Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Paranghelie sindicală de pomină din banii ceferiştilor la Jupiter

Postat la: 18.06.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Conform proverbului, "cand pisica nu-i acasa, soarecii joaca pe masa", adica Ministerul Transporturilor nu mai are ministru dupa demisia lui Ioan Rus, liderii sindicali ai Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial (FNFMC), in frunte cu baciul sef Gheorghe Fratica, au pus-o de o dezbatere pe probleme sociale in statiunea Jupiter.

De fapt, aceste aşa-numitele "probleme sociale" reprezintă, de fapt, o nouă rundă de alegeri în cadrul federaţiei pastorite de Fratica, si, astfel smecherii sindicali de la calea ferata îşi aranjează încă un mandate de patru ani de huzur si voie buna. Astfel, 176 de sindicalisti din toata tara au navalit, ieri, pentru trei zile, in hotelurile "Delta" si "California" din statiunea Jupiter.

Fiecare sindicalist a decartat pentru acest sejur 460 de lei, adica pentru doua nopti de cazare si masa, ceea ce inseamna, in total, circa 90.000 de lei, aproximativ 19.000 de euro. La receptiile celor doua hoteluri, un loc intr-o camera cu doua paturi costa 150 de lei. De ce au platit sindicalistii cate 460 de lei pentru doua nopti de cazare in camera cu doua paturi? Numai Gheorghe Fratica stie acest lucru.

Insa, conditiile de cazare si masa sunt de nivelul unei bombe de pe autostrada unde inopteaza soferii de pe TIR-uri. Camere de hotel insalubre cu usi care se blocheza cu patul, lenjerie uzata si murdara, tantari si muste la discretie, iar mancare este lincezita si greu de digerat. In cursul zile de astazi, urmeaza sa soseasca la paraghelia sindicala de la Jupiter si conducerile companiilor feroviare de sub tutela Ministerului Transporturilor, cu secretare, soferi si alti caratori de bagaje, dar si secretari de stat care isi fac veacul in Palatul CFR.

Lista realizărilor "măreţe" obţinute de liderii de la FNFMC

Pentru aceste eveniment deosebit, ZIUAnews a intocmit o lista cu cele mai "marete" realizari ale liderilor sindicali de la Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial pastorita de ani de zile de Gheorghe Fratica:

- clasa 1 de salarizare - coeficientul K s-a aplicat la 600 de lei în loc de 700 din 2010 si până în aprilie 2014 (fără sa mai vorbim de anii 2008 si 2009);
- eliminarea formulei de calcul și a coeficientilor de ierarhizare a claselor din aprilie 2013;
- anularea („suspendarea"?) primelor si a salariului suplimentar;
- scăderea salariului numai prin inflație cu 20% în 5 ani;
- salariul de bază minim pe economie crește constant iar salariile ceferistilor rămân la fel... sau cresc cu 4 lei sau 2 lei; în schimb au avut,și o să mai aiba loc disponibilizări,
- pierderea grupelor de muncă, dar de 3 ani si a autorizațiile, in schimb ceferistii platesc permisele.
- sistarea negocierilor individuale pentru acordarea claselor maxime de salarizare celor care "beneficiază" de clasa minimă.

Mai mult, din aprilie 2014 negocierea Contractului Colectiv de Munca (CCM) s-a transformat în negocieri de „acorduri", unde s-au perfecţionat tehnicile de păcălire a cotizanţilor, adică „negociatorii" se fac că cer de toate pentru toți, dar bat palma pentru: un 4% cu promisiuni de 10%, clase de salarizare date la toată lumea numai pe hârtie, modificarea diferită a valorii claselor de salarizare, majorări de 2-4 lei, ceva bonuri de masă impozabile, care se pare că nu vor mai fi acordate în lunile viitoare.

In plus, problemele sociale pentru care sunt convocați, în 17-19 iunie 2015, cei 176 de "lideri" şi "negociatori" (un număr mare, pentru o „cât mai largă susţinere") la malul Mării Negre, în staţiunea Jupiter, sunt în legătură cu alegerea, pentru încă un mandat de 4 ani, la conducerea FNFMC, a celor mai „tari" lideri specialiști/experţi negociatori și semnatari de CCM, aceiaşi din 2009 până în prezent!

Alegeri cu câştigători dinainte stabiliţi

Membrii de sindicat nu trebuie sa-si faca iluzii că „problemele sociale" sunt în legătură cu negocierile, disponibilizările, salarizarea sau tichetele de vacanţă? Nu. Singura problemă socială este „alegerea" conducerii FNFMC. Candidaturile s-au depus, tot ei candidează, jocurile sunt deja făcute, va ieşi cine trebuie, cotizanţii nu comentează, chiar şi-au dat acordul pentru aceste alegeri.

Potrivit detinute de ZIUAnews, jocurile sunt facute pentru omul lui Ioan Rus, Grigore Mare. Acesta va fi preşedinte iar Stanciu Liviu, Cătilă Cristian, Spânu Gheorghe, Epure Marin, Gheorghe Victoras - vor fi vicepreşedinţi. Exact aceiaşi eterni negociatori! Este aceasi trupa necâştigătoare pentru salariaţi, dar foarte bună pentru ei! Pentru meritele deosebite, negociatorii trebuie sa fie pensionati la 65 de ani obligatoriu din meseria de specialist/expert pe care o practica cu atita daruire numai in folosul lor .

Alegerea pentru încă patru ani a acelorasi lideri specialişti/experţi care au demonstrat „rezultatele" obținute în apărarea drepturilor cotizanţilor va însemna o schimbare în bine sau continuarea stării în care ne aflăm sau chiar înrăutățirea ei? Cred că răspunsul îl ştie fiecare salariat de la căile ferate: ei vor prospera, iar ceferistii de rand se tarasc in printre sine cu grija la ziua de maine. Cât timp membrii de sindicat cu cotizatiile la zi nu spun si nu fac nimic, dar acceptă ca 176 de indivizi, sa fie plimbați trei zile la malul mării, doar ca sa dea legitimitate acestor „alegeri", situaţia materiala a cefersitilor de rand nu se schimba cu nimic in urmatorii paru ani.

Eternii vătafi sindicali de la calea ferată

ZIUAnews va prezenta si lista liderilor sindicali care au negociat veniturile şi drepturile salariaţilor ceferişti:

1. Fratica Gheorghe, STFC Craiova - negociator/semnatar CCM Calatori
2. Istrate Viorel, STFC Galati - negociator/semnatar CCM Calatori
3. Mare Grigore, STFC Cluj - negociator/semnatar CCM Calatori
4. Catila Cristian, RC Craiova - negociator/semnatar CCM Infrastructura
5. Stanciu Liviu, SRCF Bucuresti - negociator/semnatar CCM Infrastructura
6. Spanu Gheorghe, St. CF Medgidia - negociator/semnatar CCM Infrastructura
7. Epure Marian, Centru Zonal MF Timisoara - negociator/semnatar CCM Marfa
8. Gheorghe Victoras, STFC C-TA - negociator/semnatar CCM Calatori
9. Bratulescu Marian, St. CF Bucuresti Triaj Marfa - negociator/semnatar CCM Marfa
10. Apostu Mitica, RCR Timisoara - negociator/semnatar CCM Infrastructura
11. Muresan Marius, RC Dej - negociator/semnatar CCM Infrastructura
12. Buzatu Ioan, RCR Brasov - negociator/semnatar CCM Infrastructura
13. Jucan Dan, St.CF Suceava Trafic - negociator/semnatar CCM Infrastructura
14. Cernodolea Dorin, St. CF Suceava Trafic- negociator/semnatar CCM Infrastructura
15. Simionescu Daniel, St. CF Galati Trafic - negociator/semnatar CCM Infrastructura
16. Bercut Constantin, St. CF Adjud Marfa - negociator/semnatar CCM Marfa
17. Cucu Marian, STFC Bucuresti - negociator/semnatar CCM Calatori
18. Tirlea Gheorghe, Suc. Reg. CF Bucuresti - negociator/semnatar CCM Infrastructura
19. Matei Ion, SELC Craiova - negociator/semnatar CCM Calatori
19 persoane, aceleaşi din 2009 pana in prezent:

· 6 negociatori CCM CFR Călători;
· 10 negociatori CCM CFR Infrastructură;
· 3 negociatori CCM CFR Marfă

Aceştia, împreună cu ceilalţi specialişti şi experţi relaţii sociale, pe lângă indemnizaţiile sindicale, sunt plătiţi de administraţie la nivel de şef de divizie - plus maşini, benzină, telefoane (cu multe minute incluse) şi alte facilităţi! In aceste conditii, sa tot fii lider de sindicat la calea ferata!

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE