Cum a ajuns devalizatorul Valentin Dorobantu sef la CFR pe filera Codrin Stefanescu si de ce ar trebui demis de urgenta!
Postat la: 03.06.2019 | Scris de: ZIUA NEWS

Controversatul fost director al CFR Călători din era Ovidiu Silaghi - Relu Fenechiu, Valentin „Smart" Dorobanțu, demis în 2014 pentru management dezastruos de către fostul ministru al Transporturilor Ramona Mănescu, a revenit suprinzător, anul acesta, la conducerea operatorului național feroviar de călători.
Potrivit informațiilor noastre, putem sa spunem acum cum a ajuns Dorobantu sa revina in scena, dar si cum, la fel de bine, poate sa iasa din nou pe usa din dos, dat fiind ca aceia care l-au relansat pe orbita sunt si ei in declin maxim, primii fiind chiar Liviu Dragnea, incarcerat dupa ce a fost condamnat la 3 ani si jumatate in dosarul "Bombonica", iar al doilea personaj este chiar Codrin Stefanescu, "ejectat" de la conducerea PSD dupa europarlamentare, dupa rezultatul dezastroul de pe urma votului popular.
Interventia la Guvern a lui Codrin Stefanescu
Istoria a fost cam asa, secretarul general al PSD de la acea ora, in urma cu mai bine de o luna, Codrin Ştefănescu, a bătut cu pumnul în masă la Guvern, și chiar şi pe la PSD, pentru ca Valentin Dorobanțu să fie reînscăunat la CFR Călători. Și, astfel, „Smart" Dorobanțu a fost impus, din nou, la conducerea companei CFR Călători, deși se „remarcase" în anii trecuți printr-o mulțime de inginerii și „performanțe" cu iz penal.
Nici nu a revenit bine la conducerea CFR Călători, că deja a început să „țeasă" câteva aranjamente pentru operatorii privați de transport feroviar de călători, în detrimentul companiei de stat. Totodată, „Smart" Dorobanțu a început să-i tragă pe linie moartă pe cei care nu fac jocurile lui și ale grupului său de interese. În același timp, a avut grijă să le transmită celor din conducerea companiei de stat, dar și unor oficiali din Ministerul Transporturilor, că el este Dumnezeul de la CFR Călători, și asta nu doar pentru că are spatele foarte tare, asigurat de Codrin Ştefănescu și de alții.
"Smart" Dorobantu a tras pe line moarta CFR Calatori
Trebuie precizat că Valentin Dorobanţu a fost botezat de ceferişti „Smart", pentru şmecheriile pe care le-a regizat în zona transportului feroviar de călători, fapt pentru care a intrat în vizorul procurorilor DNA şi al Poliţiei Române, mai ales pentru „performanţa" de a trage pe linie moartă compania de stat. Pe 14 februarie 2014, fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, şi-a însuşit constatările şi măsurile menţionate în Raportul întocmit de echipa de control a MT, privind ilegalităţile regizate de Valentin Dorobanțu la CFR Călători SA, şi a sesizat Direcția Naţională Anticorupţie şi Inspectoratul General al Poliţiei Române.
De pilda, una dintre jongleriile de rasunet ale lui Valentin Dorobanțu, managerul CFR Călători, a fost cand a încredințat ilegal contracte de 20 milioane de euro unei firme controlate de Gruia Stoica, fapt pe care presa de specialitate l-a relatat in nenumarate randuri.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti "Smart", pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.
Ingineria Electroputere so comisioane de 400.000 de euro
O alta "inginerie" marca Valentin Dorobantu e legata de Electroputere VFU Paşcani, care a încheiat cu "Societatea Naţională de Transport Călători CFR Călători acordul-cadru de prestări servicii nr. 4 din data de 10 februarie 2014 pentru serviciul de «Revizie tip R8 la automotoarele Desiro SR 20 D - Revizie Capitală» pentru cantităţile minime şi maxime ale acordului-cadru, valoare minimă 1,85 milioane lei fără TVA şi valoare maximă 98,1 milioane lei fără TVA. Ca atare, compania condusă de managerul privat, la acel moment, Valentin Dorobanţu, urma să alimenteze, timp de 12 luni, conturile lui Gruia Stoica cu sume începând de la 400.000 de euro până la peste 20 de milioane de euro.
Însă, din datele prezentate chiar de către Electroputere VFU Paşcani, fosta Remarul Paşcani, către bursă şi postate pe site-ul companiei reiesea foarte clar că societatea deţinută de Gruia Stoica nu a efectuat pâna la acea data vreo revizie la un asemenea tip de automotor. Practic, niciun automotor Desiro deţinut de CFR Călători nu a beneficiat de revizie sau vreo reparaţie la Electroputere VFU Paşcani. Trebuie precizat că Remarul Paşcani şi-a schimbat denumirea în Electroputere VFU la finele lunii martie 2013, după ce Gruia Stoica a cumpărat la sfârşitul anului 2012 divizia de producţie locomotive a Electroputere Craiova (EPT).
Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, managerul "Smart" de la CFR Călători a pregătit terenul pentru atribuirea acestui contract către firma lui Gruia Stoica. În vara lui 2013, Valentin Dorobanţu a trimis o echipă de ceferişti de la Regională CFR Bucureşti la Electroputere VFU Paşcani pentru a şcoli câţiva angajaţi ai lui Gruia Stoica în vedere reviziilor şi reparaţiilor la automotoarele Desiro. Trebuie precizat că CFR Călători deţinea la acea ora 1.096 de locomotive, automotoare şi rame electrice a căror vârstă medie este între 31,5 ani şi 63 de ani. Singurele materiale rulante motoare relativ noi erau cele 120 de automotoare Desiro, care au cea mai scăzută vârstă medie - 7,5 ani, din întreg parcul feroviar al companiei.
Compania Electroputere VFU Paşcani deţinută de afaceristul gălăţean Gruia Stoica prin compania Grup Feroviar Român înregistrase în primele nouă luni ale 2013 o cifră de afaceri de 83,1 milioane lei (18,8 milioane euro) şi un profit net de 3,6 milioane lei (831.000 de euro).
Afacerea Remiza "Pascani"
ZIUAnews a mai relatat că managerul privat de la CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a regizat un tun imobiliar cu iz penal. El a decis să închidă remiza CFR Paşcani, iar cei aproximativ 100 de angajaţi au fost transferaţi la depourile Suceava şi Bacău. Între timp, remiza din Paşcani a fost trecută în conservare, fiind păzită de patru-cinci persoane. Până la închidere, acolo se efectuau zilnic verificări şi reparaţii la 35-40 de vagoane, la care se mai adăugau activităţile de salubrizare şi spălare exterioară a trenurilor. Miza conservării acestei remize CFR este una cu bătaie lungă, fiind, de fapt, o manevră imobiliară regizată pentru Gruia Stoica.
Trebuie precizat că producătorul de vagoane Electroputere VFU Paşcani se învecinează cu Remiză CFR Paşcani. Ca atare, pentru afaceristul gălăţean este o oportunitate excelentă să pună mâna pe imobilele şi terenul remizei CFR Paşcani, care este de dimensiunile unui teren de fotbal. Valentin Dorobanţu a justificat înstrăinarea remizei de la Paşcani prin faptul că această nu are activitate şi, ca atare, trebuie să cheltuiască fonduri importante pentru conservarea ei. Astfel, ca să nu mai fie în pierdere, managerul general al CFR Călători a scos la vânzare patrimoniul remizei. Mai trebuie precizat ca Valentin Dorobantu impreuna cu un alt manager al CFR Calatori, Iosif Szentes, au tesut inca din 2012 mersul trenurilor in interesul operatorilor privati de transport feroviar de calatori, fapt pentru care a si ajuns in atentia DNA, intr-un amplu dosar.
Demis de Ramona Masecu pentru management defectuos si dat pe mana DNA
Valentin Dorobantu a fost demis in 2014 pentru management dezastruos de catre fostul ministru al Transporturilor- Ramona Manescu. Pe 14 februarie 2014, fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, şi-a însuşit constatările şi măsurile menţionate în Raportul întocmit de echipa de control a instituţiei pe care o conducea privind ilegalităţile de la CFR Călători SA regizate de Valentin Dorobantu şi a sesizat Direcția Naţională Anticorupţie şi Inspectoratul General al Poliţiei Române. Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, prin intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor, Valentin Dorobanţu a decis desfiinţarea a circa 150 de trenuri de persoane pe motiv că sunt nerentabile. Prin această manevră, managerul "Smart" urmărea să cedeze prestaţia feroviară a acestor trasee către operatorii privaţi şi, astfel, compania CFR Călători ar pierde o mulţime de bani.
Un exemplu elocvent al faptului că managerul Valentin Dorobanţu a facut jocurile operatorilor privaţi în detrimentul CFR Călători este şi situaţia rutei Titan Sud-Olteniţa. Valentin Dorobanţu a desfiinţat pe 22 martie 2013 cele patru trenuri care circulau pe această rută pe motiv că sunt nerentabile. Însă, în locul celor patru trenuri anulate ale CFR Călători au apărut zece trenuri ale unor societati private, iar trei dintre ele au acelaşi număr, însă pleacă la ore diferite! Astfel, în loc să se subvenţioneze patru trenuri ale CFR Călători, Ministerul Transporturilor acorda subvenţie pentru zece trenuri private.
Valentin Dorobanţu a justificat reducerea numărului de trenuri pe baza unor analize de trafic şi de încasări, din care rezultă că solicitarea de transport pe aceste rute este foarte scăzută. Însă, nu a spuns nimic de faptul că a redus numărul de vagoane la orele de vârf pe rute foarte aglomerate cum ar fi Bucureşti- Ploieşti, Braşov- Ploieşti, Bucureşti- Videle, Galaţi- Brăila sau Braşov-Suceava. Mai mult, a introdus în trafic vagoane foarte vechi, cu azbest, pentru a-i face pe călători să renunţe la trenurile CFR şi să călătorească cu cele private.
Operatiunea "PANAMA"
Falimentarea CFR Călători este o telenovelă de groază pentru România, procurorii DNA verifica si in ziua de astazi zeci de contracte acordate de managerul companiei, Valentin Dorobanțu, pentru o singură firmă, încălcând legea! Cele mai multe semne de întrebare se ridică în clipa de față referitor la modul prin care un offshore din Panama cu un capital de 1.000 de dolari a fost desemnat să livreze piese pentru reparația motoarelor locomotivelor de la CFR, pentru 1,7 milioane dolari.
Însă, culmea, aceste contracte au fost acordate "pe încredere" spre deosebire de singurul contract făcut cu licitație ca la carte, acela pentru achiziționarea apei minerale! Dorobanțu a ținut așadar să se respecte legea doar pentru apa minerală! Principala explicație pentru scumpirea biletelor a fost "scumpirea pieselor", cei de la CFR nespunând detaliile despre contractele cu firma fantomă înregistrată în Panama.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Europa Liberă prezintă documentele "strict confidențiale" prin care Ciolacu, Iohannis & Ciucă au fost avertizați despre dezastrul bugetar al României si nu au facut nimic
Cei mai importanți oameni din statul roman știau inca din august 2024 ca Romania se indreapta catre un dezastru bugetar. ...
-
Stenograme din rechizitoriul DNA: Coldea e șeful cel mare al grupului infracțional organizat. "CĂTĂLINE! CĂTĂLINE, te rog eu frumos, mi-am luat-o în bot și mi-o iau!"
DNA il acuza pe fostul general SRI Florian Coldea de constituirea unui grup infracțional organizat, alaturi de un alt fo ...
-
Iata unde sunt banii despre care se vorbește ca sunt lipsă la buget. Bolojane, te bagi?!
E.ON Energie Romania SA: cifra de afaceri 13.725.371.052 lei, profit 0, pierdere 358.899.374 leiENEL Energie SA: cifra d ...
-
Ucrainienii abia mai rezistă. Putin vrea să cucerească urgent Odesa și să aibă graniță comună cu România si să înglobeze Transnistria
Vladimir Putin vrea sa cucereasca Odesa pentru a taia accesul Ucrainei la principalul sau port la Marea Neagra, a relata ...
-
Info Sud-Est: Containere ale flotei iraniene, aflată sub sancțiuni UE și SUA, ajung în Portul Constanța, în timp ce Autoritatea Vamală spune că nu știe ce mărfuri intră în țară
Dupa ce flota maritima a Iranului a intrat sub sancțiunile Uniunii Europene pentru ca transporta drone pentru Rusia, con ...
-
RepoterIs - La Facultatea de Mecanică, de la decan în jos toți sunt rude: soți și soții, tați și copii. Tablou de familie cu profesori, noră, nepoată, fiu
Cei mai importanți profesori ai Facultații de Mecanica din cadrul Universitații Tehnice lucreaza alaturi de rudele lor a ...
-
O analiză de excepție: Războaie diabolice declanșate de știri false. Reînarmarea este rodul propagandei pe fondul spălării pe creier a maselor
„Inima" Papei „sangereaza cand se gandește la Ucraina, la situația tragica și inumana din Gaza și la Orientu ...
-
Tucker Carlson dezvăluie complotul lui Rupert Murdoch de a-l înlătura pe Donald Trump
Fostul prezentator al Fox News, Tucker Carlson, a afirmat ca familia Murdoch a incercat sa-l recruteze pentru a candida ...
-
E prăpăd: Armata israeliană ascunde amploarea reală a pierderilor după violentele atacuri cu rachete hipersonice iraniene
Israelul a recunoscut ca a fost lovit de peste 50 de rachete trase de Iran si care au ucis 28 de persoane in cele 12 zil ...
-
Efectul Palantir: Armata SUA recrutează titani din Silicon Valley ca locotenenți-colonei. O nouă eră a fuziunii dintre tehnologie și armată
Într-o mișcare revoluționara care a provocat valuri atat in sectorul tehnologic, cat și in cel al apararii, Armata ...
-
Averile miniștrilor din Guvernul Bolojan. Care sunt cele mai bogate persoane din cabinet
Averile miniștrilor din Guvernul Bolojan variaza destul de mult. Daca unii au mai multe proprietați și conturi in banci, ...
-
Algoritmul Palantir a scos la iveală acuzația nucleară cheie care a declanșat războiul dintre Israel si Iran
Autor: Alastair Crooke Rezoluția Consiliului AIEA din 12 iunie 2025 privind „nerespectarea" obligațiilor Iranului ...
-
Arena haLeilor: Vicepremierul de cartel Dragoș Anastasiu in fruntea bucatelor puse pe masa interlopului Nicu Gheară
Firma vicepremierului Dragoș Anastasiu, cel care vrea sa reformeze statul ca in emisiunea "Arena Leilor" - unde a presta ...
-
Bani de mâncare de la stat și pentru cei cu salarii de peste 12.000 lei. Cine mai primeste indemnizatie de hrana si cât
Mii de bugetari, inclusiv cei cu salarii lunare de peste 10.000 de lei, continua sa incaseze lunar diferite sporuri de l ...
-
Escrocheriile penibile ale viitorului ministru al Economiei: Și-a „vândut"apartamentul din București ca să încaseze bani pentru chirie de la Parlament
Deputatul de Gorj, Radu Miruța, nominalizat de USR ministrul economiei și digitalizarii, are multe afaceri dubioase la a ...
-
SCENARIU PROBABIL POST-APOCALIPTIC: BUCUREȘTI DUPĂ UN ATAC NUCLEAR!
Context de declanșare: Pe fondul unui conflict regional escaladat (de exemplu, intre NATO și o putere eurasiatica), Bucu ...
-
Cum l-a păcălit Netanyahu pe Trump sa atace Iranul. A avut intr-adevar Mossad informatii ca iranienii muta activele nucleare si pun focoase pe rachetele hipersonice?!
Președintele american Donald Trump a anunțat, duminica dimineața, ca SUA a efectuat un „atac foarte reusit" impotr ...
-
STENOGRAME DNA - Cum se pensionau militarii cu șpagă la șeful secției de Neurochirurgie de la "Carol Davila": "Vrei să intri în comisie?"
Mai mulți militari ar fi dat șpagi șefului secției de Neurochirurgie de la Spitalul "Carol Davila", Marian Mitrica, pent ...
-
Directorul CFR Călători: "Am peste 11.000 de euro pe lună. Ce înseamnă angajat al statului? Trebuie să mor de foame?!"
Traian Preoteasa, directorul CFR Calatori, a fost intrebat intr-o conferinta de presa despre declaratia sa de avere si c ...
-
Scandal monstru pe Bulgaria: Politico acuză că guvernul de la Sofia a redus artificial inflația pentru a intra în zona euro
Politico publica o ancheta exploziva, acuzand ca Bulgaria, aproape de aderarea la zona euro, ar fi „manipulat" dat ...
-
Rusia și-a orientat strategia pentru a pune mâna pe România: "Rețeta nu e complicată, dar e pusă ingenios în practică"
Cercetator al Institutului de Istorie „Nicolae Iorga" al Academiei Romane și specializat in istoria fostei URSS și ...
-
LISTA integrală a celor aproape 100 de măsuri fiscale discutate de către partide pentru reducerea deficitului
Cele patru partide care vor sa formeze coaliția de guvernare au discutat o lista cu aproape 100 de masuri posibile pentr ...
-
Ritualuri satanice în Israel: Un imens scandal izbucneste sub pretextul respectării traditiilor religioase
Un recent raport de investigație realizat de Israel Hayom a dezvaluit un model de abuz sexual ritual și manipulare psiho ...
-
Să fie doar Teoria Conspiratiei?! „Opțiunea Samson" a Israelului include orașe americane si europene pe lista țintelor nucleare
O serie de documente publicate saptamana aceasta, obținute in urma unui atac cibernetic asupra serverelor serviciilor de ...
-
Vehiculele electrice colectează cantități uriașe de date, inclusiv informații psihologice, genetice și medicale
Un recent reportaj de investigație difuzat pe Channel 5 a explorat riscurile legate de securitatea datelor și confidenți ...
-
Prețul incompetenței: Mitul tarifelor mici la Hidroelectrica. Cât plătim de fapt pe energie față de restul tarilor din UE
Hidroelectrica este, potrivit prețurilor anunțate recent pentru contractele pe care le va semna cu consumatorii casnici ...
-
Zeci de parlamentari cu imobile în București și Ilfov primesc bani de chirie. Care sunt cele mai sonore nume
Zeci de parlamentari primesc bani de chirie deși au imobile in București sau Ilfov. Cei mai mulți dintre aceștia sunt de ...
-
Dezvaluiri explozive - Serviciile secrete iraniene despre șeful AIEA Rafael Gross : "Lucrează în cooperare cu Israelul!"
Serviciile de informații iraniene au anunțat ca dețin documente care arata ca șeful Agenției Internaționale pentru Energ ...
-
O ilegalitate imensa la AMEPIP: Cu o depăsire a termenului de doua luni, incompetentul Cătălin Hojda e (re)numit la conducerea interimară in ciuda Comisiei Europene
Premierul interimar al Romaniei, Catalin Predoiu, profita de haosul din tara si de faptul ca atentia opiniei publice e c ...
-
Mafia lui Burduja stie cum sa SAPE statul! O operatiune de 132 de milioane de euro din bani publici
Scenariul de coșmar al corupției sistemice se rescrie in sectorul energetic. Protagoniști: SAPE S.A., doua SRL-uri-fanto ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu