Secretul PNRR: România și-a asumat "orașele de 15 minute" până în 2026. A trecut deja de Senat in cateva zile e la Camera Deputatilor!
Postat la: 01.04.2023 | Scris de: ZIUA NEWS

Un proiect de lege „privind mobilitatea urbană durabilă" inițiat de Guvernul Nicolae Ciucă urmărește să instituie un control total al statului asupra modului în care cetățenii se deplasează în orașe, ba chiar și asupra spațiului de locuit și numărul de rezidenți la hectar.
Proiectul a fost pus în circuitul parlamentar și adoptat de Senat în februarie 2023, zilele acestea fiind în discuția comisiilor Camerei Deputaților. Legea expune, chiar de la Capitolul 1, principiile care stau la baza acestui act. Printre acestea, la art.4, la punctul f) găsim „încurajarea utilizării transportului alternativ în detrimentul autovehiculelor personale", iar la punctul e ) „dezvoltarea orientată spre transport public - corelarea modalităților de transport cu densitatea urbană".
Proiectul de Lege AICI.
Pana la implementarea totală a conceptului, România va primi in acest an de la UE aproximativ 360 de milioane de euro pentru a experimenta "mobilitatea urbană" in trei orase mari: Bucuresti, Cluj si Suceava, care vor limita pe anumite zone circulatia libera a vehicolelor, fiind permisa doar traversarea pietonala, sau cu trotineta/bicicleta, dar si desfiintarea mai multor parcari pentru autovehicolele private in zonele centrale.
Pentru a se pune în practică aceste „principii", prin lege se instituie Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). Conform acestei legi, PMUD va deveni obligatoriu, în România, încă din 2026. Când se va elibera PMUD pentru fiecare oraș în parte, „planificatorii" vor avea în vedere o serie de „direcții", între care eliminarea mașinilor personale este reliefată foarte clar. Astfel, una dintre direcții este „promovarea mijloacelor de transport alternative și integrarea lor cu transportul public pentru reducerea poluării mediului".
De asemenea, tot în registrul transformării mersului cu mașina într-un coșmar se încadrează și „restridibuirea spațiului străzii prin împărțirea echitabilă a acestuia între transportul individual motorizat, transportul public și transportul nemotorizat". Practic, șoseaua va fi împărțită echitabil de către mașini, transportul în comun și mașinile personale.
O altă direcție pe care o urmărește legea este „mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier". Cu alte cuvinte, eliminarea mașinilor cu motoare clasice cu cele cu motoare electrice. Asta dacă vor mai fi mașini, pentru că „planificatorii" de stat - trebuie să se asigure de existența „unei rețele de trasee accesibile, sigure, directe, coezive, atractive și confortabile pentru pietoni și persoanele care se deplasează cu bicicleta către stații de cale ferată, noduri intermodale și stații de transport public, precum și către dotările și echipamentele publice din teritoriu".
De altfel, o direcție clară este „dezvoltarea infrastructurii, dotărilor și serviciilor pentru mersul cu bicicleta". În caz că vă gândiți să rezistați „planificatorilor" și să nu mergeți cu bicicleta sau autobuzul, statul are ac și de cojocul dvs: o altă direcție este a reduce spațiile de parcare/staționare, pentru „creșterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul în detrimentul celor poluante". Dacă nu era clar ce urmează, atunci „factorii" de care „planificatorii" trebuie să țină cont când vor face PMUD-ul vă vor edifica, mai comentează sursa citată.
Astfel, printre reperele PMUD-ului este menționat, explicit, „scăderea numărului de autovehicule la 1000 de locuitori". Practic, totul se va face pentru a călători cât mai puțin, cât mai aproape de casă și dacă, totuși, veți avea această îndrăzneală, să o faceți cu transportul în comun. Acest obiectiv se desprinde clar, citind care sunt ceilalți „factori" de care trebuie să țină cont planificatorii, după cum urmează:
-prioritizarea transportului public
-repartiția modală a deplasărilor
-disponibilitatea și gestiunea digitală a locurilor de parcare
-micșorarea distanței și duratei călătoriilor
Această lege nu se oprește doar la transport, ci urmărește să controleze inclusiv spațiile de locuit, dar și densitatea populației, la hectar. Pentru o Dezvoltare Orientată spre Transportul Public (DOT), o formă elegantă de a spune - impunerea transportului în comun în defavoarea mașinii personale, legea oferă și niște „principii" pentru cei care vor realiza planurile. Astfel, „reducerea dependenței de autovehicule personale prin transport accesibil, rapid, predictibil, sigur și cu frecvență și capacitate adecvată". Cu alte cuvinte, adio independență: fiecare cetățean va fi dependent doar de serviciile de transport oferite de stat.
Dacă nu înțeleg de vorbă bună, atunci cetățenii trebuie „stimulați" să utilizeze „transportul public, mersul pe jos și bicicleta" prin „introducerea unor taxe de parcare și reducerea volumului de parcări pentru autovehicule". Legea urmărește să ne reducă mobilitatea, prin „reducerea necesarului de deplasare și activarea spațiilor publice pe tot parcursul zilei prin promovarea unui mix de utilizări rezidențiale și nerezidențiale". Ca pe vremea lui Ceaușescu, legea urmărește „reutilizarea terenurilor urbane existente pentru a încuraja locuirea în apropierea locurilor de muncă, a școlilor, a serviciilor și altor destinații, în scopul reducerii timpilor de deplasare și emisiilor". Practic, se pune în practică utopia numită „Orașe de 15 minute".
Dacă nu era clar, legea anunță „instituirea zonelor cu emisii scăzute". Prin zone cu nivel scăzut de emisie (ZNSE) se înțelege zona delimitată de către autoritatea publică locală în cadrul căreia se instituie restricții pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătățirii calității aerului. O astfel de zonă a fost instituită deja în Londra (ULEZ), capitala Regatului Unit, care funcționează mereu, în fiecare zi, cu excepția Crăciunului. Pentru cei care nu se încadrează în standardele ecologice, există o taxă de 12,5 lire sterline pe zi, pe care trebuie să o plătească pentru a circula prin ea. Măsura a determinat proteste masive în Londra, având în vedere că aproximativ 700.000 de mașini au ajuns afectate de această măsură.
Pentru că realizează că aceste măsuri nu au nicio eficiență, mai ales într-o țară ca România - unde densitatea populației este scăzută -, „legiutorul" vrea să impună „asigurarea unei densităţi rezidenţiale minime de 40 locuitori/hectar". Motivația spune totul: „Pentru a asigura condiţiile care să susţină eficienţa serviciilor publice urbane, inclusiv transportul public". Și totul va trebui implementat în maximum doi ani de la adoptarea legii. Aceste obiective au fost asumate prin PNRR, un document secret și realizat de fostul ministru USR, Cristian Ghinea. De altfel, USR-ul susține această lege a Guvernului. Mai rău, un deputat USR a depus un amendament care extinde o parte dintre aceste prevederi și la nivelul comunelor.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Directorul CFR Călători: "Am peste 11.000 de euro pe lună. Ce înseamnă angajat al statului? Trebuie să mor de foame?!"
Traian Preoteasa, directorul CFR Calatori, a fost intrebat intr-o conferinta de presa despre declaratia sa de avere si c ...
-
Scandal monstru pe Bulgaria: Politico acuză că guvernul de la Sofia a redus artificial inflația pentru a intra în zona euro
Politico publica o ancheta exploziva, acuzand ca Bulgaria, aproape de aderarea la zona euro, ar fi „manipulat" dat ...
-
Rusia și-a orientat strategia pentru a pune mâna pe România: "Rețeta nu e complicată, dar e pusă ingenios în practică"
Cercetator al Institutului de Istorie „Nicolae Iorga" al Academiei Romane și specializat in istoria fostei URSS și ...
-
LISTA integrală a celor aproape 100 de măsuri fiscale discutate de către partide pentru reducerea deficitului
Cele patru partide care vor sa formeze coaliția de guvernare au discutat o lista cu aproape 100 de masuri posibile pentr ...
-
Ritualuri satanice în Israel: Un imens scandal izbucneste sub pretextul respectării traditiilor religioase
Un recent raport de investigație realizat de Israel Hayom a dezvaluit un model de abuz sexual ritual și manipulare psiho ...
-
Să fie doar Teoria Conspiratiei?! „Opțiunea Samson" a Israelului include orașe americane si europene pe lista țintelor nucleare
O serie de documente publicate saptamana aceasta, obținute in urma unui atac cibernetic asupra serverelor serviciilor de ...
-
Vehiculele electrice colectează cantități uriașe de date, inclusiv informații psihologice, genetice și medicale
Un recent reportaj de investigație difuzat pe Channel 5 a explorat riscurile legate de securitatea datelor și confidenți ...
-
Prețul incompetenței: Mitul tarifelor mici la Hidroelectrica. Cât plătim de fapt pe energie față de restul tarilor din UE
Hidroelectrica este, potrivit prețurilor anunțate recent pentru contractele pe care le va semna cu consumatorii casnici ...
-
Zeci de parlamentari cu imobile în București și Ilfov primesc bani de chirie. Care sunt cele mai sonore nume
Zeci de parlamentari primesc bani de chirie deși au imobile in București sau Ilfov. Cei mai mulți dintre aceștia sunt de ...
-
Dezvaluiri explozive - Serviciile secrete iraniene despre șeful AIEA Rafael Gross : "Lucrează în cooperare cu Israelul!"
Serviciile de informații iraniene au anunțat ca dețin documente care arata ca șeful Agenției Internaționale pentru Energ ...
-
O ilegalitate imensa la AMEPIP: Cu o depăsire a termenului de doua luni, incompetentul Cătălin Hojda e (re)numit la conducerea interimară in ciuda Comisiei Europene
Premierul interimar al Romaniei, Catalin Predoiu, profita de haosul din tara si de faptul ca atentia opiniei publice e c ...
-
Mafia lui Burduja stie cum sa SAPE statul! O operatiune de 132 de milioane de euro din bani publici
Scenariul de coșmar al corupției sistemice se rescrie in sectorul energetic. Protagoniști: SAPE S.A., doua SRL-uri-fanto ...
-
Rusia a angajat fermieri africani pentru a face șampon, apoi i-a trimis la război in Ucraina
Migranții disperați atrași la Moscova de anunțuri false de angajare sunt folosiți pentru a consolida forțele de invazie ...
-
OZN-urile au fost folosite de Pentagon pentru a masca cele mai obscure programe militare ale SUA
O echipa a Pentagonului, insarcinata de Congres sa investigheze presupuse programe secrete privind tehnologie extrateres ...
-
Paradoxul "Burduja" - bani pentru mafie: România produce din ce în ce mai multă energie solară, dar o oprește voit dintr-un motiv bizar
Parcurile fotovoltaice se inmulțesc rapid in Romania, capacitatea instalata trecand deja de 2.400 MW și noi proiecte fii ...
-
Ce conține dosarul Epstein în care Musk spune ca ar apărea și președintele Trump. Nume grele în jurnalele infractorului sexual
Aproape 200 de nume legate de conspirația Jeffrey Epstein-Ghislaine Maxwell privind traficul sexual ar putea fi publicat ...
-
Ce tactică incredibilă de camuflaj a încercat Rusia pentru a-și salva bombardierele strategice inaintea operatiunii SpiderWeb despre care aflase de la contrspionaj
Imaginile din satelit ale celor patru baze aeriene rusești care au fost atacate duminica de Ucraina in Operatiunea Spide ...
-
Nicusor Dan n-a fost singurul: Peste 6.000 de elevi au colaborat cu Securitatea. Pentru ce îi recrutau securiștii pe copii
Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii (CNSAS) transmite ca peste 6.000 de persoane au colaborat cu S ...
-
Românii sunt disperați de apropierea unui nou tsunami al prețurilor la energie. Mafia lui Burduja drenează bani europeni
Prețurile la electricitate sunt așteptate sa creasca din nou - dupa scoaterea plafonarii de la 1 iunie -, deși se afla d ...
-
Nicușor Dan nu a studiat nici la prestigioasa École Normale Supérieure. El a frecventat numai universități mediocre din comunele adiacente Parisului
Universitatea la care Nicușor Dan și-a luat doctoratul este departe de a fi adevarata Universitate Sorbona, aratam in ur ...
-
Barosanii lui Grindeanu de la Aeroporturi București și-au majorat de peste 5 ori indemnizațiile la 70.000 lei brut pe lună în plină criză a deficitului bugetar
Acționarii Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) au aprobat luni majorarea de peste cinci ori, la aproape 70. ...
-
Cum s-a impartit Europa de Est: Kristi Noem in Polonia la fel cum Nicolas Lerner a fost in România inainte de alegeri. Bucurestiul e pe axa Paris, iar Varsovia pe axa SUA
Un avion american misterios a aterizat la București in seara zilei de marți, 27 mai 2025, la ora locala 22:00, venind di ...
-
Frăția securistilor vechi cu cei noi: Se pune la cale o imensa afacere cu armament pe sub bagheta lui Angel Tîlvăr
Ministerul Apararii Naționale pregatește unul din cele mai paguboase și nocive contracte pentru Armata romana inainte de ...
-
Senatul SUA scoate la iveală secretele Dosarului Pfizer. E odios cum s-au petrecut faptele in pandemie
În mijlocul unei dezbateri internaționale reinnoite despre riscurile asociate vaccinurilor impotriva COVID-19, in ...
-
Nepoata lui Donald Trump dezvaluie ca presedintele SUA suferă de o boală secreta foarte periculoasa pentru functia pe care o are liderul lumii occidentale
Mary Trump, nepoata liderului de la Casa Alba, care acum locuiește in Marea Britanie a dezvaluit intr-un interviu acorda ...
-
Dezvăluirea pe care Big Pharma vrea s-o ascundă cu orice preț: Vaccinurile COVID-19 au modificat ireversibil genomul uman
Genomul uman este format din tot ADN-ul dintr-o celula umana, inclusiv genele care codifica proteine și secvențele necod ...
-
De ce tot merge Simion la Cluj? Organizația religioasă și financiară cu legături MAGA și "consultantul" american Brian Brown, implicat în acțiuni extremiste în Europa de Est
Liderul AUR, George Simion, a venit la Cluj imediat dupa ce a pierdut alegerile prezidențiale, iar intr-o postare pe reț ...
-
O minciună colosală: De fapt, Nicușor Dan nu a absolvit Universitatea Sorbona!
"Nicușor Dan e doctor la Sorbona". Așa ne-au vanturat presa și propagandiștii in fața, ca pe o diploma sfanta. „La ...
-
Marea înscenare a alegerilor: S-a creat isteria ca România intră in faliment daca nu e ales un anume candidat. O analiză detaliată arată că țara noastră nu este in criză economică
"Romania nu este in nicio criza economica, financiara, valutara, dar daca cei de la putere vorbesc despre acest lucru si ...
-
Oficialii americani au întârziat deliberat avertizarea publicului cu privire la riscul de miocardită cauzat de vaccinul COVID
Oficialii americani din domeniul sanatații cunoșteau riscurile de miocardita cauzate de vaccinurile COVID-19, dar au min ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu