Cum a ajuns devalizatorul Valentin Dorobantu sef la CFR pe filera Codrin Stefanescu si de ce ar trebui demis de urgenta!
Postat la: 03.06.2019 | Scris de: ZIUA NEWS
Controversatul fost director al CFR Călători din era Ovidiu Silaghi - Relu Fenechiu, Valentin „Smart" Dorobanțu, demis în 2014 pentru management dezastruos de către fostul ministru al Transporturilor Ramona Mănescu, a revenit suprinzător, anul acesta, la conducerea operatorului național feroviar de călători.
Potrivit informațiilor noastre, putem sa spunem acum cum a ajuns Dorobantu sa revina in scena, dar si cum, la fel de bine, poate sa iasa din nou pe usa din dos, dat fiind ca aceia care l-au relansat pe orbita sunt si ei in declin maxim, primii fiind chiar Liviu Dragnea, incarcerat dupa ce a fost condamnat la 3 ani si jumatate in dosarul "Bombonica", iar al doilea personaj este chiar Codrin Stefanescu, "ejectat" de la conducerea PSD dupa europarlamentare, dupa rezultatul dezastroul de pe urma votului popular.
Interventia la Guvern a lui Codrin Stefanescu
Istoria a fost cam asa, secretarul general al PSD de la acea ora, in urma cu mai bine de o luna, Codrin Ştefănescu, a bătut cu pumnul în masă la Guvern, și chiar şi pe la PSD, pentru ca Valentin Dorobanțu să fie reînscăunat la CFR Călători. Și, astfel, „Smart" Dorobanțu a fost impus, din nou, la conducerea companei CFR Călători, deși se „remarcase" în anii trecuți printr-o mulțime de inginerii și „performanțe" cu iz penal.
Nici nu a revenit bine la conducerea CFR Călători, că deja a început să „țeasă" câteva aranjamente pentru operatorii privați de transport feroviar de călători, în detrimentul companiei de stat. Totodată, „Smart" Dorobanțu a început să-i tragă pe linie moartă pe cei care nu fac jocurile lui și ale grupului său de interese. În același timp, a avut grijă să le transmită celor din conducerea companiei de stat, dar și unor oficiali din Ministerul Transporturilor, că el este Dumnezeul de la CFR Călători, și asta nu doar pentru că are spatele foarte tare, asigurat de Codrin Ştefănescu și de alții.
"Smart" Dorobantu a tras pe line moarta CFR Calatori
Trebuie precizat că Valentin Dorobanţu a fost botezat de ceferişti „Smart", pentru şmecheriile pe care le-a regizat în zona transportului feroviar de călători, fapt pentru care a intrat în vizorul procurorilor DNA şi al Poliţiei Române, mai ales pentru „performanţa" de a trage pe linie moartă compania de stat. Pe 14 februarie 2014, fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, şi-a însuşit constatările şi măsurile menţionate în Raportul întocmit de echipa de control a MT, privind ilegalităţile regizate de Valentin Dorobanțu la CFR Călători SA, şi a sesizat Direcția Naţională Anticorupţie şi Inspectoratul General al Poliţiei Române.
De pilda, una dintre jongleriile de rasunet ale lui Valentin Dorobanțu, managerul CFR Călători, a fost cand a încredințat ilegal contracte de 20 milioane de euro unei firme controlate de Gruia Stoica, fapt pe care presa de specialitate l-a relatat in nenumarate randuri.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti "Smart", pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.
Ingineria Electroputere so comisioane de 400.000 de euro
O alta "inginerie" marca Valentin Dorobantu e legata de Electroputere VFU Paşcani, care a încheiat cu "Societatea Naţională de Transport Călători CFR Călători acordul-cadru de prestări servicii nr. 4 din data de 10 februarie 2014 pentru serviciul de «Revizie tip R8 la automotoarele Desiro SR 20 D - Revizie Capitală» pentru cantităţile minime şi maxime ale acordului-cadru, valoare minimă 1,85 milioane lei fără TVA şi valoare maximă 98,1 milioane lei fără TVA. Ca atare, compania condusă de managerul privat, la acel moment, Valentin Dorobanţu, urma să alimenteze, timp de 12 luni, conturile lui Gruia Stoica cu sume începând de la 400.000 de euro până la peste 20 de milioane de euro.
Însă, din datele prezentate chiar de către Electroputere VFU Paşcani, fosta Remarul Paşcani, către bursă şi postate pe site-ul companiei reiesea foarte clar că societatea deţinută de Gruia Stoica nu a efectuat pâna la acea data vreo revizie la un asemenea tip de automotor. Practic, niciun automotor Desiro deţinut de CFR Călători nu a beneficiat de revizie sau vreo reparaţie la Electroputere VFU Paşcani. Trebuie precizat că Remarul Paşcani şi-a schimbat denumirea în Electroputere VFU la finele lunii martie 2013, după ce Gruia Stoica a cumpărat la sfârşitul anului 2012 divizia de producţie locomotive a Electroputere Craiova (EPT).
Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, managerul "Smart" de la CFR Călători a pregătit terenul pentru atribuirea acestui contract către firma lui Gruia Stoica. În vara lui 2013, Valentin Dorobanţu a trimis o echipă de ceferişti de la Regională CFR Bucureşti la Electroputere VFU Paşcani pentru a şcoli câţiva angajaţi ai lui Gruia Stoica în vedere reviziilor şi reparaţiilor la automotoarele Desiro. Trebuie precizat că CFR Călători deţinea la acea ora 1.096 de locomotive, automotoare şi rame electrice a căror vârstă medie este între 31,5 ani şi 63 de ani. Singurele materiale rulante motoare relativ noi erau cele 120 de automotoare Desiro, care au cea mai scăzută vârstă medie - 7,5 ani, din întreg parcul feroviar al companiei.
Compania Electroputere VFU Paşcani deţinută de afaceristul gălăţean Gruia Stoica prin compania Grup Feroviar Român înregistrase în primele nouă luni ale 2013 o cifră de afaceri de 83,1 milioane lei (18,8 milioane euro) şi un profit net de 3,6 milioane lei (831.000 de euro).
Afacerea Remiza "Pascani"
ZIUAnews a mai relatat că managerul privat de la CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a regizat un tun imobiliar cu iz penal. El a decis să închidă remiza CFR Paşcani, iar cei aproximativ 100 de angajaţi au fost transferaţi la depourile Suceava şi Bacău. Între timp, remiza din Paşcani a fost trecută în conservare, fiind păzită de patru-cinci persoane. Până la închidere, acolo se efectuau zilnic verificări şi reparaţii la 35-40 de vagoane, la care se mai adăugau activităţile de salubrizare şi spălare exterioară a trenurilor. Miza conservării acestei remize CFR este una cu bătaie lungă, fiind, de fapt, o manevră imobiliară regizată pentru Gruia Stoica.
Trebuie precizat că producătorul de vagoane Electroputere VFU Paşcani se învecinează cu Remiză CFR Paşcani. Ca atare, pentru afaceristul gălăţean este o oportunitate excelentă să pună mâna pe imobilele şi terenul remizei CFR Paşcani, care este de dimensiunile unui teren de fotbal. Valentin Dorobanţu a justificat înstrăinarea remizei de la Paşcani prin faptul că această nu are activitate şi, ca atare, trebuie să cheltuiască fonduri importante pentru conservarea ei. Astfel, ca să nu mai fie în pierdere, managerul general al CFR Călători a scos la vânzare patrimoniul remizei. Mai trebuie precizat ca Valentin Dorobantu impreuna cu un alt manager al CFR Calatori, Iosif Szentes, au tesut inca din 2012 mersul trenurilor in interesul operatorilor privati de transport feroviar de calatori, fapt pentru care a si ajuns in atentia DNA, intr-un amplu dosar.
Demis de Ramona Masecu pentru management defectuos si dat pe mana DNA
Valentin Dorobantu a fost demis in 2014 pentru management dezastruos de catre fostul ministru al Transporturilor- Ramona Manescu. Pe 14 februarie 2014, fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, şi-a însuşit constatările şi măsurile menţionate în Raportul întocmit de echipa de control a instituţiei pe care o conducea privind ilegalităţile de la CFR Călători SA regizate de Valentin Dorobantu şi a sesizat Direcția Naţională Anticorupţie şi Inspectoratul General al Poliţiei Române. Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, prin intrarea în vigoare, la 9 decembrie 2013, a noului mers al trenurilor, Valentin Dorobanţu a decis desfiinţarea a circa 150 de trenuri de persoane pe motiv că sunt nerentabile. Prin această manevră, managerul "Smart" urmărea să cedeze prestaţia feroviară a acestor trasee către operatorii privaţi şi, astfel, compania CFR Călători ar pierde o mulţime de bani.
Un exemplu elocvent al faptului că managerul Valentin Dorobanţu a facut jocurile operatorilor privaţi în detrimentul CFR Călători este şi situaţia rutei Titan Sud-Olteniţa. Valentin Dorobanţu a desfiinţat pe 22 martie 2013 cele patru trenuri care circulau pe această rută pe motiv că sunt nerentabile. Însă, în locul celor patru trenuri anulate ale CFR Călători au apărut zece trenuri ale unor societati private, iar trei dintre ele au acelaşi număr, însă pleacă la ore diferite! Astfel, în loc să se subvenţioneze patru trenuri ale CFR Călători, Ministerul Transporturilor acorda subvenţie pentru zece trenuri private.
Valentin Dorobanţu a justificat reducerea numărului de trenuri pe baza unor analize de trafic şi de încasări, din care rezultă că solicitarea de transport pe aceste rute este foarte scăzută. Însă, nu a spuns nimic de faptul că a redus numărul de vagoane la orele de vârf pe rute foarte aglomerate cum ar fi Bucureşti- Ploieşti, Braşov- Ploieşti, Bucureşti- Videle, Galaţi- Brăila sau Braşov-Suceava. Mai mult, a introdus în trafic vagoane foarte vechi, cu azbest, pentru a-i face pe călători să renunţe la trenurile CFR şi să călătorească cu cele private.
Operatiunea "PANAMA"
Falimentarea CFR Călători este o telenovelă de groază pentru România, procurorii DNA verifica si in ziua de astazi zeci de contracte acordate de managerul companiei, Valentin Dorobanțu, pentru o singură firmă, încălcând legea! Cele mai multe semne de întrebare se ridică în clipa de față referitor la modul prin care un offshore din Panama cu un capital de 1.000 de dolari a fost desemnat să livreze piese pentru reparația motoarelor locomotivelor de la CFR, pentru 1,7 milioane dolari.
Însă, culmea, aceste contracte au fost acordate "pe încredere" spre deosebire de singurul contract făcut cu licitație ca la carte, acela pentru achiziționarea apei minerale! Dorobanțu a ținut așadar să se respecte legea doar pentru apa minerală! Principala explicație pentru scumpirea biletelor a fost "scumpirea pieselor", cei de la CFR nespunând detaliile despre contractele cu firma fantomă înregistrată în Panama.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
DOCUMENT INCENDIAR: Armata Cibernetică a Rusiei a desfășurat un război informatic asupra SUA și aliaților NATO inclusiv România
Armata Cibernetica a Rusiei, dezvaluita intr-un document oficial publicat de SUA care face un rechizitoriu recent al jus ...
-
Document incendiar! Scandal uriaș la CCR: raportul scurs ilegal în presă și presiuni politice înaintea deciziei pe pensiile magistraților
Raportul intocmit de judecatorul-raportor Elena-Simina Tanasescu in dosarul privind sesizarea Înaltei Curți de Cas ...
-
Profesor universitar din Franța: "Nicușor Dan nu are diplomă de Licență"
Informația a fost dezvaluita de Horea Mihai Badau, profesor universitar in Franța. Acesta a obținut un raspuns oficial d ...
-
Cum și-au obținut frații Tate libertatea. Rolurile jucate de Victor Ponta, Marcel Ciolacu și de alegerile prezidențiale anulate în poveste. Anchetă amplă a New York Times
Andrew Tate și fratele sau, Tristan, influenceri controversați din așa-numita „manosfera", au fost eliberați din R ...
-
DIICOT dă lovitura în dosarul "Fabrica de moșteniri": Notari, executori, administratori și interpuși care luau casele bătrânilor, trimiși în judecată
Anchetatorii DIICOT Constanța au finalizat una dintre cele mai complexe cauze de criminalitate organizata din ultimii an ...
-
Contracte cu România și achiziții militare suspendate la NATO după dezvăluiri despre mită de milioane de euro și influență în interiorul agenției NSPA
Agenția NATO pentru Sprijin și Achiziții (NSPA) se afla in centrul uneia dintre cele mai ample investigații de corupție ...
-
GENEZA RĂULUI: Cum algoritmii oligarhilor americani pregătesc sfârșitul democrației
"La inceput era Cuvantul, și Cuvantul era la Dumnezeu, și Dumnezeu era Cuvantul". Așa incepe Evanghelia dupa Ioan. Ce es ...
-
Ca sa înțelegem de ce Putin continuă războiul și de ce vrea sa reînființeze NovaRassiya despre care tot pomenește
Poate ca mulți s-au mirat de ce anual foarte multi evrei, in jur de 25-30.000 fac un soi de pelerinaj in inima Ucrainei. ...
-
O amantă de ministru a băgat o țară întreagă în rahat. La propriu și la figurat
Pentru cei care sunt inca sceptici vizavi de faptul ca un singur act marunt de corupție poate nenoroci o țara intreaga, ...
-
Dezvăluiri-bombă în WSJ - "Faceți bani, nu război": planul real al lui Trump și Putin pentru Ucraina
Trei oameni de afaceri puternici - doi americani și un rus - s-au aplecat asupra unui laptop in Miami Beach luna trecuta ...
-
Presa ucraineană: Mesajele americanilor pentru Zelenski cu percheziții la șeful lui de cabinet
SUA profita de perchezițiile din biroul șefului de cabinet al lui Vladimir Zelenski, Andrei Yermak, pentru a transmite u ...
-
Fraudă de milioane de euro cu fonduri europene alocate reabilitării unor clădiri din învățământ
Primaria municipiului Focșani a semnat in data de 15.04. 2022 Contractul de Finanțare pentru proiectul european „C ...
-
Secretul influenței lui Jeffrey Epstein: de ce milionarii și liderii lumii nu-i puteau spune 'nu'
A fost unul dintre momentele importante din Washington in 2019. Toate privirile erau indreptate spre fostul avocat al lu ...
-
Austeritatea Regimului BoloDan este impusă prin PNRR. Banii ajung să fie spălați prin Ucraina pentru mafia de la Bruxelles
Marionetele Bruxelles-ului de la noi din țara vand naivilor basme despre „necesitatea" taierilor salariale, taxelo ...
-
Ei plănuiesc în mod deliberat să ne omoare de foame. Și iată care e planul în mod explicit!
Motivul pentru care prețurile energiei și alimentelor sunt in creștere, iar aprovizionarea cu alimente devine din ce in ...
-
CJ Vrancea a balastat 4 drumuri comunale cu prețuri de autostradă, între 96,313 euro și 313,230 euro /km
"24. Aprobarea documentatiilor tehnico-economice la faza: Expertiza tehnica Documentatie de avizare a lucrarilro de int ...
-
Fiul lui Tudorel Toader, denunțat de studente pentru hărțuire sexuală. Una a cedat și a făcut sex de două ori cu profesorul după care s-a îmbătat o săptămână
Acuzații extrem de grave la adresa lui Alexandru Toader, lector la Facultatea de Drept a Universitații „Cuza" (UAI ...
-
Pactul Witkoff-Dimitriev: Ultimile dezvăluiri despre planul de pace din Ucraina elaborat direct în limba rusă și doar tradus în engleză
Un plan de pace controversat in 28 de puncte, elaborat in secret de oficiali americani apropiați de Donald Trump și omol ...
-
The Telegraph: Disperat de scandalul de corupție, Zelenski semnează contracte scandaloase de armament pe care Ucraina nu și le poate permite
Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, pe fondul unui scandal masiv de corupție care ii implica pe susținatorii sai, ...
-
Consiliul de administrație de la o companie strategică a fost numit direct de ministrul Economiei Radu Miruță. Trei din cinci membri sunt oameni cu carnet de partid USR
Într-o postare din data de 28 iulie, Senatorul de Dolj Marian Vasile a facut urmatoarea declarație: „La Avio ...
-
Banca Națională a analizat peste 66.000 de produse și ne spune cum au transferat magazinele creșterea de TVA în coșul românilor
Majorarea Taxei pe Valoarea Adaugata s-a transmis in prețuri aproape integral, dar cu diferențe mari intre alimente și p ...
-
Manipularea pietei de capital: Trump a cumpărat acțiuni în valoare de peste 80 milioane dolari la companii care ar putea beneficia de pe urma deciziilor sale politice
Președintele american Donald Trump a achiziționat obligațiuni corporative in valoare de cel puțin 82 de milioane de dola ...
-
Cum era Ceaușescu să provoace un război cu URSS. Istoria secretă a unor planuri de invazie
Nicolae Ceaușescu a fost la un pas de a provoca un razboi intre Romania Socialista și Uniunea Sovietica. Și asta dupa ce ...
-
Cel mai monstruos scandal: Plata CASS la pensii ar putea fi neconstituțională!
Intrarea in vigoare a Legii nr. 141/2025 privind unele masuri fiscal-bugetare, la data de 28 iulie 2025, a reactivat una ...
-
Ingineria "Apartamentul": O judecătoare CCR a primit locuință de protocol după ce și-a donat casa si a zis ca n-are unde sa stea. Este fostă consilieră medaliată a lui Ionannis
Mihaela Ciochina, actual judecator la Curtea Constituționala a Romaniei, a donat singurul sau apartament din București i ...
-
Dosarul Epstein duce la Casa Albă: Donald Trump știa despre fete - se arată în mailuri scurse în spațiul public
Jeffrey Epstein, un infractor sexual condamnat a carui moarte prin sinucidere a generat o examinare intensa a persoanelo ...
-
Operațiunea "Midas" - cel mai mare scandal de corupție din Ucraina: Un ministru a pus la cale jaful de 100 de milioane de dolari
Herman Halushchenko, implicat intr-un scandal de corupție la compania nucleara de stat Energoatom, a fost suspendat din ...
-
Coșmarul pacienților de la spitalul din Târnăveni: legați, lăsați să moară și obligați să spele toaletele. Spitalul susține că „totul este în regulă"
Scene de coșmar intr-un spital de psihiatrie din Tarnaveni: pacienți legați, saltele murdare, decese și sinucideri. Toat ...
-
Lovitură de teatru la Chisinau! Sefii SPP Moldova si-au cerut demisiile. Unul dintre ei e fostul bodyguard al Maiei Sandu. Nevasta-sa de la PAS spune ca e vorba de ceva extrem de grav
Marti seara, presedinta Moldovei Maia Sandu a fost nevoita sa aprobe demisiile a doi sefi ai SPP, semnandu-le decretele ...
-
"Turism pentru lunetişti" în timpul războiului din Bosnia: Grupuri din Italia şi din alte ţări au plătit pentru a putea împuşca locuitori din Sarajevo pentru propriul amuzament
Grupuri de cetateni italieni si de alte nationalitati, asa-numiti „turisti lunetisti", sunt acuzati ca au particip ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu