Abuzurile Enel: contracte (in)existente, telefoane închise în nas, misterioase baze de date. ANRE a dat firmei peste 90 de amenzi de pomană!
Postat la: 24.08.2021 | Scris de: ZIUA NEWS

Clienții Enel se confruntă cu adevărate aventuri atunci cand vor sa-si reinnoiasca actele conform noilor reglementari sau sa plece la o alta companie, cu telefoane închise în nas, cu informații contradictorii din care nu rezulta clar dacă mai sunt clienți sau nu ai Enel.
La ANRE se cunoaște situația, având circa 3.000 de reclamații primite, dar desi compania de energie a primit peste 90 de amenzi situatia nu s-a imbunatatit, Enel preferand sa plateasca aceste amenzi care sunt infime in comparatie cu profiturile uriase generate de suprataxare.
Ioana, o clientă din municipiul Târgovişte, s-a plans de situatie, conform hotnews.ro. A încheiat în ianuarie un contract cu Enel, care urma să intre în vigoare în luna aprilie. Numai că, în mai, factura întârzia să vină. Evident, a decis să contacteze reprezentanții companiei, iar aceștia i-au spus că va primi factura în luna următoare. A venit luna iunie și a aflat de la Enel că, de fapt, nu mai era client al acestei firme şi că trebuie să parcurgă din nou paşii pentru contractarea unei oferte. Ceea ce a şi făcut. Nu o dată, ci de două ori.
"În iunie 2021 mă anunţă că îmi resping activarea contractului. Reiau paşii pe 22 iunie 2021 fac un nou contract tot cu Enel, primesc asigurări că e totul ok şi să aştept activarea pe 27 iulie 2021. Pe 14 iulie 2021 primesc email în care sunt anunțată că se anulează contractul pe motiv că nu sunt titularul locului de consum. Curios lucru, la firma Engie unde fusesem client până în martie 2021 nu am avut niciodată această problemă, doar am avut contract", povesteşte ea.
Supărată, Ioana s-a orientat spre alt furnizor, Electrica, însă distribuitorul din zonă i-a transmis că nu se poate până nu-i semnează Enel cererea de transfer. "Funcţionarul (de la distribuţie - n.r.) mi-a spus clar că Enel nu voia să trimită cerere de renunţare. Atunci mă întreb eu, dacă nu am fost client la firma Enel niciodată, vă spun ce mi-au spus operatorii, da?, atunci de ce a trebuit să dea Enel cerere de renunţare pentru mine? Noaptea minţii, ce să mai zic".
Ioana a fost nevoită să meargă personal la ANRE. A făcut o reclamație acolo, iar apoi ENEL a trimis acea cerere de renunțare. Ea se miră de toată această birocrație, mai ales că în Germania, unde a trecut printr-un proces de schimbare a furnizorului, totul a durat 10 minute.
"E normal ce se întâmplă? Nu înţeleg logica. Eu am făcut contract în Germania în 10 minute la curent şi la gaze şi aia a fost tot. M-am dus o dată, i-am văzut la ochi, m-au văzut şi ei pe mine şi în fiecare lună îmi luau banii din cont. Nu m-a chemat nimeni sau să dau atâtea telefoane la call-center sau aşa ceva, niciodată. Din păcate, eu am aflat târziu că este o firmă neserioasă, când am citit ce a scris lumea pe Facebook. Părinţii mei au fost ani de zile clienţi ai acestei firme. Nu pot să cred că mi s-a întâmplat aşa ceva", a conchis ea.
Hotnews.ro a luat legătura și cu alţi consumatori. Unul dintre ei, Mariana, ne-a povestit că a primit o notificare cu noile tarife şi cu înștiințarea că acestea vor intra în vigoare automat din luna mai, ceea ce nu s-a mai întâmplat. "În februarie 2021 a primit soţul un email de la ei cum că pe 16 mai 2021 expiră oferta Enel fix online şi că ne-au ataşat noile condiţii economice. Dacă până la 14 martie 2021 nu primeau răspuns din partea noastră, mai exact a soţului, se considerau noile condiţii economice acceptate", povestește ea.
Nu a răspuns emailului, în ideea de a lăsa să se activeze automat noile condiții. Problema este că nu s-a întâmplat asta pe 17 mai 2021. Mai mult, pentru că nu a primit nicio factură în luna iunie, ea s-a interesat la call-center şi a aflat că nu mai are niciun contract cu Enel din mai. "Am sunat la ei, la info clienţi şi ne-au spus că nu mai avem ofertă activă, de aceea nu am mai primit factură, ceea ce mi se pare foarte ciudat, ireal, pentru că indiferent de situaţie o factură trebuie să vină, chiar dacă nu mai aveam ofertă activă, corect?", s-a întrebat ea nedumerită.
Mai mult, ea spune că atunci când au încercat să afle ce se întâmplă, de două ori operatorii „le-au închis telefonul în nas". "Suntem sătui de atâtea nereguli. Plus că cei din call-center nu ştiu şi nu au două vorbe la un loc! Suni să întrebi de o chestie pe mai mulţi operatori şi toţi, dar absolut toţi spun lucruri diferite şi nu mai ştii ce să crezi!", se plânge ea.
O altă clientă, Nadia, este şi ea nemulţumită de serviciile Enel şi semnalează că ultima factură a venit cu preţ mai mare, după ce compania a tergiversat încheierea unor noi contracte pe piaţa concurenţială. "Am semnat două contracte cu ei, unul în martie anul acesta, altul în mai. Pe cel din martie nu l-au luat în considerare pentru că "s-a întâmplat ceva cu baza de date", iar pe cel din mai nu-l pun în aplicare deşi, în sesizările făcute, îmi zic că "luna viitoare o să fie activ", povește Nadia.
Bineînţeles că nu se întâmplă şi bineînţeles că nu-mi emit nicio factură de stornare de la preţurile achitate până acum, spune ea. "Mai mult, ultima factura a venit cu preţ mai mare per kwh decât precedenta", a explicat clienta. Hotnews.ro a solicitat poziţia companiei Enel România, în contextul acestui val de clienţi nemulţumiţi.
"Companiile Enel Energie şi Enel Energie Muntenia au venit în întâmpinarea numărului crescut de solicitări din partea clienţilor în contextul liberalizării complete a pieţei de energie, prin accelerarea procesului de digitalizare, prin campanii de informare şi prin măsuri suplimentare de reducere a timpului de aşteptare pentru obţinerea de informaţii sau încheierea de contracte de furnizare. Furnizorii Enel continuă eforturile pentru a soluţiona în cel mai scurt timp solicitările venite din partea clienţilor şi pentru a le oferi cele mai bune produse şi servicii în domeniul furnizării", au răspuns reprezentanţii companiei.
Ei mai spun că, pentru a veni în sprijinul clienților și pentru a reduce timpii de așteptare în call-center, au suplimentat personalul care gestionează serviciul telefonic de relații cu clienții.
"Numărul angajaților din call-center a crescut constant din octombrie 2020, tocmai pentru a fi pregătiți și pentru a răspunde cererilor în creștere de informare în contextul liberalizării totale a pieței de energie. La finalul primului semestru din 2021, numărul reprezentanților Enel care răspundeau apelurilor clienților era cu 30% mai mare față de cel din toamna anului trecut. Prin această suplimentare a resurselor, calitatea serviciului de call center s-a îmbunătățit, dovadă stă rata sporită de preluare a apelurilor: în medie, sunt 40.000 de apeluri onorate săptămânal", se arată în răspuns.
Fiecare persoană nou angajată în cadrul serviciului call-center parcurge un proces elaborate de trainning, care se întinde pe o perioadă de patru săptămâni. Promovarea cursurilor de specializare se face numai după serii repetate de testare, au completat responsabilii companiei de energie. Aceştia au adăugat că, din cei aproximativ 3 milioane de clienți aflați în portofoliul furnizorilor Enel, 81% sunt pe piaţa concurenţială.
La ANRE au fost depuse de la începutul anului până pe data de 20 august nu mai puţin de 2.993 de reclamaţii la adresa Enel Energie şi Enel Energie Muntenia, după cum ne-a precizat instituţia de reglementare. Aspectele reclamate au vizat, cu preponderenţă: încheierea contractelor de energie electrică/ gaze naturale pe piața concurențială, facturarea energiei electrice/gazelor naturale pe piata concurențială, precum şi procedura de schimbare furnizor energie electrică/ gaze natural. După ce au fost în control, inspectorii ANRE au aplicat companiei 91 de amenzi în valoare totală de 1,47 milioane de lei.
Compania a primit aceste amenzi pentru nerespectarea termenelor aferente procesului de schimbare a furnizorului; nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare; imposibilitatea sau contactarea anevoioasă a furnizorului de către clienți; întârzieri în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienți; facturarea unor consumuri care nu corespund cu realitatea; facturarea unor consumuri pentru consumatori care au schimbat furnizorul; neemiterea/netransmiterea facturilor de energie electrică; nerestituirea sumelor rezultate ulterior regularizărilor.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Tulsi Gabbard acuzată că dinamitează celebra rețea Five Eyes: Serviciile secrete din Europa funcționează în orb
Directoarea serviciilor secrete naționale americane, Tulsi Gabbard, este acuzata ca nu vrea sa impartașeasca informațiil ...
-
Adriean Videanu primește ajutor de la Guvern de peste 26 de milioane de euro ca sa resusciteze fabrica familiei
Fostul primar al Capitalei, Adriean Videanu, vrea sa deschida o fabrica de reciclare a deșeurilor pe fosta platforma Mar ...
-
Gata, s-a aflat! Un fost analist al CIA oferă date care pun într-o altă perspectivă așa-zisa Revoluție din România din decembrie 1989
Un fost analist al serviciilor de informații CIA, Richard Andrew Hall, a declarat pentru BIRN ca testamentul lui Ion Ili ...
-
Cum acționa deputatul AUR acuzat că lua casele bătrânilor: „Of, Doamne, nu îmi mai trebuie moși și babe!"
Noi stenograme au aparut in dosarul „Fabrica de moșteniri" in care Vlad Virgil, consilier local AUR in cadrul Cons ...
-
Cu cât mai multe doze de vaccin anti-Covid cu atât mortalitatea e mai mare: datele de la 18 milioane de japonezi demonstreaza excesul de morti subite legate de serul mARN
Persoanele care au primit vaccinurile Covid-19 au avut un risc semnificativ mai mare de deces in primul an dupa vaccinar ...
-
Grav de tot: IA de la Meta rescrie istoria Romaniei. Un cercetător: "O formă toxică. Colectează analfabeți transformați în mase ușor de manevrat"
Radu Oltean, artist si cercetator specializat pe ilustrația reconstitutiva istorica si arheologica, incearca de cateva l ...
-
Prins de paparazzi in Herăstrău: Călin Georgescu la discuții cu un personaj controversat despre care a negat ca-l cunoaște
Imagini surprinse de paparazzi dezvaluie o legatura pe care niciunul dintre cei implicați nu a recunoscut-o pana acum: f ...
-
Ca sa protejeze nume grele din dosar, cazul Epstein e ținut sub cheie: Un judecător federal respinge cererea lui Donald Trump cu privire la publicarea documentelor
Un judecator federal american a respins miercuri cererea guvernului lui Donald Trump de a ridica secretul judiciar asupr ...
-
Dosar secret privind lovitura de stat din 6 decembrie 2024 din România - care indică direct foști oficiali: Iohannis, Ciolacu, Odobescu
O dezvaluire șocanta se contureaza la Washington. Potrivit unei surse de nivel inalt din cadrul administrației Trump, di ...
-
Regimul neo-marxist de la Bucuresti introduce controlul total asupra mobilitatii cetatenilor care vor mai si plati pentru a fi urmariti non-stop!
Pentru cine nu credea pana acum si-si inchipuia ca in Romanie e o mare democratie europeana, credem ca dupa ce va citi c ...
-
Bill Gates a dat undă verde pentru a pulveriza în secret ADN sintetic pe produsele alimentare din fermele sale
Bill Gates, prin sprijinul acordat companiei Flagship Pioneering, a dat unda verde pentru a pulveriza in secret ARN sint ...
-
Influencerul preferat al suveraniștilor, abonat la contracte cu statul. Cum este BobbyD, portavocea propagandei "antisistem", plătit din bani publici
Compania Naționala de Investiții (CNI) i-a platit 26.000 de euro, in doi ani, conspiraționistului Bogdan Dumitru, cunosc ...
-
Cum se ocupă un fotomodel din Dubai de cateringul din școlile din România. Firma cu legături în PSD care primește contracte de sute de milioane de euro
Firma Gab Pavolux SRL Buzau a semnat, in ultimii ani, zeci de contracte din fonduri publice pentru servicii de catering ...
-
Cumetria de la Hidroelectrica: Ministrul Energiei a cerut numirea finului și șefului său de cabinet într-o funcție de conducere
Acționarii Hidroelectrica se vor intruni pe 8 septembrie pentru a numi un nou membru in Consiliul de Supraveghere al com ...
-
Microbuze electrice, cumpărate la preț triplu din fonduri PNRR. Oameni-cheie din PNL, implicați în afacere
Înca un caz cu presupuse practici imorale și ilicite, pe bani europeni, uimește Romania: achiziții de microbuze el ...
-
Petreceri cu orgii din banii PNRR. Acuzații grave la adresa partidului aflat la putere, în Polonia
O inițiativa de transparența in ceea ce privește cheltuielile de recuperare economica post-Covid ale Poloniei, amanata d ...
-
George Simion are legături cu Ilan Șor. Mesajul găsit de Poliția din Republica Moldova în telefoanele rețelei proruse conduse de oligarhul fugar
Poliția din Republica Moldova a descoperit, in telefoanele unor coordonatori ai rețelei pro-ruse controlate de oligarhul ...
-
Numele Laurei Codruța Kovesi și al lui Florian Coldea, în centrul unui mare scandal în Grecia
Mare agitație produce un articol al deputatei Noii Democrații din Grecia, Sofia Voultepsi, prin care aceasta pare sa o v ...
-
Cum au dispărut datorii la stat de 113 milioane de euro ale grupului de firme cu cele mai puternice legături cu Rusia. ANAF invocă secretul fiscal, compania nu răspunde
Patru companii din holdingul Grup Servicii Petroliere (GSP), deținut de magnatul constanțean Gabriel Comanescu, nu mai a ...
-
Orgii, amante și avioane militare. Lumea secretă a elitei ruse
Noi relatari despre viața privata a unor membri ai elitei ruse aduc in atenție acuzații de comportament abuziv, relații ...
-
O teorie a conspiratiei? Seismul de aproape 9 grade Richter a fost provocat de SUA și a lovit principala bază de submarine nucleare a Marinei Ruse din Pacific
Teorie a conspiratiei sau nu, dar seismul de aproape 9 grade Richter din Kamcheatka a lovit principala baza de submarine ...
-
Cu stâlpul de 400kV călare peste strada Morii
La jumatatea anului trecut, satenii din Casa Veche ( comuna Olanu, județul Valcea ) au asistat la reparația unui stalp d ...
-
Ministrul Transporturilor e acuzat că a dat șpagă ca Anastasiu. Reacția lui Ciprian Șerban: "Totul a fost sub supravegherea autorităților!"
Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, ar fi dat, in trecut, ca om de afaceri, de sase ori mita reprezentantilor unu ...
-
După BNR suntem noi care te facem pe tine! Cât câștigă șefii, angajații obișnuiți și care este salariul net al guvernatorului Mugur Isărescu
Cel mai mare salariu din banca centrala a Romaniei este cel luat, fireste, de guvernatorul BNR, Mugur Isarescu. Cea mai ...
-
La scurtă vreme după anuntul că Franța va recunoaste statul palestinian, Mossad a atacat cibernetic si a publicat o imensa scurgere de informatii secrete frantuzesti
Pe 23 iulie 2025, un hacker necunoscut - sub pseudonimul „Neferpitou" - a publicat pe un forum de underground pest ...
-
JASON GROUP - O elita de oameni de stiinta se afla la originea Războiului tehnologic ultra-secret al SUA cu restul Lumii
JASON este un grup independent de oameni de știința de elita care consiliaza guvernul Statelor Unite in chestiuni științ ...
-
Manipularea băncilor centrale implicate de suveica Obama-Trump au dus bancnota Rezervei Federale în pragul dispariției și nimeni nu poate face nimic în această privință!
Se știe inca din vremea lui Thomas Jefferson ca monedele fiduciare și bancile centrale au intotdeauna același rezultat: ...
-
Lista contractelor de la stat de zeci de milioane de euro pentru Hildegard Brandl - partenera de viață a lui Dragoș Anastasiu
În ultimii cinci ani, firma Unith2B, deținuta de arhitecta Hildegard Brandl - partenera de viața a vicepremierului ...
-
George Simion și Marius Lulea au redirecționat milioane de lei primite de la stat în buzunarul unui apropiat - membru al AUR
Pe site-ul AUR scrie ca partidul a renunțat benevol la subvenția de la stat, dar in realitate partidul a primit milioane ...
-
Continuă telenovela marii delapidări de la Electrica Serv: A furat 900.000 de euro de la stat și i-a pierdut pe toți la pariuri. Dezvăluiri din dosarul fostei directoare
O femeie de 39 de ani, fosta directoare economica a Electrica Serv, companie de stat din domeniul energetic, a fost ares ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu