Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












CFR Călători păgubită cu premeditare de managerul Iosif Szenteș pentru a umfla conturile operatorilor privați

Postat la: 25.01.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

ZIUAnews a semnalat de nenumarate ori, inca din 2012, ca actualul director general al CFR Calatori, Iosif Szentes, este unul dintre cei care doresc falimentarea companiei CFR Calatori. Si anul acesta, Iosif Szentes a demonstrat ca nu se abate de la linia sa adica aceea de a-si face datoria catre operatorii privati, numai ca acum nu a facut-o singur ci impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA.

In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio. In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.

Ca sa fie sigur ca CFR Calatori se indreapta catre faliment, Iosif Szentes a mai regizat o ingineria financiara paguboasa pentru compania de stat, dar extrem de benefica pentru operatorii privati. In noul mers al trenurilor dar si pe tabelele de afisaj din gari, au aparut o multime de trenuri interregio la ore cu circulatie maxima, dar la cateva minute dupa aceste pleaca si trenurile operatorilor privati pe aceleasi rute ca ale CFR Calatori. Desi trenurile sunt interregio, cei de la casele de bilete ii vand calatorului biletul la pretul de regio, dar acesta nu are de unde sa stie decat atunci cand ajunge sa cumpere biletul. Calatorul care se uita pe tabela de afisaj din gara vede ca trenul este interregio, ceea ce inseamna ca pretul biletului este dublu si jumatate fata de cel pentru trenurile regio. Ca atare, renunta la trenul interregio operat de CFR Calatori si merge la operatorul privat care pleca, intamplator, la doar cateva minute dupa cel de stat, dar pretul este la jumatate.

Un exemplu in acest sens este trenul IR 1552 cu plecare la orele 7.00 din Ploiesti Sud catre Bucuresti Nord, care desi figureaza ca tren IR, tariful perceput la casa este de tren regio, adica 7,30 de le, desi tariful de IR pe o asemenea distanta este 18.00 lei. In schimb, calatorul de buna credinta nu are de unde sa stie ca CFR Calatori face o asemenea reducere mascata, si, ca atare, merge la trenul operatorului privat, care pleaca la doar cateva minute de cel de la stat,unde tariful este mult mai mic decat la trenurile IR operate de compania de stat. Prin aceasta reducere mascata regizata de catre managerul Iosif Szentes, CFR Calatori este pagubita cu buna stiinta, iar calatorii sunt directionati catre operatorii privati.

Transporturile subvenționează ilegal zeci de trenuri private care circulă pe rutele CFR Călători

ZIUAnews a semnalat inca din 2013 ca zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani. Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012 de către fostul premier Emil Boc, operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor.

Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, Vasile Secara si acum Iosif Szentes directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în acum, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă" mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat, dar niciun ministru al Transporturilor din 2012 si pana acum n-a catadiscisit stopeze aceasta inginerie feroviara care duca catre faliment compania de stat.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE