că dl. Laurenşiu Georgescu nu era director general la momentul atribuirii acestor contracte.

In luna august 2015 au fost organizate licitatii la nivelul Sucusalelor si Centrelor Zonale de Marfa pentru incheierea contractelor de intretinere, verificare si reparatii linii CF si aparate de cale, unde Sucursalele si Centrele Zonale au avut ca mandat mentinerea preturilor unitare reduse asa cum au fost practicate începand cu 1 septembrie 2014. Participarea la aceste licitaţii a fost liberă şi s-a efectuat în baza unor caiete de sarcini publice, la care orice participant a avut acces.

În concluzie, considerăm lipsit de etică si deontologie modul în care a fost redactat articolul publicat în cotidianul dvs., insuficient documentat şi de natură a induce grav în eroare opinia publică, context în care vă solicităm să procedaţi la publicarea prezentului "drept la replică" în ziarul "ZiuaNews", în condiţii editoriale similare cu cele ale articolului la care facem referire.

De asemenea, ne arătăm totală disponibilitate de a vă pune la dispoziţie, la solicitarea dumneavoastră, informaţii privind activitatea companieişi care vă pot ajuta la o documentare temeinică a articolelor dumneavoastră.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Aranjamente in stil interlop regizate la CFR Marfă de protejatul Ancai Boagiu

Postat la: 22.02.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Directorul general interimar al CFR Marfa, Laurentiu Georgescu, protejatul Ancai Boagiu, isi continua nestingherit aranjamentele de personal si ingineriile financiare si patrimoniale, desi a fost "scanat" de politie pentru ca a sabotat compania de stat.

Recent, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, le-a spus senatorilor ca se ocupa serios de modul cum functioneaza CFR Marfa, dar el continua sa nu miste in front in fata lui Georgescu care a ajuns vataful companiei. In timp ce ceferistii sunt amenintati cu somajul, Laurentiu Georgescu angajeaza pensionari pe salarii uriase, masina de serviciu cu sofer si multe alte bonusuri financiare. Trebuie precizat ca Laurentiu Georgescu a fost impus anul trecut in fruntea companiei doar pentru faptul ca sta in Constanta pe aceeasi scara cu Anca Boagiu, iar sotia sa ii ofera permanent acesteia prajituri de casa delicioase.

Manager financiar pensionar, cu mașină gratis la scară condusă de soț

In septembrie 2015, controversatul manager financiar al CFR Marfa, Lucretia Victoria Cristescu, s-a pensionat pentru limita de varsta. Insa, imediat dupa pensionare, directorul general Laurentiu Georgescu ii aporba acesteia, printr-o simpla cerere, sa-si continuie activitate pe postul de manager financiar al CFR Marfa, nici mai mult, nici mai putin de 36 de luni, adica inca trei ani de zile. Dar nu a fost de ajuns pentru Georgescu sa o angajeze pe Lucretia Victoria Cristescu inca trei ani cu un salariu salariu brut de 6.926lei/luna, ci avut grija sa beneficieze de bonuri de benzina fara limita pentru masina pusa la dispozitie gratuit de companie - Toyota de culoare gri metalizat Rav 4 cu nr. înmatriculare B 91 RMF.

Deoarece, madam Cristescu nu are permis de conducere, autoturismul este condus de catre sotul ei, si astfel beneficiaza ilegal de masina de serviciu si bonuri de benzina. De ce este illegal? Există un ordin scris al directorului general al CFR Marfă care stipulează ca nu pot avea masina de serviciu cei care nu au permis, pentru ca altfel trebuia sa beneficieze si de sofer. Ca atare, Lucretia Cristescu gaseşte o soluţie şi la acest ordin şi zilnic maşina de serviciu de la CFR Marfă este condusă de soţul acesteia care este pensionar si astfel masina de serviciu circula pe banii CFR Marfă in folosul familiei Cristescu.

Marile "performanțe" ale pensionarei Cristescu

Printre "performantele" profesionale ale Lucretia Cristescu se numara si faptul ca la foarte mulţi salariati li s-au calculat gresit drepturile banesti ce le reveneau din sentinte judecatoresti, astfel ca CFR Marfă a dat mai mult la unii si mai putin la alţii. Asa se face că s-a creat un haos in unitati si nu a fost rezolvat decat cu corpul de control al CFG-ului care desigur nu a sanctionat-o pe dna Cristescu ca sa nu bata la ochi si au fost sanctionati salariati mărunţi care nu aveau nici o vina. Asa ca managerul financiar al CFR Marfa ca drept multumire a mai fost păstrată la CFR Marfă ca fiind de neînlocuit inca 36 de luni adica 3 ani cu masina benzina si salariu brut de 6926lei/luna. Mai trebuie adaugat si faptul ca Lucretia Cristescu este şi cenzor la Rofesped unde l-a angajat şi pe fiul ei Marian Cristescu care desi nu are nicio treaba cu calea ferata ia si el un ban ca e baiatul bun la toate si deh e baiatul doamnei cenzor.

Cumetrie păguboasă pe spatele CFR Marfă

Tot in anul 2015 la Sucursala Marfa Bucureşti a iesit la pensie o alta doamnă care nu a putut obţine aprobare nici măcar o lună în plus. O cheamă Popa Mihaela şi era adjuncta doamnei Victoria Lucretia Cristescu adică sefa Oficiului Economic al Sucursalei Bucureşti. După plecarea acesteia la pensie, directorul CFR Marfă Laurentiu Georgescu a numit-o, fara concurs, in functie pe Elena Giurumescu ca nou angajat. Numai că aşa cum se practică peste tot, aceasta este sotia lui Ovidiu Giurumescu analist în cadrul CFR Marfă central şi foarte bun prieten cu doamna Lucretia Cristescu. Practic, Elena Giurumescu a aterizat acum la CFR Marfă de la firma Romfer Construct SA care deruleaza o multime de contracte cu CFR.

Firma Romfer Construct SA este controlată, printre alţii, de Liviu Sărămăţ (nume aflat pe lista beneficiarilor de despăgubiri bizare acordate de ANRP, cu numeroase contracte cu statul la activ), Gheorghe Ciuvăţ, un important sponsor al defunctei USL, Raluca Mănăilă (fiica lui Gavrilă Mănăilă, fost director CFR Călători) şi Sorin Gavrilescu (fost director tehnic la CFR Călători, cercetat, alături de colegul Mănăilă în celebrul dosar Necolaiciuc). Astfel, CFR Marfă si Sucursala de Marfa Bucureşti au contracte la ora actuală cu această firmă care din anul 2006 tot incheie contracte cu CFR Marfă din doi in doi ani cu valori cuprinse intre 2.000.000 de lei fara TVA si 2.500.000 de lei. Acum, Elena Giurumescu dă banii pentru lucrările efectuate de firma foştilor ei colegi, adica Romfer Construct. Obiectul contractului: lucrari de întretinere, verificări si reparatii linii si aparate de cale ce apartin CZM Bucureşti adica Centul Zonal de Marfa Bucuresti dupa noua denumire. Pentru toate aceste nereguli isi da semnatura domnul director de CZM Bucuresti, Liviu Popescu.

Contracte cu dedicație care ar putea intra în vizorul DNA

Poate totusi DNA va verifica aceste contracte care dureaza de 10 ani fara sa se sesizeze nimeni că această firma este unica care câştigă aceste contracte şi lucreaza cu CFR SA tot de atâţia ani. Totodata, liniile si aparatele de cale apartin infrastructurii. Cate linii si aparate are CZM Bucuresti sa faca un contract cu Romfer Construct SA pe o suma atat de mare? Aşadar, CFR Marfă merge pe pierderi de ani de zile, se disponibilizează personalul si nu se dau majorari la salariu ca si la CFR Călători si CFR Infrastructură de 10% ci doar 6% tocmai pentru ca nu sunt bani.

In schimb angajeaza oameni din afara, pe salarii mari, tine pensionarii pe salarii si mai mari cu masini la scara si bonuri de benzina plus alte bonusuri. Practic, angajatii CFR Marfă nu au nici o şansă să promoveze deoarece conducerea CFR Marfă angajează pensionari sau face numiri pe posturi de conducere pentru personal din afara pepinierei proprii. Ca atare, pana acum sotul Elenei Giurumescu se agita pentru compensările cu firma Romfer Construct, dar de acum inainte se agita soţia acestuia care are acum pixul ei stau compensarile catre firma respectiva.

Ion Teleanu


Drept la replică

Referitor la articolul dumneavoastră din data de 22 februarie 2016, cu titlul: "Aranjamente în stil interlop regizate la CFR Marfă de protejatul Ancăi Boagiu", vă comunicăm următoarele:

În legătură cu afirmaţiile dvs., repetate, privind activitatea CFR Marfă şi a conducerii acesteia, vă facem cunoscute următoarele:

· În prezent CFR Marfă nu numai că nu face concedieri, ultima restructurare fiind făcută în 08.08.2014, de către directorul general din aceea perioadă, dar chiar angajează personal, ca urmare a contractelor câştigate de actualul management al companiei.

· Actualul director general, dl. Laurenţiu Georgescu a fost numit în poziţia de director general adjunct producţie/marketing şi apoi director general interimar, fiind promovat din funcţia anterioară de director SNTFM CFR Marfă - Sucursala Muntenia-Dobrogea.

Promovare din funcţia de la SNTFM Sucursala Constanta în cea de director general adjunct producţie/marketing a fost făcută de către fostul director general, dl. Dragoş Alexandru Drăghici, într-un moment important pentru activitatea CFR Marfă, respectiv participarea la licitaţia intens mediatizată privind transportul cărbunelui, organizată de Complexul Energetic Oltenia. De altfel, dl. Laurenţiu Georgescu a fost preşedintele comisiei de licitaţie din partea CFR Marfă. În momentul actual societatea este furnizorul de servicii de transport feroviar pentru CE Oltenia, având semnat un contract cadru pe o perioadă de 3 ani. De atfel, această licitaţie a fost intens mediatizată de publicaţia dumneavoastră la vremea respectivă.

Dl. Laurenţiu Georgescua fost numit director general interimar după demisia directorului general al CFRMarfă din acea perioadă.

Ministru al Transporturilor era dl. Iulian Matache şi nu dna. Anca Boagiu.

· Afirmaţia dumneavoastră repetată în toate articolele care fac referire la directorul general al CFR Marfă din ultima perioadă, respectiv: „Laurenţiu Georgescu a fost impus anul trecut în fruntea companiei doar pentru faptul că stă în Constanţa pe aceeaşi scară cu Anca Boagiu.." este total neadevărată şi nesusţinută de realitate.

· Referitor la menţinerea doamnei Cristescu Victoria în funcţia de Manager Financiar, aceasta are încheiat un contract de muncă pe durată determinată, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. Funcţia de cenzor la SC Rofersed SA nu o mai deţine de peste 1 an.

Doamna Cristescu Victoria a fost menţinută în funcţie pe perioadă determinată ca urmare a aprobării referatului directorului direcţiei finaciare, care a solicitat acest lucru.

Conform Dispoziţiei 5/2016 a directorul general al SNTFM CFR Marfă SA, "autovehiculele acordate salariaţilor cu funcţii de conducere, în cazuri excepţionale pot fi conduse şi de către alte persoane pe baza de Proces Verbal de încredinţare temporară între utilizator şi aceste persoane, care au aceleaşi obligaţii privind utilizarea acestuia ca şi utilizatorul de drept".

De asemenea, privitor la angajarea doamnei Giurumescu Elena, aceasta s-a facut în conformitate cu prevederile legale în vigoare, ca urmare a vacantării postului de şef oficiu economic prin pensionarea la limită de vârstă a titularului de post, în data de 20.05.2015, când director general era dl. Florin Biban şi nu actualul director general. Precizăm faptul că titularul postului nu a solicitat angajarea pe perioadă determinată, aşa cum sugeraţi în articolul dumneavoastră.

In decembrie 2012 în urma licitaţiei publice deschise organizate de CFR Marfă la Sediul BRM, din cele 8 societăţi comerciale care şi-au depus ofertele, a fost desemnată caştigătoare societatea Romfer Construct SRL cu care s-au încheiat contracte de întreţinere, verificare şi reparaţii linii CF şi aparate de cale. Contractele încheiate în ianuarie 2013 în urma licitaţiei au suferit reduceri substanţiale de cantitate şi preţuri unitare, astfel ca valoarea acestora s-a redus cu aproximativ 42% începând cu 1 septembrie 2014. Precizăm că dl. Laurenşiu Georgescu nu era director general la momentul atribuirii acestor contracte.

In luna august 2015 au fost organizate licitatii la nivelul Sucusalelor si Centrelor Zonale de Marfa pentru incheierea contractelor de intretinere, verificare si reparatii linii CF si aparate de cale, unde Sucursalele si Centrele Zonale au avut ca mandat mentinerea preturilor unitare reduse asa cum au fost practicate începand cu 1 septembrie 2014. Participarea la aceste licitaţii a fost liberă şi s-a efectuat în baza unor caiete de sarcini publice, la care orice participant a avut acces.

În concluzie, considerăm lipsit de etică si deontologie modul în care a fost redactat articolul publicat în cotidianul dvs., insuficient documentat şi de natură a induce grav în eroare opinia publică, context în care vă solicităm să procedaţi la publicarea prezentului "drept la replică" în ziarul "ZiuaNews", în condiţii editoriale similare cu cele ale articolului la care facem referire.

De asemenea, ne arătăm totală disponibilitate de a vă pune la dispoziţie, la solicitarea dumneavoastră, informaţii privind activitatea companieişi care vă pot ajuta la o documentare temeinică a articolelor dumneavoastră.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE