Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Ordin cu dedicatie dat de Ioan Rus pentru falimentarea companiei CFR Călători

Postat la: 24.06.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Inainte da a parasi Ministerul Transporturilor pentru limbasul golanesc la adresa romanilor din Diaspora, Ioan Rus a dat un ordin cu dedicatie, dar si cu iz mafiot, pentru baietii destepti care roiesc in jurul caii ferate, prin care duce direct catre faliment compania de stat CFR Calatori SA, facand astfel jocurile operatorilor privati de transport auto de persoane.

Astfel, pe 4 iunie 2015, Ioan Rus emite Ordinul nr. 723/2015 prin care defineste categoriile de trenuri de calatori in functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de calatori. Prin acest ordin a lui Ioan Rus, viteza comerciala este principalul parametru de incadrare in categoria de trenuri si in stabilirea tarifului la transportul feroviar de calatori.

Practic, ordinul limiteaza viteza maxima de 60 km/h pentru trenurile Intercity, ceea ce face ca pretul calatoriei sa fie foarte mare, si, astfel calatorii sa fie obligati sa renunte la transportul cu trenul si sa se deplseze cu microbuze, autocare sau masini proprii. La elaborarea acestui ordin cu dedicatie au pus umarul directorii generali numiti de catre Ioan Rus la CFR Calatori SA si CFR SA, Iosfi Szentes si respectiv Dan M Costescu.

Ordin pentru renunţarea la călătoriile cu trenul

"In forma actuala, Ordinul Ministerului Transporturilor nr.723104.06.2015 publicat in Monitorul Oficial nr.436 din 18 iunie 2015- care defineste categoriile de trenuri de calatori in functie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de calatori, nu corespunde cerintelor masterplanului de transport si nici cerintelor de calatorie cu trenul in ceea ce priveste pe calatorii din Romania care se deplaseaza cu trenurile asigurate de CFR Calatori SA. Acest ordin dat de Ioan Rus va indeparta calatorii de pe transportul feroviar de calatori de stat si privat, dar in special de la compania CFR Calatori,SA , care este astfel se vede obligata sa asigure decat la trenurile lC o viteza comerciala de minimum 60 Km/h, adica o viteza de circulatie permisa in orase la deplasarile autoturismelor. Ca atare, la viteze comerciale de minimum 60 Km/h, calatorii vor plati bilet de calatorie la servicii de Intercity (lC)", a declarat pentru ZIUANews un fost ministru al Transporturilor.

„Cum crede Ministerul Transporturilor si SNTFC,,CFR Calatori,,SA ca la trenurile de calatori cu viteza medie comerciala, in principiu de minimum 35 Km/h , adica cu viteza mai mica decat cea legala pentru deplasarea autoturismelor si autobuzelor in localitati, la care se percepe tarife de calatorie de trenuri Regio ( R ) pana la trenurile lC cu o viteza comerciala de minimum 60 Km/h, vor veni calatorii pe traseele operate de ,,CFR Calatori,,SA? Oare, prin emiterea acestui ordin, nu cumva Ioan Rus si directorii generali de la CFR Calatori si CFR SA au gandit o noua forma de distrugere a SNTFC,,CFR Calatori,,SA?", a subliniat fostul demnitar.

Mult mai rău decât pe vremea lui Ceauşescu

Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania (FSTFR) considera ca acest ordin emis de catre Ioan Rus se refera la faptul „ca viteza comerciala ce este principalul parametru de incadrare in categoria de trenuri si in stabilirea tarifului , este un parametru oferit de Infrastructura Feroviara si serviciile oferite de operatorii de transport depind in totalitate de acesta si sunt mult viciate de infrastructura feroviara subfinantand continuu de Guvernul Romaniei si de Ministerul Transporturilor".

„Consideram ca distanta maxima, ce este un alt criteriu de incadrare in categoria de trenuri si in stabilirea tarifului, apare doar la trenurile Regio, categorie la care apare si parametrul „ opriri specifice fiecarei categorii de tren,, cu precizarea ca,, opreste in halte, halte de miscare, halte comerciale si statiile de cale ferata din parcursul trenului, in proportie de minimum 70 % din numarul total al acestora". Inainte de 1990 la CFR erau viteze comerciale mai mari decat cele din prezent pentru ca Guvernul Romaniei si Ministerul Transporturilor de la acele vremuri dadeau mai multa importanta caii ferate din tara noastra decat au dat dupa Revolutie si decat dau in prezent Guvernul Romaniei si Ministerul Transporturilor.

Este inexplicabil, tinand cont ca in Uniunea Europeana transportului feroviar i se acorda o mare importanta ajungandu-se la viteze comerciale de ordinul sutelor de Km/h, ca in Romania viteza comerciala ce este acum principalul parametru de incadrare in categoria de trenuri si in stabilirea tarifului. Practic este un parametru oferit nu de operatorii de transport feroviar ci de Infrastructura Feroviara si, deci, serviciile oferite de operatorii de transport depind in totalitate de starea infrastructurii feroviare subfinantata continuu de Ministerul Transporturilor si Guvernul Romaniei", a precizat pentru ZIUAnews, Maxim Rodrigo, liderul Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE