Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Metroul bucureștean al contelui de Monte Cristo

Postat la: 07.01.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Surparea terenului în zona Eroilor ca urmare a lucrărilor de extindere a metroului a dat peste cap circulaţia în Bucureşti. Însă, nici până acum, deşi a trecut aproape o lună de zile, constructorul, autorităţile locale şi cele centrale n-au găsit însă soluţia pentru stopare surpării şi de continuare a lucrărilor.

Ceea ce se întâmplă acum în zona Eroilor, dar mai ales modul cum se lucrează pentru extinderea reţelei de metrou pe Magistrala 5, tronsonul Râul Doamnei- Eroilor- Valea Ialomiţei, pare desprins dintr-un film cu proşti care oricând ar putea cuceri zmeura de aur. Practic, ceea ce se întâmplă la Eroilor este o secvenţă desprinsă parcă din filmul "Contele de Monte Cristo". Zona staţiei de metrou Eroilor unde s-a surpat terenul şi apa a ţâşnit pe străzi poate fi asemunita cu închisoarea Chateau d'If unde a fost exilat Edmond Dantes, devenit după evadare contele de Monte Cristo. Numai că rolurile acum s-au inversat și astfel, preotului deţinut şi Edmond Dantes care, în schimbul ajutorului dat de preot în închisoare, sapă un tunel în direcţia opusă celeia în care sapă preotul sperând s-atingă zidul exterior dar n-a ajuns decât în celula lui Dantes, sunt interpretare astăzi cu succes de constructorul italian şi conducerea Metrorex.

Doar decorul s-a schimbat, adică tunelul care trebuia să-i scoată în afara închisorii de la Chateau d'If a fost înlocuit cu zona subterană a staţiei de metrou Eroilor, unde în loc să se ajungă aproape la suprafaţă s-a ajuns în pânza freatică a Capitalei. Dar ritmul de derulare a lucrărilor pe tronsonul Râul Doamnei- Eroilor- Valea Ialomiţei poate intra oricând în Cartea Recordurilor. La sfârşitul lunii noiembrie 2013, conducerea Ministerului Transporturilor şi a Metrorex a anunţat că lucrările pe acest tronson subteran în lungime totală de 7,2 km vor fi finalizate în doi ani, adică până pe 30 decembrie 2015. Însă, la sfârşitul trecut, un director de la Metrorex a declarat că „Lucrările la linia de metrou Magistrala 5 - secţiunea Râul Doamnei - Eroilor- Valea Ialomiţei vor fi gata la sfârşitul anului viitor, urmând să fie respectat astfel cel mai recent termen anunţat oficial, însă se va putea circulă efectiv cu metroul de-abia din martie 2017".

Practic, se estimează că acest tronson de 7,2 km va fi gata în trei ani, dar după problema din zona Eroilor, cu siguranţă termenul se va prelungi mai mult de trei ani. Chiar dacă se realizează în trei ani, însemnă că lucrările de săpare a tunelului se desfășoara în ritm de melc. Practic pentru săparea celor 7,2 km de tunel, constructorul italian are la dispoziţie trei ani, adică 1.095 de zile, ceea ce înseamnă că zilnic va sapa doar 6,5 m. Incredibill, dar adevărat! În schimb, englezii ne-au demonstrat ce înseamnă să lucrezi cu cap şi profesionist. Londonezii construiesc o nouă linie de tren care va străbate Londra de la est la vest, numită Crossrail.

Linia trece mult de Londra, chiar şi de ceea ce se numeşte Greater London, legând Reading de Brentwood pe o distanţă de 120 km. Crossrail va avea 40 de staţii, din care 10 complet noi, va avea noi trenuri rapide şi lungi de 200 de metri, va asigura o conexiunea cu Heathrow şi va elibera şi mai mult traficul auto din oraş. Însă, ceea mai dificilă etapă a construcţiei a reprezentat-o cei 21 de kilometri de tunel dublu pe sub Londra, iar construcţia n-a fost simplă, fiind nevoiţi să ocolească celelalte tuneluri ale metroului londonez, toate catacombele, pasajele subterane şi alte probleme locale, stabilizând terenul pe măsură ce săpau pentru a nu afecta clădirile vechi de la suprafaţă. Practic, cei 42 de kilometri de tunel pe sub oraş au fost săpaţi în doar trei ani, din mai 2012 şi până la 4 iunie 2015, ceea ce înseamnă că zilnic au săpat circa 38 m.

Ca atare, din 2012 şi până acum londonezii au săpat 21 de kilometri de tunel dublu, în condiţii ceva mai dificile decîy la noi, iar în 2018 vor da drumul întregii linii Crossrail, pe toată lungimea ei de 120 de kilometri. În plus, cu pământul scos din subteran la excavarea tunelurilor fac o insulă artificială în altă parte a ţării, mai exact un habitat pentru păsări. Este ceva de domniul SF: noi săpăm 6,5 metri pe zi, în timp ce englezi au săpat 38 m! Dacă, noi am fi săpat, în ritmul de 6,5 m pe zi, cei 42 de km de tunel în Londra, lucrările ar fi fost gata în 17 ani şi vreo şapte luni.

În schimb, dacă englezii ar fi săpat cei 7,2 km de metrou de la noi, în ritmul de 38 de metri pe zi, lucrările ar fi fost gata în 189 de zile, adică într-o jumătate de an. Mai mult, lucrările pentru tronsonul Răul Doamnei- Eroilor- Valea Ialomiţei se estimează că vor costa 3.122.062.721 de lei, adică circa 709.559.709 de euro, ceea ce înseamnă că un kilometru de tunel costă, nici mai mult, nici mai puţin, de 98.500.000 de euro. Orice comentariu este inutil şi contele de Monte Cristo se răsuceşte de invidie în mormânt pentru că cei care lucrează la metroul bucureştean îi fac o concurenţă serioasă!

Ion Teleanu

albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE