Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Prostie și risipă pe bani publici la Autoritatea Națională pentru Turism

Postat la: 05.05.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) condusa de catre constanteanca Anca Nedea Pavel are pentru acest an un buget de promovare de circa 2.000.000 de euro. Daca ne raportam la alte tari cu care suntem in concurenta pe piata turistica, bugetul de promovare al ANT este unul extrem de modest, mai direct o bataie de joc la adresa turismului.

Dar, cu toate este un buget de avarie si acesta este risipit prosteste, ceea ce demonstreaza un amatorism managerial incredibil si o batjocura greu de imaginat. La ora actuala in magazia ANT se mai afla circa 2.000 de calendare color pentru 2016 de dimensiuni foarte mari (50x70 cm)- "Carpathians' home", de o calitatea grafica impecabila. De ce nu s-au distribuit pana acum cand deja aproape a trecut o jumatate de an si cele mai importante targuri si evenimente turistice deja s-au derulat? Greu de spus si nimeni din ANT nu are un raspuns concret.

Ori au tiparit prea multe si cineva trebuie sa plateasca pentru aceasta risipa. Sau nu au fost in stare sa distribuie in timp real calendarele in tara si strainatate, mai ales ca birourile de promovare de peste hotare se confrunta cu o criza acuta de materiale de promovare. Oricare din cele doua ipoteze este reala, demosntreaza amatorismul managrial si irosirea cu buna stiinta a banului public. Daca luam in calcul ca un asemenea calendar costa in jur de 15 lei, rezulta ca 2.000 de bucati costa 30.000 de lei, adica aproape 7.000 de euro risipiti aiurea. Dar ce mai conteaza chletuierea aiurea a 7.000 de euro pentru niste calendare, cand ANT are in custodie o multime de materiale de promovare de pe vremea Elenei Udrea care zac de cativa ani in doua depozite din zona Capitalei, unde se si mai plateste chirie pentru ele.

Ion Teleanu

 

Drept la replică

Autoritatea Națională pentru Turism respinge acuzaţiile din articolul „Prostie și risipă pe bani publici la Autoritatea Națională pentru Turism" şi sesizează greșelile de informare și documentare, informaţiile neconforme cu realitatea pe care articolul citat le conţine. Pentru rectificarea informaţiilor greșite pe care articolul menţionat le conţine facem următoarele precizări:

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) este implicată atât în elaborarea Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Munţilor Carpaţi, alături de Ministerul Agriculturii, cât şi în elaborarea Strategiei de Dezvoltare Durabilă a Turismului în Carpaţi, în colaborare cu Ministerul Mediului.

În contextul sus-menţionat şi având în vedere faptul că atât Strategia de promovare a brandului, cât şi Planul de marketing 2011-2015 au arătat cã principalele avantaje competitive ale României sunt natura şi peisajele neatinse (lanţul Carpaților, Delta Dunării), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile înscrise în patrimoniul UNESCO), precum şi autenticitatea culturii şi a stilului de viaţă, s-a considerat drept oportună realizarea unor calendare de perete pentru anul 2016 care să promoveze cu precădere Munții Carpați din România, precum și regiunile adiacente. Astfel, urmau să fie comunicate cele 3 valori de bază ale brandului turistic al României: Natura, Cultura unică și Autenticitate, legate de Munții Carpați, promovându-se în acelaşi timp următoarele produse turistice: circuitele culturale, turismul în naturã, turismul rural, turismul activ și de aventurã.

Beneficiari direcţi ai acțiunii sunt Autoritatea Naţională pentru Turism, implicit România, ca destinaţie turistică în general prin promovarea unor destinaţii turistice la nivel european, Ambasadorii României în ţările semnatare a Protocolului privind turismul durabil, adoptat la Bratislava la 27 mai 2011, Ambasadorii ţărilor semnatare în România, membrii delegaţiilor din ţările semnatare care vor vizita România, membrii delegaţiilor din ţările semnatare care vor participa la întâlnirile de lucru ale Convenţiei. De asemenea s-au identificat alți beneficiari indirecţi, așa cum sunt reprezentanţii asociaţiilor de promovare şi dezvoltare a turismului la nivelul destinaţiilor turistice, precum și autorităţile locale din România.

În ceea ce privește stocul de calendare existent, facem următoarele precizări:

Ministerul Afacerilor Externe (M.A.E.) a solicitat 1.500 de calendare în vederea susţinerii demersurilor diplomatice ale României de promovarea candidaturii municipiului Braşov pentru găzduirea secretariatului Convenţiei Carpatice. Toate cele 1500 de bucăți se află încă în gestiunea A.N.T. deoarece nu au putut fi depozitate de colegii de la MAE. Depozitarea lor s-a facut la solicitarea expresă a reprezentanților M.A.E. . Calendarele rămase (90 de bucăţi) vor fi utilizate în perioada următoare în activităţile curente de promovare ale ANT.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE