Aranjament de culise pentru devalizarea CFR Călători: Ministrul Dan Costescu și directorul Iosif Szenteș jecmănesc călătorii ca să umfle conturile operatorilor privați
Postat la: 15.12.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

ZIUAnews a semnalat inca din 2012 ca actualul director general al CFR Calatori, Iosif Szentes, este unul dintre cei care doresc falimentarea companiei CFR Calatori. Insa de atunci, acesta impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu, ajuns acum la butoanele companiei private de transport feroviar de calatori Regiotrans Brasov, au „tesut", an de an, mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Si anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si, impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio. In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
In schimb, unii operatorii privati au transformat si ei trenurile regio in interregio, dar deocamdata au pastrat acelasi tarife de trenuri regio. Dar acest aspect nu va dura mult timp, si, in cateva saptamani, vor creste si privatii tarifele dupa modelul de la CFR Calatori. Spre exemplu, un bilet Ploiesti-Bucuresti la un tren regio operat de CFR Calatori este 7,5 lei, iar la unul interregio este 18,5 lei. In schimb, pe aceeasi distanta, alte companii au perceput 10 lei cand trenurile erau in categoria regio si acum devenind interregio, este deocamdata tot 10 lei.
„Prin aceasta manevra Iosif Szentes si Dan Costescu au facut jocurile operatorilor privati de transport feroviar de calatori, adica umfla contiurile acestora, dar in acelasi timp au grija sa duca spre faliment CFR Calatori. Mai mult, prin noul mers ale trenurilor tesut de cei doi s-a avut in vedere numai jecmanirea efectiva a calatorilor care circulau pe rutele operate de CFR Calatori ca sa-i faca pe acestia sa renunte la acele trenuri si sa se indrepte catre trenurile privatilor sau autobuzele si microbuzele particulare. Este un aranjament mafiot prin care se jefuieste efectiv calatorul si compania de stat ", a declarat pentru ZIUAnews un fost lider sindical de la calea ferata.
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători
ZIUAnews a semnalat inca din 2013 ca zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani. Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012 de către fostul premier Emil Boc, operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor.
Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, Vasile Secara si acum Iosif Szentes directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în acum, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă" mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat.
Căpuşare subvenţionată garantată de Ministerul Transporturilor
Când fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, se pregătea să predea mandatul, iar Valentin Dorobanţu era încă manager privat la CFR Călători, s-a regizat o inginerie feroviară de proporţii. Legislaţia actuală stipulează că rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social, adică trenuri personale (regio), pot fi exploatate de către operatorii privaţi pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor. Însă tot legislaţia românească precizează că atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie, iar traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor care apare la sfârşitul fiecărui an.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, care cum vrea sa devina secretarul general al Ministerului Transporturilor, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi. „S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
Însă trenurile private practică tarife mai mici decât CFR Călători ca urmare a subvenţiilor, ceea ce face ca tot mai mulţi călători să meargă cu trenurile private. În plus, dacă trenurile private circulă cu călători sau fără, cuantumul subvenţiei care se încasează este acelaşi. Practic, prin această manevră de concurenţă neloială, compania CFR este căpuşată cu acte în regulă, dar nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea să deranjeze interesele operatorilor privaţi", a declarat pentru ZIUAnews un fost ministru al Transporturilor.
Bonusuri cu dedicaţie pentru băieții deștepți de la calea ferată
Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, acest bonus feroviar avantajeaza cu precadere pe Regiotrans Braşov deţinută de Iorgu Ganea şi Costel Comana, despre care se spune ca a decedat intr-un avion prin America de Sud, dar acest deces este extrem de suspect. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
„Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători", a precizat pentru ZIUAnews un fost director al CFR Călători.
Trebuie spus că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană - Costel Comana, era pana la asa zisul accident, în relaţii excelente cu liderul PSD Liviu Dragnea, dar si cu fostul manager privat Valentin Dorobanţu, care acum deja este la butoanele Regiotrans Brasov dar şi cu actualul director ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor" din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.
Miniștrii Transporturilor au garantat subvențiile băieților deștepți
ZIUAnews a mai semnalat că fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi" de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 74/2012. Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
Pentru aproape două miliarde de călători estimaţi pentru 2013, CFR Călători urma să primească compensaţii de circa 200 de milioane de euro, în timp ce „băieţii deştepţi" au încasat circa 56 de milioane euro pentru aproximativ 280 de milioane de persoane transportate. Curtea de Conturi a României a constatat că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Acum, prin acest mers al trenurilor, ministru Dan Costescu si directorul general Iosif Szentes au pregatit terenul pentru falimentarea companiei CFR Calatori.
Ion Teleanu
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Noi dezvăluiri șocante: Cum au încasat 13 directori Romsilva bonusuri de pensionare de un milion de euro, în ultimii 2 ani
Diana Buzoianu, ministra Mediului, a dezvaluit vineri, 5 septembrie, ca 13 directori din cadrul Romsilva au incasat, doa ...
-
În buricul Clujului: Nașul și cu finul au pus mâna pe un club sindical de un milion de euro
În perioada postdecembrista s-a produs un mare jaf și cu patrimoniul organizațiilor cooperatiste și sindicale, car ...
-
Ursula a băgat un fake news cu privire la bruiajul avionului de către ruși: Datele spun altceva - Flight Radar ridică serioase semne de întrebare
La nivelul Comisiei Europene s-a explicat faptul ca avionul Ursulei von der Leyen a fost bruiat de catre sistemele ruseș ...
-
Vacanță sex-inclusive pentru funcționarii primăriei: 7 nopți la Miami, mascate drept studiu despre sărăcie
În timp ce premierul Romaniei cere austeritate și limitarea deplasarilor externe, la Baia Mare banii publici se to ...
-
Tulsi Gabbard acuzată că dinamitează celebra rețea Five Eyes: Serviciile secrete din Europa funcționează în orb
Directoarea serviciilor secrete naționale americane, Tulsi Gabbard, este acuzata ca nu vrea sa impartașeasca informațiil ...
-
Adriean Videanu primește ajutor de la Guvern de peste 26 de milioane de euro ca sa resusciteze fabrica familiei
Fostul primar al Capitalei, Adriean Videanu, vrea sa deschida o fabrica de reciclare a deșeurilor pe fosta platforma Mar ...
-
Gata, s-a aflat! Un fost analist al CIA oferă date care pun într-o altă perspectivă așa-zisa Revoluție din România din decembrie 1989
Un fost analist al serviciilor de informații CIA, Richard Andrew Hall, a declarat pentru BIRN ca testamentul lui Ion Ili ...
-
Cum acționa deputatul AUR acuzat că lua casele bătrânilor: „Of, Doamne, nu îmi mai trebuie moși și babe!"
Noi stenograme au aparut in dosarul „Fabrica de moșteniri" in care Vlad Virgil, consilier local AUR in cadrul Cons ...
-
Cu cât mai multe doze de vaccin anti-Covid cu atât mortalitatea e mai mare: datele de la 18 milioane de japonezi demonstreaza excesul de morti subite legate de serul mARN
Persoanele care au primit vaccinurile Covid-19 au avut un risc semnificativ mai mare de deces in primul an dupa vaccinar ...
-
Grav de tot: IA de la Meta rescrie istoria Romaniei. Un cercetător: "O formă toxică. Colectează analfabeți transformați în mase ușor de manevrat"
Radu Oltean, artist si cercetator specializat pe ilustrația reconstitutiva istorica si arheologica, incearca de cateva l ...
-
Prins de paparazzi in Herăstrău: Călin Georgescu la discuții cu un personaj controversat despre care a negat ca-l cunoaște
Imagini surprinse de paparazzi dezvaluie o legatura pe care niciunul dintre cei implicați nu a recunoscut-o pana acum: f ...
-
Ca sa protejeze nume grele din dosar, cazul Epstein e ținut sub cheie: Un judecător federal respinge cererea lui Donald Trump cu privire la publicarea documentelor
Un judecator federal american a respins miercuri cererea guvernului lui Donald Trump de a ridica secretul judiciar asupr ...
-
Dosar secret privind lovitura de stat din 6 decembrie 2024 din România - care indică direct foști oficiali: Iohannis, Ciolacu, Odobescu
O dezvaluire șocanta se contureaza la Washington. Potrivit unei surse de nivel inalt din cadrul administrației Trump, di ...
-
Regimul neo-marxist de la Bucuresti introduce controlul total asupra mobilitatii cetatenilor care vor mai si plati pentru a fi urmariti non-stop!
Pentru cine nu credea pana acum si-si inchipuia ca in Romanie e o mare democratie europeana, credem ca dupa ce va citi c ...
-
Bill Gates a dat undă verde pentru a pulveriza în secret ADN sintetic pe produsele alimentare din fermele sale
Bill Gates, prin sprijinul acordat companiei Flagship Pioneering, a dat unda verde pentru a pulveriza in secret ARN sint ...
-
Influencerul preferat al suveraniștilor, abonat la contracte cu statul. Cum este BobbyD, portavocea propagandei "antisistem", plătit din bani publici
Compania Naționala de Investiții (CNI) i-a platit 26.000 de euro, in doi ani, conspiraționistului Bogdan Dumitru, cunosc ...
-
Cum se ocupă un fotomodel din Dubai de cateringul din școlile din România. Firma cu legături în PSD care primește contracte de sute de milioane de euro
Firma Gab Pavolux SRL Buzau a semnat, in ultimii ani, zeci de contracte din fonduri publice pentru servicii de catering ...
-
Cumetria de la Hidroelectrica: Ministrul Energiei a cerut numirea finului și șefului său de cabinet într-o funcție de conducere
Acționarii Hidroelectrica se vor intruni pe 8 septembrie pentru a numi un nou membru in Consiliul de Supraveghere al com ...
-
Microbuze electrice, cumpărate la preț triplu din fonduri PNRR. Oameni-cheie din PNL, implicați în afacere
Înca un caz cu presupuse practici imorale și ilicite, pe bani europeni, uimește Romania: achiziții de microbuze el ...
-
Petreceri cu orgii din banii PNRR. Acuzații grave la adresa partidului aflat la putere, în Polonia
O inițiativa de transparența in ceea ce privește cheltuielile de recuperare economica post-Covid ale Poloniei, amanata d ...
-
George Simion are legături cu Ilan Șor. Mesajul găsit de Poliția din Republica Moldova în telefoanele rețelei proruse conduse de oligarhul fugar
Poliția din Republica Moldova a descoperit, in telefoanele unor coordonatori ai rețelei pro-ruse controlate de oligarhul ...
-
Numele Laurei Codruța Kovesi și al lui Florian Coldea, în centrul unui mare scandal în Grecia
Mare agitație produce un articol al deputatei Noii Democrații din Grecia, Sofia Voultepsi, prin care aceasta pare sa o v ...
-
Cum au dispărut datorii la stat de 113 milioane de euro ale grupului de firme cu cele mai puternice legături cu Rusia. ANAF invocă secretul fiscal, compania nu răspunde
Patru companii din holdingul Grup Servicii Petroliere (GSP), deținut de magnatul constanțean Gabriel Comanescu, nu mai a ...
-
Orgii, amante și avioane militare. Lumea secretă a elitei ruse
Noi relatari despre viața privata a unor membri ai elitei ruse aduc in atenție acuzații de comportament abuziv, relații ...
-
O teorie a conspiratiei? Seismul de aproape 9 grade Richter a fost provocat de SUA și a lovit principala bază de submarine nucleare a Marinei Ruse din Pacific
Teorie a conspiratiei sau nu, dar seismul de aproape 9 grade Richter din Kamcheatka a lovit principala baza de submarine ...
-
Cu stâlpul de 400kV călare peste strada Morii
La jumatatea anului trecut, satenii din Casa Veche ( comuna Olanu, județul Valcea ) au asistat la reparația unui stalp d ...
-
Ministrul Transporturilor e acuzat că a dat șpagă ca Anastasiu. Reacția lui Ciprian Șerban: "Totul a fost sub supravegherea autorităților!"
Ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, ar fi dat, in trecut, ca om de afaceri, de sase ori mita reprezentantilor unu ...
-
După BNR suntem noi care te facem pe tine! Cât câștigă șefii, angajații obișnuiți și care este salariul net al guvernatorului Mugur Isărescu
Cel mai mare salariu din banca centrala a Romaniei este cel luat, fireste, de guvernatorul BNR, Mugur Isarescu. Cea mai ...
-
La scurtă vreme după anuntul că Franța va recunoaste statul palestinian, Mossad a atacat cibernetic si a publicat o imensa scurgere de informatii secrete frantuzesti
Pe 23 iulie 2025, un hacker necunoscut - sub pseudonimul „Neferpitou" - a publicat pe un forum de underground pest ...
-
JASON GROUP - O elita de oameni de stiinta se afla la originea Războiului tehnologic ultra-secret al SUA cu restul Lumii
JASON este un grup independent de oameni de știința de elita care consiliaza guvernul Statelor Unite in chestiuni științ ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu