Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Omul lui Cioloș a devalizat CFR Marfă, fără acordul ministrului Sorin Bușe, cu peste 1.000.000 de euro

Postat la: 03.08.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Mihut Constantin Craciun, managerul general al CFR Marfa impus de catre premierul Dacian Ciolos, a diminiuat capitalul social al companiei cu peste un milion de euro printr-o inginerie penala. In timpul mandatului de ministru al Transporturilor a lui Ludovic Orban, printr-o inginerie financiara si patrimoniala, CFR Marfa a devenit actionar la societatea "Rolling Stock Company".

Iniţial, societatea "Rolling Stock Company" a avut trei acţionari persoane juridice - SNTCFM CFR Marfă (41,9999 %), GFR (39,9998 %) şi Raiffeisen Bank România (17,9971%) şi doi acţionari persoane fizice - Vasile Didilă (0,0025%) şi Viorel Negruţ (0,0025%) al căror aport în capital a fost de câte 10.000 de lei. În această asociere, CFR Marfă a intrat cu un capital social constituit din 79 de locomotive şi 6.400 de vagoane, GFR cu aport în numerar de 159.040.000 de lei, iar Raiffeisen Bank România cu 71. 560.000 de lei. Ulterior, mai exact pe 24.11.2008, Raiffeisen Bank România i-a notificat pe ceilalţi doi acţionari persoane juridice de la "Rolling Stock Company" că va transfera, către GFR, acţiunile deţinute.

Pe 23 decembrie 2008, când toată lumea era pregătită de Crăciun şi urma să se instaleze un nou Guvern, AGA de la CFR Marfă a aprobat transferul acţiunilor de la Raiffeisen Bank România către GFR şi, astfel, GFR a deţinut 51% din acţiunile de la "Rolling Stock Company", iar CFR Marfă a devenit acţionar minoritar cu 49%. Astfel, aportul în natură al CFR Marfă la "Rolling Stock Company" a fost evaluat la 166.999.000 de lei, fiind compus din 30 de locomotive şi 5.831 de vagoane. După acest transfer, "Rolling Stock Company" a reclamat că "un număr de 1.025 de vagoane nu au fost reparate din cauza stării tehnice a vagoanelor sau a infrastructurii care nu a permis manevrarea şi expedierea acestora către uzinele reparatoare".

Ca atare, in pragul alegerilor parlamentare din decembrie 2012, doi liberali de incredere ai fostului ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi- Constantin Zaharia- director general al CFR Marfa, si Antonel Tanase, presedinte al CA CFR Marfa, au vrut sa cedeze catre "Rolling Stock Company" de la CFR Marfa un numar de 1025 de vagoane, ceea ce ar fi insemnat trimiterea in somaj a circa 3000 de angajati si intrarea in faliment al companiei de stat. Tentativa lui Zaharia si Tanase a esuat, dar acum smecheria a fost reluata intr-o alta forma de catre actualul director al CFR Marfa, Mihut Craciun.

Acesta a dimunuat, cu de la sine putere, capitalul social detinut de CFR Marfa in ascocierea cu firma "Rolling Stock Company" de la 166.000.000 de lei la 161.000.000 de lei, adica cu 5.000.000 de lei, reprezentand circa 1.100.000 de euro, facand astfel jocurile pentru firma controlata de Gruia Stoica. Insa, aceasta diminuare de capital este ilegala, intrucat Mihut Craciun nu are aprobarea CA de la CFR Marfa si nici a Adunarii Generale a Actionarilor, adica a ministrului Trnsporturilor, Sorin Buse.

Mai mult, ministrul Sorin Buse habar nu are pentru simplu fapt ca reprezentantii Ministerului Transporturilor in AGA de la CFR Marfa nu au avut imputernicire de la ministru pentru diminuarea capitalului social al CFRR Marfa in asocierea de la "Rolling Stock Company". Cu toate acestea, Mihut Craciun, managerul general al CFR Marfa, venit la o firma care se ocupa cu producerea si comercializarea dulciurilor si impus de Ciolos in fruntea acestei companii de stat, a facut jocurile pentru firma controlata de Gruia Stoica si a pagubit companiei de stat cu peste un milion de euro.

Ion Teleanu

Drept la replică

În urma materialului publicat în data de 3 august a.c., intitulat "Omul lui Cioloș a devalizat CFR Marfă fără acordul ministrului Sorin Bușe cu peste 1.000.000 euro", dorim să facem următorele precizări:
 
1.      Grup Feroviar Român a adus ca aport la capitalul social al Rolling Stock Company 60 de milioane de euro (la cursul de la acea vreme), la valoarea din anul 2007, în timp ce CFR Marfă a adus ca aport la capitalul social vagoane și locomotive din parcul rece, deci care urmau să fie casate și tăiate la fier vechi.
2.      GFR dorește să sublinieze faptul că un număr important de vagoane a fost predat de către CFR Marfă doar pe hârtie. Astfel, 1.025 vagoane nu au putut fi preluate niciodată de către RSCO, întrucât s-au aflat pe linii dezafectate sau intercalate cu numeroase alte vagoane, ceea ce a făcut imposibilă transportarea lor.  În ceea ce privește starea a alte 600 de vagoane, acestea au fost corodate dincolo de orice posibilitate de reparații și singura soluție a fost casarea lor. În plus, alte 550 de vagoane urmează sa fie casate pentru ca nu pot fi preluate din cauza lipsei de acces - adică lipsa şinelor de cale ferată pană la ele - a faptului că sunt intercalate cu alte vagoane, şi datorită stării avansate de deteriorare. După cum se poate vedea, CFR Marfă și-a tratat aportul la capital cu o totală desconsiderare, ceea ce indică și atitudinea societății de stat față de acest parteneriat. Starea fiecărui vagon și a fiecărei locomotivă la momentul preluării poate fi atestată prin imaginile pe care GFR le poate pune la dispoziția mass-media și opiniei publice.
3.       Reducerea Capitalului Social al societății Rolling Stock Company a fost făcută dintr-o serie de rațiuni economice și asupra ei au căzut de acord ambii acționari, fara sa fie afectata pondrea fiecarui partener in structura actionariatului.
4.       Rolling Stock Company, asocierea dintre CFR Marfă și Grup Feroviar Român, a realizat anul trecut un profit operațional în valoare de 52.819.545 lei, adică aproximativ 12 milioane de euro. Acționarii au decis să repartizeze, sub formă de dividende, un profit în valoare de 23.081.462 lei. În urma acestei decizii, CFR Marfă va primi suma 11.308.716, adică peste 2.500.000 de euro.
5.       Respingem cu fermitate orice fel de insinuare în ceea ce privește vreo legătură cu Directorul General al CFR Marfă, precum și orice insinuare în legătură cu rațiunile care stau la baza deciziile sale. Totodată, amintim, respectuos, faptul că de fiecare dată în ultimii patru ani de zile, publicația dumneavoastră a acuzat toți Directorii Generali ai CFR Marfă de legături cu holdingul nostru, ceea ce sfidează logica și bunul simț, fără ca vreodată să ne fi fost solicitat vreun punct de vedere.
6.       Rugăm pe această cale ca relatările despre compania noastră să se bazeze doar pe chestiuni reale, fără insinuări și acuzații care nu au niciun fundament în realitate și care nu sunt niciodată dovedite.
 
Pentru corecta și completa informare a telespectatorilor dumneavoastră, vă solicităm să difuzați prezentul drept la replică.
 
Departamentul de Comunicare și Relații Publice
Grampet Group

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE