Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Noul director general al CFR Marfa, cercetat de politie pentru favorizarea lui Gruia Stoica

Postat la: 21.07.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Consiliul de Administratie al companiei CFR Marfa a luat, ieri, act de demisia directorului general Mircea Florin Biban, numit pe acest post, pe 23 aprilie 2015, de catre fostul ministru al Transporturilor- Ioan Rus. In locul acestuia, conducerea interimara a companiei va fi asigurata de catre Laurentiu Georgescu, director general adjunct Departamentul Productie Marketing.

Numirea lui Laurentiu Georgescu pe postul de director adjunct si instalarea acestuia acum ca interimar este o secventa desprinsa parca din film cu gangsteri. De ce? Pentru ca in februarie 2014, acesta fost cercetat de politie pentru favorizarea unei firme a lui Gruia Stoica in derimentul companiei CFR Marfa într-un contract de circa 15.000.000 de euro cu "Azomureş" Targu Mures. Asa ca, nici nu i s-a uscat bine cerneala pe numire, ca deja noul ministru al Transporturilor, Iulian Matache, s-a si trezit ca trebuie sa gireze un aranjament cat Palatul CFR.

Numire regizată în blocul CFR Marfă de pe strada Turda

Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, instalarea ca director general interimar la CFR Marfa a lui Laurentiu Georgescu s-a facut la recomandarea lui Mircea Jorj, secretarul general al Ministerului Transporturilor. Cum asa? Foarte simplu. Laurentiu Georgescu este prieten la catarama cu Violeta Ionescu, fiica fostului controversat lider sindical feroviar Dumitru Sandel, in prezent ea este Şef Serviciu Documentaţie, Achiziţii, Licitaţii, Valorificare Resurse al companiei CFR Marfa.

Aceasta isi are biroul in blocul detinut de CFR Marfa pe strada Turda din Capitala. In acest imobil locuiesc mai multi bossi din Ministerul Transporturilor, printre care si secretarul general Mircea Jorj si fosta sefa de cabinet al lui Ioan Rus, Veronica Merticariu, o fosta asistenta medicala din Oradea, care acum este membru in CA de la CFR Marfa. In aceasta conjunctura, Violeta Ionescu l-a periat si gadilat la ureche pe Mircea Jorj si, ori de cate ori, secretarul general al Ministeruui Transportului avea nevoie de ceva, nepoata fostului lider sindical rezolva imediat. Asa, ca ieri, numirea lui Laurentiu Georgescu ca director interimar la CFR Marfa a fost ceva firesc, mai ales ca Valentina Ionescu vrea de mult timp sa ajunga director general adjunct in aceasta companie.

Trebuie precizat ca fiica sindicalistului a fost angajata ca tehnician la Compartimentul informatii clasificate si probleme speciale de la CFR Marfa, iar ulterior a ajuns sef de birou, dupa care sef serviciu, iar prin februarie 2013 ajunge sef serviciu achizitii, dar o luna mai tarziu este pusa manager de achizitii, post pe care l-a ocupat pana in august 2014. Din august 2014 si pînă in prezent este Şef Serviciu Documentaţie, Achiziţii, Licitaţii, Valorificare Resurse al companiei CFR Marfa unde incaseaza lunar circa 3.500 de lei net. Despre competentele profesionale pentru care a fost propulsata pe acele posturi sunt destui care pot evalua, insa problema mai delicata apare prin faptul ca Violeta Ionescu este din 2013 reprezentanta companiei CFR Marfa in Consiliul de Administratie al firmei ROFERSPED Bucuresti, adica al casei de expeditii detinute de catre tocmai de CFR Marfa.

Fiica sindicalistului nu are pregatirea profesionala si experienta pentru a face parte din bordul administrativ al acestei case de expeditii. Cu toate acestea, ea este mentinuta in continuare de catre conducerea CFR Marfa in CA de ROFERSPED de unde incaseaza lunar 4.000 de lei. Mai mult, pana anul trecut a fost si in Consiliul de Administratie al controversatei firmei Rolling Stok Bucuresti, unde actionar majoritar este firma lui Gruia Stoica - Gup Feroviar Roman, iar celalalt actionar este CFR Marfa, de unde mai incasa lunar inca vreo 600 de lei.

Noncombat controlat, dar muşamalizat de către Direcţia de Poliţie Transporturi Bucureşti

ZIUAnews a prezentat pe larg anul trecut modul în care CFR Marfă pierde, din cauza pasivităţii unor directori, un contract foarte avantajos cu societatea "Azomureş" Târgu Mureş, estimat la circa 15.000.000 de euro anual. De pe urma acestui noncombat al CFR Marfă a câştigat firma controlată de afaceristul gălăţean Gruia Stoica - "Grup Feroviar Român".Totodată, compania de stat a inceput de anul trecut să piardă contracte din cauza faptului că transportul se efectuează cu vagoane uzate, ceea ce face ca remedierea deficienţelor să fie foarte costisitoare.

La sfârşitul lui ianuarie 2014, şeful Centrului Zonal de Marfă Braşov, Cornel Cătălin Onescu, i-a rugat, în scris, pe directorii de la CFR Marfă, Laurenţiu Georgescu şi Gheorghe Necula, dar şi pe directorul casei de expediţii feroviare "Romfesped" SA, Traian Stoian "să găsească o soluţie pentru a asigura zilnic "Azomureş" cu vagoane". Trebuie precizat că "Romfesped" SA are ca acţionari CFR Marfă - 91,76%, Socep SA Constanţa - 3,09% şi Societatea de Construcţii CCCF Bucureşti SA - 5,1%, iar ca administratori sunt Traian Stoian, Gheorghe Necula - care este şi director Trafic la CFR Marfă, Violeta Iordache şi Pavel Bărculeț.

Pe 7 februarie, Cornel Cătălin Onescu atenţiona, în scris, conducerea CFR Marfă şi Romfesped că "datorită faptului că CFR Marfă nu a asigurat vagoane la încărcare în mod ritmic, conform solicitărilor, SC Azomureş SA a apelat la alţi operatori privaţi pentru a le asigura transportul mărfurilor" şi "rog să se acorde atenţie deosebită acestui client (SC Azomureş SA) în sensul asigurării la timp a vagoanelor solicitate pentru încărcare".

Potrivit informaţiilor deţinute de ZIUAnews, CFR Marfă a pierdut în detrimentul Grup Feroviar Român foarte multe contracte cu Azomureş pentru simplul fapt că cei din conducerea centrală a companiei de stat, adică directorii Laurenţiu Georgescu şi Gheorghe Necula, au refuzat să asigure vagoane. Ingineriile celor doi directori au fost anchetate de către Direcţia de Poliţie Transporturi Bucureşti, dar ulterior musamalizate de catre politistii de la aceasta directie, ca dovada ca cei doi doi directori sunt acum bine mersi pe functii de conducere la CFR Marfa. Mai mult, Laurentiu Gerogescu a fost chiar promovat ca director interimar al companie de stat.

Demisia neaşteptată a Biban-ului garantat de Ioan Rus

Demisia de ieri a directorului general Mircea Florin Biban nu ar trebuie sa surprinda pentru ca CFR Marfa era o palarie prea mare pentru acesta, obligatii mari catre baietii destepti, iar postul i s-a dat pe criterii clientelare si politice si nicidecum profesionale. El a fost inspector şef la Inspectoratul de Siguranţă Feroviară Cluj în cadrul Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, fiind sustinut si promovat de Ioan Rus pentru sefia CFR Marfa, dar garantat de catre baieti destepti de la calea ferata.

Numirea acestuia la CFR Marfa a una surprinzatoare? De ce? Pentru ca fostul director Ion Soare a fost demis la scurt timp dupa ce reusise sa incheie mai multe contracte multianuale foarte mari pentru CFR Marfa de transport feroviar de marfa, cum ar fi cel cu Conpet, Oltchim, Azomures sau Complexul Energetic Oltenia. Astfel, prin aceste contracte, Ion Soare reusise sa asigure companiei o stabilitate financiara foarte buna si totodata locuri munca sigure pentru angajati timp de patru ani. Insa, potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, Ioan Soare prin incheierea acestor contracte a deranjat o serie de baieti destepti din minister si de la CFR Marfa, dar si pe rechinii feroviari care graviteaza de ani buni in jurul caii ferate. Bomboana pe coliva destituirii lui Ion Soare a fost contractul incheiat de CFR Marfa pe 24 martie 2015 cu societatea Conpet Ploiesti.

Astfel, Conpet a încheiat cu CFR Marfă un contract în sumă de 255,128 milioane lei, adica circa 58.000. 000 de euro, pentru transportul pe calea ferată a ţiţeiului şi gazolinei. Durata contractului este de patru ani, începând cu 1 aprilie 2015 până la 31 martie 2019, inclusiv. Conform unui raport remis pe 24 martie 2015 Bursei de Valori Bucureşti, plata urmează să fie făcută în termen de 30 de zile de la data primirii facturii, în caz de neplată penalităţile urmând să fie de 0,5% pe zi. De asemenea, Conpet a încheiat un contract şi cu OMV Petrom, în sumă de 4,394 milioane lei, pentru furnizarea de carburant pe bază de carduri de credit Petrom. Contractul este pe trei ani, începând cu 1 aprilie 2015, până la 1 aprilie 2018.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE