Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Ministrul Costescu prăbușeste compania Tarom de dragul directoarei Cornilă

Postat la: 16.03.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

ZIUAnews a semnalat de mai multe ori ca managerul belgian Christian Heinzmann duce catre faliment compania Tarom. Dar, ministrii Transporturilor din ultimii patru ani au inchis ochii la managementul dezastruos al directorului belgian. Mai mult, conform controversatului contract de mandat intocmit in baza OUG 109/2011, Heinzmann trebuia sa aduca la finele anului 2015 compania Tarom pe profit, dar nu a reusit acest lucru pentru simplul fapt ca habar nu are de ce inseamna sa managerieze o companie de dimensiunea Taromului.

Fapt pentru care, la finele anului trecut Tarom inregistra pierderi directe de circa 25.000.000 de euro. Insa, ministrul Dan Costescu mimeaza pe la televizor ca-l intereseaza soarta Tarom dar, in realitate, n-are nicio apasare fata de soarta companiei. Ca atare, a trimis de doua ori Corpul de control al Ministerului Transporturilor sa faca niste verificari la Tarom pe probleme minore, dar in schimb, a refuzat sa dea dispozitie oamenilor sai sa verifice managementul catastrofal al lui Heinzmann, dar ingineriile cu iz penal regizate de catre directoarea juridica Anisoara Cornila.

Cornilă: Să nu vă atingeți de ciocoflenderul meu

Mai mult, ca urmare a faptul ca ministrul Dan Costescu este o marioneta a Anisoarei Cornila, aceasta le-a transmis celor de la Corpul de Control ca daca vor incerca sa faca cea mai mica verificare la Tarom, mai exact privindu-l pe ginerele ei, adica, asa cum spunea Florin Piersic, pe ciocoflenderul Tiberiu Ticlea, vor fi dati afara imediat, fara nicio explicatie. Ca atare, cele doua controale ordonate de Costescu nu l-au vizat pe Ticlea, chiar daca acesta a transformat Tarom in pravalia sa si un director a ajuns in spital ca urmare a comportamentului haiducesc al ciocoflenderului Anisoarei Cornila.

Intre timp, Heinzmann continua sa incaseze lunar cate 10.000 de euro, la care se adauga inca un bonus de vreo 4.500 de euro, iar Tiberiu Ticlea primeste lunar de la Tarom 8.500 de euro. In schimb, Heinzmann mai vrea sa incaseze o prima de succes pentru anul 2015 de 120.000 de euro, si smenul acesta se pare ca i va reusi ca urmare a sustinerii venite de la Anisoara Cornila pentru postul creat de belgian pentru ginerele ei.

Aranjament în familie pe banii Tarom-ului

ZIUAnews a semnalat anul trecut ca profitand de situatia confuza de plecare a ministrului Ioan Rus, Anisoara Cornila si-a impus, in locul sau, ginerele- Tiberiu Ticlea, in Consiliul de Administratie de la Tarom desi acesta nu indeplinea niciuna din conditiile impuse de OUG 109/2011 prvind guvernarea corporatista a intreprinderilor, fiind doar un simplu avocat scolit la universitate particulara unde este boss chiar tatal sau. Dar, Anisoara Cornila nu s-a multumit cu postul membru al ginerelui sau in CA de la Tarom si, profitand de naivitatea fostului ministru Iulian Matache, s-a inteles cu managerul belgian al companiei aviatice Christian Heinzmann, si au decis infiintare unui post de director administrativ remunerat lunar cu 8.500 de euro pentru ginerele sau.

Din punct de vedere legal acest post nu se putea infiinta penru ca nu este prevazut in organigrama si, ca atare, nu este bugetat, dar Heinzmann ca sa-i faca pe plac lui Cornila a infiintat postul care a fost deja ocupat tocmai de ginerele directoarei juridice de la Ministerul Transporturilor- Tiberiu Ticlea. Mai mult, pentru infiintarea si ocuparea unui asemenea post trebuia sa existe si aprobarea CA de la Tarom, care insa nu exista si nici nu putea exista. De ce? Pentru ca nu poti tu CA sa ceri infiintarea unui post de director pentru un membru CA. Dar pentru Cornila si Heinzmana acest lucru a fost posibil si ca urmare a faptul ca fostul ministru Iulian Matache a fost o marioneta in mana directoarei juridice. De fapt, madam Cornilă se lauda ca si actualul ministru Dan Costescu nu-i misca in front in fata ei si nu se face nimic fara sa o intrebe sau sa o consulte pe ea. Chiar asa a ajuns un minister ca transporturilor sa-si faca agenda dupa Anişoara Cornilă, fostul gestionar dutty-free dîn Vama Giurgiu?

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE