CCR nu discuta ordonanta pe fond ci doar daca e constitutionala sau nu. Cum sa nu o declare constitutionala cand modificarile sunt in urma deciziei Curtii?!

Postat la: 01.02.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

CCR nu discuta ordonanta pe fond ci doar daca e constitutionala sau nu. Cum sa nu o declare constitutionala cand modificarile sunt in urma deciziei Curtii?!

Asa zisa tentativa de blocare a ordonantei de urgenta legata de modificarile aduse codurilor penale la Curtea Constitutionala a României nu are sanse sa rezolve problemele. Iar motivele sunt foarte simple.

Curtea Constitutionala nu poate fi sesizata de Avocatul Poporului, asa cum si-ar dori Klaus Iohannis, pentru simplu fapt ca ordonantele intra in vigoare peste zece zile, iar in acest interval nu pot fi atacate, asa cum a explicat deja Victor Ciorbea. Pe de alta parte, CCR si nu se poate autosesiza. Mai poate fi sesizat in cadrul unui proces al instantelor, prin ridicarea exceptiei de neconstitutionalitate, sau poate fi seziszat de CSM. Cam astea ar fi caile de atac de care dispun opozantii ordonantelor, celelalte proceduri de sesizare sunt la indemana puterii PSD, deci, inapelabile.

Dar sa presupunem ca sesizarea CSM - de pild - ajunge la CCR in cursul zilei de azi. Ce anume discuta in acest caz CCR? Raspunsul e simplu. Curtii i se cere sa se pronunte daca e constitutional sau nu ca guvernul României sa dea ordonante de urgenta care sa modifice codurile penale conform deciziilor luate de CCR. Deci, CCR va trebui sa spuna deca se incalca sau nu Constituia in acest caz. Nimic mai mult. Nu se pronunta pe fond. Nu se pronunta nici despre abuzul in serviciu asa cum e prevazut, nici despre denunturile penale in cele sase luni, decat daca i se cere expre acest fapt si numai din punct de vedere constitutional. In acest caz e ca si sigur ca CCR va spune ca ordonanta e constitutionala, mai ales ca are la baza chiar modificarile cerute de Curte. E constitutional ca abuzul in serviciu sa aiba un plafon, cum e constitutional ca denuntul sa fie limitat la sase luni de la fapta (chiar daca e bine sau nu, nu asta discuta Curtea).

Cat despre o posibila suspendare a actiunii ordonantei e la fel de inaccesibila. Daca CCR ar inregistra azi sesizarea acest fapt nu blocheaza automat ordonanta si efectele ei. Trebuie pusa in discutia Curtii conform procedurilor. Ceea ce poate dira zile, saptamani, sau luni. Dar sa zicem ca intra in urgenta si se discuta joi, in plen, fireste, daca se intruneste plenul. Lasand la o parte ca presedintele CCR e Valer Dorneanu - fidel al PSD - si ca si alti cel putin patru judecatori au propensiuni social-democrate, o decizie poate ramane in pronuntare, iar dupa pronuntare, in vederea redactarii motivarii, asa ca o decizie in sine poate depasi cele zece zile chiar si pe procedura de urgenta. Ceea ce inseamna ca macar pentru 24 de ore daca nu mai mult, ordonantele isi vor produce efectul scontat.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

CCR nu discuta ordonanta pe fond ci doar daca e constitutionala sau nu. Cum sa nu o declare constitutionala cand modificarile sunt in urma deciziei Curtii?!

Postat la: 01.02.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Asa zisa tentativa de blocare a ordonantei de urgenta legata de modificarile aduse codurilor penale la Curtea Constitutionala a României nu are sanse sa rezolve problemele. Iar motivele sunt foarte simple.

Curtea Constitutionala nu poate fi sesizata de Avocatul Poporului, asa cum si-ar dori Klaus Iohannis, pentru simplu fapt ca ordonantele intra in vigoare peste zece zile, iar in acest interval nu pot fi atacate, asa cum a explicat deja Victor Ciorbea. Pe de alta parte, CCR si nu se poate autosesiza. Mai poate fi sesizat in cadrul unui proces al instantelor, prin ridicarea exceptiei de neconstitutionalitate, sau poate fi seziszat de CSM. Cam astea ar fi caile de atac de care dispun opozantii ordonantelor, celelalte proceduri de sesizare sunt la indemana puterii PSD, deci, inapelabile.

Dar sa presupunem ca sesizarea CSM - de pild - ajunge la CCR in cursul zilei de azi. Ce anume discuta in acest caz CCR? Raspunsul e simplu. Curtii i se cere sa se pronunte daca e constitutional sau nu ca guvernul României sa dea ordonante de urgenta care sa modifice codurile penale conform deciziilor luate de CCR. Deci, CCR va trebui sa spuna deca se incalca sau nu Constituia in acest caz. Nimic mai mult. Nu se pronunta pe fond. Nu se pronunta nici despre abuzul in serviciu asa cum e prevazut, nici despre denunturile penale in cele sase luni, decat daca i se cere expre acest fapt si numai din punct de vedere constitutional. In acest caz e ca si sigur ca CCR va spune ca ordonanta e constitutionala, mai ales ca are la baza chiar modificarile cerute de Curte. E constitutional ca abuzul in serviciu sa aiba un plafon, cum e constitutional ca denuntul sa fie limitat la sase luni de la fapta (chiar daca e bine sau nu, nu asta discuta Curtea).

Cat despre o posibila suspendare a actiunii ordonantei e la fel de inaccesibila. Daca CCR ar inregistra azi sesizarea acest fapt nu blocheaza automat ordonanta si efectele ei. Trebuie pusa in discutia Curtii conform procedurilor. Ceea ce poate dira zile, saptamani, sau luni. Dar sa zicem ca intra in urgenta si se discuta joi, in plen, fireste, daca se intruneste plenul. Lasand la o parte ca presedintele CCR e Valer Dorneanu - fidel al PSD - si ca si alti cel putin patru judecatori au propensiuni social-democrate, o decizie poate ramane in pronuntare, iar dupa pronuntare, in vederea redactarii motivarii, asa ca o decizie in sine poate depasi cele zece zile chiar si pe procedura de urgenta. Ceea ce inseamna ca macar pentru 24 de ore daca nu mai mult, ordonantele isi vor produce efectul scontat.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE