CCR: Klaus Iohannis şi-a depăşit atribuţiile prin Decretul de instituire a stării de urgenţă

Postat la: 07.05.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

CCR: Klaus Iohannis şi-a depăşit atribuţiile prin Decretul de instituire a stării de urgenţă

Curtea Constituţională explică, într-un comunicat de presă, că preşedintele şi-a depăşit atribuţiile legale şi a adăugat la lege prin decretele de instituire a stării de urgenţă.

Argumentaţia se regăseşte în explicaţiile oficiale referitoare la respingerea sesizării Avocatului Poporului referitoare la articolul 14 din OUG 1/1999. Judecătorii constituţionali precizează că aceste aspecte puteau face însă obiectul unei sesizări privitoare la decizia Parlamentului de încuviinţare a stării de urgenţă, nu la OUG 1/1999. Decizia CCR a fost luată în unanimitate.

„Din analiza cadrului normativ constituțional și legal, Curtea a constatat că, în domeniul instituirii stării de urgență, autoritățile statului exercită competențe partajate: Parlamentul are competența de legiferare, prin lege organică, a regimului stării de urgență, în vreme ce Președintele are atribuția constituțională de a institui starea de urgență și de a pune în executare dispozițiile legale ale regimului stării de urgență, astfel cum acestea au fost stabilite de legiuitor. Legea organică, transpunând art.93 din Constituție, dă în competența Președintelui instituirea, prin decret prezidențial, a stării de urgență, care presupune inclusiv stabilirea măsurilor concrete de primă urgenţă care urmează a fi luate și identificarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale al căror exerciţiu va fi restrâns. Decretul Președintelui nu este decât un act administrativ normativ, deci un act de reglementare secundară, care pune în executare un act de reglementare primară, precizează CCR.

loading...
DIN ACEEASI CATEGORIE...
PUTETI CITI SI...

CCR: Klaus Iohannis şi-a depăşit atribuţiile prin Decretul de instituire a stării de urgenţă

Postat la: 07.05.2020 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Curtea Constituţională explică, într-un comunicat de presă, că preşedintele şi-a depăşit atribuţiile legale şi a adăugat la lege prin decretele de instituire a stării de urgenţă.

Argumentaţia se regăseşte în explicaţiile oficiale referitoare la respingerea sesizării Avocatului Poporului referitoare la articolul 14 din OUG 1/1999. Judecătorii constituţionali precizează că aceste aspecte puteau face însă obiectul unei sesizări privitoare la decizia Parlamentului de încuviinţare a stării de urgenţă, nu la OUG 1/1999. Decizia CCR a fost luată în unanimitate.

„Din analiza cadrului normativ constituțional și legal, Curtea a constatat că, în domeniul instituirii stării de urgență, autoritățile statului exercită competențe partajate: Parlamentul are competența de legiferare, prin lege organică, a regimului stării de urgență, în vreme ce Președintele are atribuția constituțională de a institui starea de urgență și de a pune în executare dispozițiile legale ale regimului stării de urgență, astfel cum acestea au fost stabilite de legiuitor. Legea organică, transpunând art.93 din Constituție, dă în competența Președintelui instituirea, prin decret prezidențial, a stării de urgență, care presupune inclusiv stabilirea măsurilor concrete de primă urgenţă care urmează a fi luate și identificarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale al căror exerciţiu va fi restrâns. Decretul Președintelui nu este decât un act administrativ normativ, deci un act de reglementare secundară, care pune în executare un act de reglementare primară, precizează CCR.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE