Abuzurile Enel: contracte (in)existente, telefoane închise în nas, misterioase baze de date. ANRE a dat firmei peste 90 de amenzi de pomană!
Postat la: 24.08.2021 | Scris de: ZIUA NEWS

Clienții Enel se confruntă cu adevărate aventuri atunci cand vor sa-si reinnoiasca actele conform noilor reglementari sau sa plece la o alta companie, cu telefoane închise în nas, cu informații contradictorii din care nu rezulta clar dacă mai sunt clienți sau nu ai Enel.
La ANRE se cunoaște situația, având circa 3.000 de reclamații primite, dar desi compania de energie a primit peste 90 de amenzi situatia nu s-a imbunatatit, Enel preferand sa plateasca aceste amenzi care sunt infime in comparatie cu profiturile uriase generate de suprataxare.
Ioana, o clientă din municipiul Târgovişte, s-a plans de situatie, conform hotnews.ro. A încheiat în ianuarie un contract cu Enel, care urma să intre în vigoare în luna aprilie. Numai că, în mai, factura întârzia să vină. Evident, a decis să contacteze reprezentanții companiei, iar aceștia i-au spus că va primi factura în luna următoare. A venit luna iunie și a aflat de la Enel că, de fapt, nu mai era client al acestei firme şi că trebuie să parcurgă din nou paşii pentru contractarea unei oferte. Ceea ce a şi făcut. Nu o dată, ci de două ori.
"În iunie 2021 mă anunţă că îmi resping activarea contractului. Reiau paşii pe 22 iunie 2021 fac un nou contract tot cu Enel, primesc asigurări că e totul ok şi să aştept activarea pe 27 iulie 2021. Pe 14 iulie 2021 primesc email în care sunt anunțată că se anulează contractul pe motiv că nu sunt titularul locului de consum. Curios lucru, la firma Engie unde fusesem client până în martie 2021 nu am avut niciodată această problemă, doar am avut contract", povesteşte ea.
Supărată, Ioana s-a orientat spre alt furnizor, Electrica, însă distribuitorul din zonă i-a transmis că nu se poate până nu-i semnează Enel cererea de transfer. "Funcţionarul (de la distribuţie - n.r.) mi-a spus clar că Enel nu voia să trimită cerere de renunţare. Atunci mă întreb eu, dacă nu am fost client la firma Enel niciodată, vă spun ce mi-au spus operatorii, da?, atunci de ce a trebuit să dea Enel cerere de renunţare pentru mine? Noaptea minţii, ce să mai zic".
Ioana a fost nevoită să meargă personal la ANRE. A făcut o reclamație acolo, iar apoi ENEL a trimis acea cerere de renunțare. Ea se miră de toată această birocrație, mai ales că în Germania, unde a trecut printr-un proces de schimbare a furnizorului, totul a durat 10 minute.
"E normal ce se întâmplă? Nu înţeleg logica. Eu am făcut contract în Germania în 10 minute la curent şi la gaze şi aia a fost tot. M-am dus o dată, i-am văzut la ochi, m-au văzut şi ei pe mine şi în fiecare lună îmi luau banii din cont. Nu m-a chemat nimeni sau să dau atâtea telefoane la call-center sau aşa ceva, niciodată. Din păcate, eu am aflat târziu că este o firmă neserioasă, când am citit ce a scris lumea pe Facebook. Părinţii mei au fost ani de zile clienţi ai acestei firme. Nu pot să cred că mi s-a întâmplat aşa ceva", a conchis ea.
Hotnews.ro a luat legătura și cu alţi consumatori. Unul dintre ei, Mariana, ne-a povestit că a primit o notificare cu noile tarife şi cu înștiințarea că acestea vor intra în vigoare automat din luna mai, ceea ce nu s-a mai întâmplat. "În februarie 2021 a primit soţul un email de la ei cum că pe 16 mai 2021 expiră oferta Enel fix online şi că ne-au ataşat noile condiţii economice. Dacă până la 14 martie 2021 nu primeau răspuns din partea noastră, mai exact a soţului, se considerau noile condiţii economice acceptate", povestește ea.
Nu a răspuns emailului, în ideea de a lăsa să se activeze automat noile condiții. Problema este că nu s-a întâmplat asta pe 17 mai 2021. Mai mult, pentru că nu a primit nicio factură în luna iunie, ea s-a interesat la call-center şi a aflat că nu mai are niciun contract cu Enel din mai. "Am sunat la ei, la info clienţi şi ne-au spus că nu mai avem ofertă activă, de aceea nu am mai primit factură, ceea ce mi se pare foarte ciudat, ireal, pentru că indiferent de situaţie o factură trebuie să vină, chiar dacă nu mai aveam ofertă activă, corect?", s-a întrebat ea nedumerită.
Mai mult, ea spune că atunci când au încercat să afle ce se întâmplă, de două ori operatorii „le-au închis telefonul în nas". "Suntem sătui de atâtea nereguli. Plus că cei din call-center nu ştiu şi nu au două vorbe la un loc! Suni să întrebi de o chestie pe mai mulţi operatori şi toţi, dar absolut toţi spun lucruri diferite şi nu mai ştii ce să crezi!", se plânge ea.
O altă clientă, Nadia, este şi ea nemulţumită de serviciile Enel şi semnalează că ultima factură a venit cu preţ mai mare, după ce compania a tergiversat încheierea unor noi contracte pe piaţa concurenţială. "Am semnat două contracte cu ei, unul în martie anul acesta, altul în mai. Pe cel din martie nu l-au luat în considerare pentru că "s-a întâmplat ceva cu baza de date", iar pe cel din mai nu-l pun în aplicare deşi, în sesizările făcute, îmi zic că "luna viitoare o să fie activ", povește Nadia.
Bineînţeles că nu se întâmplă şi bineînţeles că nu-mi emit nicio factură de stornare de la preţurile achitate până acum, spune ea. "Mai mult, ultima factura a venit cu preţ mai mare per kwh decât precedenta", a explicat clienta. Hotnews.ro a solicitat poziţia companiei Enel România, în contextul acestui val de clienţi nemulţumiţi.
"Companiile Enel Energie şi Enel Energie Muntenia au venit în întâmpinarea numărului crescut de solicitări din partea clienţilor în contextul liberalizării complete a pieţei de energie, prin accelerarea procesului de digitalizare, prin campanii de informare şi prin măsuri suplimentare de reducere a timpului de aşteptare pentru obţinerea de informaţii sau încheierea de contracte de furnizare. Furnizorii Enel continuă eforturile pentru a soluţiona în cel mai scurt timp solicitările venite din partea clienţilor şi pentru a le oferi cele mai bune produse şi servicii în domeniul furnizării", au răspuns reprezentanţii companiei.
Ei mai spun că, pentru a veni în sprijinul clienților și pentru a reduce timpii de așteptare în call-center, au suplimentat personalul care gestionează serviciul telefonic de relații cu clienții.
"Numărul angajaților din call-center a crescut constant din octombrie 2020, tocmai pentru a fi pregătiți și pentru a răspunde cererilor în creștere de informare în contextul liberalizării totale a pieței de energie. La finalul primului semestru din 2021, numărul reprezentanților Enel care răspundeau apelurilor clienților era cu 30% mai mare față de cel din toamna anului trecut. Prin această suplimentare a resurselor, calitatea serviciului de call center s-a îmbunătățit, dovadă stă rata sporită de preluare a apelurilor: în medie, sunt 40.000 de apeluri onorate săptămânal", se arată în răspuns.
Fiecare persoană nou angajată în cadrul serviciului call-center parcurge un proces elaborate de trainning, care se întinde pe o perioadă de patru săptămâni. Promovarea cursurilor de specializare se face numai după serii repetate de testare, au completat responsabilii companiei de energie. Aceştia au adăugat că, din cei aproximativ 3 milioane de clienți aflați în portofoliul furnizorilor Enel, 81% sunt pe piaţa concurenţială.
La ANRE au fost depuse de la începutul anului până pe data de 20 august nu mai puţin de 2.993 de reclamaţii la adresa Enel Energie şi Enel Energie Muntenia, după cum ne-a precizat instituţia de reglementare. Aspectele reclamate au vizat, cu preponderenţă: încheierea contractelor de energie electrică/ gaze naturale pe piața concurențială, facturarea energiei electrice/gazelor naturale pe piata concurențială, precum şi procedura de schimbare furnizor energie electrică/ gaze natural. După ce au fost în control, inspectorii ANRE au aplicat companiei 91 de amenzi în valoare totală de 1,47 milioane de lei.
Compania a primit aceste amenzi pentru nerespectarea termenelor aferente procesului de schimbare a furnizorului; nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare; imposibilitatea sau contactarea anevoioasă a furnizorului de către clienți; întârzieri în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți; facturarea unor consumuri care nu corespund cu realitatea; facturarea unor consumuri pentru consumatori care au schimbat furnizorul; neemiterea/netransmiterea facturilor de energie electrică; nerestituirea sumelor rezultate ulterior regularizărilor.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Europa Liberă prezintă documentele "strict confidențiale" prin care Ciolacu, Iohannis & Ciucă au fost avertizați despre dezastrul bugetar al României si nu au facut nimic
Cei mai importanți oameni din statul roman știau inca din august 2024 ca Romania se indreapta catre un dezastru bugetar. ...
-
Stenograme din rechizitoriul DNA: Coldea e șeful cel mare al grupului infracțional organizat. "CĂTĂLINE! CĂTĂLINE, te rog eu frumos, mi-am luat-o în bot și mi-o iau!"
DNA il acuza pe fostul general SRI Florian Coldea de constituirea unui grup infracțional organizat, alaturi de un alt fo ...
-
Iata unde sunt banii despre care se vorbește ca sunt lipsă la buget. Bolojane, te bagi?!
E.ON Energie Romania SA: cifra de afaceri 13.725.371.052 lei, profit 0, pierdere 358.899.374 leiENEL Energie SA: cifra d ...
-
Ucrainienii abia mai rezistă. Putin vrea să cucerească urgent Odesa și să aibă graniță comună cu România si să înglobeze Transnistria
Vladimir Putin vrea sa cucereasca Odesa pentru a taia accesul Ucrainei la principalul sau port la Marea Neagra, a relata ...
-
Info Sud-Est: Containere ale flotei iraniene, aflată sub sancțiuni UE și SUA, ajung în Portul Constanța, în timp ce Autoritatea Vamală spune că nu știe ce mărfuri intră în țară
Dupa ce flota maritima a Iranului a intrat sub sancțiunile Uniunii Europene pentru ca transporta drone pentru Rusia, con ...
-
RepoterIs - La Facultatea de Mecanică, de la decan în jos toți sunt rude: soți și soții, tați și copii. Tablou de familie cu profesori, noră, nepoată, fiu
Cei mai importanți profesori ai Facultații de Mecanica din cadrul Universitații Tehnice lucreaza alaturi de rudele lor a ...
-
O analiză de excepție: Războaie diabolice declanșate de știri false. Reînarmarea este rodul propagandei pe fondul spălării pe creier a maselor
„Inima" Papei „sangereaza cand se gandește la Ucraina, la situația tragica și inumana din Gaza și la Orientu ...
-
Tucker Carlson dezvăluie complotul lui Rupert Murdoch de a-l înlătura pe Donald Trump
Fostul prezentator al Fox News, Tucker Carlson, a afirmat ca familia Murdoch a incercat sa-l recruteze pentru a candida ...
-
E prăpăd: Armata israeliană ascunde amploarea reală a pierderilor după violentele atacuri cu rachete hipersonice iraniene
Israelul a recunoscut ca a fost lovit de peste 50 de rachete trase de Iran si care au ucis 28 de persoane in cele 12 zil ...
-
Efectul Palantir: Armata SUA recrutează titani din Silicon Valley ca locotenenți-colonei. O nouă eră a fuziunii dintre tehnologie și armată
Într-o mișcare revoluționara care a provocat valuri atat in sectorul tehnologic, cat și in cel al apararii, Armata ...
-
Averile miniștrilor din Guvernul Bolojan. Care sunt cele mai bogate persoane din cabinet
Averile miniștrilor din Guvernul Bolojan variaza destul de mult. Daca unii au mai multe proprietați și conturi in banci, ...
-
Algoritmul Palantir a scos la iveală acuzația nucleară cheie care a declanșat războiul dintre Israel si Iran
Autor: Alastair Crooke Rezoluția Consiliului AIEA din 12 iunie 2025 privind „nerespectarea" obligațiilor Iranului ...
-
Arena haLeilor: Vicepremierul de cartel Dragoș Anastasiu in fruntea bucatelor puse pe masa interlopului Nicu Gheară
Firma vicepremierului Dragoș Anastasiu, cel care vrea sa reformeze statul ca in emisiunea "Arena Leilor" - unde a presta ...
-
Bani de mâncare de la stat și pentru cei cu salarii de peste 12.000 lei. Cine mai primeste indemnizatie de hrana si cât
Mii de bugetari, inclusiv cei cu salarii lunare de peste 10.000 de lei, continua sa incaseze lunar diferite sporuri de l ...
-
Escrocheriile penibile ale viitorului ministru al Economiei: Și-a „vândut"apartamentul din București ca să încaseze bani pentru chirie de la Parlament
Deputatul de Gorj, Radu Miruța, nominalizat de USR ministrul economiei și digitalizarii, are multe afaceri dubioase la a ...
-
SCENARIU PROBABIL POST-APOCALIPTIC: BUCUREȘTI DUPĂ UN ATAC NUCLEAR!
Context de declanșare: Pe fondul unui conflict regional escaladat (de exemplu, intre NATO și o putere eurasiatica), Bucu ...
-
Cum l-a păcălit Netanyahu pe Trump sa atace Iranul. A avut intr-adevar Mossad informatii ca iranienii muta activele nucleare si pun focoase pe rachetele hipersonice?!
Președintele american Donald Trump a anunțat, duminica dimineața, ca SUA a efectuat un „atac foarte reusit" impotr ...
-
STENOGRAME DNA - Cum se pensionau militarii cu șpagă la șeful secției de Neurochirurgie de la "Carol Davila": "Vrei să intri în comisie?"
Mai mulți militari ar fi dat șpagi șefului secției de Neurochirurgie de la Spitalul "Carol Davila", Marian Mitrica, pent ...
-
Directorul CFR Călători: "Am peste 11.000 de euro pe lună. Ce înseamnă angajat al statului? Trebuie să mor de foame?!"
Traian Preoteasa, directorul CFR Calatori, a fost intrebat intr-o conferinta de presa despre declaratia sa de avere si c ...
-
Scandal monstru pe Bulgaria: Politico acuză că guvernul de la Sofia a redus artificial inflația pentru a intra în zona euro
Politico publica o ancheta exploziva, acuzand ca Bulgaria, aproape de aderarea la zona euro, ar fi „manipulat" dat ...
-
Rusia și-a orientat strategia pentru a pune mâna pe România: "Rețeta nu e complicată, dar e pusă ingenios în practică"
Cercetator al Institutului de Istorie „Nicolae Iorga" al Academiei Romane și specializat in istoria fostei URSS și ...
-
LISTA integrală a celor aproape 100 de măsuri fiscale discutate de către partide pentru reducerea deficitului
Cele patru partide care vor sa formeze coaliția de guvernare au discutat o lista cu aproape 100 de masuri posibile pentr ...
-
Ritualuri satanice în Israel: Un imens scandal izbucneste sub pretextul respectării traditiilor religioase
Un recent raport de investigație realizat de Israel Hayom a dezvaluit un model de abuz sexual ritual și manipulare psiho ...
-
Să fie doar Teoria Conspiratiei?! „Opțiunea Samson" a Israelului include orașe americane si europene pe lista țintelor nucleare
O serie de documente publicate saptamana aceasta, obținute in urma unui atac cibernetic asupra serverelor serviciilor de ...
-
Vehiculele electrice colectează cantități uriașe de date, inclusiv informații psihologice, genetice și medicale
Un recent reportaj de investigație difuzat pe Channel 5 a explorat riscurile legate de securitatea datelor și confidenți ...
-
Prețul incompetenței: Mitul tarifelor mici la Hidroelectrica. Cât plătim de fapt pe energie față de restul tarilor din UE
Hidroelectrica este, potrivit prețurilor anunțate recent pentru contractele pe care le va semna cu consumatorii casnici ...
-
Zeci de parlamentari cu imobile în București și Ilfov primesc bani de chirie. Care sunt cele mai sonore nume
Zeci de parlamentari primesc bani de chirie deși au imobile in București sau Ilfov. Cei mai mulți dintre aceștia sunt de ...
-
Dezvaluiri explozive - Serviciile secrete iraniene despre șeful AIEA Rafael Gross : "Lucrează în cooperare cu Israelul!"
Serviciile de informații iraniene au anunțat ca dețin documente care arata ca șeful Agenției Internaționale pentru Energ ...
-
O ilegalitate imensa la AMEPIP: Cu o depăsire a termenului de doua luni, incompetentul Cătălin Hojda e (re)numit la conducerea interimară in ciuda Comisiei Europene
Premierul interimar al Romaniei, Catalin Predoiu, profita de haosul din tara si de faptul ca atentia opiniei publice e c ...
-
Mafia lui Burduja stie cum sa SAPE statul! O operatiune de 132 de milioane de euro din bani publici
Scenariul de coșmar al corupției sistemice se rescrie in sectorul energetic. Protagoniști: SAPE S.A., doua SRL-uri-fanto ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu