Cresc vânzările de maşini noi, dar s-a triplat şi numărul autoturismelor rulate importate
Postat la: 15.08.2017 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele şapte luni din 2017, o creştere generală de 12,5% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, arată statisticile publicate luni de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA).
În România, vânzările de autoturisme realizate în primele şapte luni din 2017 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 65% (35% persoane fizice). „Comparativ cu primele 7 luni din 2016, este de remarcat faptul că au crescut atât ponderea, cât şi volumul achiziţiilor realizate de către persoane fizice: ponderea, de la 28% la 35%, iar volumul, cu 44% (procent mult superior creşterii generale a pieţei la 7 luni, respectiv +15,5%). Aceste cifre ne arată că practic, vânzările de autoturisme noi au crescut în special datorită achiziţiilor realizate de către persoanele fizice, a căror detaşare de Programul Rabla este tot mai evidentă", se arată într-un comunicat al APIA.
În ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), se observă faptul că, în primele şapte luni din 2017, au fost înmatriculate cca. 295.000 de unităţi (aproape tot atâtea câte s-au înregistrat pe întreg anul 2016), adică de 5,2 ori mai multe decât cele noi. Această situaţie se datorează, după cum APIA a semnalat încă de anul trecut, eliminării de la 1 februarie a Timbrului de Mediu. „Ceea ce este şi mai grav insă, este faptul că s-a triplat numărul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Normele Euro3 şi Euro2)", atenţionează APIA.
Datele referitoare la producţia Ford România (34.729 de unităţi) şi Roman SA (10 unităţi) arată că, în primele şapte luni, livrările acestorta au totalizat 34.739 de unităţi, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marea lor majoritate (34.545 de unităţi) fiind exportate. În aceste condiţii şi exportul celor două mărci înregistrează o creştere consistentă, de 34,2%, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut. Potrivit APIA, în luna iulie 2017 s-au livrat 13.776 de unităţi, cu 19% mai puţine autovehicule decât în luna iunie, fapt ce face ca, pe ansamblul primelor şapte luni, să se ajungă la un total de 85.379 de unităţi, cu 12,5% mai mult decât în primele şapte luni din 2016.
Autoturismele, care reprezintă cca. 83% din totalul livrărilor realizate în aceste şapte luni din 2017 (70.805 unităţi), înregistrează o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016 de 15,5%, iar vehiculele comerciale (marfă şi persoane) o scădere de 0,1%. Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 23.477 de unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 8.546 de unităţi, Renault 6.700 de unităţi, Ford cu 6.624 de unităţi şi Skoda 6.353 unităţi. În ceea ce priveste categoria de vehicule comerciale uşoare (inclusiv
minibuse), după 7 luni, primul loc este ocupat de către Ford (1.986 de unităţi), cu o creştere de 32,3%, urmat de Dacia (1.832 de unităţi, +12,7%) şi Mercedes (1.248 de unităţi, +22,4%). La autoturisme, în funcţie de volumele livrate, topul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 21.645 de unităţi (30,6% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 16,9% faţă de 2016), urmată
de Volkswagen cu 7.584 de unităţi (10,7% cotă de piaţă, volume în creştere cu 18,8% faţă de 2016); Skoda 6.353 de unităţi (9% din total piaţă, volume în creştere cu 7,6%); Renault 5.648 de unităţi (8% cotă de piaţă, volume mai mari cu 21,5%); Ford 4.638 de unităţi (6,6% din total piaţă, volume în creştere cu 25%); şi Opel cu 3.282 de unităţi (4,6% din total piaţă, volume mai mari cu 23,2%).
Pe modele, cu cele 8.927 de unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele şapte luni din 2017, urmat de Dacia Sandero cu 5.249 de unităţi, Dacia Duster 4.141 de unităţi, Skoda Octavia 2.666 de unităţi şi Renault Clio, 2.231 de unităţi. „Analizând segmentarea pe clase, observăm o evoluţie mixtă, majoritatea segmentelor înregistrând creşteri, unele chiar importante (Clasa E +38,7%, SUV +29,5%, Sport +17,9%, Clasa B +17,6%, Clasa C +13,8%, Clasa F +12,0%, si Clasa A +8,7%) iar altele, scăderi, unele semnificative (MPV -32,5% şi Clasa D -4,6%)", a mai comunicat APIA. În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină încep să domine piaţa, cu o pondere de 50,8% din total, în uşoară creştere comparativ cu ponderea pe care o
aveau după primele 7 luni din anul trecut (50,3%). „În ceea ce priveste gradul de penetrare pe marcă şi model al celor două categorii, remarcăm faptul că în cazul livrărilor de autoturisme cu motoare pe benzină, 5 mărci şi respectiv 9 modele dintre primele 10 mărci/modele, cele mai vândute au o pondere peste această medie (50,8%), în timp ce la motorizările diesel, 8 din primele 10 mărci şi respectiv 6 modele au o pondere peste cea a acestei categorii (47,4%)", arată APIA.
În ceea ce priveşte autoturismele „verzi" (electrice şi hibride), acestea au ajuns la o pondere de 1,8% din totalul livrărilor realizate în primele şapte luni ale anului 2017. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, creşterile sunt importante (practic s-au triplat, atât cele electrice, cu 179,2% cât şi cele hibride, cu 215,1%) şi arată faptul că există un potenţial important de creştere al acestei categorii de autoturisme care, stimulată corespunzător (aşa cum este astăzi), va realiza volume importante.
APIA mai arată că în funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 30,9% şi respectiv, 25,1% din totalul preferinţelor. Urmează albastru cu 14,2% şi negru cu 10,1%. O altă analiză de interes este şi evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4x4). Acestea reprezintă 21,2% din totalul livrărilor realizate în primele 7 luni din 2017, pe un volum total de 15.022 de unităţi, în creştere cu 22,7% faţă de 2016 (peste creşterea medie a pieţei, +15,5%).
În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 28,6% sunt de provenienţă autohtonă, 22,2% sunt fabricate în Germania, 11,2% în Cehia, 8,1% în Spania şi 7,6% în Turcia. „În acest context, comparativ cu anul 2016, livrările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în anul 2017 cu un consistent 17,2%, în timp ce creşterea autoturismelor din import este una mai mică, respectiv 14,9%", a mai comunicat APIA.
Pe plan european, asistăm la o temperare a ritmului de creştere a vânzărilor de autoturisme noi. Astfel, potrivit APIA, „în primele 7 luni din 2017, remarcăm o creştere generală de +4,7%". Cele mai mari pieţe (care împreună acoperă cca. ¾ din totalul statelor membre UE), cu exceptia UK (-2,2%), sunt în continuare în teritoriul pozitiv, înregistrând după primele 7 luni următoarele evoluţii: Franţa +3,8%, Germania +2,9%, Italia +8,6% şi Spania +6,4%.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Guvernul german admite cu documente indubitabile că nu a existat nicio pandemie de Covid
Guvernul federal din Germania a fost forțat să recunoască faptul că așa-numiții "adepți ai teoriei conspirației" au avut dreptate în legătură cu tot ceea ce s-a întâmplat în timpul pandemiei Covid.
-
Instalarea Guvernului Mondial intra în linie dreaptă: Marele Summit pentru Viitor pentru impunerea Agendei 2030
Ideea unui „summit pentru viitor" a apărut, oficial, la aniversarea a 75 de ani de la constituirea ONU; împlinirea acestei vârste rotunde a picat (coincidență) fix în 2020, Anno uno al pandemiei.
-
Ucraina și noua carne de tun: "Ne confruntăm cu un val de dezertări în rândul tinerilor recruți!"
Forțele armate ucrainene s-au plâns de valul de dezertări în rândul tinerilor recrutați, transmite postul de radio Europe1, citând un ofițer ucrainean.
-
Se confirmă teoria conform căreia persoanele vaccinate în pandemie sunt cei care au împrăștiat Covid peste tot
Cel mai recent studiu, realizat de medicii infecționiști de la Clinica Cleveland, Ohio, SUA, a demonstrat că numărul de doze de vaccin Covid este direct proporțional cu riscul de a contracta virusul. Lucrarea științifică reconfirmă studii anterioare, care au arătat că cei mai susceptibili de a se infecta cu SARS-Cov-2 sunt, de fapt, cei vaccinați, ceea ce pune într-o perspectivă diferită narativul oficial.
-
Poarta către Lumea de Dincolo a început să se deschidă. Lumea stiintifică e în panică preconizând urmări catastrofale
Megasurparea Batagay, supranumită „Poarta către Lumea de Dincolo", situată în Siberia, reprezintă una dintre cele mai dramatice manifestări ale schimbărilor climatice din regiune. Această formațiune geologică, care s-a dezvoltat inițial ca urmare a activităților umane și a fenomenelor naturale, continuă să crească într-un ritm alarmant.
-
O teorie a lui Einstein legată de găurile negre a fost demonstrată de oamenii de ştiinţă
Oamenii de ştiinţă au demonstrat una dintre teoriile lui Albert Einstein, dovedind nu doar existenţa unei regiuni "de plonjare" din jurul unei găuri negre în care materia se prăbuşeşte, ci şi a faptului că această zonă exercită unele dintre cele mai puternice forţe gravitaţionale identificate până în prezent în galaxie.
-
Ce-l asteaptă pe Klaus Iohannis. UE se pregătește pentru un război apocaliptic: apărare chimică, biologică, radiologică şi nucleară!
Comisia Europeană a anunţat joi rezultatele cererilor de propuneri din 2023 din cadrul Fondului european de apărare (FEA), în valoare de 1,031 de miliarde de euro sub formă de finanţare din partea UE, pentru a sprijini 54 de proiecte europene comune restante de cercetare şi dezvoltare în domeniul apărării, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
-
Robert Fico nu a fost primul: Lista liderilor europeni care au fost ținta unor atentate
Premierul slovac Robert Fico a fost împuşcat şi rănit grav, miercuri, devenind cel mai recent lider european care a fost ţinta unei tentative de asasinat. Presa slovacă a declarat că atacatorul este un bărbat în vârstă de 71 de ani, iar guvernul susţine că ar fi vorba de o motivaţie politică.
-
România Digitală: Cum vor fi raportate sesizările privind conținutul malițios Deepfake distribuite pe Tiktok, Facebook sau Google
Oricine va putea să încarce pe pagina de internet a Ministerului Digitalizării sesizări cu privire la conținutul audio/video manipulat digital (deepfake) distribuit pe internet în scopuri malițioase, iar mai departe analizarea și transmiterea datelor de la populație direct către administratorii marilor platforme se va face în maxim o oră, potrivit unui ordin publicat joi seara în Monitorul Oficial.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Suveica mafiei din agricultură: importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia și dam totul la export
- 2.Semnul ca incepe Marea Resetare financiara: Explozia prețului la aur arata ca marii magnati nu mai cred in bani si in depozite monetare
- 3.Părintele Pimen Vlad face dezvăluiri cutremurătoare: De unde vine, de fapt, Lumina Sfântă de la Ierusalim!
- 4.Dorel Vișan, Laura și Ciprian Mega, pe covorul roșu la Moscova! Filmul "21 de rubini" selectat de către Nikita Mihalkov pentru "Oscarul BRICS".
- 5.Elon Musk lansează Tesla MedBeds - noile paturi medicale dotate cu tehnologie din Star Trek. Te vindeci in minute in loc de luni! VIDEO
- 6.Cimitirul automobilelor electrice. Reportaj Spiegel despre aglomerări de mașini nevândute, parcate în secret, inclusiv ale Tesla
- 7.Cum vrea Macron să dinamiteze alegerile din România, aruncându-ne în război cu Rusia
- 8.OMS anunță pe Facebook că "a semnat cu România Strategia de Cooperare 2024 - 2030". Rafila ascunde continutul documentului!
- 9.Măsura fiscală care intră în vigoare de la 1 iulie 2024: Impozit de 70% pentru proprietarii care închiriază locuințe în România!
- 10.Interviul necenzurat oferit de preotul Ciprian Mega - regizorul filmului "21 Rubini" - redacției "Europa Liberă"
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu