Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Ministrul transporturilor- Iulian Matache, şi-a bătut joc de ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti

Postat la: 09.10.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Conducerea Ministerului Transministrul Ghiocel Iulian Matache, a fost invitata sa participe, la sfarsitul lunii septembrie, la actiunea organizata de Ambasada Marii Britanii la Bucuresti de repornirea trenului cu aburi, adica a Mocanitei, pe ruta Sibiu-Cornațel-Agnita.

La evenimentul de repornire a Mocanitei au participat mai multe oficialități locale şi judeţene, precum şi invitaţi speciali, printre care ambasadorul Marii Britanii la București, Paul Brummell (foto sus), si reprezentanti ai Consiliului Director al Federației Europeane a Muzeelor Feroviare si Căilor Ferate Turistice. Cu această ocazie ministerul transporturilor Iulian Matache a trimis la acest eveniment o delegație formată din secretare si șoferi (vezi foto jos), fapt pentru care ambasadorul Paul Brummell a fost pus intr-o situatia jenanta.

In urma acestui incident neplacut, ambasadorul Marii Britanii la Bucuresti a lasat de inteles ca va sesiza pe cale diplomatica autoritatile romane si britanice de acest incident jenant. Trebuie precizat ca după o lungă perioadă de absenţă, Mocănița de pe Valea Hârtibaciului a fost repornita pe 26 septembrie 2015, când s-au împlinit 105 ani de la inaugurarea căii ferate Sibiu-Agnita, cea mai lungă cale ferată îngustă de pe teritoriul actual al României la acea vreme.

Potrivit Asociaţiei Mocăniţa, trenul cu aburi a revenit la viaţă şi va circula pe o distanță de 7 kilometri dus-întors, cu plecare din stația Cornățel către halta Hosman.Repunerea pe şine a Mocăniţei a necesitat repararea drumului şi a sistemului de cale ferată. Astfel, pentru a readuce Mocănița pe șine a fost necesară înlocuirea a numeroase traverse din lemn, completarea elementelor metalice de prindere, reparația a două poduri, precum construirea a două rampe, la Agnita, unde se află vagonul, și la Cornățel. Majoritatea reparaţiilor au fost făcute de voluntarii asociației, care în vară au beneficiat chiar şi de sprijinul unor experți feroviari din Marea Britanie și voluntari din Germania, pentru finalizarea proiectului.

Povestea mocăniţei de pe Valea Hârtibaciului a început în jurul anului 1895, când Societatea Căilor Ferate Locale Sighişoara-Sibiu a început să construiască linia, de la Sighişoara. În ciuda numeroaselor inundaţii, constructorii au reuşit să realizeze cei 48 km până la Agnita în anul 1898. În 1910, linia a fost prelungită cu încă 62 km, până la Sibiu, tot atuncifiind dată în folosinţă și ramura Cornăţel - Vurpăr, la insistenţa comunităţii locale. Astfel, cu cei 123 km ai săi, mocănița Sighișoara-Agnita-Sibiu avea să fie la acel moment cea mai lungă cale ferată îngustă de pe teritoriul actual al României. Mocăniţa şi-a încetat existenţa în anul 2001, singura pereche de trenuri mixte pe zi fiind retrasă din cauza lipsei fondurilor pentru întreţinerea locomotivelor.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE