Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Aranjamente oculte la Tarom regizate de managerul Christian Heinzmann

Postat la: 18.01.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

ZIUAnews a semnalat de mai multe ori ca managerul belgian Christian Heinzmann duce compania Tarom catre faliment. Dar, din pacate, cei opt ministri care s-au perindat, din 2012 si pana acum la sefia Ministerului Transporturilor au ignorat dezastrul de la Tarom cu buna stiinta sau din amatorism managerial, fapt pentru care compania a ajuns pusculita preferata o smecherilor parasutati politic in bordul administrativ si executiv.

Dar evenimentele si aranjamentele regizate in ultima perioada de catre Christian Heinzmann, cu acordul tacit al conducerii Ministerului Transporturilor, sunt desprinse parca dntr-un scenariu de film de groază.

Miniștrii Transporturilor și-au bătut și își bat joc de Tarom

Din 2012 si pana in prezent, la conducerea Ministerului Transporturilor s-au perindat, nici mai mult, nici mai putin, de zece ministrii- Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Victor Ponta-interimar ca premier, Ramona Manescu, Dan Sova, Ioan Rus, Iulian Matache si acum- Dan Costescu. Unul dintre acesti ministrii a ajuns la puscarie- Relu Fenechiu, altul a fost cazat ceva timp la beciul domnesc- Dan Sova, iar doi- Anca Boagiu si Ovidiu Silaghi au fost cercetati de DNA in dosarul lui Nelu Iordache. In octombrie 2012, ministrul Ovidiu Silaghi l-a impus in fruntea companiei Tarom pe belgianul Christian Heinzmann care este si in prezent, dar, in schimb, componenta Consiliului de Administratie s-a schimbat de patru ori. Practic, in trei ani au fost opt ministrii ai Transporturilor si patru conduceri administrative la Tarom.

Heinzmann îl vrea ca director tehnic al Tarom pe un aviator dat afară de la Romavia

Catre sfarsitul anului trecut, sindicalistii de la Tarom au ajuns in pragul disperarii din cauza managementului dezastruos practicat de catre belgianul Christian Heinzmann, fapt pentru care au sesizat mai multe institutii de forta ale statului, cum ar fi DNA si Parchetul General, dar si pe ministrul Transporturilor- Dan Costescu.

Ultimul aranjament regizat de catre Heinzmann a vizat ocuparea postului de director tehnic al Tarom. In octombrie 2015, managerul belgian l-a numit ca director tehnic al Tarom pe colonelul de aviatie in rezerva Emil Popa. Acesta a fost dat afara, in 2008, de la Romavia pentru incompetenta, iar ulterior a ajuns sa-si veacul pe la compania Rodipet care a fost devalizata de catre Hassan Awdi. Insa, numirea lui Emil Popa este ilegala, intrucat acesta nu indeplineste conditiile pentru ocuparea acestui post, fapt pentru care Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) nu a eliberat nici pana acum avizul obligatoriu pentru ocuparea acestui post.

Avertismentul sindicaliștilor

Sindicalistii de la Tarom l-a sesizat recent pe ministrul Transporturilor- Dan Costescu de „incalcarea de catre conducerea companiei a Regulamentului de Organizarea si Functionare si a Regulamentului de Promovare, Recrutare, Selectare si Angajare la ocuparea postului de director tehnic, desi toate concursurile organizate pentru ocuparea acestei functii au fost anulate". „Insistenta directorul general Tarom de a avea director tehnic o persoana ce nu poseda experienta directa necesara ocuparii functiei de postholder asa cum este solicitata de legislatia EASA. Astfel, directorul tehnic a fost angajat prin nerespectarea reglementarilor interne, cerintelor minime pentru personalul nominalizat in functii de conducere- PART 145 conform AACR, incalcandu-se si Regulamentele Europene (Regulamentul UE nr. 1321/2014 a Comisiei din 26 noiembrie 2014) cu privire la cerintele necesare ocuparii acestei functii", se mentioneaza in sesizarea sindicalistilor catre ministrul Dan Costescu.

„Acest candidat (nr. Emil Popa nu indeplineste conditiile impuse la concurs, dar si mai grav este ca, nu este eligibil pentru a obtine EASA FORM $-Postholder conform EASA PART 145, confirmat de AACR", il avertizeaza sindicalistii pe ministrul Transporturilor. Dar, potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, managerul Christian Heinzmann si cativa directori din Ministerul Transporturilor fac presiuni la AACR sa-l avizeze pe Emil Popa. Mai trebuie precizat ca managerul belgian nu a fost de acord fara nicio explicatie ca inginerul sef de linie- Dan Logan, care lucreaza de peste 40 de ani la Tarom, sa candideze pentru functia de director tehnic al companiei.

Hold-upul lui Heinzmann asupra auditului financiar al Tarom

Cu ceva timp inainte de sfarsitul anului trecut, Christian Heinzmann a mai regizat un aranjament de tip mafiot. Seful Controlului Financiar de Gestiune (CFG), Mihai Ghiurluc, nu a fost de acord sa avizeze unele ilegalitati in bugetul companiei, fapt pentru care l-au dat afara. Directorii Tiberiu Ticlea si Gabriel Stoe, impusi ilegal in conducerea companiei Tarom in urma unui troc, l-au dat afara din birou pe Mihai Ghiurluc, cel care care avea o vechime de peste 25 de ani la Tarom, desi ei nu aveau o asemenea atributie.

Singurul care-l putea demite legal pe seful CGF era directorul general Christian Heinzmann, dar acesta era la acea vreme in spital si, ca atare, nu putea sa-l demita pe Mihai Ghiurluc, dar a facut-o. Insa, surpinzator, la sefia CFG, Heinzmann a pus-o tocmai pe Alina Simion, cea care este cercetata de Politia Transporturi pentru mai multe inginerii financiare descoperite chiar de catre Mihai Ghiurluc. Ca urmare a acestui debarcarii haiducesti, Mihai Ghiurluc a ajuns in spital si, la ora actuala, starea sa de sanatate este sub semnul intrebarii.

Troc ordinar Heinzmann- Țiclea

ZIUAnews a relatat despre faptul ca in urma unei intelegeri, Tiberiu Ticlea- ginerele directoarei juridice a Ministerului Transporturilor- Anisoara Cornila, si directorul de la Aeroportul Otopeni, Gabriel Stoe, au ajuns in Consiliul de Administratie si respectiv in Adunarea Generala a Actionarilor. Ulterior, cei doi au ajuns directori la Tarom- Ticlea- director administrativ si Stoe- director financiar.

Insa, putina lume stie ca Ticlea si Stoe au au ajuns sa aiba remuneratii lunare de circa 8.000 de euro, ca urmare a faptului ca au fost de acord ca managerului Christian Heinzmann sa ii se aprobe un bonus de performanta pentru 2013 de 120.000 de euro. Si acest bonus a fost aprobat de conducerea administrativa a Tarom, desi instanta hotarase ca nu se pot da bonusuri de performanta intrucat compania inregistreaza pierderi foarte mari.

Bonus de performanță pentru neîndeplinirea planului de management

Este surprinzator ca nimeni pana acum din conducerea Ministerului Transporturilor nu a analizat planul de management al lui Christian Heinzmann. Pana in 2015, manangerul belgian trebuia sa aduca compania pe profit, dar la ora actuala Tarom inregistreaza pierderi de circa 15 milioane de euro, desi pretul petrolului a scazut in ultimii doi ani cu circa 30%. Mai mult, Heinzmann are tupeul sa ceara, si urmeaza sa incaseze, un bonus de performanta de 120.000 de euro, desi a dus compania catre faliment.

Heinzmann apărat în instanță de cel care a ajuns director administrativ

Pe data de 20 aprilie 2015, Christian Heinzamnn l-a dat afara ilegal pe directorul economic al Tarom, Eduard Rosianu, fapt pentru care acesta l-a dat in judecata pe managerul belgian. Insa, surpriza. Heinzmann este aparat in instanta de catre Tiberiu Ticlea, care pe data de 23.03.2015 a ajuns in Consiliul de Administratie al Tarom in locul soacrei sale Anisoara Cornila. Practic, Heinzamnn este aparat in instanta de un membru al Consiliul de Administratie, care ulterior a ajuns ilegal chiar director administrativ al Tarom.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE