Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Culise: Binomul Borc-Mosteanu vrea declasificarea Aeroportului Otopeni, creând un prejudiciu de mai multe zeci de milioane de euro

Postat la: 05.09.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Ziuanews a atras atentia saptamana trecuta de faptul ca la SC Aeroporturi Bucuresti SA se pregatesc niste tunuri de proportii, instrumentate de actualul director Cosmin Pesteanu, in fapt, marioneta secretarului de stat de la Transporturi Mosteanu, care la randul lui e butonat de Costin Borc.

Inca de pe vremea cand ministru era Dan Costescu se faceau aranjamente pe binomul Borc-Mosteanu pentru ca atat Aeroportul Otopeni, cat si Portul Constanta sa fie aservite nemtilor agreati de Angela Merkel. Si pentru platforma tehnica de la Tarom, dar si pentru administrarea aeroportului international s-a dorit o preluare a serviciilor de catre Lufthansa. Numai ca, in urma scandalurilor de presa, odata cu intrarea pr fir a servicilor secrete si cu informarea partii americane, conform protocolului (Aeroportul Otopeni intrand in categoria celor strategice NATO, mai ales acum, de cand cu noua geostrategie din regiune), afacerea pusa la cale de Borc ci Mosteanu prin Pestesan a intrat in stand-by.

Aflam, insa, ca se pune la cale o noua "strategie", anume declasificarea Aeroportului Otopeni, cunoscut si sub denumirea de Henri Coanda. Declasificarea se face automat de o asociatie internationala in domeniu, daca aeroportul cu pricina nu mai intruneste anumite servicii (e aproximativ ca si clasificarea lanturilor hoteliere internationale). Otopeni, pe 2015 - cand a fost facuta ultima clasificare - s-a situat pe locul al patrulea din Europa la categoria 5-10 milioane de pasageri. Totusi, aeroportul Otopeni se afla intr-o categorie restransa, daca ar fi sa punem la socoteala toate aeroporturile europene, indiferent de categorie, atunci poarta aeriana internationala a României se afla pe locul 46.

In 2016, in ciuda unei aflente de pasageri marite care ar fi trebnuit sa se inregistreze data fiind situatia din zona, numarul pasagerilor a scazut, iar prin "strategia" promovata acum de cuplul Borc-Mosteanu se doreste decaderea in categoria inferioara, de sub 5 milioane de pasageri, cea in care Otopeni s-a aflat si in perioada 2010-2012. De ce este importanta categoria in care este clasat un aeroport. In primul rand, cu cat se afla intr-o categorie mai mare cu atat valoarea lui si mai ales cea a serviciilor cresc. Asa ca daca se solicita preluarea unor servicii aeroportuare, atunci se vor vinde la un pret mai mare. Prin declasificare, Borc-Mosteanu, prin proasta organizare promovata de Pestesan, promoveaza instrainarea unor servicii clientelare, la pret mult mai mic, aducand prejudicii statului roman in valoare de mai multe zeci de milioane de euro.

Luca Iliescu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE