Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Director demis de Ioan Rus pentru că şi-a permis să încheie contracte de zeci de milioane de euro pentru CFR Marfă

Postat la: 05.05.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Pe zi ce trece, ministrul Transporturilor-Ioan Rus demonstreaza ca doreste cu orice pret sa falimenteze compania CFR Marfa, mai ales prin numirile surprinzatoare a unor directori girate de catre demnitar. Ceea ce s-a intamplat la CFR Marfa pare un scenariu desprins dintr-un film cu gangsteri. Directorul general al companiei- Ion Soare, a fost schimbat imediat dupa ce a incheiat un contract de transport feroviar de produse petroliere in valoare de aproape 60.000.000 de euro, fiind inlocuit cu un clujean- Mircea Florin Biban,promovat si sustinut de Ioan Rus si garantat de cativa rechini feroviari.

Catre sfarsitul lunii aprilie 2015, Ministerul Transporturilor a anuntat ca a schimbat componenţa Consiliului de Administraţie (CA) al companiei CFR Marfă si totodata ca aceasta societate are un nou director general. In realitate, numirea unui nou director general miroase a aranjament in stil mafiot girat de catre ministrul Transporturilor-Ioan Rus. Noul director general al CFR Marfa este Mircea Florin Biban fost inspector şef la Inspectoratul de Siguranţă Feroviară Cluj în cadrul Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, un clujean sustinut si promovat de Ioan Rus dar garantat de catre baieti destepti de la calea ferata. Numirea acestuia este surprinzatoare? De ce?

Pentru ca fostul director Ion Soare a fost demis la scurt timp dupa ce reusise sa incheie mai multe contracte multianuale foarte mari pentru CFR Marfa de transport feroviar de marfa, cum ar fi cel cu Conpet, Oltchim, Azomures sau Complexul Energetic Oltenia. Astfel, prin aceste contracte, Ion Soare reusise sa asigure companiei o stabilitate financiara foarte buna si totodata locuri munca sigure pentru angajati timp de patru ani. Insa, potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, Ioan Soare prin incheierea acestor contracte a deranjat o serie de baieti destepti din minister si de la CFR Marfa, dar si pe rechinii feroviari care graviteaza de ani buni in jurul caii ferate. Bomboana pe coliva destituirii lui Ion Soare a fost contractul incheiat de CFR Marfa pe 24 martie 2015 cu societatea Conpet Ploiesti.

Contractul fatal

Astfel, Conpet a încheiat cu CFR Marfă un contract în sumă de 255,128 milioane lei, adica circa 58.000. 000 de euro, pentru transportul pe calea ferată a ţiţeiului şi gazolinei. Durata contractului este de patru ani, începând cu 1 aprilie 2015 până la 31 martie 2019, inclusiv. Conform unui raport remis pe 24 martie 2015 Bursei de Valori Bucureşti, plata urmează să fie făcută în termen de 30 de zile de la data primirii facturii, în caz de neplată penalităţile urmând să fie de 0,5% pe zi. De asemenea, Conpet a încheiat un contract şi cu OMV Petrom, în sumă de 4,394 milioane lei, pentru furnizarea de carburant pe bază de carduri de credit Petrom. Contractul este pe trei ani, începând cu 1 aprilie 2015, până la 1 aprilie 2018.

Dalmaţienii de încredere a lui Ioan Rus

La o luna distanta de la incheierea acestui contract, pe 25 aprilie 2015, Consiliul de Administratie de la CFR Marfa a anuntat ca Ion Soare nu mai este director general al companiei, fiind numit ca director general adjunct, Departament Tehnic, Organizare, iar locul sau a fost luat de catre Mircea Florin Biban, un apropiat a lui Ioan Rus, care pana atunci fusese in bordul administrativ al companiei. Dar cine sunt membrii Consiliului de Administratie care l-au demis pe Ion Soare? Din noul CA al companiei feroviare fac parte Mircea Florin Biban, Alina Pârâială-director de cabinet al ministrului Transporturilor venita tot de la Cluj, George Buruiană, care a făcut parte din vechiul CA si a fost directorul CFR Marfa timp de un an de zile si in prezent este consilierul ministrului Ioan Rus, Dan Toader -consilier la Ministerul Transporturilor, potrivit ultimei declaraţii de avere de pe site-ul instituţiei, Dan Jianu, Vasile Rodin-Calomfirescu şi Elena Viorica Merticariu- sefa de cabinet a ministrului Transporturilor, fosta asistenta medicala din Oradea.

Practic, au decis schimbare lui Ion Soare, doua consiliere a lui Ioan Rus- Alina Paraiala si Veronica Merticaru, care sunt paralele cu calea ferata si singura lor legatura cu CFR este ca poate in viata lor au mers si cu trenul. Celalalt consilier, George Buruiana este cel care condus timp de un an de zile CFR Marfa, depunand eforturi serioase ca cele mai mari contracte de transport feroviar de marfa sa fie pierdute de catre compania de stat. Mai trebuie precizat ca presedinte al CA de la CFR Marfa este Dan Jianu, care in ultimiii zece ani nu a condus nicio firma cu cativa zeci de angajati, dar sa stea la butoanele un mamut economic cum este CFR Marfa. In schimb, el s-a remarcat la CFR Marfa prin angajarea, printr-un concurs de imprejuari, a fiul sau la casa de expeditii ROFERSPED controlata de CFR Marfa.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE