ZC
ZC




ZC




Vehiculele electrice colectează cantități uriașe de date, inclusiv informații psihologice, genetice și medicale

Postat la: 18.06.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

Vehiculele electrice colectează cantități uriașe de date, inclusiv informații psihologice, genetice și medicale

Un recent reportaj de investigație difuzat pe Channel 5 a explorat riscurile legate de securitatea datelor și confidențialitatea în cazul mașinilor electrice. Potrivit unui activist în domeniul securității cibernetice, vehiculele electrice capturează și stochează o cantitate uriașă de date, inclusiv detalii despre locație, expresii faciale și informații genetice și medicale, care sunt partajate cu diverse organizații, inclusiv brokeri de date.

DOCUMENTARUL POATE FI URMARIT AICI

Un inginer informatic a evidențiat deficiențele de securitate cibernetică ale încărcătoarelor pentru vehicule electrice. Folosind exemplul unui anumit brand de încărcătoare, el a explicat cum hackerii pot fura cu ușurință parola Wi-Fi a proprietarului vehiculului electric. Pe 6 iunie, Channel 5 a difuzat un reportaj de investigație intitulat „Mașinile electrice: merită cu adevărat?". Programul a explorat viabilitatea achiziționării unui vehicul electric, examinând factori precum costul, autonomia reală și adevărurile despre încărcare. Acesta a prezentat comparații între mașinile electrice și cele tradiționale pe benzină, inclusiv discuții despre costurile de întreținere și impactul asupra mediului.

„Majoritatea oamenilor de astăzi pur și simplu nu sunt conștienți de datele care sunt de fapt capturate de un vehicul", a spus Martin, activist în domeniul securității cibernetice. „Cu siguranță nu sunt conștienți de modul în care sunt utilizate sau de modul în care sunt partajate." Vehiculele electrice depind în mare măsură de software-ul computerizat pentru a gestiona vehiculul în ansamblu și pentru a interacționa cu mediul extern, de exemplu, cheile mașinii. „[Cu cheile asupra ta, mașina] generează și stochează o cantitate uriașă de date de îndată ce te apropii de mașină", a spus Martin.

Raportul Fundației Mozilla din 2023 a constatat că vehiculele electrice sunt un coșmar pentru confidențialitate și sunt mai puțin sigure decât un smartphone. „S-a constatat că 25 de mărci importante de mașini colectează și partajează date personale, inclusiv detalii despre locație, expresii faciale și chiar informații genetice și de sănătate", a spus naratorul. Companiile auto colectează, de asemenea, comportamentul, caracteristicile și tendințele psihologice ale consumatorilor.

„Ei vor partaja aceste [informații] cu tot felul de organizații", a spus Martin. „Multe dintre aceste organizații le împărtășesc apoi cu terți; ar putea fi brokeri de date care le vând mai departe. Datele sunt noul aur pentru ei."

Se estimează că până în 2030, monetizarea datelor colectate de la mașini ar putea fi o industrie în valoare de 750 de miliarde de dolari. Aceasta este o industrie care câștigă bani din datele personale ale consumatorilor, adesea fără ca aceștia să știe.
În raportul de anul trecut (mai jos), WHTR a discutat și despre „cantitățile masive de date personale și de conducere" colectate de mașini de la proprietari neștiutori și că acest lucru face parte dintr-o industrie de colectare a datelor mari, care se estimează că va înflori într-o industrie de un trilion de dolari.

WTHR: Mașinile colectează cantități masive de date personale și de conducere I 13 Investigates, 29 februarie 2024 (5 minute)
Problema confidențialității datelor nu se oprește aici. Multe mașini au conectivitate la internet și cartele SIM, iar „când conectați mașina electrică la o stație de încărcare, este ca și cum v-ați conecta la o rețea care permite brusc extragerea tuturor datelor din vehicul și potențialul lor partajare", a avertizat Martin în raportul Channel 5. „[Mașinile electrice] sunt, practic, telefoane mobile cu roți și colectează mult mai multe informații."

„Majoritatea oamenilor nu și-ar partaja deschis telefonul mobil, așa că de ce ar partaja datele dintr-o mașină?", a întrebat el.
Channel 5 a explorat apoi securitatea cibernetică a încărcătoarelor pentru vehicule electrice. Inginerul informatic Ken Munro se descrie ca un hacker etic angajat de companii pentru a găsi bug-urile din sistemele lor informatice înaintea hackerilor.
„Unii producători de încărcătoare pentru vehicule electrice s-au grăbit să-și lanseze produsul pe piață. Am analizat multe mărci diferite și am găsit o mulțime de deficiențe în materie de securitate cibernetică", a spus el.

El a arătat un exemplu de încărcător Wallbox, un încărcător inteligent conectat la internet. În cazul acestui încărcător, cipul avea o vulnerabilitate de securitate care permitea furtul cu ușurință a parolei Wi-Fi a proprietarului; odată ce hackerii localizau cipul, le putea lua doar 10 secunde pentru a stabili cheia Wi-Fi. „Odată ce hackerul are cheia Wi-Fi sunt conectate la rețeaua ta de acasă. Imaginează-ți toate sistemele pe care le ai acasă... Este destul de grav să obții cheia Wi-Fi a cuiva", a spus el. Channel 5 a menționat în raportul său că Wallbox a declarat că și-a actualizat încărcătoarele.

După ce am văzut raportul Channel 5, este de neînțeles de ce ar vrea cineva să dețină o mașină electrică. Și mai sunt și spionii cibernetici de luat în considerare. Anul trecut, un înalt oficial european a declarat: „Aceste vehicule electrice colectează cantități enorme de date industriale... Poate credeți că pur și simplu conduceți o mașină, dar China construiește o bază de date uriașă. Nu știm ce avantaje ar putea aduce acest lucru". Nu trebuie să uităm că toate datele colectate de vehiculele electrice vor fi introduse într-o rețea de control digitală, la fel ca datele de la toate dispozitivele inteligente care alcătuiesc Internetul obiectelor.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

Vehiculele electrice colectează cantități uriașe de date, inclusiv informații psihologice, genetice și medicale

Postat la: 18.06.2025 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Un recent reportaj de investigație difuzat pe Channel 5 a explorat riscurile legate de securitatea datelor și confidențialitatea în cazul mașinilor electrice. Potrivit unui activist în domeniul securității cibernetice, vehiculele electrice capturează și stochează o cantitate uriașă de date, inclusiv detalii despre locație, expresii faciale și informații genetice și medicale, care sunt partajate cu diverse organizații, inclusiv brokeri de date.

DOCUMENTARUL POATE FI URMARIT AICI

Un inginer informatic a evidențiat deficiențele de securitate cibernetică ale încărcătoarelor pentru vehicule electrice. Folosind exemplul unui anumit brand de încărcătoare, el a explicat cum hackerii pot fura cu ușurință parola Wi-Fi a proprietarului vehiculului electric. Pe 6 iunie, Channel 5 a difuzat un reportaj de investigație intitulat „Mașinile electrice: merită cu adevărat?". Programul a explorat viabilitatea achiziționării unui vehicul electric, examinând factori precum costul, autonomia reală și adevărurile despre încărcare. Acesta a prezentat comparații între mașinile electrice și cele tradiționale pe benzină, inclusiv discuții despre costurile de întreținere și impactul asupra mediului.

„Majoritatea oamenilor de astăzi pur și simplu nu sunt conștienți de datele care sunt de fapt capturate de un vehicul", a spus Martin, activist în domeniul securității cibernetice. „Cu siguranță nu sunt conștienți de modul în care sunt utilizate sau de modul în care sunt partajate." Vehiculele electrice depind în mare măsură de software-ul computerizat pentru a gestiona vehiculul în ansamblu și pentru a interacționa cu mediul extern, de exemplu, cheile mașinii. „[Cu cheile asupra ta, mașina] generează și stochează o cantitate uriașă de date de îndată ce te apropii de mașină", a spus Martin.

Raportul Fundației Mozilla din 2023 a constatat că vehiculele electrice sunt un coșmar pentru confidențialitate și sunt mai puțin sigure decât un smartphone. „S-a constatat că 25 de mărci importante de mașini colectează și partajează date personale, inclusiv detalii despre locație, expresii faciale și chiar informații genetice și de sănătate", a spus naratorul. Companiile auto colectează, de asemenea, comportamentul, caracteristicile și tendințele psihologice ale consumatorilor.

„Ei vor partaja aceste [informații] cu tot felul de organizații", a spus Martin. „Multe dintre aceste organizații le împărtășesc apoi cu terți; ar putea fi brokeri de date care le vând mai departe. Datele sunt noul aur pentru ei."

Se estimează că până în 2030, monetizarea datelor colectate de la mașini ar putea fi o industrie în valoare de 750 de miliarde de dolari. Aceasta este o industrie care câștigă bani din datele personale ale consumatorilor, adesea fără ca aceștia să știe.
În raportul de anul trecut (mai jos), WHTR a discutat și despre „cantitățile masive de date personale și de conducere" colectate de mașini de la proprietari neștiutori și că acest lucru face parte dintr-o industrie de colectare a datelor mari, care se estimează că va înflori într-o industrie de un trilion de dolari.

WTHR: Mașinile colectează cantități masive de date personale și de conducere I 13 Investigates, 29 februarie 2024 (5 minute)
Problema confidențialității datelor nu se oprește aici. Multe mașini au conectivitate la internet și cartele SIM, iar „când conectați mașina electrică la o stație de încărcare, este ca și cum v-ați conecta la o rețea care permite brusc extragerea tuturor datelor din vehicul și potențialul lor partajare", a avertizat Martin în raportul Channel 5. „[Mașinile electrice] sunt, practic, telefoane mobile cu roți și colectează mult mai multe informații."

„Majoritatea oamenilor nu și-ar partaja deschis telefonul mobil, așa că de ce ar partaja datele dintr-o mașină?", a întrebat el.
Channel 5 a explorat apoi securitatea cibernetică a încărcătoarelor pentru vehicule electrice. Inginerul informatic Ken Munro se descrie ca un hacker etic angajat de companii pentru a găsi bug-urile din sistemele lor informatice înaintea hackerilor.
„Unii producători de încărcătoare pentru vehicule electrice s-au grăbit să-și lanseze produsul pe piață. Am analizat multe mărci diferite și am găsit o mulțime de deficiențe în materie de securitate cibernetică", a spus el.

El a arătat un exemplu de încărcător Wallbox, un încărcător inteligent conectat la internet. În cazul acestui încărcător, cipul avea o vulnerabilitate de securitate care permitea furtul cu ușurință a parolei Wi-Fi a proprietarului; odată ce hackerii localizau cipul, le putea lua doar 10 secunde pentru a stabili cheia Wi-Fi. „Odată ce hackerul are cheia Wi-Fi sunt conectate la rețeaua ta de acasă. Imaginează-ți toate sistemele pe care le ai acasă... Este destul de grav să obții cheia Wi-Fi a cuiva", a spus el. Channel 5 a menționat în raportul său că Wallbox a declarat că și-a actualizat încărcătoarele.

După ce am văzut raportul Channel 5, este de neînțeles de ce ar vrea cineva să dețină o mașină electrică. Și mai sunt și spionii cibernetici de luat în considerare. Anul trecut, un înalt oficial european a declarat: „Aceste vehicule electrice colectează cantități enorme de date industriale... Poate credeți că pur și simplu conduceți o mașină, dar China construiește o bază de date uriașă. Nu știm ce avantaje ar putea aduce acest lucru". Nu trebuie să uităm că toate datele colectate de vehiculele electrice vor fi introduse într-o rețea de control digitală, la fel ca datele de la toate dispozitivele inteligente care alcătuiesc Internetul obiectelor.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE