Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Trenurile lui Gruia Stoica circulă gratis pe calea ferată, deși datorează 3.000.000 de euro către CFR SA

Postat la: 29.12.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Cat timp actualul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a fost director general al CFR SA, baietii destepti de la calea ferata, adica operatorii privaţi de transport calatori si marfă, au fost iertati de catre actualul demnitar de achitarea taxa de utilizare a infrastructurii (TUI), chiar daca aceasta a fost mai mica decat in 2014.

Anul trecut, valoarea medie a TUI achitată de operatorii de transport feroviar a fost de 9,44 lei/tren km la călători şi 14,06 lei/tren km la marfă, iar anul acesta a fost mai redusa, adica 9,04 lei/tren km la călători si 13,82 lei/tren km la marfă. Astfel, potrivit informatiilor furnizate in scris de catre Ministerul Transportuilor catre ZIUAnews, CFR SA are la ora actuala de incasat de la noua operatorii privaţi de transport calatori si marfă suma totala, care include si ceva penalitati, de 28.381.854,63 de lei, adica aproape 6.500.000 de euro.

Din aceasta suma totala, 21.117.509,23, adica circa 4.800.000 de euro, reprezinta taxa de utilizare a infrastructurii neachitata de operatorii privati de transport marfa, iar restul de 7.264.345,39 de lei, in jur de 1.650.000 de euro, de operatorii privati de transport calatori. Conform Ministerului Transporturilor, firma controlata de catre controversatul afacerist galatean Gruia Stoica, Grupe Feroviar Roman SA, datoreaza companiei CFR SA suma de "13.191.381,39 lei, din care debit de 13.191.381,39 lei şi penalităţi de 53.548,12 lei". Practic, firma lui Gruia Stoica are de achita catre CFR SA circa 3.000.000 de euro reprezentand taxa de utilizare a infrastructurii feroviare neachitate.

La un calcul simplu, rezulta ca trenurile de marfa ale lu Gruia Stoica au circulat gratis pe calea ferata 954.513 km, adica de aproape de 1000 de ori distanta dintre Constanta si Baia Mare. Totodata, Ministerul Transporturilor a precizat că "valoarea TUI se determină pe baza unei metodologii de calcul şi se aplică pentru fiecare tren circulat, în funcţie de următoarele elemente tarifare: distanţa parcursă de tren, tonajul brut al trenului, tipul de trafic (marfă sau călători), ruta de circulaţie, clasa secţiei de circulaţie şi dotarea cu sisteme de electrificare pentru asigurarea curentului de tracţiune".

In schimb, la transportul de calatori, firma dirijata de catre fostul director al CRR Calatori, Valentin Dorobantu, Regiotrans SRL Brasov, datoreaza CFR SA ca taxa de utilizare a infrastructurii suma de „1.479.274,33 lei, din care debit de 1.476.393,58 lei şi penalităţi de 2.880,75 lei", adica aproape 340.000 de euro. Practic, daca tinem cont ca TUI la calatori este de 9,04 lei/tren km, trenurile firmei dirijate de Valentin Dorobantu au circulat gratis pe calea ferata 163.636 km, adica de aproape 1000 de ori distanta dintre Bucuresti si Brasov.

Asta inseamna ca la un calcul simplu, daca firma din Brasov are cinci perechi de trenuri pe zi, rezulta ca de mai bine de trei luni a circulat gratis pe calea ferata. Un alt operator de tranport feroviar de persoane care datoreaza bani catre CFR SA este SC SOFTRANS SRL a carui datorie este de „2.139.664,01 lei, din care 2 011.695,88 lei debit şi penalităţi de 127.968,13 lei", reprezentand circa 486.000 de euro.

Acesti operatori privati de transport calatori si marfa nu ar fi acumulat datorii de circa 6.500.000 de euro catre CFR SA, daca actualul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, nu au fi inchis ochii la aceste datorii uriase cat timp a fost directorul general al CFR SA.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE