Gabriel Tudorache: "Nu facem grevă pentru salarii mai mari, ci pentru a salva instituția ROMATSA de la faliment"
Postat la: 14.05.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Controlorii de trafic aerian nu au făcut grevă pentru salarii mai mari, ci pentru a atrage atenția autorităților statului asupra situației ROMATSA și a o salva de la faliment, a declarat, vineri, președintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian (ATSR), Gabriel Tudorache.
"Nu facem grevă pentru că vrem salarii mai mari. Facem grevă pentru a atrage atenția și pentru a salva instituția ROMATSA de la faliment. Din cauza unui management profund defectuos, din cauza autorităților statului care până astăzi au fost surde, deși am depus nenumărate documente peste tot, ROMATSA, în acest an, practic, nu va avea bani pentru niciun salariu începând cu luna septembrie, poate octombrie. În mod oficial, este pentru prima dată în istoria de 20 de ani a ROMATSEI, când, anul trecut, a încheiat estimat pe minus", a adăugat Tudorache.
Acesta a subliniat că prin intermediul acestei greve de avertisment s-a dorit să se atragă atenția autorităților statului și a patronatului asupra problemelor grave cu care se confruntă salariații ROMATSA. "Ceea ce am încercat prin această grevă de avertisment a fost să atragem atenția autorităților statului, în primul rând, apoi, patronatului, asupra problemelor grave cu care ne confruntăm în această instituție. În al doilea rând, aș dori să cerem scuze, în primul rând pasagerilor, însă am fost obligați să recurgem la această măsură legală, dar agresivă", a spus Gabriel Tudorache.
Peste 100 de salariați ai ROMATSA, membri ai ATSR, s-au aflat, vineri, în grevă de avertisment între orele 11:00 și 13:00, fiind nemulțumiți de managementul Regiei și de lipsa contractului colectiv de muncă. Liderul ATSR a afirmat că încă din luna august 2016, când a expirat contractul colectiv de muncă (CCM), a trimis documente autorităților, însă acestea nu au fost luate în considerare. Încă din luna august, când a expirat contractul colectiv de muncă, am trimis numeroase documente atât la președinție, prim-ministrului, ministrului Transportului. Nu am fost ascultați și chemați de nimeni până în momentul în care am anunțat această grevă de avertisment", a precizat Tudorache.
La rândul său, purtătorul de cuvânt al ATSR, Florin Diaconu, a susținut că există o negociere cu managementul ROMATSA care a început în urmă cu un an și două luni și au rămas 50 de revendicări nesoluționate. "Vrem să subliniem faptul că avem o negociere pornită acum un an și două luni. În timpul negocierii, s-au adunat 70 de revendicări din partea noastră, care nu au fost soluționate de management, motiv pentru care la începutul lunii octombrie am declanșat conflictul de muncă. Au rămas 50 de revendicări nesoluționate după concilierea în prezența inspectorului ITM, fapt care ne-a obligat astăzi să facem această grevă", a explicat Diaconu.
De asemenea, Gabriel Tudorache a informat că, împreună cu reprezentanții Ministerului Transporturilor (MT), ''s-a pus pe hârtie" un plan pentru evitarea declanșării grevei generale. "Împreună cu cei de la Ministerul Transporturilor, ieri și alaltăieri, am pus pe hârtie un plan în care de luni, marți, miercuri, încolo, încercăm să facem totul pe repede înainte, pentru a încerca să evităm greva generală. Asta i-am spus și domnului ministru: 'Haideți să ne concentrăm să nu ajungem la greva generală'", a mai spus acesta.
Întrebat în ce constă planul conceput cu reprezentanții MT, Tudorache a răspuns că va pune la dispoziția presei documente în acest sens. "Noi avem documente pe care o să vi le punem la dispoziție pentru a răspunde în ce constă acel plan. În opinia mea, cred că este nevoie de o discuție de cel puțin două ore pentru a putea înțelege efectiv. O să încerc să rezum lucrurile pe cât posibil. Există foarte multe aspecte legate de anumite nerespectări ale legii, care de fapt și de drept nu pot fi rezolvate. O să vedeți din revendicările pe care le avem - și aș vrea să fac o precizare, că am fost întrebat în cursul zilei de astăzi dacă este adevărat că noi facem grevă pentru că dorim avioane mai puține și controlori mai mulți, ceea ce este total eronat. Noi ne dorim foarte mult să avem acest serviciu în continuare, să fie cât mai multe (avioane - n. r.), să fim cât mai profitabili.
Problema pe care o avem și cu care ne confruntăm este pe dos. Traficul crește, au fost evenimentele din Ucraina, Crimeea, închise, se dezvoltă economia, din ce în ce mai multe avioane. Este firesc ca, în aceste condiții, tu să ai nevoie să angajezi mai mulți controlori, pentru că nu putem fizic să asigurăm serviciile pe care trebuie să le asigurăm la un nivel de siguranță și calitate, la fel ca și în Occident. Și vă asigur că asta facem", a dat asigurări sindicalistul. Potrivit acestuia, ar fi nevoie de circa 89 de controlori de trafic, în condițiile în care pregătirea unui controlor de trafic aerian este de aproape trei ani. "Este nevoie, din punctul nostru de vedere, undeva la circa 89 de controlori doar pentru anul ăsta. Ceea ce este foarte grav este că un controlor de trafic se formează undeva la trei ani, depinde de unde vorbim, la un turn cu avioane mai puține.
Dacă vorbim efectiv de traficul de rută, unde suntem aici, e nevoie undeva la 5-6 ani ca să poată deveni efectiv controlor, să poată prelua tot traficul pe întreaga zonă de acoperire a întregii țări. Toate aceste aspecte, din păcate, nu pot fi rezolvate pentru că există acel plan, acele angajamente, în care de fapt și de drept managementul, nefăcând niciun fel de politică, de dinamică de personal, pe termen mediu, lung, aceste lucruri nu pot fi acoperite. Adică noi vrem să angajăm, spunem că vrem să angajăm 89, facem eforturi anul acesta. Din ce o să-i plătim când eu v-am spus mai devreme că ROMATSA nu mai are bani să îi plătească pe cei angajați, cu CIM-urile (contractele individuale de muncă - n. r.) semnate, fără niciun contract colectiv de muncă, fără niciun leu în plus din luna septembrie", a explicat președintele ATSR. Purtătorul de cuvânt al ATSR a intervenit și a atras atenția asupra managementului, spunând că acesta este defectuos, în condițiile în care deși sunt mai multe avioane și încasări mai mari Regia se îndreaptă spre faliment.
"Avem avioane mai multe, dirijăm mai mult, avem încasări mai mari și mergem direct spre faliment. Asta înseamnă management defectuos. Aici este problema acestei instituții", a spus Florin Diaconu. Ultima grevă de avertisment declanșată de controlorii de trafic aerian a avut loc în iulie 2015 și a afectat 22 de aterizări și 18 decolări, adică 40 de mișcări de aeronave programate pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București, conform planurilor de zbor. Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanțată de importanță națională, deține monopolul natural al serviciilor de trafic aerian și nu primește de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investiții și dezvoltare.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Omenirea a blocat atât de multă apă încât a modificat polii magnetici ai Pământului
Schimbarile recente ale campului magnetic al Pamantului poarta amprenta omului. Deși este normal ca polii magnetici ai p ...
-
Gardiancă la Rahova a condus drogată și a fost internată la Psihiatrie. A dărâmat mai multe garduri metalice instalate de jandarmi
Administrația Naționala a Penitenciarelor (ANP) anunța ca va lua toate masurile legale dupa ce o polițista de la Peniten ...
-
Taxă impusă de UE pe care românii o plătesc fără să știe. România decontează 20% din totalul inmaganinarilor de CO2 din Europa
Una dintre cele mai controversate taxe este „taxa de carbon" stabilita la nivelul Uniunii Europene și se aplica em ...
-
Ucraineancă tânăra și frumoasă aruncată pe un drum din Dubai după ce a fost abuzată. Avea coloana fracturată: "Mi-au dat brânci de pe o stâncă!"
Maria Kovalchuk a vorbit pentu prima data despre coșmarul pe care l-a trait in Dubai. Modelul OnlyFans de 20 de ani, a f ...
-
Covid-Stratus este mult mai contagioasă și provoacă simptome foarte grave fata de varianta initială Covid-19
Organizația Mondiala a Sanatații (OMS) monitorizeaza, inca din luna iunie, o noua subvarianta a virusului SARS-CoV-2, re ...
-
Transumanism fara limite: Cercetătorii chinezi au cultivat în premieră mondială o inimă umană care bate într-un embrion de porc
Omul-porc a devenit realitate. Cercetatorii chinezi au creat o structura cardiaca umana funcționala in embrion de animal ...
-
Îți vine să te intrebi cum naiba au facut averi? Cine sunt misterioşii oameni din business care consiliază cel mai prost guvern al tuturor timpurilor
Sorin Grindeanu: „Exista un grup informal de consilieri din privat care consiliaza Guvernul, ceea ce este ilegal". ...
-
Acum se explică toate: Creierul nostru "redă în reluare" ultimele 15 secunde din realitatea de lângă noi
Cercetatorii de la Universitatea din Aberdeen și Universitatea din California scot la iveala un adevar surprinzator desp ...
-
Si-a prevazut sfârșitul: Ozzy Osbourne a murit. Acum două săptămâni a susținut concertul de adio pentru fani
Vedeta heavy metal Ozzy Osbourne a murit, la doar cateva saptamani dupa ce s-a reunit cu colegii sai de trupa Black Sabb ...
-
Harta tarilor europene in care cei meteosensibili se simt cel mai rău. România este printre cele mai afectate
O noua teorie circula pe internet legat de faptul ca persoanele meteosensibile se simt din ce in ce mai rau in aceste zi ...
-
Schema băieților destepti din Energie: Conducerea Electrica Serv a sifonat 4,5 milioane de lei
Polițiștii Capitalei au efectuat 11 percheziții domiciliare intr-un dosar de delapidare in care sunt vizate opt persoane ...
-
Google şi OpenAI câştigă aurul la Olimpiada Internaţională de Matematică, o premieră pentru I.A.
Google, prin divizia sa de inteligenta artificiala, si OpenAI au anuntat ca modelele lor AI au obtinut medalii de aur la ...
-
Percheziții DNA la Cristian Popescu Piedone. De ce este suspectat șeful ANPC
Percheziții DNA au loc marți, 22 iulie, la șeful ANPC, Cristian Popescu Piedone. Procurorii au descins in complexul rezi ...
-
Pare imposibil dar ziua de 22 iulie ar putea fi cea mai scurtă zi din istorie
Cercetatorii au anunțat ca ziua de 22 iulie ar putea fi cea mai scurta zi din istorie, depașind un record stabilit acum ...
-
Planul secret al Comisiei Europene care lovește direct in piața auto
Comisia Europeana pregatește in secret un proiect de lege care ar obliga companiile de inchirieri auto, precum Sixt sau ...
-
Nu mai e niciun secret: Cercetătorii de la Harvard vorbesc deschis despre o civilație avansată care provine din adâncurile Pământului
Cercetatori de la Harvard și Montana Technological University sugereaza o noua perspectiva asupra fenomenelor OZN, cunos ...
-
Blestemul Red Bull: Felix Baumgartner este al zecelea sportiv care moare tragic de pe o listă neagră a curajului extrem
Moartea fulgeratoare a lui Felix Baumgartner zguduie din nou lumea sporturilor extreme. Celebrul aventurier austriac, in ...
-
Cazul "Andrei Drăgan" - un dosar uitat de opt luni în sertar care lasă vinovații nepedepsiți
La opt luni de la moartea tragica a lui Andrei Marius Dragan, adolescentul de 16 ani decedat in urma unui șir de erori m ...
-
Top 5 inventii care ne-au schimbat vietile, fara sa ne dam seama
Cred ca am observat cu totii avansul tehnologic extrem de rapid din ultimii ani de zile. Asadar, au aparut o multime de ...
-
Cea mai masivă coliziune de găuri negre observată vreodată pune la încercare teoriile despre formarea Universului
O echipa internaționala de astronomi a detectat cea mai puternica și misterioasa coliziune de gauri negre inregistrata p ...
-
Secretul șamanilor confirmat de știință: Mecanismul prin care ciupercile halucinogene vindecă boli si inteneresc organismul cu pana la 60%
O substanța halucinogena extrasa din ciupercile halucinogene ar putea deveni un adevarat elixir al tinereții. Studiile r ...
-
Când vedeți săgeata de mouse pe ecranul bancomatului nu introduceți cardul că rămâneți fără banii din cont
În sezonul turistic, infractorii vaneaza turiștii neatenți, profitand de aglomerația urbana. Bancomatele din zonel ...
-
Șeful ASF a calculat "Curba lui Laffer" pentru România. Modelul pe care ar trebui să-l urmeze Ilie Bolojan dar care nu pricepe absolut nimic. Poate Nicușor Dan sa-i explice
Șeful Autoritații de Supraveghere Financiara, Alexandru Petrescu, vorbește despre situația actuala din Romania, dar și d ...
-
Un bărbat beat a furat o ambulanță din curtea Spitalului de Urgență Giurgiu. A rupt bariera și a gonit până în Teleorman cu politistii după el. S-au tras focuri de armă
Un barbat de 46 de ani a furat o ambulanta din curtea Spitalului Judetean de Urgenta Giurgiu si a distrus bariera de acc ...
-
Fizicienii confirmă că trăim într-o gaură gigantică din spațiu VIDEO
Autor: Sabine Hossenfelder Este aceasta poate cheia pentru a ințelege in sfarșit universul? Sa vedem. Numarul galaxiilor ...
-
România va avea cat de curand o clima africană: Meteorologii anunță când va fi vârful caniculei în țara noastră
Meteorologul ANM, Florinela Georgescu, a explicat ca in aceste zile o masa de aer fierbinte din nordul Africii ajunge pe ...
-
Nu a fost stop cardiac! Cauza mortii lui Felix Baumgartner a fost reevaluată. Care a fost cu adevarat motivul care a produs această tragedie
Felix Baumgartner, celebrul sportiv austriac care a intrat in istorie in 2012 dupa ce a sarit cu parașuta din stratosfer ...
-
Christian Sabbagh critică dur sistemul public de sănătate după ce a avut AVC: "Zâmbeam, dar eram singur în lupta pentru viață"
Jurnalistul Christian Sabbagh a revenit la pupitrul știrilor Kanal D, la doar cateva zile dupa ce a suferit un accident ...
-
Devine un obicei anti-creștin: Încă o țară europeană introduce sinuciderea asistată și redeschide vechile controverse
Parlamentul Sloveniei a adoptat vineri o lege care permite moartea asistata, alaturandu-se unui numar tot mai mare de ta ...
-
Rezultate autopsiei în cazul lui Felix Baumgartner: Ce s-a întâmplat fix înainte de prăbușire
Autopsia a confirmat ca Felix Baumgartner a suferit un stop cardiac in timpul zborului cu parapanta motorizata, in accid ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu