Anvelopele all-season: avantaje și dezavantaje
Postat la: 23.12.2022 | Scris de: ZIUA NEWS

Anvelopele all-season sunt utilizate în orice vreme și reprezintă o alternativă bună la cele de iarnă. Cu toate acestea, ele au atât avantaje, cât și dezavantaje.
În timp ce anvelopele de iarnă sunt, desigur, cele mai potrivite pentru utilizarea pe timp de iarnă, anvelopele all-season depășesc neajunsurile anvelopelor de iarnă, și anume costul lor ridicat și dificultatea de depozitare. În timp ce anvelopele pentru 4 sezoane par să aibă profilul ideal pentru a înlocui anvelopele de iarnă de îndată ce apar primele înghețuri, care este realitatea? Am analizat această întrebare.
Care sunt diferențele dintre anvelopele all-season și celelalte anvelope?
Anvelopele all-season devin din ce în ce mai populare, deoarece, în teorie, acestea vă permit să conduceți pe tot parcursul anului fără nicio constrângere. Trebuie remarcat faptul că acest tip specific de anvelopă are caracteristici comune cu anvelopele de iarnă și de vară. De exemplu, o anvelopă all-season este certificată atunci când este marcată M+S (pentru noroi și zăpadă). În plus, este omologat pentru utilizare pe timp de iarnă, deoarece are aprobate capacitățile de frânare și aderență pe terenul acoperit de zăpadă sau gheață.
E bine de știut:
În fiecare an, marile mărci (în special Michelin, Continental, Goodyear și Pirelli) lansează o nouă gamă de anvelope all-season. Potrivit producătorilor, piața europeană cunoaște în prezent o creștere certă a numărului de anvelope all-season.
Prin urmare, trebuie remarcat faptul că o anvelopă all-season poate fi utilizată atât vara, cât și iarna, deoarece este capabilă să reziste la cele mai înalte și la cele mai scăzute temperaturi. Cu toate acestea, în comparație cu anvelopele mai specifice, acestea trebuie să găsească un compromis corect între performanță și siguranță. Mai mult, producătorii înșiși susțin că o anvelopă all-season nu va funcționa la fel de bine ca o anvelopă de vară în sezonul cald. În schimb, performanța unei astfel de anvelope pe timp de iarnă va fi limitată în comparație cu cea a unei anvelope special concepute pentru sezonul rece.
Ar trebui să cumperi anvelope all-season?
Având în vedere atâtea contradicții, considerăm că este esențial să identificăm avantajele și dezavantajele anvelopelor pentru toate sezoanele. Mai jos, vă oferim un profil complet al avantajelor și dezavantajelor evidente ale acestui tip specific de anvelope.
Avantajele anvelopelor all-season
Anvelopele pentru patru sezoane pot fi de un real folos pentru utilizatori, cu condiția ca aceștia să nu fie prea pretențioși și să nu caute un plus de performanță.
Anvelope Continental - oferte online
Economie de timp
Desigur, principalul avantaj al anvelopelor all-season este că sunt versatile, ceea ce înseamnă că vă economisesc timp prețios. Nu este nevoie să vă schimbați anvelopele în timpul anului. Fie că este toamnă, iarnă, primăvară sau vară, vă păstrați anvelopele indiferent de situație.
Costuri mai mici
În mod similar, nu este necesar să cumpărați anvelope de vară sau anvelope specifice pentru utilizare pe timp de iarnă. Flexibilitatea și versatilitatea anvelopelor pentru toate sezoanele înseamnă că puteți economisi bani.
Eficiență de lungă durată
Un alt beneficiu al anvelopelor all season este performanța lor de lungă durată, care durează pe tot parcursul anului. Aceasta este o garanție reală de eficiență, dar și de siguranță pentru șofer, care poate avea încredere deplină în anvelopele sale pentru toate sezoanele, capabile să înfrunte atât vremea rece, cât și cea caldă.
Dezavantajele anvelopelor all-season
Cu toate acestea, limitele anvelopelor pentru toate sezoanele sunt bine cunoscute. Într-adevăr, acestea oferă performanțe mai slabe decât anvelopele concepute pentru o utilizare specifică. Mai mult, se uzează și mai mult, fiind folosite încontinuu.
Doar o performanță rezonabilă
În ciuda competenței lor generale bine echilibrate, anvelopele all-season nu sunt neapărat potrivite pentru toate circumstanțele. Prin urmare, performanțele de frânare și aderență ale acestui tip de anvelopă rămân limitate. De exemplu, probabil că nu veți putea conduce prea mult în munții înalți în timpul iernii cu un pneu pentru patru sezoane.
Uzură mai pronunțată
Datorită aderenței lor în toate situațiile și în toate anotimpurile, pneurile all-season se uzează mai devreme decât în mod normal. Prin urmare, acestea sunt mai puțin rezistente decât anvelopele standard de vară sau de iarnă.
Nu foarte ecologice
Este important de știut că utilizarea de anvelope all-season înseamnă un consum mai mare de combustibil. Deoarece anvelopele pentru toate anotimpurile au o rezistență mai mare la rulare, acestea sunt mai puțin ecologice pe termen lung și, prin urmare, inevitabil mai scumpe decât cele de iarnă sau de vară.
Marcaj nesigur
În cele din urmă, autocertificarea anvelopelor pentru toate sezoanele este o simplă formalitate. Acest lucru înseamnă că marcajele M+S și 3PMSF (pentru Pics Moutain Snow Flake) nu sunt 100% fiabile, chiar dacă tracțiunea și/sau frânarea pot fi foarte satisfăcătoare.
Vă reamintim că este esențial să vă întrețineți anvelopele atât iarna, cât și vara, urmărind îndeaproape presiunea din anvelope, precum și indicatorul de uzură al acestora.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
EFEMERIDE - "Misiunea spațială IRIS" - Pe Pământ a început războiul!
S-au implinit 50 de ani de IRIS! Membrul fondator și toboșarul trupei, Nelu Dumitrescu pregatește in stil mare concertul ...
-
Absolut inexplicabil: Oamenii de știință au descoperit ADN uman într-un meteorit vechi de 2 miliarde de ani
Într-o descoperire care pune sub semnul intrebarii tot ceea ce credeam ca știm despre viața in univers, cercetator ...
-
Bumerangul austeritatii il loveste pe Bolojan în cap: În loc să vină bani, se pierd bani de la Buget
Masurile de creșteri de taxe ale guvernului Bolojan nu au avut niciun efect pozitiv, conform unor surse din Ministerul d ...
-
Jaf la drumul mare cu noua lege a RCA: Transportatorii ameninta cu proteste masive
Tensiuni majore in jurul votului de marți privind modificarea Legii RCA. Confederația Operatorilor și Transportatorilor ...
-
Omenirea a intrat pe un drum fără întoarcere - Pragurile critice ale schimbărilor climatice sunt depăşite
Încalzirea globala depaseste pragurile de pericol mai repede decat se preconiza, recifele de corali din intreaga l ...
-
Finanțele cuantice: Descoperirile fizicii încep să zdruncine tot ce știam despre noroc ca fiind la voia intamplarii
Descoperirile recente din domeniul fizicii cuantice zdruncina percepția tradiționala, sugerand ca „norocul" ar put ...
-
Avertisment dur de la Banca Centrală Europeană. Un val pe rețelele sociale poate dărâma o bancă în câteva ore
Banca Centrala Europeana (BCE) trage un semnal de alarma. În era digitala, o criza bancara nu mai are nevoie de sa ...
-
Mașină electrică sau cu motor termic? Care sunt costurile anuale reale
Mașinile electrice caștiga teren tot mai mult in Romania, iar motivația principala nu mai este doar protecția mediului, ...
-
Acțiune fără precedent a Rusiei: Blackout total la cea mai mare centrală nucleară din Europa
Într-o acțiune fara precedent, Rusia a intrerupt deliberat conexiunea dintre Centrala Nucleara Zaporojie (ZNPP), a ...
-
Diabolic. Un bărbat a fost reținut după ce a urinat pe altarul Bazilicii Sfântul Petru din Vatican
Un barbat a fost retinut vineri dupa ce a urinat pe altarul din Bazilica Sfantul Petru de la Vatican, transmite News.ro. ...
-
Ordonanța 52 e "bună pentru societate, dar apocaliptică pentru cultură". Un manager explică efectele dure ale reglementarilor din bani publici
Alexandru Patrașcu, directorul adjunct al Teatrului Național de Opereta "Ion Dacian", arata intr-un articol efectele dur ...
-
Donald Trump a distrus bursa americană cu o singură postare: Investitorii au pierdut 2.000 de miliarde de dolari într-o singură zi
O singura postare pe retelele sociale a fost suficienta pentru a sterge 2.000 de miliarde de dolari din capitalizarea pi ...
-
Laura Codruța Kovesi va fi schimbata de la șefia EPPO: Lista scurtă a favoriților pentru a-i lua locul
Uniunea Europeana se pregatește pentru o schimbare strategica la varful Parchetului European. Mandatul Laurei Codruța K& ...
-
Firmele se dizolvă pe bandă rulantă în România: Comerțul cu amănuntul este în cădere liberă
Numarul firmelor dizolvate a crescut cu 33,85%, in primele opt luni din 2025, pana la 36.171, fata de 27.023 in perioada ...
-
Șeful Statului Major cere tuturor românilor să-și pregătească o rezervă de urgență: Cu toții ar trebui să știe să tragă cu arma
Șeful Statului Major, generalul Vlad Gheorghița, sfatuiește fiecare familie din Romania sa aiba pregatita o rezerva pent ...
-
Trump a prăbușit cu 20 miliarde de dolari criptomonedele după noul război comercial cu China
Piața criptomonedelor s-a prabușit cu peste 20 miliarde de dolari pe fondul escaladarii disputelor comerciale dintre Sta ...
-
"Urmează un măcel!" O scrisoare anonima plasata intre lumânări la Notre Dame a băgat Parisul în panică generală
Alerta de proporții la Notre-Dame, Paris, dupa ce o scrisoare anonima, care avertiza asupra unui atentat, a fost descope ...
-
De acum incolo nimeni nu va mai sti ce e real si ce nu: Aplicația de la OpenAI care transforma textul in Video cu AI are un milion de descărcări în mai puțin de cinci zile
Sora, aplicația OpenAI care transforma textul in videoclipuri generate complet de inteligența artificiala. Lansata recen ...
-
România e la un pas de "junk" iar reforma lui Bolojan e privită ca o aberatie. Decizia agenției de evaluare S&P privind ratingul de credit al țării noastre e catastrofal
Agentia de evaluare financiara S&P indica pentru Romania, ca element-cheie luate in considerare in timpul revizuirii ...
-
Oamenii viitorului vor avea nevoie de șapte simțuri în loc de cinci. Ipoteză revoluționară despre evoluția percepției umane
Gustul, mirosul, auzul, vazul și simțul tactil sunt considerate, de milenii, pilonii prin care omul percepe realitatea. ...
-
Ditamai scandalul la Bruxelles. Big Tech refuză să se supună Comisiei Europene și blochează toate reclamele politice
Noile norme europene privind transparența și reglementarea reclamelor politice au intrat oficial in vigoare vineri, 10 o ...
-
O uriașă creatură maro cu lățimea aproape dublă față de continentul SUA se vede clar din spațiu în Oceanul Atlantic
Marea Centura de Sargassum din Atlantic este o masa uimitor de mare de alge brune, cu o lațime aproape dubla fața de con ...
-
Cât de natural era somnul acum 1000 de ani. In era moderna, oamenii dorm total greșit sau dau vina pe insomnie
Oamenii dormeau altfel acum 1.000 de ani. În Evul Mediu, ideea de a dormi opt ore nici nu exista. Noaptea era impa ...
-
Unde e "incalzirea globală"? Ce stim despre noul interval de vreme rece
Un anticiclon de blocaj oceanic (tiparul ATR) va continua sa activeze in zona Arhipelagului Britanic. In ciuda tentative ...
-
Românii, sclavii imperiilor bancare. Aşa arată dobânzile pe care le plătesc europenii pentru creditele imobiliare
Doar romanii, prosti, platesc cel mai mult din toata Europa. Noi, aici, trebuie sa platim camatarii cu acte si sa susțin ...
-
Cometa C/2025 A6 - o apariție spectaculoasă pe cerul nopții!
În prezent trecem prin zile ploioase și cu cer acoperit dar de saptamana viitoare am putea fi martorii un evenimen ...
-
5 teorii ale conspirației care s-au dovedit a fi adevărate
Multe teorii ale conspirației iau naștere din nesiguranța oamenilor, din dorința de a avea control asupra vieții lor, cr ...
-
Gates și Rockefeller finanțează un program de preluare totală a sistemului alimentar global
Nu este o coincidența ca prețurile alimentelor continua sa creasca cu rate care depașesc rata generala a inflației. Mode ...
-
E clar că fac rau organismului: Bill Gates vrea să reducă prețul medicamentelor de tip Ozempic/Mounjaro - "Trebuie să ajungă la toată lumea!"
Fundația Gates și Organizația Panamericana a Sanatații (PAHO) lucreaza ambele la modalitați de a face medicamentele pent ...
-
Comisia Europeană investighează Snapchat, YouTube, Apple și Google privind protecția minorilor
Comisia Europeana a anunțat vineri intr-un comunicat primele acțiuni oficiale de investigare a marilor platforme digital ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu