Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Mirela Matichescu sabotează promovarea României în străinătate

Postat la: 17.08.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

ZIUAnews a semnalat recent ca dupa ce a fost de acord cu desfiintarea birourilor de turism din strainatate, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT), Mirela Matichescu, a fost recompensata de catre ministrul Economiei, Mihai Tudose, cu organizarea licitatiilor din fonduri europene privind promovarea Romaniei in strainatate.

Ea are la dispozitiei, în această toamnă, peste 4.000.000 de euro, din fonduri europene, pentru organizarea de licitatii in vederea promovarii turistice a Romaniei pe panouri publicitare în Germania, Italia, Austria, Franta, Marea Britanie si Israel. Insa, Romania risca sa piarda aceste fonduri deoarece ANT condusa de Mirela Matichescu a intocmit caietele de sarcini pentru licitatii cu niste conditii aberante, rupte de realitatea din tara respectiva, ceea ce face imposibila adjudecarea licitatiei. Practic, nicio firma serioasa din tarile respective nu poate indeplini conditiile impuse in caietul de sarcini intocmit de ANT.

Fonduri eruopene pierdute din start

ANTa lansat cinci licitaţii pentru promovarea pe panouri publicitare a turismului în României, în această toamnă, în Germania, Italia, Austria, Turcia si Marea Britanie, contracte care impreuna au o valoare estimata de peste 3,1 milioane de euro (fara TVA), Din aceasta suma asigurata din fonduri europene, ANT va aloca 249.809 de euro pentru demararea in aceasta toamna o campanie media in presa scrisa din Turcia pentru promovarea brandului turistic national.

Ulterior, ANT a anuntat ca este in cautarea unei agenţii de cumpărare şi planificare media outdoor care să promoveze pentru 500.000 de euro (fără TVA),.în această toamnă, România în Israel. Dar, ANT a renuntat la campania din Turcia, iar cele din Germania, Franta, Austria. Marea Britanie si Israel sunt aproape ratate pentru ca niciun ofertant nu poate indeplini conditiile din caietul de sarcini.

Licitaţii imposibil de adjudecat

Pentru promovarea Romaniei in Germania pe panouri publicitare (outdoor), ANT a pus la bataie 897.120 de euro, fara TVA. Astfel, timp de opt saptamani, intre 15 septembrie-15 noiembrie 2015, imaginea turismului romanesc trebuie promovata outdoor in 567 de locatii din Berlin, Munchen si Frankfurt, pe o suprafata totala de aproape 7.000 mp, In Franta, ANT vrea sa promoveze outdoor Romania, timp de sase saptamani, intre 15 septembrie-30 octombrie 2015, cu suma de 688.480 de euro, fara TVA, in 402 locatii din Paris cu o suprafata totala de circa 6.000 mp. Insa, pentru Austria, ANT a alocat 450.080 de euro, fara TVA, pentru o campanie de opt saptamani in 500 de locatii din Viena care va trebui promoveze outdoor Romania pe o suprafata de aproape de 17.000 mp.

"Numarul mare de locatii, in special in zonele centrale ale marilor capitale eruopene, si suprafata mare de panotaj outdoor, raportat la suma alocata, face imposibila adjudecarea licitatie conform caietului de sarcini. Practic, prin modul cum a intocmit caietul de sarcini, ANT demonstreaza ca nu stie nici sa faca un caiet de sarcini si nici sa urmareasca derularea unui contract de reclama intr-o tara straina. Este ceva incredibil. Licitatiile au fost organizate pe baza indicatiilor si recomandarilor facute de o firma de consultanta angajata in anii trecuti, pe filiera Elena Udrea - Adrian Sarbu Pro TV, condusa de un inginer de aeronave. Acum, ANT incearca sa-si asunda incomptenta si amatorismul in spatele deciziilor acestei agentii, care a reusit "performanta" sa ajute ANT sa nu finalizeze niciuna dintre licitatiile pentru reclama in presa scrisa si la televiziune pe pietele prioritare din anii 2013 si 2014. Dar, de vina nu sunt cei de la agentie, ci cei de la ANT, in special Mirela Matichescu, si de la Ministerul Economiei care accepta sa fie pacaliti an de an. Cei de la ANT sunt de a dreptul penibili, si astfel, saboteaza cu buna stiinta sau din prostie, promovarea turismului romanesc pe cele mai importante piete internationale", a declarat pentru ZIUAnews, reprezentantul unui birou de turism al Romaniei din strainatate.

"Este sabotată imaginea României în străinătate"

Mirela Matichescu se grabeste acum sa cheltuiasca banii europeni cat mai repede ca sa poata raporta grad mare de absorbtie, insa, ea habar nu are de cum se organizeaza o licitatie si ce trebuie sa contina un caiet de sarcini. Insa, este aproape imposibil din cauza conditiilor impuse in caietul de sarcini ca vreun ofertant serios din tarile respective sa participle la una dintre aceste licitatii organizate de ANT. Matichescu crede ca intr-o saptamana poti sa redactezi o oferta bine documentata pentru o campanie directionata precis catre segmentele de piata cu potential.

Practic, in aceeasi zi va avea loc depunerea ofertelor si sedinta de deschidere a ofertelor. Pai, termenul de pregatire a ofertelor la campaniile esuate din anii 2014 si iarna 2015 au fost de doua luni, iar acum vrea sa o faca intr-o saptamana. In plus, nu se tine cont de faptul ca 15 zile dupa adjudecare este termen de contestatie, si daca exista contestatie cum poti sa demarezi o campanie din 15 septemrbie. Mai mult, tarifele impuse agentiilor straine pentru publicitate outdoor sunt mult mai mici decat cele practicate in Romania. E sabotaj pe fata si automat este sabotata si imaginea Romaniei in strainatate ", a declarat pentru ZIUAnews, unul dintre cei mai cunoscuti consultanti din turismul romanesc.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE