Secretele prin care ți se induce reușesc să cheltuiești mai mult în mall-urile din România. Sunt gândite și în așa fel încât să pierzi noțiunea timpului
Postat la: 04.03.2024 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Inițial concepute ca spații unde diverși comercianți se adunau pentru a oferi o gamă largă de produse, accesibile dintr-un singur loc, mall-urile s-au transformat în locuri predilecte pentru petrecerea timpului liber.
Deși majoritatea vizitatorilor vin în continuare pentru a achiziționa produse, atractivitatea unui centru comercial modern depinde în mare măsură de facilitățile adiționale pe care le oferă, dincolo de magazine. Astfel, centrele comerciale noi atrag mai mulți vizitatori decât cele vechi, care, la rândul lor, se străduiesc să se reinventeze prin adăugarea de noi opțiuni de divertisment, cum ar fi săli de fitness, arcade de jocuri, restaurante și cafenele, pentru a rămâne relevante și atractive pentru public.
Această componentă, de relaxare, pare ușor subestimată de clienții mall-urilor, dar modul în care sunt gândite și amplasate unele facilități dintr-un centru comercial nu este întâmplător, iar efectul asupra vizitatorilor este mai mare decât am crede. Evident, primul factor care influențează modul în care va arăta un centru comercial, fie că va fi un mall sau un complex mai mare este dat de teren și amplasamentul acestuia.
La marginea orașelor, unde și terenurile pot fi mult mai generoase, se poate merge pe varianta de complex comercial care să includă mai multe clădiri. Următorul pas este influențat de planul de afaceri al dezvoltatorului/investitorului. Se pleacă de la viziunea acestuia și este o etapă în care pot participa și arhitecții pentru a evalua posibilitățile pe care le oferă terenul și amplasamentul acestuia.
Așadar, sunt investitori tradiționali care vor să păstreze specificul centrelor pe care le-au mai avut în trecut, dar și investitori noi care au o imagine/idee despre cum vor să arate centrele comerciale pe care și le doresc. După toate acestea, se trece la eficientizarea conceptului pentru a se încadra și în parametri permiși de buget. Cu alte cuvinte, conceptul trebuie să devină fezabil din punct de vedere financiar și să se încadreze în bugetul alocat de investitor.
După cum v-ați obișnuit deja, marile centre comerciale moderne, inclusiv cele de timp mall, vin cu un retailer mare la pachet. Acesta este anunțat aproape fără excepție încă din faza de proiect de către investitor. Majoritatea centrelor noi au din start un asemenea chiriaș, care este folosit și ca element de atragere a altor retaileri în viitorul centru comercial.
Majoritatea centrelor comerciale din România au o componentă de relaxare tot mai mare. Mall-uri devin într-un fel o destinație turistică în sine la final de weekend, iar asta se datorează diverselor facilități, de la restaurante și cafenele, la săli de fitness, patinoare, piscine, săli de jocuri și cinematografe. Cinematografele se regăsesc cu precădere la etajele superioare. De ce tocmai la ultimul etaj?
Cinematografele sunt generatoare de trafic. Aduc vizitatori în mall. Până la ele, cei care vin să vadă un film au un traseu de parcurs, unul care este gândit înainte. Nu este obligatoriu, dar există în general o separație de funcționalitate. Deși nu este o regulă, cinematografele sunt puse în corelare și cu zonele de food-court, unde se află restaurantele și cafenelele.
Iar pe drumul lui pot apărea multe tentații, de la magazine de haine și încălțăminte, la restaurante și cafenele, pe care le poate vizita fie înainte de film ori după încheierea acestuia. Și pot observa și vizitatorii mall-urilor că și alte facilități, cum ar fi zonele de food-court, sălile de jocuri sau cele de fitness, se regăsesc în zone ale mall-urilor care te obligă să treci prin fața multor magazine.
Deși un centru comercial ar trebui să fie, eminamente, un conglomerat de magazine, iar nevoile retailerilor trebuie prioritizate, viziunea actuală este centrată pe client, ne mai spune arhitectul. Și ne putem da seama că nu este doar o deviză prin care dezvoltatorii vor să-și arate interesul pentru o experiență cât mai plăcută pentru clienți, ci are în spate motive pragmatice.
Dacă un mall are cât mai multe facilități, dacă este bine compartimentat, are căi de acces largi și nu este un coșmar de navigat dintr-o parte în alta, clienții îl va prefera în detrimentul altui centru comercial care nu dispune de aceste facilități. Cu alte cuvinte, degeaba ai retaileri dacă potențialii clienți se țin departe de centrul tău comercial.
În România, ultimele date oficiale, cele de la finele trimestrului al treilea al anului trecut, arătau că stocul național de spații de retail moderne ajunsese la 4,2 milioane de metri pătrați. În comparație, Polonia avea circa 12,4 milioane de metri pătrați de spații comerciale moderne, ceea ce înseamnă că mai este loc de dezvoltare în România pentru a crește stocul de spații comerciale raportate la populație.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Guvernul german admite cu documente indubitabile că nu a existat nicio pandemie de Covid
Guvernul federal din Germania a fost forțat să recunoască faptul că așa-numiții "adepți ai teoriei conspirației" au avut dreptate în legătură cu tot ceea ce s-a întâmplat în timpul pandemiei Covid.
-
Instalarea Guvernului Mondial intra în linie dreaptă: Marele Summit pentru Viitor pentru impunerea Agendei 2030
Ideea unui „summit pentru viitor" a apărut, oficial, la aniversarea a 75 de ani de la constituirea ONU; împlinirea acestei vârste rotunde a picat (coincidență) fix în 2020, Anno uno al pandemiei.
-
Ucraina și noua carne de tun: "Ne confruntăm cu un val de dezertări în rândul tinerilor recruți!"
Forțele armate ucrainene s-au plâns de valul de dezertări în rândul tinerilor recrutați, transmite postul de radio Europe1, citând un ofițer ucrainean.
-
Se confirmă teoria conform căreia persoanele vaccinate în pandemie sunt cei care au împrăștiat Covid peste tot
Cel mai recent studiu, realizat de medicii infecționiști de la Clinica Cleveland, Ohio, SUA, a demonstrat că numărul de doze de vaccin Covid este direct proporțional cu riscul de a contracta virusul. Lucrarea științifică reconfirmă studii anterioare, care au arătat că cei mai susceptibili de a se infecta cu SARS-Cov-2 sunt, de fapt, cei vaccinați, ceea ce pune într-o perspectivă diferită narativul oficial.
-
Poarta către Lumea de Dincolo a început să se deschidă. Lumea stiintifică e în panică preconizând urmări catastrofale
Megasurparea Batagay, supranumită „Poarta către Lumea de Dincolo", situată în Siberia, reprezintă una dintre cele mai dramatice manifestări ale schimbărilor climatice din regiune. Această formațiune geologică, care s-a dezvoltat inițial ca urmare a activităților umane și a fenomenelor naturale, continuă să crească într-un ritm alarmant.
-
O teorie a lui Einstein legată de găurile negre a fost demonstrată de oamenii de ştiinţă
Oamenii de ştiinţă au demonstrat una dintre teoriile lui Albert Einstein, dovedind nu doar existenţa unei regiuni "de plonjare" din jurul unei găuri negre în care materia se prăbuşeşte, ci şi a faptului că această zonă exercită unele dintre cele mai puternice forţe gravitaţionale identificate până în prezent în galaxie.
-
Ce-l asteaptă pe Klaus Iohannis. UE se pregătește pentru un război apocaliptic: apărare chimică, biologică, radiologică şi nucleară!
Comisia Europeană a anunţat joi rezultatele cererilor de propuneri din 2023 din cadrul Fondului european de apărare (FEA), în valoare de 1,031 de miliarde de euro sub formă de finanţare din partea UE, pentru a sprijini 54 de proiecte europene comune restante de cercetare şi dezvoltare în domeniul apărării, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.
-
Robert Fico nu a fost primul: Lista liderilor europeni care au fost ținta unor atentate
Premierul slovac Robert Fico a fost împuşcat şi rănit grav, miercuri, devenind cel mai recent lider european care a fost ţinta unei tentative de asasinat. Presa slovacă a declarat că atacatorul este un bărbat în vârstă de 71 de ani, iar guvernul susţine că ar fi vorba de o motivaţie politică.
-
România Digitală: Cum vor fi raportate sesizările privind conținutul malițios Deepfake distribuite pe Tiktok, Facebook sau Google
Oricine va putea să încarce pe pagina de internet a Ministerului Digitalizării sesizări cu privire la conținutul audio/video manipulat digital (deepfake) distribuit pe internet în scopuri malițioase, iar mai departe analizarea și transmiterea datelor de la populație direct către administratorii marilor platforme se va face în maxim o oră, potrivit unui ordin publicat joi seara în Monitorul Oficial.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Suveica mafiei din agricultură: importăm porumb din Ungaria, mere din Polonia şi conserve de roşii din Turcia și dam totul la export
- 2.Semnul ca incepe Marea Resetare financiara: Explozia prețului la aur arata ca marii magnati nu mai cred in bani si in depozite monetare
- 3.Părintele Pimen Vlad face dezvăluiri cutremurătoare: De unde vine, de fapt, Lumina Sfântă de la Ierusalim!
- 4.Dorel Vișan, Laura și Ciprian Mega, pe covorul roșu la Moscova! Filmul "21 de rubini" selectat de către Nikita Mihalkov pentru "Oscarul BRICS".
- 5.Elon Musk lansează Tesla MedBeds - noile paturi medicale dotate cu tehnologie din Star Trek. Te vindeci in minute in loc de luni! VIDEO
- 6.Cimitirul automobilelor electrice. Reportaj Spiegel despre aglomerări de mașini nevândute, parcate în secret, inclusiv ale Tesla
- 7.Guvernul german admite cu documente indubitabile că nu a existat nicio pandemie de Covid
- 8.Măsura fiscală care intră în vigoare de la 1 iulie 2024: Impozit de 70% pentru proprietarii care închiriază locuințe în România!
- 9.Cum vrea Macron să dinamiteze alegerile din România, aruncându-ne în război cu Rusia
- 10.OMS anunță pe Facebook că "a semnat cu România Strategia de Cooperare 2024 - 2030". Rafila ascunde continutul documentului!
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu