De ce Victor Ponta şi Mihai Tudose nu trebuie să desfiinţeze birourile de turism ale României din străinătate
Postat la: 26.08.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

Ministrul Economiei, Comertului si Turismului, Mihai Tudose, a decis, in urma cu ceva timp, sa desfiinteze cele noua reprezentante de promovare turistica ale Romaniei din strainatate si sa infiinteze Institutul Roman de Comert Exterior (IRCE) unde vor fi incluse entitatile desfiintate. Masura este aberanta si va conduce automat la ingoparea definitiva a promovarii turismului romanesc peste hotarare.
Artizanul desfiintarii birourilor de turism din strainatate este ministrul Mihai Tudose, dar el nu ar fi avut sorti de izbanda daca nu ar fi fost sustinut de catre pupila lui Radu Mazare, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Turism- Mirela Matichescu, care, pentru a-si mentine scaunul, a fost de acord sa desfiinteze birourile din strainatate si sa se infiinteze IRCE.
ZIUAnews va prezenta, in exclusivitate, o analiza dura si foarte pertinenta a unor specialisti de top din turismul romanesc despre impactul devastator pe care-l va avea pe piata mondiala decizia aberanta de desfiintare a birourilor de turism din strainatate. Mai mult, analiza ajunsa pe masa ministrul Mihai Tudose evidentiaza importanta enorma pe care tarile care conteaza pe piata turismului international o acorda promovarii turismului in strainatate prin birourile de promovare si informare turistica.
Ungaria are 20 de birouri in strainatate, Turcia-40, Grecia-29, Israel-17, Croatia-19, Cehia-25, Austria-30Italia-27, Franta-35, Marea Britanie-35, Spania-33, Germania-29, Elvetia-17, Olanda-16 iar Malta-14. Pana si Thailanda, cu 15 birouri, Egiptul-17 si Iordania-11 au mai multe birouri decat Romania, care a ajuns la noua reprezentate. In plus, majoritatea tarilor care conteaza pe acesta piata au un minister numai pentru turism.
Atat Victor Ponta cat si Mihai Tudose nu au inteles ca un birou de turism al Romaniei din strainatate este un mesager al industriei ospitalitatii romanesti si nu este doar o jucarie in mana unor politicieni de duzina.
"Principalul scop al birourilor de turism este şi trebuie să fie acela de a servi pieţele turistice în care acestea activează"
ZIUAnews va prezenta in continuare analiza specialistilor de top privind aberatia enroma a desfiintarii birourilor de turism din strainatate, si poate, in al 12-lea ceas, premierul Victor Ponta si ministrul Mihai Tudose isi vor dea seama ca au fost pacaliti de Mirela Matichescu si gasca sa oporturnisti si vor renunta la ingroparea promovarii turismului romanesc in strainantate. Rolul Birourilor de Turism din strainatate, in fapt particularitatile activitatilor desfasurate de acestea, sunt probabil insuficient intelese, poate din cauza instabilitatii organizationale care a caracterizat autoritatea nationala pentru turism (indiferent de numele si forma de organizare a acesteia) in ultimii 25 de ani.
Destinatiile turistice au de regula, ca orice corporatie, un responsabil pentru comunicare si un ambasador al brand-ului. Succesul comunicarii si cel al brandului stau fara indoiala in credibilitate, in continuitate si in responsabilitate.
In conditiile in care Romania se confrunta cu numeroase probleme de perceptie si implicit de imagine - rolul activitatilor de relatii publice, al contactelor directe cu publicul si cu creatorii de opinie straini este urias, trebuie privit si inteles pe termen lung si nu poate fi transferat unor terti, in baza unor raporturi contractuale pe termen scurt sau mediu.
Foarte putini sunt aceia care doresc sa auda ca principalul scop al Birourilor este si trebuie sa fie acela de a servi pietele turistice in care acestea activeaza, mai precis:
· de a acorda asistenta turistilor potentiali cu scopul de a le intari increderea in destinatia turistica Romania si de a le stimula interesul de a vizita Romania si
· de a castiga simpatia si increderea mass-media din strainatate si - ideal - de a le determina sa prezinte atractiile turistice din Romania in stiri si editoriale.
Pentru multi dintre turistii straini care sunt interesati sa viziteze Romania, Biroul de Turism reprezinta primul contact cu tara si - foarte probabil - una dintre putinele organizatii care doresc si pot sa explice si sa atenueze eventualele perceptii negative in legatura cu Romania. Nici o alta institutie - romana sau straina - si nici o companie/ agentie de turism nu are personal dedicat pentru activitatile de promovare a turismului in Romania sau pentru a raspunde intrebarilor si/ sau perceptiilor in legatura cu Romania. Birourile de Turism sunt mult mai accesibile decat reprezentantele diplomatice si mult mai apropiate de turistii potentiali.
Experientele de calatorie in Romania - pozitive sau negative - sunt transmise de regula Birourilor de Turism si nu altor organizatii.
Este foarte adevarat ca Birourile de Turism nu au reusit sa isi defineasca o imagine clara insa un asemenea demers nu ar fi fost firesc in conditiile in care acestea nu au functionat independent ci ca o mica parte a unui Minister sau a unei organizatii guvernamentale. Reteaua Internet nu reduce ci sporeste nevoia de informatie si de asistenta on-line sau off-line. Acordarea de asistenta pentru clienti sau prospecti nu este posibila fara specialisti instruiti, disponibili, capabili sa comunice eficient si in timp real.
Faptul ca un Birou de Turism poate sa elimine perceptiile negative ale unui turist sau sa ii creeze un sentiment pozitiv este - in era Internet si a "Retelelor de Socializare" - de nepretuit dar din pacate la fel de dificil de cuantificat si de apreciat ca si utilitatea Birourilor de Turism.
· Cele mai utilizate site-uri de informare despre Romania ca destinatie turistica sunt astazi cele realizate si actualizate permanent de catre Birourile nostre din SUA (limba engleza) si Austria (limba germana). Si in privinta comunicarii pe social media, cele doua birouri difuzeaza permanent stiri si recomandari actuale privind turismul romanesc
Çele mai importante aspecte practice şi impactul turistic al activităţii birourilor de turism din străinătate
· Turistii straini care vin in Romania, vin in marea lor majoritate pe cont propriu (ca turisti individuali) care au fost motivati de vizite la targuri, articole de presa sau informatii din alte surse sa viziteze Romania. Acestia vor sa vina in Romania dar nu stiu exact ce sa viziteze, nu au informatii neutre despre posibilitatile de cazare, nu stiu care este perioada cea mai buna pentru vizitarea unei zone turistice sau alta, nu stiu cum pot sa ajunga in Romania si odata ajunsi in Romania cum pot ajunge dintr-un loc in altul. Acestia vor informatii despre siguranta lor personala si riscurile la care ar putea fi expusi, despre cainii comunitari despre care au tot auzit, vor sa stie care sunt regulile de circulatie, daca apa de la robinet este potabila, daca prizele si frecventa curentului electric sunt ca si in celelalte tari, vor informatii despre schimb valutar, plata cu carduri, benzinarii, campinguri, existenta bancomate, evenimente, spectacole, etc. etc.
· Acestia reprezinta circa 70 % din circulatia turistica a Romaniei si contacteaza birourile prin mail, telefon sau vizite la birou.
· Atat publicul care circula individual cat si cei care participa la circuite organizate vor alaturi de informatii directe, recomandari, si materiale promotionale (prospecte, harti, planuri de oras, pliante hoteluri, etc.).
· Multe agentii de voiaj sau tur-operatori solicita in regim de urgenta informatii de la birouri pentru clienti aflati la ghiseul lor si vor sa calatoreasca in Romania iar agentii nu cunosc destinatia bucurandu-se de un sprijin prompt si competent de la birouri.
· Organizatorii de circuite cu autocarul vor informatii despre starea drumurilor pentru a evita drumuri accidentate sau impracticabile pentru diverse tipuri de autocare, vor sa stie orarul de functionare si preturile practicate de obiectivele turistice, muzee, etc. iar pentru ca nu au timp si nu vor sa caute foarte mult solicitata aceste informatii la birouri.
· Tur-operatorii fie la solicitarea birourilor fie la cererea lor se informeaza asupra unor produse turistice noi, noi rute si obiective turistice.
· Birourile furnizeaza la solicitarea multor persoane fizice din tara in care activeaza informatii despre agentiile de pe piata care au in vanzare destinatia Romania.
· Birourile sunt contactate de scoli, universitati, organizatii religioase, asociatii turistice, sindicate, diverse institutii, etc. sa faca recomandari privind vizitele/circuitele turistice ale acestora in Romania.
· Prin nenumaratele contacte (invitatii la pranz sau cina, prezente la targuri, intalniri la multe evenimente proprii, ale altor birouri nationale sau tur-operatori, etc.) personalul birourilor a stabilit relatii apropiate, de prietenie cu redactorii de turism de la marile cotiediene, reviste sau presa de specialitate ceea ce permite obtinerea unor stiri, articole sau emisiuni radio si TV despre Romania ca destinatie turistica a caror valoare insumata depaseste cu siguranta costurile de functionare ale birourilor.
· Prezenta la targuri si organizarea de evenimente a fost una eficienta si datorita faptului ca prin activitatea lor birourile au legaturi directe cordiale cu personalitati si specialisti care urmarea invitatiei biroului sunt prezenti si sprijina demersurile Romaniei.
· Printr-un lobby angajat si activ pozitia de piata a Romaniei a fost in timp consolidata iar cercul simpatizantilor Romaniei printre cei care calatoresc a crescut apreciabil ceea ce determina existenta unei propagande "din gura in gura" in favoarea Romaniei.
· Prezenta unui birou national pe o piata straina este mai intai de toate cel mai clar si vizibil semnal de interes si respect fata de piata turistica a tarii in care isi desfasoara activitatea (specialisti, populatia consumatoare de turism, institutii, mass-media, etc.). Inchiderea unui birou nu va trece neobservata pe piata si este considerata, indiferent de ce vor sa creada unii, un gest care semnalizeaza scaderea interesului Romaniei fata de piata respectiva.
· Rolul unui birou este si de-a analiza in permanenta evolutia pietii, sa identifice produsele si segmentele de populatiei cale mai favorabile dezvoltarii circulatiei turistice spre Romania, sa joace un rol activ in modelarea in timp a cererii si consumului populatiei, sa sustina pe piata produsele noi, sa atraga noi vanzatori ai destinatiei Romania, sa contribuie activ la diversificarea paletei de produse turistice romanesti consumate pe piata si la acoperirea intregului spatiu al pietei cu oferte prin convingerea unor tur-operatori din regiuni/zone nepatrunse sa introduca Romania in programele proprii.
· Birourile organizeaza singure sau impreuna cu alte birouri nationale actiuni de scolarizare a agentilor de turism care vand sau ar putea sa vanda destinatia Romania pentru familiarizarea acestora cu tara noastra, pentru transmiterea unor cunostiinte strict necesare despre produsele turistice romanesti, pentru castigarea simpatiei cat mai multor vanzatori pentru tara noastra. Trebuie retinut ca acestia pot determina un client sa cumpere un produs sau altul iar fidelizarea acestora este forate importanta. Acest lucru il face mai greu o agentie sau un strain si oricum aceste relatii se mentin prin contacte permanente si nu prin evenimente izolate.
· Un birou este un mesager al industriei ospitalitatii romanesti.
· O tara care nu are birouri de promovare si informare turistica pe o piata este „la mana" tur-operatorilor mai mici sau mai mari, dupa caz, care vor solicita pentru impulsionarea vanzarilor sprijin financiar fara a acorda vreo garantie.
Spre ştiinţa lui Tudose: Situaţia birourilor naţionale de informare ;i promovare a turismului ale principalelor destinaii turistice internationale
Concluzii pe înţelesul tuturor
Nicio organizatie profesionala din Romania nu a facut o promovare activa in strainatate exceptand participarea la evenimentele organizate de minister si implicit birouri. Birourile de turism ale Romaniei sunt factori de legatura intre agentii de turism si/sau tur-operatori straini si industria de turism romaneasca fiind cele care rezolva de cele mai multe ori atat atragerea unor noi turoperatori straini care opereaza destinatia Romania cat si sesizarile acestora cand sunt nemultumiti de parteneri sau abuzuri si neregului constatate in timpul derularii programelor lor in Romania.
Birourile de turism ale Romaniei sunt:
· senzorul turismului romanesc pe pietele in care isi desfasoara activitatea;
· singuri colectori de date de pe piata romaneasca si cea straina deservita, fiind singurii administratori ai unei baze de date importante pentru turismul romanesc;
· depozitarii feed-back-ului, a impresiilor si parerilor destre Romania a mass-mediei, specialistilor si publicului din tarile arondate;
· promotorii reali si eficienti ai imaginii Romaniei ca tara si destinatie turistica, si implicit a turismului romanesc in totalul sau.
De ce nu este oportună trecerea birourilor la IRCE
Promovarea si vanzarea turismului si a serviciilor turistice, desi intra in sfera exportului se deosebeste total de activitati de promovare comerciala prin urmatoarele:
· comertul opereaza cu produse, standarde internationale, mostre si modele in timp ce turismul opereaza cu emotii, promisiuni si cel mult cu imagini, cu ajutorul carora trebuie sa convinga potentiali consumatori sa vina in Romania;
· comertul presupune producerea si livrarea catre beneficiar a unor produse sau servicii, in majoritatea cazurilor insa, beneficiarul isi receptioneaza marfa sau serviciile chiar la domiciliul sau, nefiind interesat de conditiile specifice si imaginea tarii producatoare. In turism imaginea si prestigiul unei destinatii sunt foarte importante, perceptia unei tari, siguranta, calitatea perceputa a serviciilor si a lucratorilor din turism joaca un rol decisiv in motivarea alegerii unei destinatii;
· comertul urmareste satisfacerea unor necesitati firesti de consum iar turismul este chemat sa ofere consumatorului o "traire fizica si psihica" intr-o perioada, concediul/vacanta cu asteptari maxime din partea consumatorului. Comertul de succes ofera produse similare la preturi sau conditii mai bune, turismul de succes trebuie sa ofere consumatorilor experiente unice si de neuitat;
· un specialist in promovare comerciala nu este specialist in promovare turistica iar specificul muncii este total diferit, motiv pentru care nici o alta tara din lume cu pretentii de destinatie turistica nu are o astfel de organizatie mixta pentru promovarea turismului;
· promovarea turistica presupune existenta unor directii de suport care sa fie direct angajate in activitatea interna de turism. Nu se poate face promovare eficienta fara o legatura intensa intre organizatia nationala de turism si birourile nationale de turism (reprezentante externe);
Ce nu va putea face IRCE năşit de Tudose şi Matichescu şi botezat de Ponta
Activitatea de promovare turistica a Romaniei are ca obiective principale consolidarea pozitiei pe pietele internationale si cresterea notorietatii destinatiei Romania, in vederea cresterii continue a circulatiei turistice, a aportului industriei turistice la realizarea PIB-ului si a aportului valutar, cresterea fortei de munca incadrate in turism, accentuarea dezvoltarii regionale si reconversia fortei de munca in regiunile slab dezvoltate ale Romaniei si nu in ultimul rand la imn´bunatatirea imaginii generale a tarii.
· Romania, ca destinatie turistica, trebuie promovata in intregimea ei, deopotriva si permanent, atat localitatile si regiunile cconsacrate, cat si cele cu potential de dezvoltare pe termen mediu si lung. Din acest motiv promovarea trebuie facuta prin organismul national de turism pentru a urmari pregatirea si derularea promovarii in paralel cu dezvoltarea infrastructurii turistice a noilor obiective turistice;
· Pe baza informatiilor primite de la birourile externe, care le colecteaza de la consumatori, parteneri (turoperatori, agentii de turism, asociatii, etc.) si mass-media privind trendul in turismul international, evolutii si oportunitati conjuncturale, etc., organismul national de turism trebuie sa initieze proceduri, legi, norme, strategii care sa conduca la dezvoltarea turismului romanesc in concordanta cu cerintele si asteptarile clientilor si pietelor tinta si cu evolutiile internationale pentru valorificarea tuturor sanselor care se ivesc;
· Apartenta birourilor la organismul national de turism le ofera legitimitatea si maxima pe piata din tarile in care activeaza ca reprezentanti oficiali si credibili ai industriei turistice romanesti, cu implicatii multiple in activitate si eficienta promovarii. Acest lucru nu-l va putea asigura IRCE sau o entitate privata;
· Functionarea eficienta sau defectuoasa a unui organism national de turism nu poate fi incadrata in devita "statul este un administrator prost" asa cum stim ca marile falimente si criza financiara mondiala au fost generate de un menagement defectuos de sorgente privata. O organizatie nationala de turism condusa de oameni capabili, onesti si vizionari va putea imprima turismului romanesc directia si succesul dorit. Nu trecerea de la o formula organizatorica nefericita la alta "dezastruoasa" va rezolva problemele cu care ne confruntam ci o decizie responsabila si curajoasa;
· Slabirea organismului national de turism ANT prin trecerea birourilor externe la IRCE va insemna distrugerea singurului element de asigurare a unei dezvoltari unitare la nivel national, asa cum este necesar, a turismului romanesc. Organizatia nationala de turism care nu detine toate parghiile de cointeresare si control nu va fi eficienta iar fara un lider national institutional care sa priveasca problemele si oportunitatile turismului romanesc obiectiv, nu prin prisma unor interese private, personale sau de grup, ci ca pe o problema nationala care trebuie gandita si rezolvata unitar la nivelul intregii tari avand ca scop unic cresterea circulatiei turistice spre Romania (in toate regiunile turistice vechi si noi) astfel incat sa genereze o crestere importanta a aportului turismului la realizarea PIB, la cresterea incasarilor valutare si echilibrarea balantei comerciale si de plati a Romaniei.
Ooops: Patronatele s-au trezit din euforia estivală şi-au început să facă lobby pentru pupila lui Mazăre
Surprinzator, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) s-au facut ca ploua si nu avut nicio reactie la decizia aberanta de desfiintarea a birourilor din strainatate luata de Tudose si Matichescu. Insa, ieri controversatul presedinte al FPTR, Mohammad Murad, s-a trezit si a declarat patronatele din turism resping transferul birourilor de promovare externă de la Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) la Institutul de Comerţ Exterior şi cer Guverului să le consulte în privinţa deciziilor care afectează acest domeniu.
Declaratia lui Murad este doar praf in ochii membrilor FPTR si ai opiniei publice, pentru ca, in realitate, el a facut doar un serviciu pentru Mirela Matichescu, incercand sa induca ideea ca pupila lui Mazare este o calugarita a turismului care n-a ingropat birourile de turism din strainatate. De fapt, dupa descalecarea de saptamana trecuta pe Litoral a premierului Victor Ponta unde Mirela Matichescu a iesit destul de sifonata, prin aceasta declaratie Mohammad Murad vrea doar sa-i salveze scaunul protejatei lui Mazare, mai ales ca presedintele FPTR nu a inteles, si nici acum nu prea intelege, ce inseamna cu adevarat pentru turismul romanesc exista birourilor de promovare din strainatate.
"Birourile de turism sunt entităţile care crează imaginea României"
"Birourile de turism sunt entitatile care creaza vectori de imagine, prin actiunile lor, creaza de fapt imaginea Romaniei, distrug cliseele si pot modela o imagine pozitiva a tarii, o pot imbunatatii. Aceste birouri organizeaza evenimente la care participa formatori de opinie, care la randul lor fac lobby gratuit Romaniei (reprezentanti mass media, reprezentantii industriei turistice, publicul larg, reprezentanti ai asociatilor de profil).
In general, imaginea tarilor se creaza prin intermediul campaniilor de promovare. Daca se face o analiza a tarilor concurente Romaniei, se constata cate birouri de promovare au tari precum Turcia, Croatia, Italia, Spania. Importante mai sunt bugetele de promovare. Turcia aloca intre 50 si 70 milioane euro anual doar pentru piata germana, cea mai potenta piata turistica din lume unde opereaza cei mai mari tour operatori din lume.
In situatii strategice oportune, cum ar fi incidentul din Maroc sau Tunisia cu masuri rapide de marketing, birourile de turism pot canaliza mii si sute de mii de turisti straini spre Romania datorita relatiilor pe care le au tour operatorii straini. Aceste situatii punctuale nu pot fi gestionate de alte entitati", a declarat pentru ZIUAnews un fost reprezentant al unui birou de turism din strainatate al Romaniei. "IRCE ar putea elabora strategii de marketing, promovare si studiu pentru urmatorii ani, pe care birourile de turism sa le implementeze prin instrumentele lor specifice. Trebuie inteles ca birourile sunt pilonii principali, atat din punct de vedere informative, cat si practice, pentru agentiile de turism din Romania care deruleaza activitati de incoming.
Statutul personalului din cadrul biroului de turism ar trebui intarit si ridicat la nivel diplomatic in vederea consolidarii imaginii de reprezentativitate, nu transformarea intr-un angajat obscur al unui institut fara imagine, traditie si greutate. De asemenea, birourile trebuie ridicate prin sustinere financiara constanta, prin crearea unei imagini reprezentative, prin alocarea fondurilor necesare pentru dotari, echipament, transport, design si imagine.
Aceste sunt poate singurele masuri care pot duce la cresterea numarului de turisti straini in Romania", a precizat pentru ZIUAnews un official al Ministerului de Externe care a lucrat multi ani in comertul exterior dar care si are o expertiza uriasa in turism.
Ion Teleanu
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Noi dezvăluiri șocante: Cum au încasat 13 directori Romsilva bonusuri de pensionare de un milion de euro, în ultimii 2 ani
Diana Buzoianu, ministra Mediului, a dezvaluit vineri, 5 septembrie, ca 13 directori din cadrul Romsilva au incasat, doa ...
-
În buricul Clujului: Nașul și cu finul au pus mâna pe un club sindical de un milion de euro
În perioada postdecembrista s-a produs un mare jaf și cu patrimoniul organizațiilor cooperatiste și sindicale, car ...
-
Ursula a băgat un fake news cu privire la bruiajul avionului de către ruși: Datele spun altceva - Flight Radar ridică serioase semne de întrebare
La nivelul Comisiei Europene s-a explicat faptul ca avionul Ursulei von der Leyen a fost bruiat de catre sistemele ruseș ...
-
Vacanță sex-inclusive pentru funcționarii primăriei: 7 nopți la Miami, mascate drept studiu despre sărăcie
În timp ce premierul Romaniei cere austeritate și limitarea deplasarilor externe, la Baia Mare banii publici se to ...
-
Tulsi Gabbard acuzată că dinamitează celebra rețea Five Eyes: Serviciile secrete din Europa funcționează în orb
Directoarea serviciilor secrete naționale americane, Tulsi Gabbard, este acuzata ca nu vrea sa impartașeasca informațiil ...
-
Adriean Videanu primește ajutor de la Guvern de peste 26 de milioane de euro ca sa resusciteze fabrica familiei
Fostul primar al Capitalei, Adriean Videanu, vrea sa deschida o fabrica de reciclare a deșeurilor pe fosta platforma Mar ...
-
Gata, s-a aflat! Un fost analist al CIA oferă date care pun într-o altă perspectivă așa-zisa Revoluție din România din decembrie 1989
Un fost analist al serviciilor de informații CIA, Richard Andrew Hall, a declarat pentru BIRN ca testamentul lui Ion Ili ...
-
Cum acționa deputatul AUR acuzat că lua casele bătrânilor: „Of, Doamne, nu îmi mai trebuie moși și babe!"
Noi stenograme au aparut in dosarul „Fabrica de moșteniri" in care Vlad Virgil, consilier local AUR in cadrul Cons ...
-
Cu cât mai multe doze de vaccin anti-Covid cu atât mortalitatea e mai mare: datele de la 18 milioane de japonezi demonstreaza excesul de morti subite legate de serul mARN
Persoanele care au primit vaccinurile Covid-19 au avut un risc semnificativ mai mare de deces in primul an dupa vaccinar ...
-
Grav de tot: IA de la Meta rescrie istoria Romaniei. Un cercetător: "O formă toxică. Colectează analfabeți transformați în mase ușor de manevrat"
Radu Oltean, artist si cercetator specializat pe ilustrația reconstitutiva istorica si arheologica, incearca de cateva l ...
-
Prins de paparazzi in Herăstrău: Călin Georgescu la discuții cu un personaj controversat despre care a negat ca-l cunoaște
Imagini surprinse de paparazzi dezvaluie o legatura pe care niciunul dintre cei implicați nu a recunoscut-o pana acum: f ...
-
Ca sa protejeze nume grele din dosar, cazul Epstein e ținut sub cheie: Un judecător federal respinge cererea lui Donald Trump cu privire la publicarea documentelor
Un judecator federal american a respins miercuri cererea guvernului lui Donald Trump de a ridica secretul judiciar asupr ...
-
Dosar secret privind lovitura de stat din 6 decembrie 2024 din România - care indică direct foști oficiali: Iohannis, Ciolacu, Odobescu
O dezvaluire șocanta se contureaza la Washington. Potrivit unei surse de nivel inalt din cadrul administrației Trump, di ...
-
Regimul neo-marxist de la Bucuresti introduce controlul total asupra mobilitatii cetatenilor care vor mai si plati pentru a fi urmariti non-stop!
Pentru cine nu credea pana acum si-si inchipuia ca in Romanie e o mare democratie europeana, credem ca dupa ce va citi c ...
-
Bill Gates a dat undă verde pentru a pulveriza în secret ADN sintetic pe produsele alimentare din fermele sale
Bill Gates, prin sprijinul acordat companiei Flagship Pioneering, a dat unda verde pentru a pulveriza in secret ARN sint ...
-
Influencerul preferat al suveraniștilor, abonat la contracte cu statul. Cum este BobbyD, portavocea propagandei "antisistem", plătit din bani publici
Compania Naționala de Investiții (CNI) i-a platit 26.000 de euro, in doi ani, conspiraționistului Bogdan Dumitru, cunosc ...
-
Cum se ocupă un fotomodel din Dubai de cateringul din școlile din România. Firma cu legături în PSD care primește contracte de sute de milioane de euro
Firma Gab Pavolux SRL Buzau a semnat, in ultimii ani, zeci de contracte din fonduri publice pentru servicii de catering ...
-
Cumetria de la Hidroelectrica: Ministrul Energiei a cerut numirea finului și șefului său de cabinet într-o funcție de conducere
Acționarii Hidroelectrica se vor intruni pe 8 septembrie pentru a numi un nou membru in Consiliul de Supraveghere al com ...
-
Microbuze electrice, cumpărate la preț triplu din fonduri PNRR. Oameni-cheie din PNL, implicați în afacere
Înca un caz cu presupuse practici imorale și ilicite, pe bani europeni, uimește Romania: achiziții de microbuze el ...
-
Petreceri cu orgii din banii PNRR. Acuzații grave la adresa partidului aflat la putere, în Polonia
O inițiativa de transparența in ceea ce privește cheltuielile de recuperare economica post-Covid ale Poloniei, amanata d ...
-
George Simion are legături cu Ilan Șor. Mesajul găsit de Poliția din Republica Moldova în telefoanele rețelei proruse conduse de oligarhul fugar
Poliția din Republica Moldova a descoperit, in telefoanele unor coordonatori ai rețelei pro-ruse controlate de oligarhul ...
-
Numele Laurei Codruța Kovesi și al lui Florian Coldea, în centrul unui mare scandal în Grecia
Mare agitație produce un articol al deputatei Noii Democrații din Grecia, Sofia Voultepsi, prin care aceasta pare sa o v ...
-
Cum au dispărut datorii la stat de 113 milioane de euro ale grupului de firme cu cele mai puternice legături cu Rusia. ANAF invocă secretul fiscal, compania nu răspunde
Patru companii din holdingul Grup Servicii Petroliere (GSP), deținut de magnatul constanțean Gabriel Comanescu, nu mai a ...
-
Orgii, amante și avioane militare. Lumea secretă a elitei ruse
Noi relatari despre viața privata a unor membri ai elitei ruse aduc in atenție acuzații de comportament abuziv, relații ...
-
O teorie a conspiratiei? Seismul de aproape 9 grade Richter a fost provocat de SUA și a lovit principala bază de submarine nucleare a Marinei Ruse din Pacific
Teorie a conspiratiei sau nu, dar seismul de aproape 9 grade Richter din Kamcheatka a lovit principala baza de submarine ...
-
Cu stâlpul de 400kV călare peste strada Morii
La jumatatea anului trecut, satenii din Casa Veche ( comuna Olanu, județul Valcea ) au asistat la reparația unui stalp d ...
-
Ministrul Transporturilor e acuzat că a dat șpagă ca Anastasiu. Reacția lui Ciprian Șerban: "Totul a fost sub supravegherea autorităților!"
Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, ar fi dat, in trecut, ca om de afaceri, de sase ori mita reprezentantilor unu ...
-
După BNR suntem noi care te facem pe tine! Cât câștigă șefii, angajații obișnuiți și care este salariul net al guvernatorului Mugur Isărescu
Cel mai mare salariu din banca centrala a Romaniei este cel luat, fireste, de guvernatorul BNR, Mugur Isarescu. Cea mai ...
-
La scurtă vreme după anuntul că Franța va recunoaste statul palestinian, Mossad a atacat cibernetic si a publicat o imensa scurgere de informatii secrete frantuzesti
Pe 23 iulie 2025, un hacker necunoscut - sub pseudonimul „Neferpitou" - a publicat pe un forum de underground pest ...
-
JASON GROUP - O elita de oameni de stiinta se afla la originea Războiului tehnologic ultra-secret al SUA cu restul Lumii
JASON este un grup independent de oameni de știința de elita care consiliaza guvernul Statelor Unite in chestiuni științ ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu