Vagoane, vagoane și jackpot-ul de 365 de milioane USD!
Postat la: 04.05.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Descinderile de ieri ale DIICOT Timișoara și arestările de azi noapte în dosarul privind vânzarea de către CFR Marfă la fier vechi a 2.450 de vagoane, la un preţ subevaluat, prin care compania de stat a fost prejudiciată cu circa 6.300.000 de euro, a readus în prim planul jaful incomensurabil de la calea ferata care domnește de aproape 20 de ani.
Însă, s-a uitat cam repede ca nașul jafului CFR a fost Traian Băsescu. Printr-o hotărâre de guvern controversată, promovată în 1998, de către fostul ministru al transporturilor, Traian Băsescu, compania naţională de căi ferate - SNCFR RA, a fost „spartă" în cinci societăţi comerciale. Prin această decizie, întreg patrimoniul CFR a fost împărţit între cele cinci societăţi. Însă preluarea fizică a patromoniului a durat vreo doi ani, timp în care multe active, adică vagoane şi locomotive, s-au evaporat şi nimeni nu mai ştie unde au dispărut. Documentele existente mai evidențiază faptul că inventarierea şi transferul patrimoniului s-au făcut fără respectarea prevederilor legale Predarea şi preluarea patrimoniului CFR s-a făcut în baza dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 şi a Hotărârilor de Guvern nr.581 şi 585/1998.
Protocolul de predare- preluare a fost semnat la acea vreme din partea SNCFR de Viorel Simuţ, în calitate de preşedinte, dar şi de către cei cinci vicepreşedinţi din acea perioadă - Emanuel Culda, Vasile Olievschi, Dan Săileanu, Vasile Bota şi Silvia Popeangă- actuala consilieră a ministrului Răzvan Cuc. Preluarea patrimoniului a fost făcut de către două persoane din partea fiecărei companii nou înfiinţate, adică de directorul general şi directorul economic. Astfel, la preluare, pentru CFR SA a semnat Viorel Simuţ şi Gheorghe Unguruşan, la CFR Marfă - George Buruiană şi Mariana Prodan, la CFR Călători - Valentin Bota şi Vanghele Nacu, la SAAF SA - Mircea Dinu şi Elefteriu Ciurciubis iar pentru SMF SA - Silvia Popeangă şi Gheorghe Dicea. Mulţi dintre directorii care au semnat preluarea patrimoniului de la SNCFR s-au regăsit ulterior în posturi cheie la companiile înfiinţate în 1998, cum ar fi George Buruiană, Vanghele Nacu sau Silvia Popeangă.
La data de 16.07.1998, în evidenţele privind patrimoniul SNCFR existau 3.435 de locomotive, rame şi automotoare, 6.641 de vagoane de călători şi 136.948 de vagoane de marfă. Însă, din protocolul de predare-primire de la SNCFR către companiiile nou înfiinţate reiese că numărul de locomotive este mai mare cu 652, adică de 4.087 şi nu de 3.435 aşa cum figura în evidenţele SNCFR. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi la vagoanele de marfă, unde în protocolul de predare-primire se menţionează că există 137.133 vagoane de marfă, dar în actele de la SNCFR figurau cu 185 mai puţin, adică 136.948. Din documentele existente și acum la Ministerul Transporturilor reiese un jaf feroviar incredibil.
"Calculând valoarea diferenţei materialului rulant, pe baza documentelor puse la dispoziţia echipei de control, respectiv: Protocolul şi stocul de fapt prezentat în situaţia nr.113/A/105/1998, rezultă că s-a împărţit în minus valoarea de 23.235.878 USD, calculate astfel: 652 de locomotive x 25.349 USD/buc= 23.047.548 USD; 185 de vagoane x 1.018 USD/buc=188.330 USD; Total valoare lipsă=23.235.878 USD", se menţionează într-m raport de control aflat la Ministerul Transporturilor. Aceste valori sunt, de fapt, cele menționate în documentele de inventor neactualizate. "Cu această valoare de 23.047.548 USD, au fost afectate în minus patrimoniul companiilor înfiinţate conform OUG nr.12/1998, patrimonii care au stat şi la baza constituirii capitalului social al companiilor nou înfiinţate", este concluzia unui raport de control. Se deduce că valoarea de inventor a vagoanelor este mult mai mică decât s-ar fi încasat prin vânzarea lor la fier vechi.
La sfârşitul anului 2013, directorul general al SAAF SA, Gheorghiţă Agafiţei, îi comunica, în scris, fostului ministru al transporturilor, Ramona Mănescu, că în gestiunea societăţii pe care o conduce se află 12 vagoane de călători, 12 locomotive cu abur şi 949 de vagoane de marfă. Dar, din documentele existente la Ministerul Transporturilor mai rezultă că, în 1998, au fost transferate de la SNCFR către SAAF SA un număr de 1.703 de vagoane de călători, 1.727 de locomotive şi 62.752 de vagoane de marfă. Practic, rezultă că 1.691 de vagoane de călători, 1.715 de locomotive şi 61.803 de vagoane de marfă au dispărut din 1998 şi până la sfâşitul lui 2013 din scriptele SAAF SA. Cu toate acestea, Agafiţei îi transmite Ramonei Mănescu ca pe teren există doar 12 vagoane din cele 949 câte figurează în actele societăţii, dar nimeni se sesizează.
La un calcul simplu rezultă că prin vânzarea la fier vechi a celor peste 61.000 de vagoane si a celor peste 1.700 de locomotive s-au încasat sume uriaşe de bani. Din informaţiile existente la acea vreme reiese că SAAF a vândut tona de fier vechi cu circa 300 USD, iar o locomotivă şi un vagon cântâreau, in medie, cam 17 tone. Astfel, pentru cele 61.803 vagoane, a caror greutate medie aste de 17 tone, vândute la fier vechi cu 330 USD/tona, înseamnă că SAAF a încasat circa 346.700.000 de dolari. Pentru cele 1715 locomotive vândute tot cu 330 USD/tona , compania CFR a încsat circa 9.600.000 de dolari. Prin vânzarea acestor locomotive şi a vagoanelor, SAAF SA ar fi trebuit să încaseze circa 365.000.000 de dolari. Dar nici în acest caz, nimeni din conducerea companiei şi din Ministerul Transporturilor nu poate spune, concret, dacă au intrat sau nu aceşti bani în conturile SAAF SA, dacă sunt sau nu rezultaţi din vânzarea la fier vechi a locomotivelor şi vagoanelor CFR.
Mai trebuie precizat că un vagon de marfă (la fel, o locomotivă) are o lungime medie de circa 14 m (între 9 și 21 de metri). Asta înseamnă că cele 61.803 vagoane şi 1.715 locomotive, puse cap la cap, unul lângă altul, ar acoperi o lungime medie totală de 890 km. Dacă am face o analogie, aceste vagoane şi locomotive ar acoperi distanţa, pe calea ferată, de la Contanţa până la Baia Mare prin București. "Dacă se verifică toate ordinele de ministru date pentru transferarea vagoanelor de la SAAF către companiile CFR se poate vedea unde au ajuns vagoanele şi locomotivele. Nimeni nu vrea să vadă ce s-a întâmplat cu cele 17-20 000 de vagoane transferate către CFR SA", spunea în urmă cu câțiva ani Ioan Molea, fost lider sindical CFR.
Unde au dispărut aceste vagoane şi locomotive? Nimeni din Ministerul Transporturilor şi de la companiile CFR nu poate răspunde clar la această întrebare. Toţi cei 17 miniştrii care s-au perindat la şefia Ministerului Transporturilor din 1998 şi până în prezent, adică de la Traian Băsescu și continuând cu Anca Boagiu,Miron Mitrea, Gheorghe Dobre, Radu Berceanu, Ludovic Orban, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Victor Ponta -interimar,Ramona Manescu, Dan Șova, Ioan Rus, Iulian Matache, Dan Costescu, Sorin Bușe până la Răzvan Cuc, au ignorat acest incredibil jaf feroviar luând poziția struțului că deh ...dacă-i ordin cu plăcere!
Ion Teleanu
-
Maimuța cu grenadă la conducerea României
Oare ce-a ajuns țara aceasta? La dezbaterea candidaților pentru funcția de președinte de la Euronews, un ratacit a spus ...
-
Niciunul nu este prezidentiabil!
George Simion e prea tanar pentru jobu' asta parerea mea, iti trebuie enorm de multe informatii si mai ales o experienta ...
-
Dacă președintele CCR este omul rușilor?
În cursul lunii decembrie 2024, am aratat, printre primii, in articolul-serial "CSAT și CCR, pasibile de inalta tr ...
-
Indiferent cine va câștiga alegerile, urmează jihadul
Avem doua tipuri de torționari in persoana noului președinte, care va desemna noul premier, in jurul caruia se va forma ...
-
Nicușor Dan a salvat țara încă două săptămâni
Rezultatul lui Georgescu de 22,94% din primul tur al alegerilor din 2024 a fost dublat de efectul de 40,69% al lui Simio ...
-
La rece, despre alegerile de ieri
Cel mai important: 1. Am avut alegeri libere și corecte, fara incidente majore, cu o prezența mai mare la vot, datorita ...
-
Atenție maximă: un Flutur pe BEC!
Oficiali ai Administrației Trump și Ambasada SUA la București au avertizat asupra consecințelor draconice ale unei noi v ...
-
Agenții Rusiei din structurile statului dau vina pe ruși pentru problemele statului
Autoritatea pentru Reglementare in Comunicatii (ANCOM) pretinde ca a identificat o rețea de site-uri clonate, care imita ...
-
Adevărul! De ce SUA a sancționat regimul hibrid
Șah-Mat! Chiar in prima zi de desfașurare a scrutinului prezidențial din Romania Guvernul SUA a aplicat o sancțiune necr ...
-
Din nou votez răul cel mai mic!
Noi traim intr-o societate capitalista care este bazata pe producere de profit pe toate planurile : de la populație la c ...
-
Păcală președinte!
Nu poți sa nu te rogi pentru odihna unui papa care spune in cuvinte simple atatea advaruri cutremuratoare: "Viața aceast ...
-
Uluitoarea ascensiune a lătrăului național ViVi Ponta
"Carlanul" lui Iliescu, "Pisicuțul" lui Basescu și "Naparca" lui CT Popescu iși incearca a doua oara norocul la funcția ...
-
A venit nucleara: ambasada SUA sugerează că alegerile nu vor fi recunoscute
Cu doar 4 zile inainte sa inceapa votul pentru alegerile prezidențiale, ambasada SUA la București transmite un mesaj car ...
-
Apa vie din fântâna lui Petre-a Pădurii
Ziua, Someșul Cald vuia sub noi printre stancariile albe ale defileului deasupra caruia ne-am amenajat corturile, nopțil ...
-
Donald Trump Junior, scopul și durata vizitei
La 5 luni dupa anularea turului 2, prin decizia samavolnica și ilegala a CCR, ajunge finalmente in Romania un reprezenta ...
-
Jumulitorii de "lebede negre" au intrat in scena
Pe ultima suta de metri a campaniei electorale s-a dat startul la evenimente care sa schimbe radical tabloul. Ceea ce s- ...
-
Hotărârea care a provocat, în același timp, extaz și decredibilizare
Prin hotararea pe care a pronunțat-o ieri, judecatorul Alexandru Vasile, nu doar ca a adus un afront intregului sistem j ...
-
Sfidarea Papei Francisc de către primarul Bolojan
Interimarul number one al Romaniei este de o ipocrizie fara margini. Luni, a doua zi de Paște, la inceputul discu ...
-
Lebăda neagră judiciară servită nouă ieri de Curtea de apel Ploiești
S-a produs un eveniment judiciar marcant, de tip lebada neagra. Un judecator de la Curtea de apel Ploiești a dat o senti ...
-
Geopolitica papalității și alegerea noului Papă. Va câștiga omul lui Trump sau se va impune din nou Putin?
Ca sa incepem discuția despre papalitate, trebuie sa menționam episodul din 1935, cand, la o intalnire intre ministrul d ...
-
Înțeleg că Nicușor Dan intră la pușcărie dacă nu ajunge președinte
Este scenariul care incepe sa se prefigureze in urma dezvaluirilor din ziarul Cetațeanul și de pe canalul youtube Stakeb ...
-
Mărturisesc că eu sunt cel ce l-a pețit pe Iohannis pentru PNL în 2009, nu Antonescu, și nici Hellvig
Ieri, Victor Ponta a reluat tema Iohannis, simțind ca nesimțirea fostului președinte din noaptea de Înviere, cand ...
-
Prostimea intelectuală "față cu reacțiunea"
Ca sa vedeți cine sunt cei care ar vrea sa ne oblige sa gandim ca ei și daca cumva indraznim sa avem pareri proprii, ne ...
-
Paradă de bolopatriotism la Oradea
Interimarul prezidențial Ilie Bolojan se da astazi in stamba in orașul pe care l-a pastorit ca primar ...
-
Veșnicul trădător ViVi Ponta
Saptamana mare și luminata ne readuce aminte și de tradarea lui Isus Hristos de catre Iuda Iscarioteanul pentru 30 ...
-
Deci, pe cine executăm pe stadioane?
E mare indignare in țara ca a murit inca un narcoman notoriu, Rareș Ion, 20 de ani. S-a mers pana acolo incat un candida ...
-
Aceste vorbe din 1935 sînt ale lui Petre Tuțea, pe cînd avea 33 de ani
Statul roman actual nu apara bogatiile tarii si nu garanteaza munca natiunii. Nu, pentru ca nu e statul national al Roma ...
-
Rușii vor ajunge la gurile Dunării din cauza lui Iohannis și a lui Dragnea
A ieșit pe tv generalul Gheorghița Vlad, șeful Statului Major al Apararii, sa bage groaza in romanime de Paști, ca ajung ...
-
S-o lămurim: de fapt e vorba despre Nicușor Dan!
Antonescu a fost olimpic la istorie, ca a avut noroc de tata responsabil care a stat cu ochiul pe el, si cam atit. A ter ...
-
Umbra lui Trump pe malurile Prutului
SUA pare sa fi taiat Republica Moldova de pe lista prietenilor. Administrația Trump a impus Republicii Moldova taxe vama ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu