Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Salarii uriase pentru sefii MAI pe criterii de "asa vrea muschii mei"!

Postat la: 07.07.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Sindicatul Diamantul, al Politistilor, a luat, recent atitudine fata de salariile netransparente din cadrul MAI, impuse in ultima vreme de conducerea ministerului, reactionand printr-o scrisoare deschisa din partea sefilor sindicatului. Totodata, conducerea sindicala ne-a pus la dispozitie si raspunsurile primite in urma solicitarilor lor (a se vedea documente atasate):

Către,
1. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI

2. SENATUL ROMÂNIEI
Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională
Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, combaterea corupţiei şi petiţii
Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială

3.CAMERA DEPUTAȚILOR
Comisia pentru muncă şi protecţie socială
Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională
Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupţiei şi pentru petiţii
Comisia pentru muncă şi protecţie socială

4. CURTEA DE CONTURI A ROMÂNIEI
5. DIRECȚIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE
6. CONSILIUL NAȚIONAL PENTRU COMBATEREA DISCRIMINĂRII
7. PRIMUL MINISTRU AL ROMÂNIEI

În atenția:
Ambasadei Olandei
Ambasadei Marii Britanii
Ambasadei S.U.A.
S.P.R. „Diamantul"
Transparency International
Societatea Civilă

Subscrisa, Organizația S.P.R. „Diamantul"-Secția 13 Poliție prin președinte Firicel Alexandru, cu sediul ales pentru comunicarea răspunsului dvs. la sediul Sindicatului Polițiștilor din România „Diamantul" din București, Strada Ienăchiță Văcărescu nr.17A, Sector 4,

În temeiul prevederilor alin.(3) al art.1, art.4, art.5, art.9, alin.(1) și (2) ale art.16, art. 30, alin.(2) al art.31, alin.(1) al art.40, art.41, art.42, alin.(1) al art.47, art.51, alin. (1) al art.55 din Constituția României de la 1991, republicată, art.28 și 32 din Statutul Polițistului aprobat prin Legea nr.360/2002, cu modificările și completările ulterioare; Legea Dialogului Social nr.62/2011, Codul muncii și ale Legii nr.571/2004 privind protecția personalului din autoritățile publice, instituțiile publice și din alte unități care semnalează încălcări ale legii publicată în Monitorul Oficial nr. 1214 din 17 decembrie 2004,

În perioada 03-05.2015, Alexandru Firicel, actual președinte al S.P.R. „Diamantul"-Secția 13 Poliție, a inițiat mai multe înscrisuri prin care aducea la cunoștința Instituțiilor Statului Român abilitate deficiențe din Ministerul Afacerilor Interne (normarea muncii de poliție, acordarea de sporuri și compensații pe criterii discriminatorii, dotarea precară etc.), cu precădere din Poliția Română.

Cele mai multe dintre acestea au ajuns la Ministerul Afacerilor Interne și Inspectoratul General al Poliției Române care, în loc să caute soluții (să țină cont de principiile de bun-simț indicate de Alexandru Firicel și membrii organizației sindicale independente) au mușamalizat deficiențele, mai ales „din lipsă de probe". Probele au existat și există și vor fi aduse la cunoștința instituțiilor abilitate precum: Parlament, instanță, parchet, la momentul oportun.
O deficiență majoră care reprezintă și un factor cu un indice extrem de ridicat în favorizarea corupției, este salarizarea polițiștilor români care păstrează sistemul militarizat (subofițeri-agenți, ofițeri, șefi), singurele diferențieri fiind între denumirile gradelor și funcțiilor.

În acest sens, Ministerul Afacerilor Interne a „elaborat" pct.-ul 2 al adresei nr.220457/S1/22.05.2015 (atașată) în care expune criteriile ce fac diferențierile dintre șefi și subalterni, cu precădere șefi și agenții de poliție (potrivit art.26 din Legea nr.218/2002 cu modificările și completările ulterioare, activitățile polițienești se efectuează exclusiv de polițiștii români, indiferent de grade și funcții).

Interpelat de Alexandru Firicel cu privire la fiecare criteriu de departajare dintre șefi și subalterni, Ministerul Afacerilor Interne, inspectorul Alupoaiei Simona, invocă art.5 al Legii nr.284/2010 (se atașază corespondența) ca fiind cel în baza cărora sunt reglementate principiile de diferențiere și construcție a posturilor. Astfel că șefii au salarii/venituri și de 10-20 ori mai mari decât polițistul din stradă daorită funcției, sporurilor, indemnizațiilor create exclusiv pentru aceștia, la care se pot adăuga: majorări salariale de 50% din salariul de bază pentru „lucrări de excepție", indemnizații de chirie de aceeași valoare ș.a., în timp ce polițistului din stradă nu i se acordă nici măcar suma necesară plății chiriei - chiar dacă primește 50% din salariu compensație pentru chirie, datorită faptului că acesta este mult prea mic trebuie să completeze suma necesară cu bani din salariu... etc. etc. etc.

Totodată, nici locuințele administrate de M.A.I. nu sunt suficiente pentru polițiștii români. Marea majoritate a locuințelor administrate de M.A.I. sunt de intervenție. Pe lângă acest deziderat, potrivit alin.(1) al art.91 din O.m.a.i. nr.243/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea unor spaţii aflate în administrarea MAI cu modificările și completările ulterioare: „Durata contractului de închiriere poate fi de până la 3 ani, cu posibilitatea de prelungire a acesteia, o singură dată, cu maximum aceeaşi perioadă, la solicitarea scrisă a chiriaşului, făcută cu cel puţin 30 de zile înainte de expirare." Astfel că, după cel mult 6 ani, polițistul român este și aruncat în stradă fiindcă „așa dorește legiuitorul" (șefii din M.A.I. și Poliția Română), fără a beneficia de vreun sprijin în achiziția/construirea unei locuințe conform art.32 al Statutului Polițistului.

Interpelat de către Alexandru Firicel cu privire la sprijinul acordat polițiștilor pentru obținerea unei locuințe proprietate, M.A.I. a invocat un O.m.a.i. nr.129/2010 care reglementează construcția de locuințe pentru polițiști - nu a fost niciodată pus în aplicare și nici nu poate fi pus fiindcă este desuet (răspunsul este atașat).

Avînd în vedere cele prezentate, precum și faptul că M.A.I. ascunde salarizarea polițiștilor printr-un normativ clasificat (S/214/2011), considerăm că Ministerul Afacerilor Interne eludează legea în detrimentul castei polițiștilor și a Statului Român și facilitează o grupare internă, ocultă, care își atribuie salarii nemeritate, grade, funcții etc. în detrimentul polițiștilor onești și profesioniști (cu precădere a celor cărora le este aplicabil art.26 din Legea nr.218/2002) fără de care instituția nu ar funcționa, folosindu-se de ambiguitatea legislativă pe care a promovat-o prin proiectele „asumate" de șefi din instituție.

Cu stimă,
Organizația S.P.R. „Diamantul"-Secția 13 Poliție
prin președinte Alexandru Firicel

Notă: Prin prezenta sesizare se dorește să se atragă încă un semnal de alarmă cu privire la salarizarea inechitabilă a polițiștilor români (cu precădere a celor aflați sub incidența art.26 din Legea nr.218/2002 cu modificările și completările ulterioare), a abuzurilor de putere comise prin ordinele de ministru și dispozițiile șefilor ierarhici (acte administrative interne) de către personaje oculte din Ministerul Afaceilor Interne și poliția Română.

Este imperios necesar eliminarea din textele Legii nr.284/2010 sintagma: „Funcţiile pentru care se acordă solda/salariul de comandă/sporul/indemnizația etc., mărimea concretă a procentului, precum şi normele de acordare/suspendare se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite". Acestea trebuiesc stabilite prin lege, corect și concret, pentru evitarea abuzului de putere al ordonatorilor de credite!

DOCUMENTE AICI

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE