Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Ministrul Transporturilor l-a clonat pe Murphy pentru proiectul autostrăzii Pitești- Sibiu

Postat la: 23.11.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

In goana disperata dupa imagine, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, impreuna cu directorul general interimar al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)- Catalin Homor, au anuntat, ieri, intr-o conferinta de presa, traseul ultimelor doua sectiuni ale autostrazii Sibiu-Pitesti a carei lungime totala este de aproximativ 123 km.

Insa, atat Sorin Buse, dar mai ales Catalin Homor, au tinut mortis sa demonstreze ca pot foarte bine sa-l plagieze pe Murphy, adica „daca nu te pricepi macar incurca-i". Nedespartitul tandem creat de cateva luni la Ministerul Transporturilor Buse- Homor, a incercat sa-si cosmetizeze imaginea prezentand un studiu geotehnic pe cele doua sectiuni de la capetele autostrazii Sibiu-Pitesti, efectuat de o echipa de specialisti, girati de catre catre un profesor universitar. Toate bune si frumoase pe hartie. Imagini, grafice, infograme si o armata de specialisti cu explicatii.

Au lipsit doar datele esentiale ale acestui proiect, la care s-a adaugat si o informatie eronata. Directorul CNAIR-Catalin Homor sustine ca acest studiu a fost realizat in cinci luni si a costat 29.000.000 de lei, adica circa 6.500.000 de euro, iar atribuirea contractului s-a facut prin licitatie publica. Numai ca directorul tehnic al firmei care a realizat studiul geotehnic, Nicolae Boiangiu, a precizat pentru ZIUAnews ca firma pentru care lucreaza este subcontractant al firmei desemnate sa execute lucrarile autostrazii Sibiu-Pitesti, adica firma italiana Spea Engineering SA Roma. Cine are dreptate? Homor sau Boiangiu?! Dar, mai mult ca sigur ca adevarul este cel spus de Murphy: „A greşi este uman, dar pentru a încurca lucrurile complet îţi trebuie un computer" si slava Domnului, CNAIR are asa ceva.

Cătălin Homor, directorul „Nu pot"

Directorul CNAIR, Catalin Homor, a tinut sa se evidentieze printr-o modalitate inedita de comunicare si de transmitere a informatiilor publice si totodata sa nu-l contrazica pe Murphy privind proiectul autostrazii Sibiu-Pitesti:

„-Care este costul estimativ al autostrazii Sibiu-Pitesti?.
-Catalin Homor:- Nu pot sa estimez acum un cost..
-Cat costa estimativ, in medie, un kilometru de autostrada pe Sibiu-Pitesti?
-Catalin Homor:- Nu pot sa va raspund acum.
-Cate fonduri europene ati atras de cand sunt director general?
- Catalin Homor:-Va multumesc!"

Pentru curioziatatea ministrului Sorin Buse si a arogantului director Catalin Homor, in Masterplanul de transport postat pe site-ul Ministerului Transporturilor se mentioneaza ca autostrada Sibiu- Pitesti ar costa intre 1,65 si 2,1 miliarde de euro, asta daca exista bani., ceea ce ar inseamna ca un km de autostrada poate costa intre 13,4 si 17 milioane de euro. Daca nu sunt fonduri si trebuiesc imprumutati banii, costul final al auostrazii ar ajunge undeva la circa 8 miliarde de euro.

Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești

Mai trebuie precizat ca luni, în cadrul CTE-CNAIR, a fost avizat traseul pentru ultimele secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești, după cum urmează:
Secțiunea 2 (Boița - Racoviță,de la km 15+000 la km 43+000);
Secțiunea 3 (Racoviță - Văleni,de la km 43+000 la km 72+000).
Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu - Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este:
Secțiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
Secțiunea 2, Boița-Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;
Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrăzii prin Valea Băiașului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
Secțiunea 4, Văleni-Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
Secțiunea 5, Curtea de Argeș - Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului;
Secțiunea 6, aceasta secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătura între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE