Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Cine are interesul sa distruga CFR Marfă

Postat la: 31.08.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

ZIUAnews a semnalat recent ca instalarea ca director interimar la CFR Marfa a lui Laurentiu Georgescu este o secventa desprinsa parca din film cu gangsteri. De ce? Pentru ca in februarie 2014, acesta a fost cercetat de politie pentru favorizarea unei firme a lui Gruia Stoica in detrimentul companiei CFR Marfa într-un contract de circa 15.000.000 de euro cu "Azomureş" Targu Mures.

Acum, insa, Laurentiu Georgescu, vecin de apartament in Constanta cu fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, vrea sa ramana sa ramana la butoanele companiei. Ca atare, folosindu-se de relatiile foarte apropiate cu cativa directori care de anii de zile regizeaza toate smecheriile din acest minister, dar profitand si de naivitatea noului ministru al Transporturilor, Iulian Matache, Laurentiu Georgescu a regizat trucarea concursului pentru numirea directorului general al CFR Marfa. Adica, sa preia el conducerea companiei la care a depus, in timp, eforturi serioase pentru spolierea acesteia.

Anunţ de recrutare ilegal, dar cu dedicaţie

Pe site-ul SNTFM CFR Marfa este postat anuntul pentru recrutarea si selectia membrilor Consiliului de Administratie si a Directorului General al acestei companii conform prevederilor O.U.G. 109/2011- privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice. Insa, anuntul este facut fara respectarea prevederilor legale, observandu-se o totala lipsa de transparenta, ceea ce conduce indirect la ideea unui aranjament. Astfel, din start nu se precizeaza data publicarii anuntului, mentionandu-se doar luna august, dar ZIUAnews detine informatii ca anuntul a fost postat pe 25 august 2015. Mai mult, se precizeaza ca CV-urile candidatilor se depun la CFR Marfa, si nu asa cum prevede OUG 109/2011 la firma de recrutare.

Dar conditiile de inscriere a candidatilor mentionate in anunt sunt contrat prevederilor OUG 109/2011, care stipuleaza foarte clar ca fiecare candidat „trebuie sa aiba experienta manageriala intr-o intreprindere rentabila cu acelasi domeniu de activitate", dar in anuntul postat pe site-ul CFR Marfa nu se face, in mod intentionat, o asemenea precizare. Totodata , din continutul anuntului nu reiese cine face recrutarea candidatilor, intrucat CV-urile trebuiesc trimise la sediul companiei. Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, de recrutarea viitorului director general si a membrilor din Consiliul de Administratie se va ocupa tot firma care s-a ocupat de ultimele doua recrutari de director general si ale caror rezultate se cunosc si se regasesc in rezultatele financiare proaste de astazi ale companiei.

Contractul de mandat de la CFR Marfă va fi garantat şi controlat de Gruia Stoica

Laurentiu Georgescu vrea cu orice pret sa ramana director general al CFR Marfa si, pe baza OUG 109/2011, sa-si traga un contract beton, fapt pentru a recurs la metode mai putin legale. Astfel, oficial, nu se stie cine va gestiona contractul de mandat al viitorului director general si al noului Consiliu de Administratie. Insa, Laurentiu Georgescu a decis ca de gestionarea contractului de mandat al viitorului director general sa se ocupe prietena sa, Violeta Ionescu, fiica fostului controversat lider sindical feroviar Dumitru Sandel, in prezent ea fiind seful Serviciului Documentaţie, Achiziţii, Licitaţii, Valorificare Resurse al companiei CFR Marfa.

Ea va fi ajutata sa gestioneze contractul de o salariata de la Rssurse Umane din cadrul CFR Marfa, Daiana Leonard, al carui sot- Aurel Leonard este directorul general al controversatei firmei Rolling Stok Bucuresti, unde actionar majoritar este firma lui Gruia Stoica - Gup Feroviar Roman, iar celalalt actionar este CFR Marfa. Mai trebuie subliniat faptul ca Violeta Ionescu este din 2013 reprezentanta companiei CFR Marfa in Consiliul de Administratie al firmei ROFERSPED Bucuresti, adica al casei de expeditii detinute de catre tocmai de CFR Marfa, cu toate ca fiica sindicalistului nu are pregatirea profesionala si experienta pentru a face parte din bordul administrativ al acestei case de expeditii. Dar, cu toate acestea, ea este mentinuta in continuare de catre conducerea CFR Marfa in CA de ROFERSPED de unde incaseaza lunar 4.000 de lei.

Mai mult, pana anul trecut a fost si in Consiliul de Administratie al controversatei firmei Rolling Stok Bucuresti controlata de Gruia Stoica. Prin desemnarea gestionarii contractului de mandat de la CFR Marfa a Violetei Ionescu si a Daianei Leonard, practic Gruia Stoica are acces direct la toate documentele companiei CFR Marfa, si, automat, va controla tot ce misca in compania de stat, inclusiv contractele comerciale si toate licitatiile de trasnport feroviar de marfa unde va participa operatorul de stat. Ca atare, prin acest anunt de desemnare a directorului general, adica de numire a lui Laurentiu Georgescu, Gruia Stoica va prelua controlul direct al CFR Marfa.

Aranjamentul penal al vecinului Ancăi Boagiu

Ca sa fie sigur ca va ocupa postul de director general prin acest concurs trucat, Laurentiu Georgescu a mai recurs la o smecherie ci iz penal. Pentru ca mai multi directori din cadrul CFR Marfa au refuzat sa semneze cele doua exemplare a contractului de mandat care sunt gestionate de Violeta Ionescu si Daiana Anghel, Laurentiu Georgescu a trimis la Ministerul Transporturilor un exemplar cu semnaturi incomplete. Insa, al doilea exemplar al contractului care a ramas la CFR Marfa este semnat doar de el, fara sa aiba avizul juridic si celelalte semnaturi de legalitate.

Conform informatiilor detinute de ZIUAnews, modul defectuos de recrutare a directorului general de la CFR Marfa este agreat de catre secretarul general la Ministerului Transporturilor, Mircea jorj, si de secretarul de stat care coordoneaza activitatea de la calea ferata-Maria Magdalena Grigore . De fapt, instalarea ca director general interimar la CFR Marfa a lui Laurentiu Georgescu s-a facut la recomandarea lui Mircea Jorj, iar Consiliul de Administratie de la CFR Marfa este incomplet, iar membrii actuali sunt straini de problemele acestei companii.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE