Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Autoritatea Națională pentru Turism a premeditat și garantat țepele Genius Travel

Postat la: 23.08.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Inca de la sfarsitul lunii iulie, pâna la mijlocul lunii august 2016, la Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) condusa de catre constanteanca Anca Nedea Pavel, dar si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC)- avandu-l la conducerea pe pitesteanul Bogdan Pandelica, au inregistrate o multime de sesizari privind contractarea unor servicii turistice de la agentia Genius Travel.

Practic, turistii au achitat contravaloarea unor servicii turistice, dar agentia nu avea contract cu structurile de cazare, fapt pentru care turistii au ramas cu ochii in soare si banii dati. Dar conducerea ANT a ignorat sesizarile turistilor, iar cand scandalul a explodat si nu mai putea fi controlat s-a trezit la realitate, dar deja era prea tarziu. In ce priveste conducerea ANPC, ni s-a explicat ca institutia nu se poate sesiza in acest caz din oficiu, ci doar daca se face o reclamatie. Reclamatiile s-au facut, ce-i drept, mai tarziu, dupa ce a fost sesizat ANT.

Notificare ANT la mișto pentru a mușamaliza scandalul țepelor date de agențiile de turism

Ca sa mascheze nepasare si indiferenta, abia pe 9 august 2016, ANT posteaza pe site lista celor 1.734 de agentii de turism care detin polite de asigurare, dar si lista, atentie, a 1.947 de agentii care nu au facut dovada detinerii politei de asigurare. Mai mult, ANT posteaza pe site-ul institutiei o notificare in care se mentioneaza ca „agențiile de turism care deţin licenţă de turism valabilă sunt notificate pe această cale să transmită în termen de 15 zile de la publicarea prezentei, Polița valabilă de asigurare, în format electronic". Numai ca, pe site-ul ANT nu este mentionata data publicarii acestei notificari. Adica, hai sa ne aflam in treaba si ce mai conteaza ca sute de turisti au fost tepuiti.

Tot ca sa se afle in treaba, ANT mai precizeaza ca exista cadru legal pentru sanctionarea agentiilor de turism care nu detin polite de asigurare. Insa, nu face nicio referire la vreo sanctiune aplicate vreunei agentii de turism, desi pe site-ul ANT sunt mai multe agentii de turism fara politia de asigurare (1947), decat cele care au facut dovada detinerii unei polite de asigurare (1734). „Conform prevederilor art.10 (5) și art.14 (1) din Hotărârea Guvernului nr.1267/2010 cu modificările și completările ulterioare este interzisă desfăşurarea de activităţi turistice specifice agenţiilor de turism de către operatorii economici cu licenţa de turism expirată sau fără deţinerea poliţei valabile de asigurare privind asigurarea rambursării cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de turişti pentru achiziţionarea serviciilor/pachetelor de servicii turistice, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism. Nerespectarea acestei prevederi constituie contravenție si se sancționează cu amendă de la 20.000 la 40.000 lei și cu retragerea licenței de turism", se mentioneaza in notificarea dedatata a ANT.

Oops, ANT a redescoperit roata și apa caldă!

Cand deja scandalul tepelor date turistilor de catre Genius Travel luase amploare, reprezentantii agentiei au dat pe 12 august 2016 un mail catre clienti prin care sunt anuntati ca au intrat in insolventa. "Relativ la pachetele turistice achiziționate de dumneavoastră, vă învederăm că, începând de astăzi 12.08.2016, societatea Genius Travel se află în stare de insolvență de fapt, urmând că, până la data de 16.08.2016, să depunem la Tribunalul București o cerere de deschidere a procedurii insolvenței. Sumele plătite de dumnevoastră vor fi înscrise în listele cu creditori ale societății și veți fi citat ulterior de către administratorul judiciar, pentru a vă înscrie la masă credală. Totodată, va rugăm să nu mai efectuați călătoria aferentă pachetului turistic pentru că aceasta nu a mai putut fi plătită din motivele descrise mai sus. Ne cerem scuze pentru situația creată! Genius Travel!", este conținutul mesajului primit de către un client care a achiziționat pentru familia sa servicii de vacanță în Bulgaria.

La cinci zile dupa acest mail, adica pe 17 august 2016, ANT descopera ca ca „agenţia de turism nu mai funcţionează la sediul pentru care s-a emis licenţa de turism", mentionand totodata ca „agentia de turism Genius Travel detine polita de asigurare seria IF -i Nr. 2592/22.04.2016 privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre turist, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism, emisa de catre German Romanian Assurance S.A. pentru suma de 10.000 USD, valabila pana la 21.04.2017, conform datelor detinute in acest moment de catre A.N.T". Dar, ANT omite sa precizeze ca Genius Travel era tour operator, ceea ce inseamna ca suma asigurata trebuia sa fie de 50,000 de euro si nu de 10.000 USD cat se percepe pentru o agentie detailista. In plus, ANT s-a spalat pe cap cu situatia de la Genius Travel anuntand ca agentia nu functioneaza la sediul unde a obtinut licenta de turism (in B-dul I.C. Bratianu nr. 34, et.1, biroul 6, sector 3, Bucuresti), dar agentia mai avea o multime de puncte de lucru in Bucuresti si in tara.

ANPC nu se poate sesiza decat in urma reclamatiilor

Ca reactie la reclamatii, ANPC a organizat marti o intalnire cu reprezentantii unor structuri profesionale si patronale din turism pentru a analiza situatia tepelor date de agentia Genius Travel. Numai ca valoarea tepelor este mult mai mare si reprezentantii ANT si ANAT cunosc destul de bine situatia si stiu exact cine sunt agentiile care tepuiesc turistii de ani buni. Ca o o dovada a amatorismului si lucrului de mantuiala, la ora actuala, pe site-ul ANT sunt deja 24 de agentii de turism carora le-a expirat polita de asigurare, dar ele figureaza ca fiind agentii care au facut dovada detinerii unei polite de asigurare.

Pentru ca situatia reclamatiilor sa fie clara (am explicat ca ANPC actioneaza doar cand e sesizat) la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti au fost inregistrate, pana acum, 35 reclamatii.

5 reclamatii mai vechi (22.01- 10.08) care priveau nerespectarea conditiilor de cazare conform contractelor. Una dintre reclamatii a fost solutionata pe cale amiabila (un pachet de servicii turistice pentru 7 nopti, dar voucher-ul transmis la hotel a fost pentru 6 nopti; operatorul economic a restituit petentului contravaloarea noptii de cazare in valoare de 284 lei). 4 alte reclamatii au fost redirectionate catre Agentia Nationala pentru Turism, fiind de competenta acesteia, pana la 19 august s-au inregistrat 30 reclamatii privind imposibilitatea turistilor de a merge in vacanta (neonorarea rezervarilor conform prevederilor contractuale).
Aceste reclamatii au fost depuse la ANPC astfel:
12.08.2016 - 1 reclamatie
13.08.2016 - 2 reclamatii
16.08.2016 - 9 reclamatii
17.08.2016 - 3 reclamatii
Genius Travel si-a anuntat clientii prin email ca urmeaza sa intre in insolventa la 12.08.16

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE