Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Cioloș păcălit de ministrul Dan Costescu ca să gireze dezastrul de la Tarom

Postat la: 30.06.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Guvernul Ciolos a adoptat, în urma cu doua saptamanii, bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2016 al Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române - TAROM S.A., propus de Ministerul Transporturilor condus de catre Dan Costescu, întocmit pe baza Planului de administrare și a Planului de management, documente al căror obiectiv comun este creșterea performanțelor economice în condițiile întăririi disciplinei financiare

Planul de administrare a fost aprobat de AGA în decembrie 2012, iar Planul de management a fost aprobat de Consiliul de Administrație în martie 2013. La prima vedere, lucrurile par in regula, numai ca acelasi buget de venituri si cheltuieli pentru 2016 al companiei Tarom a fost respins in luna martie de catre premierul Dacian Ciolos. Mai mult, in bugetul aprobat in iunie 2016 de catre Guvern, ministrul Dan Costescu a facut doar o asingura modificare. A prevat ca circa 500.000 de euro sa fie dati pentru realizarea unui audit la Tarom de catre o firma de specialitate. Adica, o smecherie de doi bani ca sa sifonezi banii companiei cate o anume firma care va spune ceea ce este trecut in planul de administrare si in cel de management.

Practic, auditul va spune ceea ce vrea conducerea Tarom si Ministerul Transporturilor, pentru ca altfel nu vad banii pentru auditare, asa cum s-a intamplat si cu auditul din 2008. Dar, de ce mai este nevoie de audit, daca echipa manageriala are clar stipulat in contractul de mandat ce anume trebuie facut pentru rentabilizarea si redresarea companiei? Doar ca sa dea niste bani pentru o anume firma aleasa pe criterii mai putin cunoscute. Practic, prin aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru 2016 al Companiei Naționale de Transporturi Aeriene Române - TAROM S.A, premierul Dacian Ciolos a fost pacalit de ministrul Trasporturilor- Dan Costescu si nu este prima data. Conforma bugetul aprobat, compania Tarom estimează că va înregistra în 2016 pierderi de 6,8 milioane de lei, cu 34,48 milioane lei mai mici decât pierderile prognozate anul trecut și are prevăzută la creanţe restante suma de 3.250 milioane lei, în scădere faţă de anul anterior când a avut 3.300 milioane lei.

Mai mult, in bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2016 se estimează o sumă totală a cheltuielilor de 1.534,619 milioane lei, din care cheltuieli destinate activității de exploatare sunt de 1.447,686 milioane lei, estimări realizate având în vedere parcul de aeronave aflat în exploatarea companiei, volumul prestației rezultat din programul de operare propus, precum și necesitățile desfășurării activității companiei. Cheltuielile cu personalul sunt estimate la 215,210 milioane lei, cu 7,86% mai mari decât cele preliminate anul trecut. Numărul de personal prognozat la sfârșitul acestui an este 2.083 salariați, comparativ cu 2.110 posturi prevăzute în statul de funcții, iar numărul mediu de personal este de 1.923 salariați. Câștigul mediu lunar pe salariat este de 5.742,41 lei. Veniturile totale pentru acest an sunt estimate la 1.527,808 milioane lei, în creștere cu 8,91% față de preliminatul anului precedent. Această creștere este determinată de majorarea veniturilor din exploatare cu 12,58%.

Veniturile obținute din transport pasageri și cargo pe curse regulate sunt estimate la 1.307,018 milioane lei. În 2016, Tarom are în vedere deschiderea a două noi curse/destinații noi către Hamburg și Alicante, creșterea numărului de ore de zbor cu 6,17% și a numărului de pasageri cu 6,08% comparativ cu programul operat în 2015. Totodata, compania Tarom a prezentat Guvernului principalele măsuri și inițiative strategice avute în vedere pentru 2016 care lasa loc la o multime de interpretari:
- Înlocuirea în operare a aeronavelor A310 și optimizarea flotei narrow body, scoaterea din exploatare comercială și valorificarea aeronavelor A310;
- Evaluarea înlocuirii aeronavelor ATR 42/72 cu aetronave JET de capacitate apropiată cu ATR;
- Implementare sistem informatic integrat al Companiei TAROM, având în vedere că actualul sistem informatic configurat la nivelul anilor 2000 nu permite luarea deciziilor în timp real, în concordanță cu realitățile pieței concurențiale
- Servicii de consultanță strategică - pentru luarea unei decizii privind înnoirea flotei TAROM și operarea în condiții de eficiență a rutelor a fost inițiată o procedură de licitație pentru contractarea de servicii de consultanță strategică și consultanță în restructurarea operațională și financiară.
- Îmbunătățirea serviciilor oferite pasagerilor;
- retructurarea companiei - în primă etapă se vor face modificări ale structurilor organizatorice de natură să îmbunătățească și să fluidizeze procesele decizionale ale companiei, urmând ca ulterior să fie continuate demersurile. Ca urmare a cooptării în Bordul Director a noilor membri angajați cu contract de mandat conform OG 109/20011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, s-a demarat analiza restructurării comerciale, operaționale și a resurselor umane.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE