ZC
ZC




ZC




Planorul dispărut şi din prostia lui Raed Arafat şi a Graţielei Gavrilescu

Postat la: 24.08.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

Planorul dispărut şi din prostia lui Raed Arafat şi a Graţielei Gavrilescu

Pe data de 6 august 2015, ora 12.30, planorul pilotat de către Mircea Crăciun, 57 ani, pilot instructor la Aeroclubul Brașov este tractat de un avion şi decolează de la Aerodromul Ghimbav îndreptându-se spre Poiana Braşov. Peste 20 de minute ajunge în zona masivului Postăvaru, iar planorul se decablează şi îşi continuă zborul, datorită curenţilor de aer favorabili.

La manşă este un campion naţional la planorism în vârstă de 57 de ani, o legendă printre piloţi. Recordul său: a zburat nu mai puţin de 620 de kilometri cu un planor. Pilotul anunţă Aeroclubul Braşov că are de gând să stea în aer două-trei ore. Ar fi trebuit să aterizeze cel mai târziu la apusul soarelui, pentru că zborul pe întuneric cu un planor este interzis. De atunci însă planorul şi pilotul Mircea Craciun sunt de negăsit. Au trecut 18 zile si pompieri, salvamontişti şi jandarmi scormonesc munţii şi pădurile din patru judeţe - Braşov, Prahova, Argeş şi Dâmboviţa căutând un planor de tip JS1. Dar, fără niciun rezultat.

Este vorba despre un aparat de zbor cu un singur loc produs de o companie sud-africană din fibră de sticlă, fibră de carbon şi kevlar. Acesta din urmă este un material uşor şi rezistent, şi tocmai datorită acestor proprietăţi este folosit şi la confecţionarea unor tipuri de veste antiglonţ. Dar are şi un dezavantaj. Tocmai pentru că este uşor şi pentru că nu conţine metal, nu poate fi detectat de aparatele radar. Un alt aspect important este că planoarele nu au cutie neagră.

Planorul JS1 are o lungime puţin peste 7 metri, cu o anvergură de 21 de metri şi poate să atingă o viteză maximă de 290 de kilometri pe oră. De atunci, adică din 6 august 2015, Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerului Afacerilor Interne, menţine suspansul căutărilor, debitând în spaţiul public tot felul de scenarii şi explicati aberante. Însă, amatorismul şi demagogia autorităţilor implicate în acest caz a depăşit orice limite. De ce? Pentru că între Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului există un protocol de colaborare şi intervenţie în situaţii deosebite.

Şi dispariaţia planorului pilotat de Mircea Craciun dispărut in zona Masivului Postăvaru este o situaţie deosebită. Adică, ISU-condus de Raed Arafat, trebuia să colaboreze pentru găsirea planorului şi a pilotului cu silvicultorii de sub tutela ministrului condus de Graţiela Gavrilescu, fie că sunt de la Romsilva sau de la ITRSV-uri. Dar nu au făcut niciun un demers în acest sens. Prostia a atins cote greu de imaginat, dacă ţinem cont de modul cum se realizează inspecţia anuală de fond forestier la un canton silvic.

O echipă de patru-cinci silvicultori, realizează, în maxim o săptămână, inventarierea cioatelor, adică a copacilor tăiaţi, de raza unui canton silvic, care, în zona montană, are între 700 şi 1.200 ha de pădure. Dacă se mobilizau silvicultorii din acea regiune care cunosc fiecare colţ de pădure, se scana de mult timp zona celor patru judeţe unde se presupune că a dispărut planorul şi pilotul Mkrcea Crăciun. Dar, nici Raed Arafat şi nici ministrul Graţiela Gavrilescu nu au făcut un asemenea demers de implicare a silvicultorilor în descoperirea pilotului şi a planorului. Dar unde nu e ... minte, nici Dumnezeu nu cere prea mult!

Ion Teleanu

loading...
PUTETI CITI SI...

Planorul dispărut şi din prostia lui Raed Arafat şi a Graţielei Gavrilescu

Postat la: 24.08.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Pe data de 6 august 2015, ora 12.30, planorul pilotat de către Mircea Crăciun, 57 ani, pilot instructor la Aeroclubul Brașov este tractat de un avion şi decolează de la Aerodromul Ghimbav îndreptându-se spre Poiana Braşov. Peste 20 de minute ajunge în zona masivului Postăvaru, iar planorul se decablează şi îşi continuă zborul, datorită curenţilor de aer favorabili.

La manşă este un campion naţional la planorism în vârstă de 57 de ani, o legendă printre piloţi. Recordul său: a zburat nu mai puţin de 620 de kilometri cu un planor. Pilotul anunţă Aeroclubul Braşov că are de gând să stea în aer două-trei ore. Ar fi trebuit să aterizeze cel mai târziu la apusul soarelui, pentru că zborul pe întuneric cu un planor este interzis. De atunci însă planorul şi pilotul Mircea Craciun sunt de negăsit. Au trecut 18 zile si pompieri, salvamontişti şi jandarmi scormonesc munţii şi pădurile din patru judeţe - Braşov, Prahova, Argeş şi Dâmboviţa căutând un planor de tip JS1. Dar, fără niciun rezultat.

Este vorba despre un aparat de zbor cu un singur loc produs de o companie sud-africană din fibră de sticlă, fibră de carbon şi kevlar. Acesta din urmă este un material uşor şi rezistent, şi tocmai datorită acestor proprietăţi este folosit şi la confecţionarea unor tipuri de veste antiglonţ. Dar are şi un dezavantaj. Tocmai pentru că este uşor şi pentru că nu conţine metal, nu poate fi detectat de aparatele radar. Un alt aspect important este că planoarele nu au cutie neagră.

Planorul JS1 are o lungime puţin peste 7 metri, cu o anvergură de 21 de metri şi poate să atingă o viteză maximă de 290 de kilometri pe oră. De atunci, adică din 6 august 2015, Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din Ministerului Afacerilor Interne, menţine suspansul căutărilor, debitând în spaţiul public tot felul de scenarii şi explicati aberante. Însă, amatorismul şi demagogia autorităţilor implicate în acest caz a depăşit orice limite. De ce? Pentru că între Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului există un protocol de colaborare şi intervenţie în situaţii deosebite.

Şi dispariaţia planorului pilotat de Mircea Craciun dispărut in zona Masivului Postăvaru este o situaţie deosebită. Adică, ISU-condus de Raed Arafat, trebuia să colaboreze pentru găsirea planorului şi a pilotului cu silvicultorii de sub tutela ministrului condus de Graţiela Gavrilescu, fie că sunt de la Romsilva sau de la ITRSV-uri. Dar nu au făcut niciun un demers în acest sens. Prostia a atins cote greu de imaginat, dacă ţinem cont de modul cum se realizează inspecţia anuală de fond forestier la un canton silvic.

O echipă de patru-cinci silvicultori, realizează, în maxim o săptămână, inventarierea cioatelor, adică a copacilor tăiaţi, de raza unui canton silvic, care, în zona montană, are între 700 şi 1.200 ha de pădure. Dacă se mobilizau silvicultorii din acea regiune care cunosc fiecare colţ de pădure, se scana de mult timp zona celor patru judeţe unde se presupune că a dispărut planorul şi pilotul Mkrcea Crăciun. Dar, nici Raed Arafat şi nici ministrul Graţiela Gavrilescu nu au făcut un asemenea demers de implicare a silvicultorilor în descoperirea pilotului şi a planorului. Dar unde nu e ... minte, nici Dumnezeu nu cere prea mult!

Ion Teleanu

albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE