Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Management ca-n Caragiale impus de Ioan Rus la CFR SA

Postat la: 01.07.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Impunerea managerilor privati conform OUG 109/2011- privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, s-a facut la unele companii din subordinea Ministerului Transporturilor dupa „O scrisoare pierduta" a lui Ion Luca Caragilae. ZIUAnews va prezenta un astfel de caz, este voba de numirea managerul privat de la compania CFR SA, unde rolul lui Farfuridi din „O scrisoare pierduta" a fost jucat de catre fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus.

Plan de administrare respins de Fenechiu, dar acceptat de Rus

La inceputul lunii martie a acestui an, ministrul Transporturilor de la aceea vreme, Ioan Rus, anunta ca Dan Costescu a fost numit director general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, urmând să preia, în data de 2 martie 2015, conducerea executivă a companiei. Toate bune si frumoase, fapt pentru care Adunarea Generala a Actionarilor de la CFR SA, in componenta Dragos Titea, Ioan Trocaru, Dana Galbeni Rachila, Marin Stancu si Alina Mihaela Toma, aproba ulterior planul de administrare al companiei prezentat membrilor AGA de catre director general Dan Costescu si ceilalti patru membrii ai Consiliului de Administratie-Stefan Raicu, Marius Mihut Pitigoi, Mircea Jorj si Viorel Nicolae Cretu.

Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, planul de administrare propus de Dan Costescu si aprobat de catre AGA de la CFR SA este copy paste dupa planul de administrare intocmit de catre fostul directorul general al CFR SA, Dimitris Sophocleous, dar care a fost respins in aprilie 2013 de Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) - Ministerul Transporturilor şi Ministerul Finanţelor. La acea data, ministrul al Transporturilor era Relu Fenechiu iar Adunarea Generala a Actionarillor avea urmatoarea componenta: Bogdan Calin Gaurean, Ionel Dumitru, Florin Valentin Trifan, Vasilică Tugui si Tudor Stoian. Pe data de 14 aprilie 2013, Dimitris Sophocleous si-a dat demisia de la conducerea CFR SA ca urmare a respingerii planului de administrare. "Mandatul administratorilor în funcţie a încetat de drept", au declarat reprezentantii CFR SA si ai Ministerului Transporturilor.

"Conducerea Companiei Nationale CFR SA a luat act, cu surprindere şi regret, de respingerea Planului de administrare de către acţionariatul reprezentat de Ministerul Transporturilor (. ..) Apreciem că această schimbare intempestivă nu este fundamentată de raţiuni economice, situaţia companiei îmbunătăţindu-se în ultimele luni, ci mai degrabă de disperarea factorului politic de a pierde influenţa asupra resurselor unei companii de stat şi a finanţărilor europene", se arată într-un comunicat de presă transmis la aceea vreme. "Considerăm că în acest moment angajamentele luate de România în faţa instituţiilor financiare internaţionale sunt puse în pericol, alături de credibilitatea reprezentanţilor Guvernului în acest raport. Ca rezultat al respingerii planului de administrare mi-am prezentat demisia din poziţia de director general al CFR", a declarat Dimitris Sophocleous, citat în comunicat.

Membrii AGA de la CFR SA, plagiatori cu acte în regulă

Insa, in luna aprilie 2015,membrii AGA de la CFR SA numiti de Ioan Rus, adica secretarul de stat Dragos Titea, directorii Ioan Trocaru, Dana Galbeni Rachila, Marin Stancu si consiliera Alina Mihaela Toma, aproba planul de administrare al companiei prezentat membrilor AGA de catre director general Dan Costescu. Insa, acest plan administrarea insusit si de membrii CA de CFR SA- Stefan Raicu, Dan Costescu, Marius Mihut Pitigoi- partenerul de afaceri a lui Ioan Rus, Mircea Jorj- secretarul general al Ministerului Transporturilor si Viorel Nicolae Cretu- consilierul lui Ioan Rus care il perie zilnic pe Mircea Jorj, este copiat cuvant cu cuvant dupa planul de administrare al lui Dimitris Sophocleous, respins in aprilie 2013 de Relu Fenechiu.

Practic, Ministerul Transporturilor ar trebui sa plateasca drepturi de autor mostenitorilor lui Ion Luca Caragiale, pentru ca administrarea companiei CFR SA se face dupa o sceneta din „O scrisoare pierduta". „ Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale... Din această dilemă nu puteţi ieşi... Am zis!", spunea Farfuridi. Dupa care isi continua pleduaria cu "Ce voie! Ce voie!... Vii cu moftologii, cu iconomii, cu soţietăţi, cu scamatorii, ca să tragi lumea pe sfoară... cu dăscălimea d-tale, (mişcare în grupul Caţavencu) cu moftangiii d-tale...". Cam asa s-a intamplat si cu Ioan Rus cand a anuntat ca va redresa compania CFR SA cu echipa condusa de Dan Costescu.

Recompensă pentru efortul copy paste

Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, de copierea planului de amnistrare a lui Dan Costescu dupa cel a lui Dimitris Sophocleous s-a ocupat Dorin Mitan, un fost student al lui membrului CA Stefan Raicu la Universitatea Politehnica Bucuresti. Pentru efortul depus, Dorin Mitan a fost recompensat cu un post de director in cadrul Ministerului Transporturilor.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE