Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












CFR SA a pierdut peste 2.000.000.000 de euro în mandatul actualului ministru al Transporturilor- Dan Mircea Costescu

Postat la: 07.12.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Numirea de catre Dacian Ciolos a lui Dan Mircea Costescu in fruntea Ministerului Transporturilor a surprins opinia publica, dar si o mare parte din clasa politica. Insa, in spatele numirii lui Dan Costescu este o adevarata caracatita de relatii, aranjamente si cumetrii politice ale carei tentacule au ajuns de mult timp la Palatul Victoria.

Filiera protecţionistă a lui Costescu: PDL- Blaga- T.M.U.C.B.

In martie 2015, fostul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, i-a surprins pe ceferisti prin numirea lui Dan Mircea Costescu la conducerea companiei CFR SA. Pentru cei familiarizati cu problemele caii ferate, Costescu era doar inginerul venit din colbul campiei Teleormanului, care se remarcase doar prin pasiunea pentru motociclete. Dar, foarte putina lume stie ca Dan Mircea Costescu a fost si este sustinut de catre PDL, prin intermediul fratelui sau- Dumitru Costescu, actionar si administrator al cunoscutei companii T.M.U.C.B. SA Bucuresti care, in iulie 2014, a intrat in insolventa.

Acesta companie de constructii este cunoscuta ca fiind de a lungul anilor o firma de casa a PDL, iar Dumitru Costescu, Nicu pentru apropiati, este in relatii foarte bune cu liderul PNL Vasile Blaga. Ca urmare a acestei prietenii dintre Dumitru Costescu si Vasile Blaga, dar si a relatiilor excelente dintre „Buldogul" PDL si fostul ministru Ioan Rus, Dan Costescu a ajuns director general al CFR SA in martie 2015. La doua luni dupa ce a fost pus in fruntea CFR SA, adica in mai 2015, Dan Costescu a incasat de la compania de stat suma de 118.000 de lei, reprezentand circa 27.000 de euro.

Management păgubos şi afacerea calculatoarelor de la AFER

Din martie 2015 si pana a fost pus ministru al Transporturilor, Dan Costescu s-a remarcat la CFR SA prin doua „performante" incredibile si greu de egalat care, poate, trebuiau sa-l duca catre beciul domnesc si nicidecum catre fotoliul de ministru. Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, cu Dan Costescu la conducerea, CFR SA a pierdut 1,7 miliarde de euro ca urmare a proiectelor ce trebuiau implementate prin AM POS Transporturi. Mai mult, ca urmare a „managementului extrem de performant" a lui Costescu, CFR SA va trebui sa returneze la sfarsitul acestui an circa 500.000.000 de euro.

De asemenea, s-a uitat ca Dan Costescu a fost ceva timp prin 2000 si pe la AFER, unde s-a „remarcat" prin achizitionare unor calculatoare pentru AFER la preturi foarte mari si de proasta calitate, de la firma primarului din Rosiori, Cristian Duică, firma numita Sistematic Com. Pentru aceasta „performanta", Dan Costescu a fost dat afara de la AFER. A fost, insa, rapid recuperat in sfera de influenta a lui Liviu Dragnea, cea care actioneaza in zona Rosiori. Cristian Duică e omul lui Liviu Dragnea, dar e si amic cu Costescu.  Duică l-a rugat pe Dragnea sa intervina si, pentru bune servicii, liderul PSD i l-a impus lui Ioan Rus pe Costescu, sa fie adus inapoi in minister, pe vremea cat Rus a condus Ministerul Transporturilor.

T.M.U.C.B. a făcut parte din "cartelul" licitaţiilor de la "Transgaz"

Ca sa ne dam seama de unde vine sustinerea forte puternica a actualului ministru al Transporturilor, trebuie stiut ce a reprezentat T.M.U.C.B. pentru economia României. T.M.U.C.B. este acronimul de la Trustul de Montaj Utilaj Chimic şi se prezintă, pe pagina proprie de internet, ca fiind una din cele mai mari din ţară în domeniul chimic. Are acţionari persoane fizice (tip listă), în proporţie de 100%, iar la data declansarii procedurii de insolventa administrator al companiei era Dumitru Costescu, fratele actualului ministru al Transporturilor.

În 2013 a avut 1.509 angajaţi. Firma are o filială în Kuweit, un joint-venture în Asia, cu sediul în Thailanda şi 17 filiale în ţară. Toate filialele din ţară care nu au personalitate juridică sunt supuse şi ele procedurilor insolvenţei: două filiale în Bucureşti şi câte una în Bacău, Brăila, Craiova, Govora, Iaşi, Midia, Oneşti, Piatra Neamţ, Ploieşti, Slatina, Slobozia, Timişoara, Târgu Mureş, Cernavodă şi Făgăraş.

În toţi ultimii 9 ani, T.M.U.C.B. a realizat profit, care însumează 54.689.544 lei. În 2012, firma a fost inclusă, de către Consiliul Concurenţei, în "cartelul" de la "Transgaz", fiind suspectată că a participat la aranjarea licitaţiilor organizate de această firmă de stat. Mai mult, în iulie 2014, Consiliul Concurenţei a anunţat că "a derulat inspecţii inopinate la sediile a 13 companii care au participat la proceduri de achiziţie publică organizate de «Transgaz» Mediaş în 2011, ca parte a unei investigaţii privind o posibilă înţelegere între firmele respective de a participa cu oferte trucate la licitaţii".

Printre cele 13 companii, se numără şi T.M.U.C.B. SA Bucureşti. Compania a intrat în insolvenţă în iulie 2014, în tabelul preliminar al creditorilor fiind acceptate cereri de creanţă în valoare totală de 137,39 milioane lei. Valoarea totală a creanţelor garantate este de 68 milioane lei, cele salariale se ridică la peste 35 de miliarde lei vechi, creanţele bugetare totalizează 21,2 milioane lei, iar cele chirografare se ridică la un total de 44,5 milioane lei.

Conform tabelului preliminar al creanţelor, publicat în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă nr. 18.434/17.10.2014, compania T.M.U.C.B.SA Bucureşti (J40/1171/1991; CUI 2786487) trebuie să facă faţă unor plăţi restante de 137.397.661,68 lei, aceasta fiind valoarea acceptată a creanţelor, dintr-un total solicitat de 155.805.534,49 lei. În tabelul preliminar al creditorilor figurează 399 de firme şi instituţii bancare sau ale statului, precum şi 1.174 de salariaţi.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE